Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

алтернатор проблем


Recommended Posts

здравеите

имам следният казус

колата е фелиция 1.3 96 не зарежда алтернатора и беше свалил акумулаторът

без да има индикация за недозареждане на таблото. Алтернаторът е обслужен

миналата година лагери реле-регулатор и колектор . Смених на ново реле-регулаторът

но вече свети индикацията на таблото но алтернаторът зарежда.

Ако някой се е сблъсквал с този проблем или има идея от къде може да е проблема с незагасващата лампа на таблото да даде съвет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено лампата свети , когато има нещо некоректно в заряда , но тъй като не даваш конкретни данни мога само да предполагам какво е ... на мен така ми светна лампата за зареждане на един светофар и се увеличаваше интензитета с увеличаване на оборотите , а заряда беше 15+ В ... оказа се диод от диодния блок пробил ... друг случай от миналата седмица (на Фаворита) - лампата не свети , но на всеки светофар на малки обороти се обаждаше блока за дневни светлини , измерих напрежението с всички включени консуматори 13 В , без консуматори 13.9 - 14 В на малки обороти и те така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено лампата свети , когато има нещо некоректно в заряда , но тъй като не даваш конкретни данни мога само да предполагам какво е ... на мен така ми светна лампата за зареждане на един светофар и се увеличаваше интензитета с увеличаване на оборотите , а заряда беше 15+ В ... оказа се диод от диодния блок пробил ... друг случай от миналата седмица (на Фаворита) - лампата не свети , но на всеки светофар на малки обороти се обаждаше блока за дневни светлини , измерих напрежението с всички включени консуматори 13 В , без консуматори 13.9 - 14 В на малки обороти и те така.

 

 

Преди да падне акумулаторът не беше се палила лампата и сутринта реших да запаля и нямаше никой.

След което свалих акумулатора и го заредих, свалих алтернатора за да го проверя за лагери четки и прекъснали кабели

нямаше никакви видими проблеми. Четки имаше доста и също така въпросната лампа не светеше на таблото.

След смяната на релерегулаторът зарежда на 13.9В , с включени фарове и т.н. на 13.6 В но лампата на таблото

започна да свети.

И тук съм в шах уж всичко е нормално а лампата свети а това говори че нещо не е наред.

Не можах да открия схема по която да търся проблем. Ако някой се е сблъсквал с такъв или подобен казус нека да

даде насока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй диодния блок и търси прекъснал диод ... друго не знам какво да те посъветвам.

Може да пробваш да дублираш дебелия кабел между акумулатора и алтернатора , но едва ли е от туй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй диодния блок и търси прекъснал диод ... друго не знам какво да те посъветвам.

Може да пробваш да дублираш дебелия кабел между акумулатора и алтернатора , но едва ли е от туй.

Мерси за съвета като ми остане време ще го направя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,диодите са 9 на брой.Също така са + и - !!!

При мен,като беше пробил се чуваше виене.След подмяната този шум изчезна.Цена на диода във Варна 3лв./бр.Дано съм ти бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е ,че тука се заменят поеденично мощните изправителни диоди , а и не само , ама мерете наред , защото този гореописан

проблем е следствие и от силовите 6 изправителни диоди , и от тези 3 малките дето осигуряват режима на самовъзбуждане на алтернатора! :) s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Пресен , пресен случай от преди малко - Фела 1, 3 МПИ с проблем в 70 амперов алтернатор - 15 и повече волта на празен ход без

никакви консуматори, при подавне на газ лампата за зареждането светва плавно.Не са включени никакви други консуматори.

 

Причина : прекъснал p- n преход на диод от силовата изправителна група. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за закъснението но нямах време да направя смяната на диодната част.

След нейната смяна индикаторната лампата загасна.

Благодаря за съветите smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимание , да поясним защо горят диоди при генераторите Magneton на Фаво/Фела:

Чехословашките и впоследствие чешките диоди KY .... които се употебяват в изправителя на алтернатора, са с НИКАКВА претоварваща способност и по напрежение , и по ток.

Което ще рече , че ако са оразмерени за 15 А и 50V , понасят точно толкова и нито грам повече. За екстремни/аварийни ситуации , като например

палене на скорост по нанадолнище или дърпане при разреден/силно разреден акумулатор шанс няма.

