Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със скоростите


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравейте на всички,

 

от няколко дни се появи следният проблем със скоростите: когато превключвам между 1-ва и 2-ра с повече газ (над 2,800 оборота) се получава едно хъркане от скоростният лост, и самият лост влиза доста по-трудно и все едно "задира" преди да включи на скорост. Имах същият проблем като симптоми преди около 4 години, тогава в ЕТ ми обясниха, че това бил синхронизатора, от Чехия им били казали да сменят маслото на скоростната кутия, но тогава колата беше още гаранциона. Не знам какво правиха тогава, но наистина проблема изчезна.... Въпроса ми е това масло има ли някакъв ресурс след който трябва да се сменя, или може проблема да е друг.... Аз като цяло много рядко сменям между първа и втора над 2,800 оборота , но не знам този проблем дали няма да доведе до някой по-голям след време....Иначе колата е на 150,000 км и съединителят не и е сменян, но според разни майстори не бил и за смяна още.

 

С пожелание за лек ден

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да имам претенции, че разбирам и аз мисля че е синхронизатора. Имаме подобни проблеми с 2 служебни коли - едната на 2-ра, другата на 3-та скорост, и като питах майстора който ги поддържа ми каза, че ремонта може да излезе повече от цяла кутия 2-ра употреба smile049 , и ги караме така докато издаянят.

Другият вариант е ако по някаква причина е спаднало нивото на маслото в кутията и при по-високи обороти да хърка, ама там вече специалистите да кажат. Доколкото знам за механичните кутии дори може да не се сменя маслото /но е хубаво да се прави/, ти си го сменял веднъж, смени го пак и виж дали ще се оправи. Но по-добре се консултирай с някой който разбира.

Успех!!! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте на всички.

Днеска най-накрая смених маслото на скоростната кутия, направиха ми реглаж на скоростният лост (бил се изместил малко) и нещата сякаш се оправиха.

 

Знам , че темата е малко стара и забравена,но просто давам информация за развитието по нея за всички коелги които биха имали евентуални подобни проблеми в бъдеще и решението което имаше ефект при мен. Ако искат модераторите могат да я заключат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, по темата в някои от руските авто-списания(не помня точно в кое), четох в една статия за поддръжката на 1.8 Т двигател, беше отбелязано, че "след време на пет степенната ръчна скоростна кутия, проволките за превключване на скоростите трябва да се подрегулират". Специално при мен, имам 5-6 случая на трудно включване на първа и задна предавка(явно вече съм в момента в който да си подрегулират "жилата").

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Смени маслото аз го имах същият от 4 към з скорост смених маслото със 75 90 и се оправи няма да хърка и всичко е ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте колеги.

От миналата година след посещение в сервиз,но без да се демонтира нещо по ходовата част се появи един досаден момент.

При превключване от първа на втора,и от трета на четвърта,усетих,че все едно трябва да донатиквам лоста.Иначе изхърква,не изключва,но прехърква.

По нататък остана само при превключване на четвърта.Внимавам повече и проблем нямах,до понеделник тази седмица.

Сменях ангренажен ремък.И на другия ден сутринта,при незагрял автомобил се появи същия проблем и при превключване на втора.Трябва да едва ли не да натискам лоста към съответната предавка.

Под мотора има един тампон,който знам че се демонтира при смяна на ремък.

Възможно ли е да не е сложен коректно,има ли вариант за регулиране на механизма за превключване?

Някъде бях мяркал тема за едни пластмаси,които се износват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Механизма нали е с жила, няма да се влияе от проблеми с тампоните.

Ето намерих как се регулира, но ако и това не ти помогне, проблема може да е в кутията:

https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo

 

Накратко - заключва се механизма на кутията, после се освобождават жилата, после се заключва механизма на лоста, след това се обира леко луфта в жилата и се заключват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм,на клипа изглежда просто и лесно.

Като вдигнах капака...

Явно трябва да пипа някой с тънки и ловки пръсти.

Няма почти никакво място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та да напиша все пак какви ги свърших.

В работно положение отхлабихме тампона при десния рог,напънахме със щанга мотора към левия калник и затегнахме болтовете.

100%-ов ефект.

Скоростите влизат като "парцал У ламбено шише".

Редактирано от zdravko zankov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.