Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се чупи пружина ???


plamendev

Recommended Posts

Днес си взех колата от ремонт бях я оставил преди две седмици за ремонт на заден десен лагер на главината. По време на смяна на лагера техниците открили, че освен лагера съм имал и счупена задна дясна пружина smile049 smile048 smile049 . Отначало си мислих, че нещо ме бъзикат, но за съжаление не беше така.

 

Много ми е странно как съм успял да сътворя тази магария. Колата е само на 3 год. и аз лично не издевателствам над нея. Освен това, това е 5 -тата кола която сменям, и никога не съм имал подобен проблем. Мислих си, че пружината е една от най здравите части. С времето си представях да се деформира, но 3 -годишна прижина да се счупи ми е малко странно.

 

post-11619-138453474282_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се чуди ,и на моята кола имах счупена задна пружина,вероятно е от шупла в метала,но може и някой път да си я ударил в някоя дупка и пак става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странна работа, бях чувал за счупена пружина на почти ново пежо и на една алфа, но за шкода още не бях. Може би е фабричен дефект, защото иначе ударът трябва да е бил сериозен и със сигурност щеше да обърнеш внимание.

 

Добре че не ти се е случило на магистралата някъде със 140, че не ми се мисли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случва се доста често, на мен включително, но дори и на магистрала няма проблем да се случи, може дори да не разбереш. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че изобщо не съм разбрал как е станало. Не си спомням да съм имал и някакви силни удари, но пружината е счупена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На по-новите автомобили нещата така стават - без дори да разбереш.Аз се чудя как все още пружините неса ги направили от пластмаса,както доста детайли,че по-евтино излиза....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имало е някакъв малък дефект, шупла, или пукнатина - и затова се е счупила.

Иначе на Опел Рекорда ми, дето го имах навремето, съм товарил по 12-13 торби цимент в багажника и на задните седалки, пък и до 14 съм стигал, и освен това и аз вътре - направи сметка това колко кила са! - и нищо не му ставаше, та дори и не клякаше чак толкова.

Тъй че пружината да се счупи от претоварване - не е много вероятно. И ако самата тя е наред - би трябвало да издържи и 50% претоварване, и пак да не се чупи.

Но ако не е наред - ясно какво следва.

Иначе по едно време пружините на Мерцедесите даваха доста фира..... Даже ги бяха обявили и за нещо като консуматив. smile091

Но през последните няколко години това го оправиха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случва се доста често, на мен включително, но дори и на магистрала няма проблем да се случи, може дори да не разбереш. smile049

 

Житейския опит си казва думата. Нямам лични наблюдения, но на близък приятел с почти ново пежо му се счупи в движение в софия, след което едната част се е врязла в гумата и я е съдрала. Аз това визирах като доста опасно, ако се случи на магистрала.

 

Неговата беше в гаранция и французите му я признаха и заведоха частта като дефектна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята за същаление не беше в гаранция. :( Трябваше да си я платя. Заден десен лагер + 2 пружини + труд = 660 лв. и две седмици чакане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случва се доста често, на мен включително, но дори и на магистрала няма проблем да се случи, може дори да не разбереш. smile049

 

Житейския опит си казва думата. Нямам лични наблюдения, но на близък приятел с почти ново пежо му се счупи в движение в софия, след което едната част се е врязла в гумата и я е съдрала. Аз това визирах като доста опасно, ако се случи на магистрала.

 

Неговата беше в гаранция и французите му я признаха и заведоха частта като дефектна.

Еееее колега не си прав да сравняваш Пежо с нормалните коли - франсетата още не са се научили да правят коли :lol:

М/у другото - преди доста години прибирахме кола с една счупена пружина отзад (отдясно нямахме какво да сложим, а за отляво имаше само една счупена) от Радомир - преживяването е кофти, но лявата страна си седеше почти нормално и реално не се усещаше липсата на две намотки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вярно. Имал съм Пежо, което е видяло такива неща, дето ако ги приложа на Шкодата ще се разпадне на съставните си молекули.

