Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със сигнала на радиото...


Recommended Posts

  • Отговори 74
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    12

  • stivi797

    6

  • димон

    5

  • setfan

    4

Най-много писали в темата

...истински 4х50-60 вата...

smile126

Ти май вярваш на това...

Това е "правоъгълна" мощност а не музикална. При захранване с 12 V с мостово стъпало и товар 4 ома максимално мощността е 18 w на канал, Всичко което пишат по касетофоните е търговски трик за такива като тебе... :smt033

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_power

 

Example [edit]An ideal (100% efficient) push-pull amplifier with a 12-volt supply can drive a sinusoidal signal with a peak amplitude of 6 V. When connected to an 8 ohm loudspeaker this would deliver:

 

(формула)

 

Thus the output of an inexpensive car audio amplifier is limited by the voltage of the alternator. In most actual car systems, the amplifiers are connected in a bridge-tied load configuration, and speaker impedances are no higher than 4 Ω. High-power car amplifiers use a DC-to-DC converter to generate a higher supply voltage.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...истински 4х50-60 вата...

smile126

Ти май вярваш на това...

Това е "правоъгълна" мощност а не музикална. При захранване с 12 V с мостово стъпало и товар 4 ома максимално мощността е 18 w на канал, Всичко което пишат по касетофоните е търговски трик за такива като тебе... :smt033

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_power

 

Example [edit]An ideal (100% efficient) push-pull amplifier with a 12-volt supply can drive a sinusoidal signal with a peak amplitude of 6 V. When connected to an 8 ohm loudspeaker this would deliver:

 

(формула)

 

Thus the output of an inexpensive car audio amplifier is limited by the voltage of the alternator. In most actual car systems, the amplifiers are connected in a bridge-tied load configuration, and speaker impedances are no higher than 4 Ω. High-power car amplifiers use a DC-to-DC converter to generate a higher supply voltage.

 

Крайните чипове на последните три поколения автоуредби си умножават напрежението - и реалното захранване на чипа няма нищо общо с това на бордовата автомобилна мрежа.

Виж и дейташийтовете на повечето такива схеми - ТДА1551, 1557, 8560,8566, и така нататък. Става въпрос за 2х22 вата, 2х40 вата, и така нататък, мощностите са от тоя порядък.

А за най-новите "трипатч" чипове, които именно са с мос транзистори - дори няма какво да говоря.

Впрочем, именно те са монтирани в най-последните модели Сони и Пайниър - и си дават колкото ватове пише в спецификацията на уредбите.

Но като говорим за Стрийма - той е с предишните или дори с по-предишните чипове, и вероятно едва дава 2 или 4 по 20-25 вата. Не му помня мощността - но едва ли е повече.

Новите уредби обаче са класи над него - и като електрически параметри, а и въобще като всичко.

Да не говорим за това, че за парите на Стрийма можеш да си купиш Сони от следващия клас - което ще е в пъти по-добро, и то във всяко едно отношение!

И именно затова не виждам смисъл човек да се занимава със възстановяване на приемната част на Стрийма. [-X

Просто това занятие ми се вижда безмислено. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и радио да си сложите, лампово или някое със суперхетеродин, резултата ще е никакъв. GSM клетките внасят паразитни шумове, сигнала ту ще се губи, ту ще се появи, резонансни ефекти, но така е в града...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Крайните чипове на последните три поколения автоуредби си умножават напрежението - и реалното захранване на чипа няма нищо общо с това на бордовата автомобилна мрежа.

Виж и дейташийтовете на повечето такива схеми - ТДА1551, 1557, 8560,8566, и така нататък. Става въпрос за 2х22 вата, 2х40 вата, и така нататък, мощностите са от тоя порядък.

А за най-новите "трипатч" чипове, които именно са с мос транзистори - дори няма какво да говоря.

Впрочем, именно те са монтирани в най-последните модели Сони и Пайниър - и си дават колкото ватове пише в спецификацията на уредбите.

