Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температура


Marinov1

Recommended Posts

Здравеите колеги имам един проблем с моята октавия 1.6 1998г. 101кс.

температурата на колата независимо дали съм на светофар или не непрекъснато се мени от 90 градоса започва да пада примерно на 30 , 40 градоса следмалко пак на 90 отива понекое време в движение пада на 0 градоса притеснявам се дали това играене на температурата вклучва вентилатора нормално или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да не би стрелката нещо да те "мята на скарата" :-k Чак на 0 градуса да ти пада температурата в движение няма логика. Това което ми идва на ум е или някой датчик, който дава инф за температурата, да подава некоректни стойности, или таблото да ти прави въртели. Успех в разрешаването на проблема :smt017

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега въпроса ми е дали ако стрелката ми показва примерно 50 градоса а то дефакто е нормална температура 90 дали ще вклучи перката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега въпроса ми е дали ако стрелката ми показва примерно 50 градоса а то дефакто е нормална температура 90 дали ще вклучи перката.

 

Ште вклучи ! Перката си има друг датчик .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При много Октавия-1 има подобен проблем с показателя на температурата на двигателя. Доста хора се оплакваха от такъв пробем преди години, включително и аз, когато карах ненова Октавия-1. Проблемът се изразяваше в падане на стрелката за температурата на двигателя от средата (90 градуса) на минимум (постепенно или изведнъж), след известно време стрелката се връща на 90 градуса (постепенно или по-често изведнъж) и т.н. Проблемът се появяваше при стари коли (над 6-7 годишни). За съжаление не си спомням къде точно беше проблема - в датчик, кабели или таблото, а колата беше служебна и я продадоха преди да съм го оправил.

 

Проблемът не беше фатален, тъй като реално нямаше проблем с температурата (т.е. тя реално не се менеше), а имаше проблем с показателя на таблото, който не показваше реалната температура. Доколкото зная, показателят на таблото ползва един датчик, а ECU-то ползва друг датчик в двигателя, който е много по-сериозен и надежден, така че няма проблем с евентуално прегряване на двигателя поради непускане на перките. По принцип показателят на таблото не е много точен, а е приблизителен. Ако сте обърнали внимание, след като двигателят позагрее показателят на таблото показва 90 градуса (в средата) и много рядко мърда от това положение, а ако ползвате VAG-COM, ще видите, че всъщност температурата играе доста - от 75 до 95 градуса. Също и в процеса на загряване на двигателя реалната температура може да е само 75 градуса, а показателят на таблото вече сочи в средата (90 градуса).

 

Препоръчвам Ви, когато показателят на температурата падне, с VAG-COM да видите каква е реалната температура на Вашия двигател. Ако тя е нормална (т.е. висока), а показателят на таблото показва много ниска, то явно нямате проблем с температурата, а имате проблем някъде във веригата датчик, кабели, показател на таблото. Ако, обаче, и реалната температура (отчетена с VAG-COM) е ниска, то тогава проблемът е друг и трябва да вземете спешни мерки за локализирането и отстраняването му.

 

П.П. На оригиналните Октавия-2, които са с климатроник, може и без VAG-COM, a чрез вкарване на климатроника в сервизен режим да се види реалната температура на двигателя, но Вие сте с Октавия-1 и там не знам за наличие на такава хватка. (Ако някой се интересува как става това при Октавия-2, да види тук:

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=4754).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Колега къде се намира този датчик и как така ту работи ту не работи.Според мен по-логично е да е някоя студена спойка в таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата не е споменал дали само на температурата или всички заедно "падат на нула".Ако са всички заедно и аз залагам на студената спойка.Има доста полезна тема с която и аз оправих моето табло със същия проблем 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.