Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да повдигна предницата ?


KIKO

Recommended Posts

Здравейте колеги. Наскоро се сдобих с Шкода Октавиа 2001 год. Количката е много читава, смених всичко, което беше нужно и сега е супер /да не се хваля много де/, но имам проблем с предницата - много е ниска и ми се ще да я повдигна с няколко сантиметра. Много ще съм благодарен за съвет как и с какво мога да постигна този резултат.

Нямам представа така ли е била или пружините са омекнали, но определено е страшно ниска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1, както и Голф 4, на чиято база е Октавия 1, са си с доста ниска предница (специално дригателят и в частност картерът му). Преди години карах Октавия 1 и съм забирал доста в неравности. Моята кола беше бивша кола на един от шефовете ми, който по тези причини беше сложил метален щит под двигателя от Октавия 4x4. С него колата става още малко по-ниска, но пък щитът е много здрав и удържа без проблеми всякакви забирания и удари отдолу. Препоръчвам Ви да си монтирате такъв щит вместо да правите някакви "подобрения". Всякакви повдигания ще нарушат осезаемо стабилността на колата, да не говорим за това как ще изглежда колата отстрани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има тема във форума, потърси я. Слагат се втулки и няма никакви проблеми. Нарича се пакет лоши пътища. Може да се направят на струг или да ги купиш от ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Отиваш в ЕТ и си поръчваш втулки за повдигане на предница на О1. Нещо къде 35 лв. бяха, ама преди години. Имаше чертеж из нета, стругарите ги правят за 15-20 лв. Слагат се за 1 час от подготвени хора. Вдигат с 2 см.

 

2. За повече си трябват втулки + други пружини, но тогава се сменят и 4-те пружини. Ако колата е на километри и нови амортесьори си трябват.

 

3. Може и още, ама вече става извращение. За справка руския форум на Шкода.

 

Ето ги и първите два варианта:

viewtopic.php?f=4&t=8698

viewtopic.php?f=46&t=18959

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за информацията и май ми е достатъчна, но защо да се сменят и 4-те пружини...отзад комбито е вирнато здраво, ама отпред направо си влачи бронята. Само с предни пружини няма ли да стане ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам мнение за това което съм пробвал. Натам ти си решаваш, може и с 2 пружини да стане, знам ли. Зависи от типа и състоянието им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Наскоро се сдобих с Шкода Октавиа 2001 год. Количката е много читава, смених всичко, което беше нужно и сега е супер /да не се хваля много де/, но имам проблем с предницата - много е ниска и ми се ще да я повдигна с няколко сантиметра. Много ще съм благодарен за съвет как и с какво мога да постигна този резултат.

Нямам представа така ли е била или пружините са омекнали, но определено е страшно ниска.

Ето ти едни втулки : 29,50лв за 1бр. в м-н Шкода - бул. В.Левски №144 - Ст. гара

post-1579-138453474847_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините са си стоковите, само слагаш втулките.

В руския форум нещата са добре описани - тъй че ги гледай оттам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така и не разбрах - имаш ли проблем с мекотата на пружините или просто ти е ниска. Ако е първото - сменяй и пружините. Ако е второто - слагакй втулки. Безмислено е да сменяш и пружините ако ще слагаш същите, височината ще си остане същата (за кратко ще е по-висока). Пружини има смисъл да сменяш, ако ще слагаш нещо различно.

 

"Стокови пружини" е малко лишено от конкретика словосъчетание. О1 по ЕТКА има барем 6-7 вида стокови пружини в най-различни геометрии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично съм резервиран относно втулките - какво става със стабилността в завой и при висока скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност не се подобрява поведението. Но не се и влошава осезаемо. И все пак всичко е въпрос на това, кой - какво иска от автомобила си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично съм резервиран относно втулките - какво става със стабилността в завой и при висока скорост?

 

Естествено, че намалява.

Как искаш да повдигнеш предницата, и стабилността да се запази същата?

Или ако искаш да я запазиш на някакво прилично ниво, при положение че ти е повишен клиренса - като минимум ще трябва да сложиш някакви яки валяци! Дето няма да се сместят в калниците - и ще трябва и тях да ги преработваш!

За разхода на гориво пък какъв ще стане - да не говорим.

Но не можеш да искаш колата ти хем да гребе като Луноход по черните пътища, а хем и завоите да ги атакуваш с вратите напред!

Просто не става така! [-X

Като искаш танк - ще изглежда като танк, ще върви като танк, и ще лапа като танк.

Пък като искаш шосейна бегачка - можеш да я направиш да лепне за пътя, но за асфалтовия, а не за черния! На черния - ще оре! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично съм резервиран относно втулките - какво става със стабилността в завой и при висока скорост?

