Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Как се измерва междуболтовото разстояние???


Recommended Posts

здравейте колеги въпроса ми е как се измерва междуболтовото разстояние,от център до център на отвора или ... по някакъв друг начин?защото имам джанти за продаване а незнам какво им е междуболтовото разстояние??? :-k Благодаря предварително s_flag......ако можете и да ми кажете за другите обозначения като"офсет" какво е и как се измерва,както и "8J 9J ...."какво означава и ако има други данни който трябва да знам ... извинявам се ако въпросите ми са неуместни и неточни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги въпроса ми е как се измерва междуболтовото разстояние,от център до център на отвора или ... по някакъв друг начин?защото имам джанти за продаване а незнам какво им е междуболтовото разстояние??? :-k Благодаря предварително s_flag

 

Ако са за октавия 1 от подписа ти са 5х100. За октавия 2 са 5х112, а иначе разстоянието е равно на диаметъра на кръга който минава през центровете на дупките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги въпроса ми е как се измерва междуболтовото разстояние,от център до център на отвора или ... по някакъв друг начин?защото имам джанти за продаване а незнам какво им е междуболтовото разстояние??? :-k Благодаря предварително s_flag

 

Ако са за октавия 1 от подписа ти са 5х100. За октавия 2 са 5х112

 

не са от октавия колега ... джантите са 18' цола и ми казаха че са за кайен,таурег,Q7... но искам да знам със сигурност,че като пусна обявата да няма недоразумения и неточности...благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рисуваш една окръжност, която да минава през всички болтове - и гледаш какъв е нейния диаметър.

Иначе понятието "междуболтово разстояние" - в случая не е много уместно.

А при новите автомобили то не се и употребява, на практика.

Конкретно при Шкодата - Октавия 1 е с 5 болта, разположени на окръжност с диаметър 100 мм., а при Октавия 2 - пак 5 болта, разположени на окръжност 112 мм.

Като се гледа и офсета - който също има някакви препоръчителни стойности.

И погледни и материала, който са ти дали колегите.

Накратко - това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рисуваш една окръжност, която да минава през всички болтове - и гледаш какъв е нейния диаметър.

Иначе понятието "междуболтово разстояние" - в случая не е много уместно.

А при новите автомобили то не се и употребява, на практика.

Конкретно при Шкодата - Октавия 1 е с 5 болта, разположени на окръжност с диаметър 100 мм., а при Октавия 2 - пак 5 болта, разположени на окръжност 112 мм.

Като се гледа и офсета - който също има някакви препоръчителни стойности.

И погледни и материала, който са ти дали колегите.

Накратко - това е.

Вярно, че трябва окръжност.

Вярно, че трябва да минава през всички отвори (през ЦЕНТРОВЕТЕ! на всички отвори).

Вярно, че трябва да и измериш диаметъра.

Остана да кажеш как се прави това, имайки на разположение само джанта с 5 отвора...

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че трябва окръжност.

Вярно, че трябва да минава през всички отвори (през ЦЕНТРОВЕТЕ! на всички отвори).

Вярно, че трябва да и измериш диаметъра.

Остана да кажеш как се прави това, имайки на разположение само джанта с 5 отвора...

smile159

Мериш между центровете на два съседни болта и записваш а=... колкото е измерено.

Ако болтовете са 5 централния ъгъл е 360/5=72 градуса, а половинката му е 36.

Радиусът на вписаната окръжност R = a/(2sin36), a диаметърът е D=a/sin36

 

Пример с моята кола:

4 болта, централен ъгъл 90, половината му е 45.

между болтовете измерих 70мм

D=70/sin45 = 99mm... е, ами не съм измерил правилно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че трябва окръжност.

Вярно, че трябва да минава през всички отвори (през ЦЕНТРОВЕТЕ! на всички отвори).

Вярно, че трябва да и измериш диаметъра.

Остана да кажеш как се прави това, имайки на разположение само джанта с 5 отвора...

smile159

Мериш между центровете на два съседни болта и записваш а=... колкото е измерено.

Ако болтовете са 5 централния ъгъл е 360/5=72 градуса, а половинката му е 36.

Радиусът на вписаната окръжност R = a/(2sin36), a диаметърът е D=a/sin36

 

Пример с моята кола:

4 болта, централен ъгъл 90, половината му е 45.

между болтовете измерих 70мм

D=70/sin45 = 99mm... е, ами не съм измерил правилно :)

Точно за това ми беше думата.

Не става с чертане на окръжности. Трябва малко да се посмята. :D

А при четен брой отвори и свалена джанта, може да измериш директно диаметъра не между центровете (трябва да ги целиш на око), а между 2 едноименни точки на отворите. По лесно е.

Ако все пак тръгваш от разстоянието м/у 2 съседни болта - за 4 отвора, измереното умножаваш по 1,4142135 . Това е същото, което си написал, ама казано по друг начин :)

За 6 болта направо умножаваш по 2 разстоянието м/у 2 съседни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Здравейте колеги, или най-лесно:

Мери се от центровете на отворите на две съседни дупки на джантата или на главината и после се умножава по коефициент 1.701.

 

Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_sizing

Цитат:

"Some basic geometry is needed to find the center of a 5-bolt pattern. In practice, the BCD can be found by multiplying the center distance between any two adjacent holes by 1.701."

 

Поздрави!

-Николай

Редактирано от hijacker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още по-прост вариант :

Мери се разстоянието от центъра на кой да е болт, до центъра на колелото.

И после се умножава на две!

Примерно, при Октавия 2 - това разстояние е 56 мм.

И умножено на две - прави  112 мм.

При Кайена - това разстояние ще е 65 мм. И умножено на две - ще е 130 мм.

Това е диаметърът на окръжността.

А броя на болтовете - ами ще ги преброите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате Стиви!!! Ти откри дефиницията за радиус и диаметър!!!

Направо си за нобелова награда по математика!!!

Я ми кажи как по-точно ще намериш центъра на джантата?

Защото ако това става лесно, то изобщо няма смисъл да се търси метод за определяне на междуболтово разстояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали? И аз така мисля - че съм за нобелова награда по математика! :D

А центъра на джантата - ами нали при повечето коли там има един многогранник, или болт, или капачка, която прикрива главината!

Та от центъра на тая капачка, мериш разстоянието до центъра на болта. И е доста трудно да го сбъркаш - или и да го сбъркаш, ще е с милиметър, или с по-малко.

И като я знаеш джантата от какво е - веднага ще ти стане ясно за кой тип джанта става въпрос.

Дали за тая с окръжност 100 мм, или за тая с окръжност 112 мм.

Пък за Кайена - на него едва ли се слагат пет тертипа джанти. Тъй че човек и там може да се оправи - нали?

А ако джантата е някаква абсолютно неизвестна - ееее, тогава ще си поиграеш малко!

Но пак, като я сложиш легнала, и като премериш разстоянието от центъра на отвора, до центъра на болта - ще успееш да го направиш това достатъчно точно.

Хайде бе - аз съм полусляп, и пак го правя сравнително точно!

Пък вие, дето виждате и с двете очи - вие по-зле ли ще се справите? :eusa_naughty: :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.