Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на Шкода Октавиа 4х4 ТДИ


peterco

Recommended Posts

Здравейте колеги. Аз съм Петър Петров от Сливен. Решил съм да си купя този автомобил и събирам мнения, но за мен са важни мненията на хората, които го имат. Та... въпросите ми са много и са следните.

 

1. Кой дизелов мотор е най- добър относно здравина и подръжка?

2. 90 к.с. са доста малко за тоя автомобил или не!?

3. Кои са често срещаните проблеми?

4. Демпферния маховик- има ли заменяемост с едномасов такъв.

5. Раздатката прави ли проблем при *** зад волана :oops: .

6. Скъпи ли са повечето части- щом е 4х4.

7. Дайте и Вие някакво по странично и непринудено информационно просветление smile035 .

 

Благодаря и извинявайте за щурото първо мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=%D1%85%D0%B0%D0%BB%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D1%81

 

Ако не си състезател,90 к.с. са си чудесни+ малък данък.

За другите въпроси има много изписано,частите са като на нормална октавия,но халдекса си иска своевременно обслужване и няма проблем.

Другото си е късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно клониш към 1-чка.

 

1. 90 и 110 са еднакви откъм продръжка и здравина, разликата е само в данъка. 131 е мотор мечта, ама е прекалено рядък за да намериш читав. 101 коня също е добър избор, особенно ако е с 6 скорости и 4x4.

2. И са много и са малко. Въпрос на десен крак. Колата върви изненадващо добре като за 90 коня.

3. По мотора - задръстване на геометрията на турбината. Но с профилактика се оправя. Друго няма, мотора 90 и 110 коня е просто железен! По купето - стъклата и ключалките на бравите. Маховика е скъп, но не е проблемен.

4. Да, но е малко безмислено. Сменя се веднъж така или иначе, живота му е над 200 000.

5. За 4x4 незнам, нямам такава, но на познати гледам - желязна е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както са казали колегите над мен цената на частите е същата.Обслужването на халдекса е към 250 лв и се прави на 60000 км.Като я избираш гледай 4x4 да работи smile021.Иначе е голям кеф зимата, моята я карам я 30 хил км вече и 1 година и няма грижи.Но все пак е и въпрос на късмет.Гори малко повече от Октавия комби без 4x4,но е в рамките на допустимото 6-6,5 извънградско с настъпване където има условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено се търси вариант с 6 степенна кутия. 90 и 101 коня имат ли я!? Така като гледах по обяви имат....

 

Демпферния маховик винаги е бил проблем за мен и ненужно скъпа "екстра". За това целя да я избегна, моята работа е малко- хем сърби, хем боли но...

 

Не се страхувам от данъка на автомобила. Просто търся оптимален вариант, да катери баири със сериозно количество сняг. Да ми носи палатката до къмпинга, дай боже един ден караваната. Да не ми изгаря душицата, като далеч не търся 3л на 100км пробег.

 

131 к.с. не са лош вариант, но както казахте е рядък мотор и труден за намиране в свестен вид. Как да го проверим това 4х4 без да изкъртим асфалта по пътя :lol: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демпферния маховик винаги е бил проблем за мен и ненужно скъпа "екстра"... За това целя да я избегна, моята работа е малко- хем сърби, хем боли но... Да ми носи палатката до къмпинга, дай боже един ден караваната....

мдаа, караванката определено допринася за по-интензивно износване на съединителя. а иначе - 74 kW PD 4х4 е с 6 скорости. яд ме е, че не взех такава, но струваше с 6 хиляди повече. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото ми е известно е мотор ATD 100.64к.с. Помпа дюза нали?!?

 

Преди време ги оплюваха тия помпа/дюза сетъпи, но сега са масово такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ATD и AXR са 74 киловата, 100 коня или 101 според зависи как го смяташ. Няма съществени разлики до колкото знам.

 

Всъщност като се замисля, ако държиш на 4x4 ето това ти е избора:

 

1. дизел 101 коня/6 скорости

2. дизел 90 коня/5 скорости (но тези са по-старички като години)

3. бензин 150 коня/5 скорости (рядка птица)

4. бензин 2 литра атмосферен, ама тия са май само англичанки (хептен рядка птица)

 

131 коня 4x4 мисля, че не съществува.

 

Така, че за теб - вариант 1 (ATD/AXR) или 2 (AGR). Това е. Всичко е с демпферни маховици, казах ти, дизел от тия години с плътен няма. Иначе има комплекти за преминаване към плътен, аз съм го сменил моя, ако сам си събираш чарколяка излиза около 300-400лв. без работата. За каравана може и да има смисъл, знам ли...Иначе не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

131 коня 4x4 мисля, че не съществува.