Но като говорим за Стрийма - той е с предишните или дори с по-предишните чипове, и вероятно едва дава 2 или 4 по 20-25 вата. Не му помня мощността - но едва ли е повече.

Новите уредби обаче са класи над него - и като електрически параметри, а и въобще като всичко.

Да не говорим за това, че за парите на Стрийма можеш да си купиш Сони от следващия клас - което ще е в пъти по-добро, и то във всяко едно отношение!

И именно затова не виждам смисъл човек да се занимава със възстановяване на приемната част на Стрийма. [-X

Просто това занятие ми се вижда безмислено. :mrgreen:

Отчел съм го това...вика му се "мостово свързване" (bridge-tied load configuration, ако четеш нагоре) и прочети, пресметни и пиши тогава.

Умножаване на напрежение без ШИМ и трансформатори не става. Викат му DC-DC конвертор. Това нещо в чипче не се събира нито е толкова компактно, че и в касетофона да го сложат...

ТДА1551 2х22W - това е OK но за 14.4 V, за 12V Важи това което съм написал вече - 2x18 W

TDA8560 2х40W - това е ОК но на 2 ома, колко говорители в автомобил си виждал 2 Ома? Аз защото такива благодарение на Гугъл на картинки съм виждал. Варианта е тогава паралелно свързване на стандартни... но не знам кола с 8 фабрични гнезда само за басовите такива...

Гледал си само заглавията на документите [-X

 

Физиката и математиката поставят граници които не може да преминеш, колкото и да ти се иска, но винаги търговците намират начин да репрезентират индормацията по начин, че да изглежда повече, като в дербния шрифт е написано това което малцина разбират. smile049

А това е от потребителската книжка на един Pioneer, DEH-X9500BT, това отворих набързо за да ти покажа... Осмисляш ли го? 50Hz-15Khz 5% THD...те това е за звук. Останалото е Бла-бла. Търговците са длъжни да дадат тази информация, но нали ако всички са "равни" и по надписите на брошурите и панелите, няма да купиш тяхното.

Пред акулулатора (и алтернатора) всички касетофони са равни smile027

post-5808-138453476199_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само мостовото свързване – то беше при по-предишното поколение такива чипове, от типа на ТДА2004/2005. Които се монтираха през 1992-1995 г.

А вече при следващото - се прави умножение на напрежението, с електронни ключове и с кондензатори – без трафове, та дори и без бобини.

Има само един задаващ генератор, управляващ няколко мощни ключа, които накъсват захранващото напрежение, и то през няколко кондензатора 1000.0 или 2000.0 микрофарада х 50 волта – и това е всичко.

Тоест – самия чип си генерира повишеното напрежение. Което след такова накъсване става 30 или 40 волта, че и повече.

Всъщност в тия схеми най-критични са захранващото напрежение и утечката на кондензаторите – а не параметрите на ключовете.

Прост умножител на напрежението, и никакъв ШИМ!

ШИМ се слага само в най-последните модели чипове, или в "трипатч" схемите – но там всичко е много различно. И там вече има и интегрални електронни бобини в самите чипове, тъй наречените жиратори, но за високи токове – а и всякакви други технологични хитрини.

И в резултат и КПД то е високо, и THD е нисък – и въобще, не може и сравнение да става със предишните чипове – при които само в крайното стъпало има 10% изкривявания.

Иначе като говориш за 5% THD – да, така е.

Но не забравяй, че става въпрос за изкривяванията на целия тракт – затова такава стойност е нормална!

Колко преобразувания прави сигналът по пътя си, докато стигне до високоговорителите – 5 или 6, ако не и повече!

Само във ВЧ частта има 2 преобразувания – от висока честота до междинна, и от междинна до звукова. Или дори до две междинни – каквито са доста от съвременните приемни чипове.

Или има и чипове с тройно преобразуване – ето ти и още едно преобразуване.

Отделно че корекцията и комутирането преди крайното стъпало - се правят по електронен път, което също допринася за повишаване на шума и на клирфактора.

