Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със сигнала на радиото...


Recommended Posts

Мини на Болеро. ;)

Аз съм с Болеро. В началото слушах радиото , CD само го пробвах дали работи. По късно си купих една SD карта с максимално възможният обем и сега слушам само нея. Свалям си TOP парчетата, като ми омръзнат добавям новите. Звук - без компромис, няма глъхнене на станциите като при радиото , няма проблемите на CD-то (според мен една остаряла с-ма). За близките години SD ще е доминиращата технология. Така че ако някой ще си сменя музиката нека се съобрази с това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    12

  • stivi797

    6

  • димон

    5

  • Alexandar

    4

Най-много писали в темата

Колеги аз имам следния проблем- На Окавията на баща ми ОК 2 -2004г. - самата антена се е спукала! От тавана към антената, на няколко места и се е скапала! Според баща ми има проблем и със сигнала. В Еуратек ми казаха, че самата основа не се продава! :wacko_1:  Пробвахме с основа от ОК файс лифт- но там буксата е друга! Дайте съвет или една нова основа :D:P :P  Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ако антените са причина за проблеми - имал съм отлични впечатления от антена Hirschmann  - едно дърто Пежо 309 със абсолютно измислен авторадиокасетофон от Илиянци - не губеше никъде сигнал - напрао ши умръ от възторг :D

представям си с качествена техника какво ще е представянето

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стримовете , които плюят дискове след време : възможна неизправност 95% е дефектирал шпиндел мотор .  В повечето случаи се подава на ремонт като се пръсне отзад с контактен спрей , който измива ротора и четките. При зацапване на ротора се повишава консумацията му  от нормална 20-30 мА  става над 0,5 А , прегрява драйвера , намалява скоростта на въртене на диска , след което идва  нечетене, ерор и изваждане на диска . Трябва да се извади стрима , да се раглоби като се извади механиката и от долната и част се виждат дупките за пръскане в мотора . Това е мотора, който върти диска . При замърсена или износена оптика нечетенето е постоянен дефект. Другата вероятност 5%  е да е пречупен шлейфния кабел от оптиката до контролера . Ако той е пречупен или прекъснат ще дава ерор горе-долу по ено и също време .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Шафте,

 

Провери си антенния усилвател. Аз го имах тоя проблем и се мъчих много, докато го открия.

Под самата антена се намира усилвателя. Моя се оказа, че е изгорял или окъсил заради влага, най-вероятно от автомивките. Същия проблем като при теб - а да мръдна малко и сигнала изчезва.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Шафте,

 

Провери си антенния усилвател. Аз го имах тоя проблем и се мъчих много, докато го открия.

Под самата антена се намира усилвателя. Моя се оказа, че е изгорял или окъсил заради влага, най-вероятно от автомивките. Същия проблем като при теб - а да мръдна малко и сигнала изчезва.

 

Поздрави!

Как да го тествам това нещо? Как го оправи, смени ли осовата? Колко пари, защото гледам, че в ЕТ са много пари...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в ЕТ хванаха проблема с тяхната играчка. Закачиха уреда си на буксата на самата антена от страната на CD-то. Уреда им измерва в % сигнала, който стига до самия плеър. Те сами ми казаха, че това е слабо място на повечето шкодаци. Не ми препоръчаха да го сменям тъй като в 90% от случаите пропадал тавана отвътре. По принцип знам, че усилвателя върви барабар с антената. На мен ми показа на техния уред 28% ефективност на сигнала.

 

Аз направих следното - закарах я на майстор, защото сменях Stream-a с Columbus и директно казах на майстора да боцне втора антена някъде из купето (дори не знам къде) и нещата се оправиха. Та сега имам две антени :)

Преди да мина на вариант втора антена и смяна на CD-то, бях с втори антенен услилвател непосредствено преди плеъра - имаше ефект.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и другата истина е, че Columbusa е на светлинни години пред Stream-a (поне за мен) и до някаква степен явно много по-добре прима сигнала на радиостанциите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

в ЕТ хванаха проблема с тяхната играчка. Закачиха уреда си на буксата на самата антена от страната на CD-то. Уреда им измерва в % сигнала, който стига до самия плеър. Те сами ми казаха, че това е слабо място на повечето шкодаци...