съществува,както и съществува 4х4 116коня 6 скорости тди
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми незнам, в никоя база данни не откривам такива О1 (116 коня тди), включително ЕТКА. Може и да има де, то при VAG има какви ли не комбинации...

А за 131 коня 4x4 имам някакви съмнения, че съм срещал, ама мислех, че съм сънувал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. нещото, което ще запуша по време на обслужването. Добре, че нямат ДПФ...

 

Аз и за това се оглеждам за "малкия" мотор. Бензинов не искам- 4х4 само дизел или бензиново мицу :D .

 

Ясно, стигаме до решението- 101 к.с., ако ще е след 2001 година тя ще е евро 3 и АХР. Какво да гледам при тоя мотор, притеснявам се най- вече от горивната уредба.

 

Ранните пушаци и други са ясен признак. Тук в Сливен ако ми намерят ще мога да я покарам поне 1-2 седмици и да видя дали ще ми хареса самия автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AXR са след 2007 г., а преди това са ATD.

AXR 4х4 са голяма рядкост, трудно ще намериш.

Вероятно ще е ATD.

Горивната система не е от проблемните, но добре е да се видят:

1. С Ваг Ком - дюзите на загрял двигател на 13 канал - да са от +3 до -3 (най-добре е по-близо до 0).

2. С Ваг Ком - синхронизацията на валовете - на 4 канал, 4 колона - да е около 0

3. Тандем помпата - за течове.

4. Подгревните свещи - проверка.

5. С Ваг Ком - цялостно за грешки

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подгрева ще проверя само дали има захранване. Самите свещи ще сменя обезателно.

 

Синхронизацията на валовете зависи от зацепването на ангренажа. Впрочем това е поправимо, така или иначе сменям ремъка. Или греша?

 

Не ми стана ясно как да проверя халдекса- отчитам, че ако наритам газта да върти гуми трябва да се изтреля без да превърти. Една диагностика би показала до някаква степен работата на системата.

 

Чудесни отговори и насоки ми давате. Много съм Ви задължен smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........

Синхронизацията на валовете зависи от зацепването на ангренажа. Впрочем това е поправимо, така или иначе сменям ремъка. Или греша?

................

Прав си, но при огледа няма да си купил колата, а може да е изместена и да прави проблем.

Така ще знаеш причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравей колега.Аз имам Skoda Octavia 1 combi 4x4 помпа дюза 1.9 тди 101 к.с.Имам я от почти 3 години,обиколила съм България с нея и никъде не ме е предала и няма назад.За обслужване е като другите автомобили единственото по скъпо е халдекса,но и то си иска обслужване,има много теми за обслужването на халдекс.Има един по специфичен ключ за халдекса,дори и да решиш сам да го смениш в Zimber tools струва 55,80 лв.Поздрави и успех!

post-13683-13845348293_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И съединителят за 6 скорости не може да се замени с евтин,за 5-те се намират начини,обслужването на халдекса ти е към 250лв,ако можеш сам е по евтино разбира се :) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Маги. Като размери на ключа- може ли нещо :oops: . Като гледам така една лула само трябва да разваря, а желязото ще си го изкривя сам. smile126 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и ключа можеш сам да си го направиш.Размера на оригиналния ключ го дават 46 мм X 12 PT & 5 мм hex key (до колкото си превеждам това "hex key" е шестнадесетичен ключ). Поздрави ! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ebay.co.uk/itm/HALDEX-SPANNE ... 0551538024 Тук го дава 46 мм.Надявам се да съм била полезна smile004

post-13683-138453482989_thumb.jpg

post-13683-138453482993_thumb.jpg

post-13683-138453482996_thumb.jpg

post-13683-138453482998_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама, ама това с ключа и снимките, жена ли го пише наистина? Ако да - smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Страхотна си. smile159 smile126

 

Едва ли половинката и пише тези неща с нейния никнейм. :lol: Ама пък знае ли човек... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И съединителят за 6 скорости не може да се замени с евтин,за 5-те се намират начини,обслужването на халдекса ти е към 250лв,ако можеш сам е по евтино разбира се :) Поздрави!

 

 

Само да вметна че,обслужването на халдекса в ЕТ е към 130лв.(масло филтър и труд),така че не си заслужава купуване на ключове,пъшкане,офкане и т.н.т. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.