Но самото крайно стъпало – е с микроскопичен клирфактор, а и шумът му е много нисък!

THD то на повечето най-нови чипове е под 0.1%, а динамичния им диапазон – над 90 dB. И спокойно могат да си съперничат с много Hi-Fi усилватели отпреди 10-15 години. Друг е въпросът, че това няма как да бъде от особена полза в автомобила – където само шумът от двигателя и от гумите е от порядъка на 60-70 dB.

И какво остава като реален динамичен диапазон – 20-30 dB.

Е, трябва ли тогава да се учудваме, че много хора си издуват уредбите до упор, когато карат?

Или си купуват и допълнителни усилватели – 2х150, 2х200 вата, че и повече – и колите им се превръщат в пътуващи дискотеки!

Но като говориш за параметри и за книжки – ами разгледай книжката на един Стрийм, и я сравни с тая на същия тоя Пайниър, който сочиш като пример. Ако данните за изкривяванията и за шума на Стрийма там въобще са посочени – което силно ме съмнява.

Какво ще кажеш – разликата е в пъти, нали?

Не казвам, че Стрийма не върши работа….. Върши, разбира се.

Но изобщо не е върха – това е истината.

А струваше – ако не ме лъже паметта – някъде към 700 лева. Което си е цифра – както и да го погледнеш.

Пък в същото време се продаваха Пайниъри и Сонита, които бяха по-ефтини – по 500-600 лв – и доста по-качествени.

А сега вече – съвсем прилични плеъри се намират и за 200-250 лева – и качеството им пак е по-високо от това на Стрийма. Да не говорим за това, че и повече издържат – 5-6 години можеш да ги слушаш, и няма да се разбрицат съществено, докато Стрийма се предава за около 3 години, или може и 4 да издържи.

Но за какво след това да го ремонтирам – при положение че в момента за 200-300 лева мога да си купя съвсем прилично устройство, което ще свири повече години, и по-добре!

Има ли смисъл да се занимавам с това?

Ако устройството, което ми продават заедно с автомобила, струва скъпо и се скапва след 3-4 години, и същевременно не е толкова добро – защо да го купувам?

А ако все пак съм се излъгал да го купя – абе какъв е смисълът после да го чопля 2 или повече дни, та да го реанимирам – и след година или малко повече пак да се занимавам с подобни неща?

Просто не си струва – това е заключението ми. [-X

И затова не бих се занимавал с подобни реанимации – а бих си купил нов плеър, и бих му се радвал!

Това е моят съвет – а иначе, ако човек има много свободно време, и ако си пада по чопленето с поялник – въщност защо не?

Но да го сложа това устройство, и след година или нещо такова пак да се разправям с него – това не бих го направил.

И накрая, като говорим за мощност – няма такова понятие като “квадратна” мощност!

Не знам откъде си го прочел това!

Има PMPO, непрекъсната, синусоидална, пикова, максимална, и така нататък.

МЕИ то все пак съм завършил – и то точно електроника. Та ги поназнайвам нещата….. Да не кажа, че по тия дисциплини бях отличник. Пък и много ми идваше отръки всичкото това.

И всъщност толкова каталози съм купил и съм изчел с данни за разни аудио чипове – навремето имаше каталози, а не дейташийтове – че се чудя как главата ми не е бръмнала от толкова много информация.

Есгеес Томсън, Сони, Санио, Тексас Инструментс, Нешънъл Семикъндактър, Санкен, Филипс….. И още сто други.

И просто вече гледам да не ровя толкова – ами да си пийвам бирата, и да не се правя на майстор Сръчко, с двете десни ръце, работещ с 2 поялника едновременно. smile027

Защото животът е кратък, и трябва човек да му се наслаждава – а не само да пои скапани чипове, и да чете дебели книги с умни схеми, и всичкото това на английски.

Тъй че моят съвет е – сменявайте и не си играйте повече!

Особено пък ако нещо не може да се оправи от настройките.