 

Естествено, че намалява.

Как искаш да повдигнеш предницата, и стабилността да се запази същата?

Или ако искаш да я запазиш на някакво прилично ниво, при положение че ти е повишен клиренса - като минимум ще трябва да сложиш някакви яки валяци! Дето няма да се сместят в калниците - и ще трябва и тях да ги преработваш!

За разхода на гориво пък какъв ще стане - да не говорим.

Но не можеш да искаш колата ти хем да гребе като Луноход по черните пътища, а хем и завоите да ги атакуваш с вратите напред!

Просто не става така! [-X

Като искаш танк - ще изглежда като танк, ще върви като танк, и ще лапа като танк.

Пък като искаш шосейна бегачка - можеш да я направиш да лепне за пътя, но за асфалтовия, а не за черния! На черния - ще оре! :mrgreen:

 

Стиви, спри се! Пардон, СОПРИ СЕ! Престани да бръщолевиш без да имаш изобщо идея за какво говориш! Правил ли си го? Или имаш познат, който е чувал за един, на когото шурея му по дядова линия е видял един, който е познавал друго дето е чувал за един сменил втулки. Аман от дървени философи smile150

 

Аз съм с повдигната предница. Стабилността не само не намаля, а напротив - колата стана значително по-предвидима и в завой не тръгва задницата, а контролирано поднася с 4те колела. Гумите ги смених 2 години след повдигането и то не защото трябваше, а защото ме кефеше да го направя. Разхода в градско практически не се промени, на магистрала със 150 се качи с 1/2л.

 

PS: Stivi797++ и компания, ако пак се изходиш в тая тема го приемам за откровен спам и получаваш форумна почивка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оки, слагам само втулки от полиамид и ги стържат на 35 мм вместо на 21...праскам ги и пускам снимки...

 

35 е твърде много. Не знам как ще се отрази на каретата да работят непрекъснато в крайно положение, а и така ще вирнеш нос, че ще ти е гадно да я гледаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за амортесьора незнам колко е добре, защото работната точка се измества с много.

 

Със 20мм отгоре колата си се кара нормално вече. Не се изхвърляй прекалено много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Улиците не са състезателни писти, 10км/ч по-ниска скорост в завой едва ли е фрапираща разлика. Стабилността няма как да се подобри, но това е уличен автомобил и това малко повдигане едва ли оказва толкова голямо влияние на поведението на автомобила, да влошава го, но ако неопитен шофьор или поне карал съвсем малко автомобила си едва ли би го забелязал.

Тези ниски предници ме спират и мен да се метна на една Октавия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с PRR. Освен, че я повдигнах отпред с втулки от полиамид с височина 35 мм., ами хакнах и отзад 30 мм втулки и колата започна да вози много по-приятно, не усещам никаква промяна в поведението и при 140 - 150 км/ч. За сметка на това спрях да треперя, че ще отпоря бронята на всеки метър и съм много доволен.

 

030936805.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега много серазмерна изглежда,чудно ти се е получила,аз бях в подобен филм и размисли докато не си купих втулки от ЕТ.разглобих и остснових че тя вече си имала smile009 ,Казвам го за тези които се чудят-нищо не се променя освен височината,а и метална кора ако се сложи още по добре s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Аз лично си купих втулки от ЕТ преди години и съм много довелен. Точният размер ако не ме лъже паметта е 22мм и колата си е много стабилна. Карам О1 99' 110к.с. и обичам да карам на предела на възможностите. Карам си по магистралата с 200км в дъждовно време и колата се държи страхотно на пътя. Моят съвет е да си сложиш втулки БЕЗ притеснения, за стабилността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Някой може ли да даде чертежи на втулките .Искам да сложа отпред и отзад, но повече от 20мм , който ги продават в ЕТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Здравейте. 

някои може ли да ме насочи как да се свържа с потребителя "КИКО". за да получа подробности по повдигането на Шкодата. Благодаря Ви. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте колеги, може ли някой да сподели мнение за стойката на колата след поставяне на оригиналните втулки 22мм. отпред? Интересно ми е няма ли да стои предницата несъразмерно високо спрямо задницата, след като няма втулки и отзад? Тези оригиналните пасват ли и на задните пружини?

 

До колкото разбрах от човека, който ги взех от ЕТ, те са предназначени за тежкотоварните версии на октавия, които са без задни седалки и има само предни втулки, тъй като за отзад съответно има два вида пружини за средна товаримост и висока и затива втулки не са предназначени за отзад, а се играе с пружините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.