Здрасти и аз се нареждам на опашката със същия проблем. Купих нов накрайник на антената имам 2 CD-та Panasonic и Sony и радиото е отврат. Не мога да си слушам NOVA и това е. Бях се засили да купувам Pionner но намерих това. И проблема не е на Шкода ами на ВАГ-груп!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кво разбра от туй дет го разправя хамериканецЪт ? А пробва ли по неговата рецепта или само чу ? Ако си пробвал - какъв е ефектЪт ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пробвал. Нямам време сега но при първата свободна събота ще разглобя. Иначе намерих нови антени с вграден усилвател на цени 40-50 лева. Може би ще се изръся за една. Сега си оставих сонито което нещо се закрепи. Пак пръщи от време на време но работи в 90 % от времето. И предните говорители са ми за смяна та едни 300 лева трябва да набия ако искам качествен звук :(

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стримовете , които плюят дискове след време : възможна неизправност 95% е дефектирал шпиндел мотор .  В повечето случаи се подава на ремонт като се пръсне отзад с контактен спрей , който измива ротора и четките. При зацапване на ротора се повишава консумацията му  от нормална 20-30 мА  става над 0,5 А , прегрява драйвера , намалява скоростта на въртене на диска , след което идва  нечетене, ерор и изваждане на диска . Трябва да се извади стрима , да се раглоби като се извади механиката и от долната и част се виждат дупките за пръскане в мотора . Това е мотора, който върти диска . При замърсена или износена оптика нечетенето е постоянен дефект. Другата вероятност 5%  е да е пречупен шлейфния кабел от оптиката до контролера . Ако той е пречупен или прекъснат ще дава ерор горе-долу по ено и също време .

Това мнение на Димон съм го проспал. Ще го разглобя моя Стрийм тогава в най-скоро време и ще видим дали ще се излекува :PDT_Armataz_07: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много коли на VAG като се смени оригиналното радио с друго, то няма в себе си платката която да му включи усилвателя на антената. Тая платка си я има в оригиналното радио. И тогава тая джаджа трябва да се добави допълнително. Тя е нещо такова:

http://www.ebay.co.uk/itm/PC5-52-SKODA-FABIA-AMPLIFIED-ISO-ISO-AERIAL-EXTENSION-ADAPTOR-MAST-ANTENNA-/180769127876?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item2a16adfdc4

http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-VAG-VW-Seat-Skoda-Amplified-Aerial-Adapter-Connector-Plug-Booster-ISO-DIN-/260293710073?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item3c9ab6d0f9

 

С различни накрайници към радиото ISO или  DIN. При по новите радиота сигнала идвал по оптичен кабел:

http://www.ebay.co.uk/itm/PC5-137-SKODA-FABIA-AMPLIFIED-FAKRA-STEREO-RADIO-AERIAL-ADAPTOR-MAST-ANTENNA-CAR-/150714992993?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item2317504961

 

Синьото кабелче се свързва със +12 след контакт!! Или на синия кабел от буксата (щифт 5 за автоматична антена).

И това чудо подава захранване по антенния кабел до усилвателя на антената.

И аз имам проблем с радиото и то не е оригинално , поръчах си устройството от първия линк и се надявам като го монтирам да има подобрение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А аз имам монтирана тази джаджа.Колата така си дойде от Австрия,но нямах добро радио.Разглобих самата антена, която не е като оргиналната с малка основа,а е с двойна такава,заради монтираният телефон в колата,който замина в коша,а самият уселвател за радиото  беше изгнил и се изсипа на земята.Свързах си самия кабел за антената и я зелепих със силикон за тавана,за да покриа очертанията останали от основата и си карам пак така с кофти радио.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такива допълнителни платки ... от край време ('90 -те години) плейерите за кола имат remoute control на ISO -то и това служи за захранване на антенен усилвател , запуск на усилвател на "туба" , изваждане на автоматична антена и др. устройства , който трябва да работят след като е пуснато радиото.