Колеги , отчитайте това , последния ми случай беше точно от такова. smile048

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кажете сега какво да го правя тоя пустиняк ... алтернатор от Фелиция 70А пригоден за Фаворит (за трапецовиден ремък) - сменени ротор , диоден блок , лагери , реле-регулатор преди по-малко от 50 000 км. и вчера няма заряд (държи постоянно 12.5В) ... смених реле-регулатора и хоп 14В ... днес паля колата да я по разтъпча и хоп фаровете не се палят (модула ги пуска , когато напрежението достигне 13.2) ... форсирам до към 4000 об/мин и хоп фаровете се палят ... меря с уреда 14В. Акумулатора е на няма и година и при палене не пада под 12.3 В (демек не е от него) , ама пустиняка (алтернатора) си е мързелив.

Клемата за лампата е клеясала яко и няма вадене от диодния блок , ама лампата си светка и си гасне ... дали може тя да се бъзика или този алтернатор просто си е омагьосан и трябва да го водя при врачка :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора и на мен не ми е цвете но не го пипам, вдига до 13 и малко, 14 никога, но акумулатора пали без проблем. Така си е от години. Искам да те попитам защото виждам, че имаш блок за фаровете, дали ако след като мине 13.2V и после на светофара падне на 12.8 блока ще изгаси фаровете или не. Просто този въпрос ме спира да си монтирам блок. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора и на мен не ми е цвете но не го пипам, вдига до 13 и малко, 14 никога, но акумулатора пали без проблем. Така си е от години. Искам да те попитам защото виждам, че имаш блок за фаровете, дали ако след като мине 13.2V и после на светофара падне на 12.8 блока ще изгаси фаровете или не. Просто този въпрос ме спира да си монтирам блок. :-k

Докторе , ревизирай връзката в клемата на лампата , проблема ти е точно оттам , натрупва се преходно съпротивление с необходимата стойност за мизерии.Или най добре инвестирай във втора употреба съвременен различен от Магнетон алтрнатор , ревизирай го

и се прераждаш .Всичко друго и най вече Bosch smile126 i Denso smile126 са в пъти по добри.Стават с много малко или с никаква

преработка.

 

Няма проблем за модула , веднъж захапал прагово напрежение 13, 2 Волта , изключва фаровете при 11, 99 Волта , тоест

като загасиш МПС - то. Такива съм монтирал доста , нямат проблеми .Вътре в схемата си имат и компаратор и тригерен ключ.

Е , разбира се , ако възникне проблем със заряда по време на движение , той пак ще реагира и ще изключи фаровете. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за компетентния отговор! smile126

Моля , за нищо! smile027 s_flag .Братята чехи така и не създават след ерата на задномоторните шкодаци читав алтернатор

със самовъзбуждане , правят го на базата на този модел , който масово го поставят там , без много много да влагат нови материали и технологии в намотки , магнитна верига и възела за самовъзбуждне.

 

п.п Това ми е едно от направленията в трудовото ми ежeдневие и научна дейност. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно толкова си могат защото и други агрегати във Фелиция са под ниво, но пък има и качествени. Няма пълно щастие. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е до неможене....просто Фелиция е трябвало да бъде максимално евтина,за дасе котира на пазара на автомобили...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е до неможене....просто Фелиция е трябвало да бъде максимално евтина,за дасе котира на пазара на автомобили...

 

Да, ако беше с 50 евро по-скъпа нямаше да има никакъв шанс да се котира на пазара. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е до неможене....просто Фелиция е трябвало да бъде максимално евтина,за дасе котира на пазара на автомобили...

 

Да, ако беше с 50 евро по-скъпа нямаше да има никакъв шанс да се котира на пазара. smile091

 

Смешно,несмешно - жалко,но факт.

И в тази връзка щото гледам,че доста хора се оплаквате от Магнетон-ите - аз съм с 90А Магнетон и на празен ход с вкл.къси светлини вади 14,20V,а като го натоваря и с вентилатор на отоплението и вкл.ЦД пада на 14V.Тези стойности съм ги мерил с калибриран цифров мултимер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма пълно щастие , така е.Фаво/Фела са замислени като масови автомобили от ниския среден клас в крак с модата на такива с предно предаване от ерата на 80 - те.Подобно е било положението със Самара в екс СССР.Това са последните Шкода народни

автомобили.

И все пак чехословашките инженери успяват да си свършат самички работата по създаването на модерен алтернатор със само

възбуждане , като взаимстват от водещи фирми в това , но не копират брутално.Имало е малко време , все пак и соца е в залеза си. Чехите обаче са си нация техническа , с много тясна връзка м/у наука и призводство.

 

Генераторите не им са боклук , но като цяло дефектират повече в сравнение с реноме марки.На големите мощности е отделено логически повече средства.Там дефектите са много по малко.

 

От особено значение за работата на такава електрическа машина е кострукцията на магнитната верига и съответно магнитопровода на статора и ротора , големината и поддържането на магнитната индукция и един много важен параметър - въздушната

междина м/у ротора и статорния пакет.

