Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Гарнитура на картера Фелиция 1,3 карб. 2000г.


genadim

Recommended Posts

Здравейте колеги.Имам проблем:Преди месец сменях ангренажна верига,обаче пичовете да вземат да намажат силикон вместо да сложат гарнитура и сега ми хвърля масло.Дайте съвет как да сия сменя сам,щото ми писна от майстори :oops: БЛАГОДАРЯ предварително :smt017 .Какво ще ми трябва като инструмент и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, трябва ти нова гарнитура, по възможност чешка,от твърдите,която е 20 лв, а не корково-гумена от 3 лв. и силикон за гарнитури. При свалянето на картера трябва да внимаваш да не изкривиш маслоприемника, малко е пипкава работа, аз го извъртам надлъжно и така излиза по-лесно.Почистваш добре от масло и залепваш със силикона гарнитурата за картера, като не го мажи твърде много, а просто за фиксация и после монтираш. Най-добре да използваш гедоре с удължител, тъй като някой от болтовете са трудно достъпни с обикновен ключ. Не е лошо да имаш помощник да ти придържа картера докато го монтираш, но може и сам. Засега това се сещам, успех. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че е само със силикон не е проблема, фабрично даже картера е уплътнен със силикон, когато си сменях ангр. верига уплътниха капака и картера с черен силикон и не е омаслено даже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте

Абе не е точно по темата,ама пак е за гарнитура ....на главата

По книгите пишат,че се притяга с 17-20 нютон/метра,после дозатягане на 90 градуса,и после пак ги изреждаш на 90 градуса.

Та въпроса е "Колко става тоз момент в крайно състояние?" - т.е на колко сила се равняват тез 180 градуса(половин оборот)?

 

По време на ремонта не разполагах с динамометричен ключ и стягах на усет .....сега имам и ми се иска да коригирам затягането ....ама да видим smile048 smile021

 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се повдигна темата за гарнитури, има един капак над масления филтър с посока напред, как точно се води гарнитурата за там, че съм протекъл, нещо тоя месец ми стана сервизен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пипай изобщо повече ... на следващото сваляне на главата ще си ги стегнеш както му е реда .

 

Ух беееее ....баси душманина си smile001 ,всеки месец ли да я сменям smile048

Ше притягам .....пък ако се скъса нещо,ше върна четвърт smile027

Наумил съм си една цифра - на 50 Нм ....пък к'вото стане s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се стегне главата повече не се пипа,че може птедсрочно да сменяш гарнитура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от 50 е ... на първите 90 слагам ключа на 80 да не щрака , а на вторите 14 ... така , че мисли за нещо средно като например 10 , но пак казвам - веднъж стегната не се пипа инак рискуваш да батисаш болтовете .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от 50 е ... на първите 90 слагам ключа на 80 да не щрака , а на вторите 14 ... така , че мисли за нещо средно като например 10 , но пак казвам - веднъж стегната не се пипа инак рискуваш да батисаш болтовете .

 

Е ....компетентното мнение се забелязва веднага ....респект за което.

Всъщност не разбрах настройките на ключа,щото не съм пипвал друг ключ,освен такъв smile049

parktool-tw-2-dinamometrichen-kljuch.jpg

 

но поне е обосновано,че има голяма веротност да скъсам болт.

Мисля,че доста добре затегнах,но ....неравномерно за всеки болт,та ще се опитам да уеднаквя затягането за всички болтове.

Погледнах на VW какви са моментите ....в три стъпки:

1. на 40 Нм

2. на 60 Нм

3. на 180 градуса(половин оборот)

 

....т.е приемам,че усредненото е към 100 Нм(или 10 кг сила)

 

Благодаря и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.