 

Нямам идея колко са здрави съвременните Пежа, но поколението 205/309/405 са много здрави коли. Да не говорим за легенди като това:

 

http://www.google.bg/url?sa=i&rct=j&q=& ... 9637835912

 

Което и до днес се търкаля из Африка.

 

А за съвременните - всичките са един дол дренки. smile175 Та по скоро бих казал, че франсетата (а и немците) се отучиха да правят коли.

 

Докарахме го до там, еталон за здравина да са корейците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвременните Пежа са майка плаче - грамофон свири! :mrgreen:

На нашия паркинг ги имаше няколко - и то нови. Но остана само едно..... Човекът явно е мазохист - така си го обяснявам.

Особено им е бъгава електрониката - а не толкова шаситата. Макар че и те не блестят с кой знае каква издръжливост.

Абе, женска кола - хубавичка като външност, но посредствена като надеждност. И както са сравнително евтини - и хората се навиват.

Иначе 205, 405, или 504 от снимката, или дори 406 - са здрави!

Ама те са отпреди колко години?

А Шкодата - никак не е лесна за разпадане. [-X

Не че е Луноход - ала все пак. s_flag

И не може и сравнение да става с новите Пежа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините почти винаги се чупят в долния си край-този,които е откъм пътя и по който се задържа най-често влага и остават полепнали всякакви мръсотии.Започва да се нарушава покритието на пружината,което я защитава от корозия.Първоначално се появяват малки пукнатини на места,които стоят леко повдигнати,а после се донапукват и отделят като цели люспи.През зимата солта по пътищата ускорява допълнително процеса на корозия и се получават язви,които се разрастват в дълбочина.След това всичко е въпрос на време и лош шанс-веднъж "подготвена" по този начин при среща с неподходяща дупка или рязък скок пружината се счупва изведнъж.Има ли ръжда по една пружина това означава,че еластичното и покритие е паднало и няма да я бъде дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То така, ама тук се коментира чупене на пружини на нови коли. Пък на старите каруци, пусти пружини, ръжди, шупли, ама се чупят чак на пресата в Надин...

 

Ама това сега пружини ли са... Едно време какви пружини правеха..... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам снимката в началото на темата тази пружина хич не ми прилича на нова каквато се е олюпила от покриетието. :-k

 

За съжаление новите поколения автомобили остаряват много бързо,особено след като минат 1-2 години от изтичане на гаранцията им...при старите това се случваше някак си по-бавно. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стария ми Опел - модел Рекорд - съм го товарил като камион!

И нищо му нямаше, и пружините си издържаха, а и шасито също!

Само дето после трябваше да го чистя - защото купето се пълнеше с прах и с цимент! :mrgreen:

Но иначе нищо му нямаше.

И съм сигурен, че още тича някъде по трасетата. smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам снимката в началото на темата тази пружина хич не ми прилича на нова каквато се е олюпила от покриетието. :-k

 

За съжаление новите поколения автомобили остаряват много бързо,особено след като минат 1-2 години от изтичане на гаранцията им...при старите това се случваше някак си по-бавно. smile027

 

Пружината беше на точно 3 г. и 5 м. когато издаде багажа. Това, че изглежда така, ами по производствени причини. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам снимката в началото на темата тази пружина хич не ми прилича на нова каквато се е олюпила от покриетието. :-k

 

За съжаление новите поколения автомобили остаряват много бързо,особено след като минат 1-2 години от изтичане на гаранцията им...при старите това се случваше някак си по-бавно. smile027

 

Пружината беше на точно 3 г. и 5 м. когато издаде багажа. Това, че изглежда така, ами по производствени причини. :)

 

Какво ще рече това?

Изглежда така, все едно че е на 30 години, и на още 50 месеца.

И че се е разходила от тук - та чак до Марс!

И така пет-шект пъти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.