Ако едно нещо по някоя електронна бръмбъзикня не можете да го оправите за по-малко от час – не си играйте, а сменете бръмбъзикнята. Защото като сметнете накрая колко време сте изгубили – ще се окаже, че то ви е струвало много по-скъпо от нея.

Но, разбира се, всеки сам си решава за какво да си хаби времето, а и парите.

Какво беше казал обаче Остап Бендер :

- Время, которое у нас есть – это деньги, которых у нас нет!

И много моля модераторите да ме извинят за километричните писаници – но не успях да се удържа! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запознат си с повечето от нещата, но не можеш да синтезираш информацията, и да разбереш какво приложение имат. Много такива като теб познавам, и всичките инженери станаха... Ти авто касетофон или CD отвътре виждал ли си? А THD не е константа за да ми пишеш за старите с 10% и новите с 5%...

Развеселих се отново, но нямам твоето време за писане, за да ти обяснявам кое и защо не е така. Айде пий си бирата и развеселявай форума от време на време smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съществува нито едно автомобилно аудио устройство от сорта на 4x40W, 4x45W или 4x50W с повишаване на напрежението.

Всичките са с мостови крайни стъпала с товар 4 ома. При всичките рекламираната мощност е максимална (правоъгълен сигнал) и при напрежение 14.2 волта. При всичките използваемата номинална мощност е точно наполовина - 4x20W, 4x22.5W или 4x25W.

Разликата е в типа на крайните транзистори (интегрирани в интегралната схема) - първите обикновено са с биполярни транзистори или MOSFET без bootstrap верига, следващите са с MOSFET с по-ниско съпротивление на канала и bootstrap верига.

---

Stream се води 4x20W, но тази мощност е номинална, която отговаря на 4x40W максимална.

---

Изходната мощност се пресмята по формулата P = Ueff^2/R и за съответните случаи lвърху 4 ома се получава:

за Pmax 40W - Ueff = 12.65V

за Pmax 45W - Ueff = 13.42V

за Pmax 50W - Ueff = 14.15V

---

Умножители на напрежението (от типа на телевизионните smile048 ) никога не се използват в аудио крайни стъпала [-X .

Ако стъпалото е клас A/B/C се използва класически step-up/boost конвертор.

Ако стъпалото е клас D се използва или конвертор или изходен импулсен повишаващ трансформатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съществува нито едно автомобилно аудио устройство от сорта на 4x40W, 4x45W или 4x50W с повишаване на напрежението.

Всичките са с мостови крайни стъпала с товар 4 ома. При всичките рекламираната мощност е максимална (правоъгълен сигнал) и при напрежение 14.2 волта. При всичките използваемата номинална мощност е точно наполовина - 4x20W, 4x22.5W или 4x25W.

Разликата е в типа на крайните транзистори (интегрирани в интегралната схема) - първите обикновено са с биполярни транзистори или MOSFET без bootstrap верига, следващите са с MOSFET с по-ниско съпротивление на канала и bootstrap верига.

---

Stream се води 4x20W, но тази мощност е номинална, която отговаря на 4x40W максимална.

---

Изходната мощност се пресмята по формулата P = Ueff^2/R и за съответните случаи lвърху 4 ома се получава:

за Pmax 40W - Ueff = 12.65V

за Pmax 45W - Ueff = 13.42V

за Pmax 50W - Ueff = 14.15V

---

Умножители на напрежението (от типа на телевизионните smile048 ) никога не се използват в аудио крайни стъпала [-X .

Ако стъпалото е клас A/B/C се използва класически step-up/boost конвертор.

Ако стъпалото е клас D се използва или конвертор или изходен импулсен повишаващ трансформатор.

 

Хайде сега, гледал ли си им схемите, та да го твърдиш това?

Пак казвам - ТДА7377, 8560, 1554, и много други подобни - сигурно са над десет - са от предишното поколение чипове.

С мостово свързване, върху по-низкоомни товари - 2 ома!