Друг е въпроса , че до сега съм попадал само на един , който даваше читав сигнал ... всичко останало усилват само шума :D

....

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На много места четох за тая джаджа и навсякъде  пишат така. Това е филтър(съставен от 1 кондензатор и две съпротивления), който праща 12В по антенния кабел до усилвателя на антената. На оригиналното радио, тая схема я имало вградена в него. Ето тук как разглобяват едно:

https://www.youtube.com/watch?v=6n7y34AnsTk

На неоригиналните радиа, я няма тая схема и затова е необходима тая джаджа.  Това е оригиналният номер на VW за тази джаджа 1Н0 035 551.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мои наблюдения радиото ми се смущава когато преминавам покрай ТИР или такси. Такива "джаджи" се продават и по нашите магазини (13-15 лв.) Ама наистина ми се виждат малко "сделани". По съм склонен да опитам с оригинална антена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз си оправих радиото колеги! Разглобих и устонових, че проблемът при мен е в антенния усилвател. Беше изгърмял. Изхвърлих го и запоих кабела директно. Сега при градско шофиране, антената работи много добре, без да ми прекъсва сигнала. При извънградско каране лови основно БНР, но аз съм много доволен. Въпреки това бих си взел нова оригинална антена, но за сега ще изчакам, тъй като цената не е малака. Разглобяването беше лесно - с помощта на приятел който да придържа кората, при демонтажа и монтажа на антената от покрива. Прилагам снимки!

 

20150222_145211.jpg

 

20150222_145155.jpg

 

20150222_145133.jpg

 

20150222_145243.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Разкостили сме в момента Stream-a на колегата Alexandar и изникват няколко въпроса:

 

1. Оказа се, че вътре има диск. Има ли начин да го извадим, без да закачаме обратно радиото за колата?

2. В дупката, оградена в червено ли трябва да се пръска контактния спрей? Има още 3 такива дупки, които са скрити под оранжевия кабел

 

post-6282-0-21880900-1429955772_thumb.jpg

 

3. Какво количество трябва да се пръсне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление акцията ни нямаше особен успех. Напръскахме в дупките с контактен спрей както беше обяснил Димон по-рано в темата. 
Като че ли има подобрение с аудио дисковете - чете ги сега и не насича, но не можеш да сменяваш песните ръчно.
С MP3 дискове си е същата греда, насича здраво и го плюе след известно време.
Няма да го бъде тоя Стрийм явно, ще трябва да мигрирам на Болеро, но да видим кога ще е....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз също имам проблеми с хващането на радиостанции между градовете, но бях стигнал до извода че е от CD-плеъра (Сони). Наскоро пътувахме заедно с Пежо 206 с оригинален КАСЕТОФОН и аз с Октавията. Ами почти навсякъде Пежото хващаше един куп станции, а аз само Хоризонт и Христо Ботев.

Друг колега (с Рено )също сподели че като е сменил Сони-то с друга марка е по-доволен от радиото. 

Между другото аудио-уредбата вкъщи също е Сони и е с доста капризен тунер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе хора, толкова си могат съвременните боклуци. Не е капризен тунера, а е слаба чувствителността му. Всичко си е в реда на нещата. Усилватели монтирали и не знам си какво.......

Имам един тъп Шарп кастофон от 80та. С корда на скалата. Не е за кола. В дън гори телилейски лови всичко нАред с половин разпъната антена.

Това е реалността и трябва да я приемате за нормална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Pioneer-че лови навсякъде и то доста добре и според мен плеъра има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих джаджата за която бях писал по горе и наистина усили сигнала.  Преди докато вляза в подземния гараж и почва да се смущава, сега паркиран в гаража в подземния гараж и пак хващам всички запаметени станции. Явно усилвателя ми в антената работи.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.