 

От този показател зависят полезната мощност , габаритите и така наречената специфична електромагнитна мощност , която е

обратно пропорционална на габаритите на генератора.Тоест стремим се с по - малко материал ( мед , стомана и др.) да постигнен по - голяма полезна мощност. Мерил съм на съвременен японски генератор Hitachi междина 0 ,35мм , kоято в сравнение със съвременен Bosch e s 0, 15mm по -малка.Японеца беше с цели 150 Вата по - мощен от немеца при едни и същи

габаритни размери.Наука и технологии! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да те попитам защото виждам, че имаш блок за фаровете, дали ако след като мине 13.2V и после на светофара падне на 12.8 блока ще изгаси фаровете или не. Просто този въпрос ме спира да си монтирам блок.

Блока за фаровете следи няколко неща - захранващо напрежение , включен контакт и напрежение във веригата на габаритите .

Посредством плюса от контакт се определя времето , след което да се включи модула като то е свързано с достигането на 13.2 В.

Това е фабрично настроено , но може и да се променя .

Веригата за габаритите изключва модула , когато се включат фаровете и го включва отново когато се изключат т.е. ако мотора работи когато си паркирал и изгасиш фаровете се включват дневните светлини и се изключват когато изчезне плюса от контакт и напрежението падне под 13.2 В.

Веднъж при много включени консуматори ми направи впечатление , че почна да се обажда модула , но те са толкова слаби фровете в режим дневни светлини , че не се забелязват на светло (просто го чувах) и то само на малки обороти и от тогава се заиграх със заряда на тоз алтернатор.

Измислил съм още едно условие за включване и изключване на модула - при дръпната ръчна спирачка , но не ми остава време да вържа едно реле.

Докторе , ревизирай връзката в клемата на лампата , проблема ти е точно оттам , натрупва се преходно съпротивление с необходимата стойност за мизерии.

Тоз съвет вече съм го давал на хората ... проблема е , че така се е спекла клемата , че ме е страх да не строша пишката на диодния блок , но в неделя ако е хубаво времето ще се по ровя инак ако свърша всичко за една неделя на следващата трябва да бърша прах :mrgreen:

Днес цял ден ме вози и в интерес на истината сутринта си запали нормално вдигна си веднага заряда (аз вече ходя с уред в джоба) и така ... ще го следя вече тоз мизерник , щот есента така си убих един акумулатор.

 

П.П.Успея ли таз неделя да я измъкна и сменя ще споделя дали има разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги имам проблем с алтернатора поточно с колектора.Изяден е доста и се чудя дали да го сменям самия колектор , или да търся нов алтернатор.Ако е колектор трябва да търся майстор да се види дали се сменя тая гадост въобще.Ако е алтернатор трябва да търся за Фела с хидравлика.Дайте акъл каво да го правя,че иска да ме изоставя тая пущина. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги имам проблем с алтернатора поточно с колектора.Изяден е доста и се чудя дали да го сменям самия колектор , или да търся нов алтернатор.Ако е колектор трябва да търся майстор да се види дали се сменя тая гадост въобще.Ако е алтернатор трябва да търся за Фела с хидравлика.Дайте акъл каво да го правя,че иска да ме изоставя тая пущина. ](*,)
Заменяй и хич не се чуди.

Ако поставиш нови четки на износени /изядени пръстени , четките ще свършат по - бързо отколкото ти предполагаш и така , и

такаа....Пръстените струват като консуматив не повече от 10 лева , а с фино препаснати нови четки и пръстени се пробягват повече от 70 000 километра.

Сега ти е момента за ревизия - лагери , четки , пръстени - инвестицията си струва много. s_flag

не е за ден и за два.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То,че щесе сменят е ясно но първо да видя откаде да ги намеря тия пръстени.Гледах на един ротор,че е на шлици всички ли са така или има особености със смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То,че щесе сменят е ясно но първо да видя откаде да ги намеря тия пръстени.Гледах на един ротор,че е на шлици всички ли са така или има особености със смяната.

На вички ротори конструктивно са така , намират се във всички магазини , търгуващи с чaсти за ел. обзавждането на автомобила

и във всички магазини за резервни части за Шкода.Даваш им каталожния номер на генератора( изчукан е на корпуса му) , да го търсят по базата данни и каталози.

 

Замяната е обаче тънка технологична операция , изискваща ножовка , малък ъглошлайф и средномощен 50 - 100 ватов поялник

и не на последно място -

професионализъм , търпение и чувство за контрол на ситуацията. :)

 

Ето ти и темата за това от Класиккар форума , дано да ти е полезна:

 

http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=3961.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.