Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с паленето при Октавия II 2008 TDI, 1,9 дизел


Doychin

Recommended Posts

Здравейте фенове,

проблемът е следният. Преди месец и половина се качвам в колата. Когато завъртях ключа припали съвсем за кратко, за части от секундата и изгасна. След това я мъчих супер много, но така и не запали. Никакви светлини, никакви индикатори, нищо притеснително и необичайно. При завъртането на ключа двигателят се върти, но така и не се подема.

 

Реших да мина по-тънко и по съвет на един приятел отидох в един сервиз - не на Еуратек. Гледаха, струваха, но така и не разбраха каква е причината. В крайна сметка я запалиха като били дали външно налягане по някакъв начин. Карах така две седмици и една сутрин отново сядам зад волана, завъртвам ключа, припали за кратко и угасна и след това отново няма никой.

 

Сега вече реших, че няма какво да му мисля и закарах колата в Еуратек. Още на същия ден ми казаха, че проблемът е вакуум-помпа. Обявиха ми една цифра, която ме стресна, ама без кола не е готино и им казах да я сменят.

След това мина месец, месец и нещо без проблеми. Е, понякога се случваше като пали да се забавя за малко, но после се подемаше.

 

Тази сутрин обаче отново като се опитах да запаля припали за малко и отново изгасна. Направо ми причерня пред очите. Аз бях решил, че един път завинаги поне с този проблем съм се оправил. След това опитах отново да запаля. Завъртях ключа, двигателят почна да върти, но този път шумът беше по-припукващ като да може да запали. Така след няколко секунди упорито въртене колата все пак взе, че запали. В момента, в който се поде натиснах газта и форсирах.

 

Питането ми е дали някой е имал подобен проблем и каква е истинската причина. Чудя се дали аз не правя нещо като хората. Примерно казвали са ми, че преди да се угаси двигателя било хубаво да се остави да поработи за няколко минути, за да се стече маслото. Това понякога го правя, но не и всеки път. Другото нещо, което се питам при самото палене дали трябва да се прави нещо по-специално. Примерно аз изключвам от скорост и натискам съединителя докато въртя ключа до запалването. Питам се дали не трябва да давам и газ при въртенето на двигателя или да започна със самото запалване веднага да подавам и газ, за да се подеме.

 

Някак не мога да си представя, че въпросната вакуум-помпа ще се разваля всеки месец. Принципно нямам удари и гледам всичко да сменям както е по книжката - масла, филтри, ремъци и пр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми е дали някой е имал подобен проблем и каква е истинската причина. Чудя се дали аз не правя нещо като хората. Примерно казвали са ми, че преди да се угаси двигателя било хубаво да се остави да поработи за няколко минути, за да се стече маслото. Това понякога го правя, но не и всеки път. Другото нещо, което се питам при самото палене дали трябва да се прави нещо по-специално. Примерно аз изключвам от скорост и натискам съединителя докато въртя ключа до запалването. Питам се дали не трябва да давам и газ при въртенето на двигателя или да започна със самото запалване веднага да подавам и газ, за да се подеме.

 

Някак не мога да си представя, че въпросната вакуум-помпа ще се разваля всеки месец. Принципно нямам удари и гледам всичко да сменям както е по книжката - масла, филтри, ремъци и пр.

Голяма глупост. Няма такова нещо. Спираш колата и гасиш. Как ще се стече маслото на работещ двигател? Явно проблема ти не е във вакум помпата си мисля. И пишете от кой град сте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със "стичането на маслото" всъщност е да охлади турбината и се прави когато колата е карана продължително време с повечко газ. Примерно при спиране на магистрала за зареждане. В градски условия трудно ще натовариш толкова турбината. Накратко - не ти е това проблема.

 

Между другото да не пали от вакуум помпа ми е странно, просто защото тя не участва в горивния процес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен първо трябва да отидеш в Еуратек. Ако изтъкнат същата причина - ремонта който са ти правили трябва още да е в гаранция. Ако причината е друга - трябва да ги питаш защо са сменяли вакуум помпата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

помпата е тандем за това са я сменили

но проблема едва ли е в нея,може да е от О-пръстените или друго-трябва да се огледа....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен първо трябва да отидеш в Еуратек. Ако изтъкнат същата причина - ремонта който са ти правили трябва още да е в гаранция. Ако причината е друга - трябва да ги питаш защо са сменяли вакуум помпата...

 

Трябва да си досвършат работата! Нещо са ги попретупали нещата - така ми се струва!

И ще им висиш над главите - та да ти обяснят точно какво са правили, и защо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още пали.

Все пак понеже се разрових в книжката на колата бих искал да споделя това, което прочетох по отношение на стартирането при студен двигател. Там пише, че след даването на контакт следва да се изчака изгасването на лампата за подгряването на горивото от свещите - онази хоризонтална спирала. След това веднага трябвало да се върти двигателя, за да запали. Това е малко по-различно от това, което аз правех, а именно след даването на контакт изчаквах да изгаснат всички лампи на таблото и чак тогава завъртвах ключа за запалването.

Не знам кое е най-правилно. Все пак, наистина в най-скоро време ще отида пак в Еуратек и ще ги накарам да ми обяснят и да проверят отново дали всичко е ок. Някъде по темите от форума прочетох едни мнения, че проблемите със запалването се дължали на някаква клапа, която не се затваряла и която можело механично да се отваря и затваря.

 

Иначе по отношение на мненията, че вакуум-помпата нямала отношение към запалването наистина много ме озадачава. От Еуратек предишния път бяха категорични, че проблемът е точно там и между другото наистина като я смениха колата взе да пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да претендирам за компетентност, вакуум помпата е основно за сервото. При бензиновия мотор същия този вакуум се взима от смукателния колектор, но при дизела там вакуум няма. Единственото за което се сещам е този вакуум да трябва за управление на някой клапан, но при загасен двигател помпата така и така не се върти и няма логика да се разчита на нея.

 

Стискам палци за бързо решение. И да споделиш как е решен проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи,помпата е 2 в 1 нали написах.вакум и нафтова.Има 1 в резервоара и една на главата,която доставя 1.5 налягане в канала на дюзите в главата и тя връща нафтата в резервоара,като я прекарва през охладитела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест да разбирам ли, че все пак може и да има някакво отношение към запалването?

Определено, прави 2 бара налягане към дюзите. Ако не работи- няма да запалиш никога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.