Някой тук какво беше казал - че нямало двуомни автомобилни високоговорители!

А те почти всичките - са именно със 2 ома съпротивление!

А и чиповете са сметнати за 2 омов товар - ТДА8560 дава 2х40 вата на 2 ома!

И поне в по-старите автомобилни чипове - няма MOSFET транзистори! Никъде!

Нито без буутстрап, нито със!

Иначе ако говориш за чипове като ТДА7293, 7294 и подобни - там има полеви транзистори, но те не са нисковолтови, а са със двуполярно захранване, плюс/минус 27 или плюс/минус 33 волта. Тоест, не са за автоцели.

А по-новите за автоцели - няма какво да ги коментирам.

Още повече че и Стриймът - е поне на 10 години. Ако не е и на повече.....

Изходната мощност - коя обаче?

Ако говориш за максималната при мостово свързване - тя никъде не се смята, като се подава правоъгълен сигнал на входа. Никъде!

Смята се, като се подава синусоидален сигнал - и на изхода се мери пак синусоидален, но със значителни изкривявания. Такава е методиката.

5 или 10% - но със изкривявания на синусоидата! Крайният сигнал обаче може да бъде много различен от правоълна форма. Или може и да прилича - но какво доказва това?

Мери се обаче мощността при подаден синусоидален сигнал - а не при подаден правоъгълен.

С правоъгълен можеш да мериш фронтовете, и оттам да прецениш каква е скоростта на нарастване на крайното стъпало. Но това при автомобилен усилвател няма смисъл да се прави, защото при такива усилватели рядко се говори за висока вярност на звука, и съответно и за висока скорост на нарастване на изходния сигнал.

А и В са класовете, а С - при нискочестотните усилватели не се използва.

D - хубаво.

Ами Т?

Стриймът е 4х20 вата - именно! За това става въпрос. :mrgreen:

А мерил ли си при какви изкривявания се развива тая мощност?

Тъй че дали е тая мощност номиналната или максималната за Стрийма..... оставям на теб да се сетиш.

Просто вържи осцилоскоп на изхода, и премери какво се получава - пък тогава говори.

А после направи същата процедура с кой да е новичък Пайниър, Сони, Кенвуд, Кларион - и ще видиш разликата.

И по отношение на клирфактора, и по отношение на мощността, а и по отношение въобще на качеството на звука - него пък можеш и със собствените си уши да го чуеш.

Пък дали съм виждал автокасетофон или СД отвътре - още от старите касетофони колко са ми минали през ръцете, дето бяха със ТВА810 или със ТСА940, и дето бяха с реална мощност 2х6 вата - не мога да ги преброя!

Клирфакторът не бил константа - ама разбира се, не е константа!

Само дето при старите автоплеъри или касетофони той се мереше при 1 килохерц - пък при 10, да речем, въобще не го нормираха.

Докато сега се мери в диапазон от 50 до 15000 херца, или от 30 до 18000 херца, и така нататък - и то максималния за партида от 10 устройства.

И кога е по-малък - хайде сети се де, от три пъти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, ако някой се е засегнал на тема Стрийм.

Но просто не мисля, че тоя плеър, или както му казват руснаците - СД магнитола - е кой знае колко качествен. Дори и когато е нов и изправен - той вади в най-добрия случай задоворлителен, но всъщност посредствен, звук.

А ако е стар и еко е дал фира - тогава няма никакъв смисъл да се реанимира.

И човек ще си загуби много по-смислено времето - ако го смени с нещо по-съвременно, с по-добър звук, а и с повече възможности.

Например Пайниър ДЕН-8400 - има и по-добри акустични характеристики, и блуетъч функции, и дистанционно, и допълнителни входове, и възможности за включване на флашка или на СД карта, зо 32 гигабайта, а и още куп всякакви други екстри и шукаритети!

А е и доста по-здрав!

Тъй че не виждам защо изобщо толкова се впрягате заради тоя Стрийм? Само защото е със логото на Шкода ли?

