Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Фелиция 1.3 карбуратор 00г. - много неприятен проблем


Recommended Posts

Здравейте съфорУМНИЦИ!

 

Регистрирах се във форума, за да попитам хората, разбиращи повече от мен (то май това са 95% :D ) има ли решение на един много дразнещ (че и скъпо струващ) проблем с моята Шоколина :) .

Та колата е Шкода Фелиция 2000г. 1.3 карбуратор - базовия модел (дори серво си няма). Закупена е нова от Еуратек и сега е на 120 000 км. Колата пали нормално, но на определен период от време, както си е в движение, просто двигателят угасва и след това не иска да запали. Стартера върти, но колата не пали - все едно, че няма бензин. Доста често при въртене на стартера, след като е изгаснала, има миризма на бензин в купето. Угасвала е по този начин и на студен и на топъл двигател (по-често на топъл). За да запали трябва да я оставиш да поотлежи :) и след 30 минути до няколко часа (варира) се оправя сама. Лошато е, че в доста от случаите няма как да чакам няколко часа да се оправи (последния път ме остави на кръстовището на Софийския - как не ме набиха не знам :D ), а и от пробване много често съм оставал и без акумулатор (поне три пъти съм гърмял с 50 лева за пътна помощ по този начин). Преди около 2-3 години тези изпълнения ги правеше рядко - на 4-5 месеца веднъж, но напоследък доста зачестиха, докато накрая стигнаха до 2-3 пъти на ден!

По системата на запалването е сменено почти всичко - без стартера, че той си работи. Даже някои компоненти по два пъти (като делко, бензинова помпа и онази странна плочка, в която май се съдържа единствената електроника в целия автомобил).

Ходила е на майстори безброй пъти - безуспешно! Ще споделя само последните няколко:

1-ви път: Майсторът е категоричен: "Това е от карбуратора - ще го оправим". Така го оправи, че сега оборотите в покой са много ниски и през зимата се тресе и се опитва да гасне на студен двигател. Проблемът продължава.

2-ри път: "Е, значи ще трябва да е бензиновата помпа". Е да, ама не. Майсторът реши, че няма нужда да се дават пари за оригинална (въпреки протестите ми) и ме увери, че няма разлика в качеството. Проблемът продължава.

3-ти път: "Абе тва стаа защото я караш на много малко гориво - засмуква въздух и за тва гасне" - започнах да я карам на препълнен резервоар. Преоблемът остава, даже се учести.

4-ти път: "Абе той акумулаторът ти е за смяна вече - сигурно не подава достатъчно ток към свещите" - хубаво сменяме батерията. Полза - никаква, освен, че вече имам повече на брой врътки преди да набера пътната помощ (Тия хора трябва вече да започнат да ми правят отстъпки за лоялен клиент :lol: )

5-ти път: "Ае не знам кво му е на Шкодето, бате, па и не ми се занимава сега с него. Искаш ли да ти сложим една газова уредба - 100% ш'се опраат нещата?" Просто останах без думи...

 

Бих бил мноооого благодарен, ако някой може да сподели къде би могъл да се крие проблема или да ме насочи към способен сервиз, където да излекуват Шоколинка!

 

Попздрави,

Тео

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи една запалителна бобина на старо и като ти направи номер я смени на пътя възможно най бързо

(две гайки са само ) почти 90% е това причината 10% взимаш един спрей за палене на двигатели и като изгасне пръскаш от него както е описано ако се опита да запали значи е липса на бензин възможно е да ти засяда иглата в карбуратора и да остава на сухо

Майсторите ти са за пречукване .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори!

 

Аз бобина на старо вече си имам (и нея смених преди две години и си запазих старата), но ще потърся още една и ще пробвам при първа възможност. Иначе аз карбуратора няма да го поверя повече на тези мърди - моите "майстори". Ще потърся някое място, където си разбират от работата.

 

И комутаторът съм го сменял преди 4 години, но може пак да му е време, кой знае...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си софиянец ще ти дам един читав комутатор за проба, да не се набутваш излишно, че са скъпички... абсолютно същия номер ми скрои на Пежо 205, та се бях видял в чудо за 2 дни мъки първо изскубах аларми, имобилайзери... на шкодата да чукна на дърво засега не ми е гърмял комутатор, но си нося резервен особено на дълъг път не тръгвам без него :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобината ти е като на Голф 2 дюс със чепче на извода на главния кабел , кабелите на свещите ти са със същото у- во като на Голф2/3 , Пасат 3, 4 други VW магарии.Ако проблема ти е в запалването / искрата , сега е момента да оптимизираш.

 

Намери си от морга и комутатор за магнитоелектрически сензор , не Шкодов. Много удобен е от по старите модели на Пежо

Опел и др., марка Bosch или Ducellier. Със 7 крачета куплунг :)

е , също като при Голф 2 и др. Ако се решиш на тази стъпка , пиши да публикувам свързването му.

 

Аз съм далече , иначе с удоволствие бих помогнал.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вдъхнови ме една приказака "след като угасне в купето мирише на бензин" и понеже преди много години наследих Формана с един подобен странен проблем (гаснеше при пускане на газта след изфорсиране) , но тогава чат-пат се намираха оригинални части , докато сега със свещ да търсиш капак за карбуратора няма къде да намериш . Та основния симптом - пълна до горе втора камера ... получава се защото иглата не може да затвори притока на гориво ... най-често проблема е в леглото на иглата , което е набито в капака и не се сменя . Ако си късметлия и до сега не си сменял игла пробвай с нова (вероятно на старата върха е наранен) , ако не си късметлия значи си за капак (или най-добре цял карбуратор втора ръка) , има временно решение , с което карах около 3 години докато намеря капак - запушване на отвора към дифузьора на втора камера с ветсник или някаква друга тънка хартийка .

