Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Препоръчайте автоматична скоростна кутия


yeti123

Recommended Posts

Здравейте,

Вървя към смяна на колата и съм се насочил към автоматик. Марката ще е някоя от групата на VW.

Моля за препоръки коя от двете скоростни кутии - Tiptronik или DSG е за препоръчване.

Тъй като бюджета не е от най-големите /11 000лв/ за DSG се включвам в първите години - 2003/2004 година.

Моля запознатите с автоматиците да изкажат мнение дали е за препоръчване Tiptronik /по-стар, но предполагам че вече са научили майсторите как се сервизира/ или начално DSG /по-нова технология и по-скъпа за сервизиране/.

Ако може да изкажете + / - при вашите мнение за една от двете кутии.

Да спомена, че съм с две деца и това колко бързо ускоровя, колко км/ч и т.н. на спотна тематика не е приоритет. Вече карам по-пенсионерски и от пенсионерите.

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам DSG 6-степенна - страхотна е. Не съм карал типтроник и затова съм малко пристрастен за DSG-то. За сервизирането на DSG - на 60 000 км се сменя течността на кутията заедно с филтъра. От теб зависи тези км за колко време ще ги минеш. Като проблем дали има може да направиш опит с колата която избираш като я гасиш и ако изтрака накрая лошо. Има клипчета за изтракването. Иначе моята Октавия 2 е на 200 000км и няма ядове с DSG-то. Автоматика в комбинация с автопилота е сладка работа - всички се возите в колата, само 1 трябва да врътка волана :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Други?

Втора употреба по-добре се насочи към читава кола с читав автоматик. Тук има доста писано за DSG какво да гледаш. А ако стигнеш до коли от които да избираш и двете да са "6" по-добре автоматик от колкото роботизирана ръчна... Рано или късно ще измяукаш. Но от друга страна ДСГ си е нещо невероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако някой ми беше казал преди време колко ПРЕКРАСНО нещо е DSG- то нямаше да се мъча години наред с автоматици на Мерцедес/Хонда и разни други подоби. С две ръце съм ЗА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от трите вида автоматични кутии - DSG, с хидравличен преобразувател на въртящия момент (предполагам, че това имате предвид под "Типтроник") и роботизирана бих избрал втория вариант.

Като алтернатива 6-степенно DSG.

Смятам, че роботизираните механични и CVT-кутиите не са за предпочитане.

 

П.С.: Ако някой иска да ме коригира, но според мен "типтроник" е режим на автоматичната кутия, в който водачът има възможност сам да избира предавката. Типтроник режим имат дори и CVT кутиите, които са безстепенни.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодовите типтроници са си от стандартния тип, хидравлични - тоест със преобразовател.

И май се слагат само на двигателите с обем 1.6 л - и с мощност 102 и 115 к.с.

Иначе руснаците доста ги слагат на Октавиите, сглобени в Русия - дори и на коли с двигатели 1.8Т.

И се държат съвсем прилично - макар че превключват по-бавно. Хидравликата така превключва - по-меко, но доста по-бавно.

От друга страна - ДСГ превключва по-бързо, и ако се примириш с по-високата цена на поддръжката - тази кутия е уместният избор.

И за измяукването - ДСГ сама по себе си е много здрава. И ако не е дефектна и е добре поддържана - лично аз бих я предпочел. :smt017

Дори и ако става въпрос за кола, навъртяла 200-300 хиляди. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6-степенно "мокро" DSG smile035

 

7-степенното "сухо" DSG май е някаква недомислица - и като хардуер, и като софтуер...

 

Tiptronic-ът на VAG е изключителна кьопава и скъпа за сервизиране кутия, на двама мои познати с Audi A6 им побеляха косите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6-степенно "мокро" DSG smile035

 

7-степенното "сухо" DSG май е някаква недомислица - и като хардуер, и като софтуер...

 

Tiptronic-ът на VAG е изключителна кьопава и скъпа за сервизиране кутия, на двама мои познати с Audi A6 им побеляха косите

 

На А6 като автоматици основно слагат Мултитроник и S троник - като първия наистина е много проблемен. Макар че продължават да го монтират..... и аз не знам от какъв зор, след като е толкова авариен.

Всяка втора кутия - дава проблеми.

S троникът пък - той си е пак ДСГ, като в по-старите модели е 6 степенен, а в по-новите е 7 степенен, но и в двата случая е с мокри съединители - заради големия въртящ момент.

Иначе с хидравличните им кутии не съм запознат - тъй че не мога да кажа нищо.

Но при Шкодите става въпрос за обикновен 6 степенен хидравличен автоматик, с преобразовател - пиша си с няколко руснаци, и са доста доволни от него, като цяло.

Май беше по японски лиценз - ако не ме лъже паметта.

Иначе за 7 степенното ДСГ със сухи съединители - съгласен.

И май 6 степенното си остава най-добрия избор, поне като за Шкода! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че мултитроникът на Audi е баш типтроникът на VW. Вероятно с някакви леки модификации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултитроникът на Ауди е с метална верига - широка, и с едни допълнителни сегменти по нея.

Виждал съм я кутията и разглобена - много чаркълък, и много масло.

С тая верига всъщност се осъществява безстепенно превключване - макар че има и виртуални степени, когато решиш да превключваш ръчно.

Много добре като замисъл - ала в Ауди тая кутия е много аварийна!

Но такива автоматици в Шкода не се монтират, за щастие!

 

Иначе 6 степенното ДСГ - е може би най-добрия избор! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултитроникът на Авди е безстепенна и е най-проблемната им кутия. Слагат я масово на 2,7 ТДИ и всички пищят от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултитроникът на Авди е безстепенна и е най-проблемната им кутия. Слагат я масово на 2,7 ТДИ и всички пищят от нея.

 

В Автобилд, който по принцип защитава всичко германско, съм чел и такава статистика - всяка втора кола с тая кутия е дала сериозен проблем, и съответно, отстраняването му е било или свързано с подмяната на кутията, ако колата е била в гаранция, или с плащането на много пари - ако е извън гаранция.

А всяка кола с тая кутия - е дала въобще някакъв проблем, за първите 50000 км - свързан или с ъпдейт, или със смяна на масло, или с течащи уплътнения, или с раздрънкан фланец към мотора...... Проблеми, отстранявани или по гаранция, или извън нея за някакви пари - макар и не толкова големи.

Тъй че дори и това би трябвало да говори много за конкретните кутии.

Тоест, кола с Мултитроник - не! [-X

Ръчка или S троник - това са кутиите.

Като S троникът - си е ДСГ кутия.

Накратко - това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.