Само че Вистеон, които го изработват - чехи ли са? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Някой тук какво беше казал - че нямало двуомни автомобилни високоговорители!

А те почти всичките - са именно със 2 ома съпротивление!

...

 

Stifi797 & Co,

 

Спри се бе! Бръщолевиш глупости без грам идея. Къде видя говорители с 2 (ДВА) ома съпротивление? Предполагам, като пълен лаик/неук си мерил с мултицетчето за 20лв. Така излизат толкова. Но на говорител му се мери импеданс и това е което дава производителя. Ама ти си над тия неща - важното е спам да има.

 

И за да не ми е само спам писането - приеми този пост като ПОСЛЕДНО предупреждение! Следващото "изхождане" неподготвен в някоя тема ще ти осигури почивка. Във форумите целта е хората да си помагат, а не да се лъжат и заблуждават! И не ми отговаряй и/или пиши лични - в "black list"-а си ми smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чичо Стив... написал си една камара глупости, които нямам намерение да коментирам ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Да повдигна малко темата. Тъй като нищо не направих по въпроса, радиото почна още по-лошо да се държи. Вече намира станцията на стерео и след две секунди става супер гадно моно... Вече не искам и да слушам радио, като го пусна или пръщи много или сигнала не е добре въобще. Какво да му направя - къде да го нося? Не искам да правя афтърмаркет изпълнения, затова такива съвети не ми вършат работа изобщо. Също така почва да прегрява след продължително слушане на CD - например изслушвам около час CD на по-дълъг път и почва едно прескачане, забиване, спира да чете диска... Пипам го отдолу на боди-то и то е топло - не е много, но е топло. Вадя диска - сякаш съм го въртял цял ден - топъл...

 

Поздрави

 

ПП: моето също е от португалските. Пише Блаупункт на него...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се пробва... мисля, че дългата антена отдолу, където е резбата и има чопче, такава беше моята. ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мини на Болеро. ;)

например изслушвам около час CD на по-дълъг път и почва едно прескачане, забиване, спира да чете диска...

 

Moят Стрийм го прави същото на дълъг път, изписва CD ERROR и плюва диска.  След горе-долу час или малко повече свирене... :wacko_1:

При Болерото дали се получава така...

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти предложа да го демонтираш и почистиш (ако вече не си минал през тази процедура). Щом загрява не е никак изключено да е пълно с прахоляк вътре (също като кутия на компютър). Ако това не помогне - най-вероятно си за ново, колкото и да не ти се иска (като естествено новото може и да си е оригинално за модела).

За съжаление това са само съвети, базирани на предположения - никога не съм имал подобен проблем.  :sorry:

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали се получава така при Болерото, но с него поне има някакъв звук, а и си има слот за SD карта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци , защо не пробваш с някакъв друг плейер дали антената е в час и после можеш да се приготвиш за часовникарската работа (ровене в тунера) ... правил съм веднъж тунер на авторадио ... много е гадно.

Между другото Фобията наследих с един Блаупункт , който беше гола вода и след като метнах Пионера губи станция само под телевизионната кула , а по АМ "Хемус" в тунелите ... толкова си могат Блаупунктите :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами трябва да си играя, но винаги нещо маловажно, като не работи, не му върви да го оправям... изниква по-важно... Сега трябва да ремонтирам компресора на климатика... Изравнил е шлиците на шайбата и няма климатик... Другия месец ще хвърлям пари там, за ремонти... Явно лятото ще дойде времето на радиото, евентуално.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да ровиш тунера,ако в него е причината.Това е много деликатен модул  от към настройка на хетеродин и т.н

Направо го сменяй с друг. Продават се принципно,стига да имаш късмет да откриеш същия модел тунер !

Визуално изглежда ето така:

http://www.hit-electronics.com/za-vas-tehnici/rezervni-chasti/tuneri-grupa/tuner-fm-9738.htm

Ако ми кажеш какъв е точно модела мога да се опитам да изнамеря нещо. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.