Самият отвор беше някъде в предния край на карбуратора (ако не се лъжа на стената раделяща втора камера от поплавъковата) .

Когато угасне следващия път отвори филтъра и погледни дали случайно втора камера (по-предната) не е пълна с бензин , за хартииката - ако не се наемаш сам идваш на едно ОМВ или неделна среща и я слагаме за секунди , а вече за реглаж и ремонт на карбуратор има много добри майстори в София (някъде из белия списък имаше даже тема за тях).

Вече ако е някакъв проблем по запалителната система - имам всичко за тестове - оригинално делко , бобина , истински комутатор , но все си мисля , че в карбуратора е проблема ... оправя се със седене , защото насъбралия се бензин , който я дави се е изпарил или поне така си мисля аз .

 

П.П.Ей за тез ЦЪК майстори става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Пресен случай , ако не и баш същия - сега си спомних , че една дружка преди 3 години имаше проблем с блокирала игла

на карба , Фелата беше страстна газаджийка , няма палене на бензин. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уфффф ....той човека каза,че не разбира .....и малко трудно ще му помогнем,ама да опитаме.

 

Хванахте се за миризмата на бензин,а човека споменава че кара с пълен резервоар - т.е не е карана на газ ...... щях да предложа проверка на филтърчето,което е на самия вход на карбуратора(на края на входния маркуч за бензина),но щом мирише - значи пуска бензин.Съмнения може да има и в преливника(чашката,от която се отвежда излишното гориво) ...залепнала съчмата в него ....но пък е по-вероятно да пръсне маркуча за бензина и да олее,отколкото да прелива в карба.

Заяла игла на карба - е нали са бърникали из него....все щяха да го разхлопат поне за известно време.

 

По-скоро да е електрически проблема ....щом гасне в движение smile049 .Кандидати с най-голяма вероятност за дефект са комутатора и веднага след него ....бе я си почисти,смажи и затегни масите(минусовите кабели).

Винаги,когато ми дойде на акъла да проверявам маслото,капката от нивела я капвам на болтчето което държи комутатора за подкалника и осигурява маса smile049

Сменяли сте делко,но е добре да се провери и бобинката вътре в него ....тази с екранировката(краищата и се вързват на средните клеми на комутатора)

 

Да се провери електрическият жигльор - дали работи и изобщо има ли захранване до него.

 

Ако споделиш и какъв е разхода,може би ще има по ясна представа какво може да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че много разбирам и аз, но споделям мнението на The Best Forman. Преди време на фаворита пък беше обратаното, не иска на бензин и това е, мислех си, че е нещо от клапанчетата заради газовата, но на моменти работеше на бензин, а в други все едно му се спираше притока на гориво. Само размърдах малко въпросната игла, за сега работи пък да видим до кога. Та пробвай. А иначе за майстори... , интернет и проба-грешка май са доста по икономически изгодни и спестяват нерви. Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите!

А сега по въпроса...

Кажи от къде си

От София съм.

Ако си софиянец ще ти дам един читав комутатор за проба, да не се набутваш излишно, че са скъпички... абсолютно същия номер ми скрои на Пежо 205, та се бях видял в чудо за 2 дни мъки първо изскубах аларми, имобилайзери... на шкодата да чукна на дърво засега не ми е гърмял комутатор, но си нося резервен особено на дълъг път не тръгвам без него

Пробвахме вече с един пич с неговия комутатор, но май не е от това - пак го има проблема. А заради това аз вече не спомням от колко време не смея да изляза извън града.

Бобината ти е като на Голф 2 ...

Намери си от морга и комутатор за магнитоелектрически сензор , не Шкодов. Много удобен е от по старите модели на Пежо

Опел и др., марка Bosch или Ducellier. Със 7 крачета куплунг

е , също като при Голф 2 и др. Ако се решиш на тази стъпка , пиши да публикувам свързването му.

Мммдааа, може и да си помисля за ъпгрейд на бобината, но дали това ще реши проблема... :-k А за комутатора - там вече ме изгуби :D

...

Това май ми звучи като най-вероятния виновник за случващото се. За съжаление иглата е сменяна преди година-две. За съжаление не знам доколко "новата" игла е... нова идали е читава (всякакво доверие загубих в "механика ми":)). Та мисля да пробвам първо с това, а ако не стане със смяната на игла - нов или читав втора ръка карб. Благодаря на The Best Forman за мнението насоката. Смятам да посетя посоченият от него сервиз при първа възможност (дано успее да стигне до там Шкодичката, че съм далече :)), че сега ми предстои едно дългоочаквано моренце smile152 .

...

Колега katilarium, ти съвсем, съвсем ме изгуби (знаех си аз, че трябваше да уча за авто инженер - за чий са ми сега тези телекомуникации... :) ). А иначе разходът доста варира - през зимата и на студен двигател е убийствен - стигал е 12 - 13 литра (карам я предимно на сравнително къси разстояния), но нормалният разход е някъде около 8 - не съм го измервал точно, за съжаление. Всичко това е градско - толкова отдавна не съм излизал с колата извън София, че вече не си спомням колко харчи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ти решат проблема в случая , но ще ти оптимизират доста прилично искрата.Всъщност каквато и да е маслонапълнена бобина дефектира много трудно , нооо ако дефектира ( междувитково късо и тн..) комутатора , едната причина е именно тя.

 

Всъщност проблема ти е в карба.Няма лошо , инженерите по телекомуникации много често са перфектни автомонтьори и специализират автодиагностика и електонни с - ми в автомобила. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Ех как ми е любопитно какво става с този проблем - решен ли е или не и какво точно се оказа :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.