Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с управлението на дясно предно ел.стъкло


cns

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Рових из темите, но не намерих подобен проблем. Колата е фабия 2002 1.9 тди. Проблемът е следния дясното предно стъкло не иска да се движи(спуска и вдига) от бутона на пасажерската врата. От бутоните на шофьорската врата се движи идеално. Дотук съм проверил, че стига напрежение до бутона- три кабела са - средният е маса. Напрежението между единия кабел и маса е 3V(предполагам, че това е захранването за диода в копчето, който си свети при пускане на светлините). Напрежението между третия кабел и маса е около 12 V. Според мен дотук всичко е наред. Проверих и самото копче, разглобих го и измерих съпротивленията. При положение нагоре веригата се затваря през съпротивление около 200 ома, а при положение надолу съпротивлението е 2 килоома. Май съпротивленията са си в норма, но за всеки случай взех за проба ново копче и с него също не работеше прозореца. Въпросът е от тук нататък какво да направя. Ще съм благодарен за всякакви идеи. Предполагам, че има някакъв модул който чете сигнала след съпротивленията и управлява двигателчето. Този модул къде се намира и дали има отделен такъв за управление от пасажерската врата?

Благодаря Ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси една тема на Иво Динков за монтаж на ел. стъкла. Там има приниципна схема на управлението на стъклата. Най-общо във всяка врата имаш модул който има два дебели проводника захранване през предпазител от акумулатора и маса и два тънки проводника за комуникация. Модула командва дирекно моторчето на стъклото. Бутона има една обща маса, едно захранване за диода и едно за положенията но е свързано само с модула. Вече колко ток протича през едното или другото съпротивлние определя дали стъклото да се спуска или вдига. Самия модул е подчинен на централ конвиниенс модула и той препредава командите от шоф. врата.

Според мен нещо модула във врата ти не отчита правилно тока и съответно не знае/не разбира че трябва да движи стъклото нагоре надолу. Командите от шоф врата стигат по комуникация и затова работи. Не знам дали с диагностика няма да се хване дали модула отчита и какво от бутона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така:) Изгоряла платка или модул ли е...Това на VW боклучивите ел.стъкла!Това моето не стига,че не работи от същата врата,ами се счупи всичкото вътре.60 лв.ремонт.И пак се чуват същите шумове,както преди да се строши водача вътре във вратата.Вече и на двете стъкла.Честно,ако се счупи още един път и на пазара.Няма как да правя стъкла и водачи през месец за по 60лв.Тази платка не беше скъпа,ама и не съм я и търсил да я купувам.От моята страна отварям!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До модула има постоянно 12 волта след контакт, бутоните подават маса и маса през съпротивление 5 ома до комфорт модула по кан- а и от там след 'разсъждаване' се определя в коя посока да върти моторчето. Релетата са в самия модул. Може да се ползва моторче от голф, но там са разположени огледално- ляво пасва на дясна врата на Фабия и обратно.

Тези стъкла са масова болежка на целия ВАГ- сеат, шкода, вау ве, ауди (мислех да пазарувам ТТ за жената и над месец изчетох всичко за болежките на модела и останах потресен как хората по чуждите форуми стигат до продажба на колата след минимум дублирани ремонти на всяко от двете стъкла ](*,) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш директно е захранването, проверявал съм. Модула винаги има 12V. А и сигнала се чете в модула на вратата. Конвиниенс модула само дава разрешение да работи и/или препредава командите от шоф врата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Колеги за компетентните мнения. Ще свалшм корите нна вратата и ще проверя модула във вратата. Дано да се разглобява, в което се съмнявам и поне да огледам спойките вътре. Като реша проблема ще напиша решението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобява се, не се притеснявай да подпъхнеш с тънка отверка, ако се наложи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Аз съм със същия проблем и искам да помоля ако някой е намерил решение да пише или да ми препоръчате кой може да ми помогне (в София)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здрвейте колеги,

 

наскоро, т.е. вчера се заимах с нова хубавица: Фабиа 1.9 101 к.с.

Не й работи дясното предно стъкло. Нито от шофьорската врата, нито от вратата на пътника.

 

В момента тече процедура по регистрация в КАТ и като приключи ще има снимки и похвалване - както си му е реда.

 

Та, чета тука и се чудя как се решава този проблем със стъклото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте, аз имам същия проблем. От шофьорската врата се сваля и вдига, но от дясната не реагира ( пробвах с ново копче). Някой дали е успял да намери решение?Само да допълня, когато я купих от дясното копче само се вдигаше, свалих копчето и го почистих след което спря да работи изцяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелния сноп при пантите на вратата?

Пробвай да държиш копчето натиснато и да движиш кабелния сноп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем при мен се оказа копчето. Стъклото не се сваляше и при натискане опираше в самата си стойка свалих го и го издялках леко с канцеларско ножче от долната страна за по голям ход и нещата се оправиха. Фабиана е желязна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.