Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Таблото ми "няма памет" ???


snaiperisto

Recommended Posts

На новата ми Фабия се оказа , че като я загася , гасне осветлението на таблото макар че габаритите са включени и копчетата на парното и ключа светят , изчезват часовника и "километропоказателя" , губи памет на борд-компютъра и въобще , все едно съм откачвал клема на акумулатора.

 

Някой има ли съвет?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително първо едно прочитане за грешки, след това вече ще гадаеш.

 

 

Е ше ме извиняваш колега , ама от точно такива отговори нямам нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при теб проблемите са обикновено от предишните собственици ,така че едва ли някой може да каже какво той е правил по колата. Ако имаш "подобрения" по колата ,тръгни от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително първо едно прочитане за грешки, след това вече ще гадаеш.

 

 

Е ше ме извиняваш колега , ама от точно такива отговори нямам нужда.

Ами, таблото може да 'забравя' от няколко неща:

*голям пад на напрежение, лоша маса

*дефектирало табло- някои елемент е заминал или е прогоряла/изгнила писта

*'отпътувал' сентрал електик модул- той пуска 12 волта на разни диоди за индикация + конторлира захранването на таблото

*творчество от предишен собственик- ДРЛ, афтърмаркет добавяне на екстри като фарове за мъгла, автопилот и други, които имат контакт с платката на таблото

*клеморед

Несериозно е да очакваш някой да познае от какво му е проблема на таблото, без да си проверил за грешки- прекалено много захранвания влизат в него, за да е еднозначен отговора, и е безмислено да си играеш на проба-грешка, като може отговора да се открие веднага от една диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да отида на диагностика казвате , а?

 

Да отида , да дам на някой 30лв , за да ми каже че имам "ел проблем в инсталацията" или "таблото ти е за смяна" , аре нема нужда. Мерси за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче си инат като баща ми- първо сменя на метода проба-грешка части, надхвърлящи ремонта на истинския виновник, после отиде на диагностика и веднага се хвана проблема, но от инат не поиска да ме послуша в началото smile092

По мои сметки, влизат минимум 8 плюса в таблото, два от които са захранване от конвинънс модула и сентрал електроникс модула.

За сведение, ако някой ти монтира фарове за мъгла и реши да върже индикацията на таблото, но му бодне кабел, който без контакт има + (допълнителен сигнал на алрма например, ако подържа функцията 'заведи ме вкъщи'), ще му стане весело на таблото.

Пак ти казвам- ако си огледлал за механични повреди по куплунга и снопа на зеления куплунг, само диагностика или много голям късмет ще ти помогнат да разбереш приината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сведение, ако някой ти монтира фарове за мъгла и реши да върже индикацията на таблото, но му бодне кабел, който без контакт има + (допълнителен сигнал на алрма например, ако подържа функцията 'заведи ме вкъщи'), ще му стане весело на таблото.

[-X Това не е вярно за къси, дълги, предни и заден фарове за мъгла. Веригите са директни, не минават през управление на компютър, а след предпазителите се отделя един проводник за директен плюс за захранване на съответния диод за индикация. Диодите са замостени и излизат на твърдо замасяване от таблото без прекъсване от какъвто и да е електронен блок. И не могат да се управляват от самото табло.

 

 

Преди време реших да си сложа оригиналното CD Skoda Symphony. В началото с изваждането на ключа радиото гаснеше, не работеше без ключ и искаше код ако таблото не свети. Скоро установих, че с изважденото на ключа изгасва и подсветката му, за разлика от подсветките на бутони и ключове. След много лутане установих, че когато съм си взимал колата и от ЕТ са разместили плюса от контакт и постоянния плюс за да паснат на автърмаркета, който си взех от тях.

Вероятно и ти си с резменени плюс от контакт и постоянен плюс, ама къде едва ли ще хванеш. Малко вероятно е да има изписана грешка, поне в този слючай. При мен нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, проследявали сме всеки един плюс, понеже диодите за предни фарове за мъгла и автопилот получават самостоятелно 12 волта, не са замостени и само след контакт. Играхме си да разменим заахранването на клема 30 и другия плюс и при гасене и палене повторно си имах грешка за нисък волтаж ня Сентрал електроникс (защото конвиниънс модул при мен заводски няма smile049 ).

Питах го за ДРЛ, понеже именно по- джиджаните модулчета имат и функцията 'заведи ме вкъщи' (много яко звучи на български) и за да светнат фаровете за мъгла, им трябва отделно напрежение, затова ако са мерили къде има 12в от фарове за мъгла, нищо чудно да са резнали кабела от ключа до диода за пуснати фарове за мъгла на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен грешката ти се е генерирала от самия сентрал електрик, защото е останал без захранване. Радиото грешки нямаше и бях луднал къде е проблема. А за таблото четирите диода са замостени.

 

post-1221-138453469121_thumb.jpg

 

К17, К13 - фарове за мъгла, К60, К1 - къси,дълги. 135 в кръгче е общото замасяване.

 

L10 е подсветката. Тя взима напрежение от управлението на таблото (J нещо си), а за силата на светене - информация по кан-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се включват халогените на тази Фабия???

 

Питам , защото си играх с ключа и не усетих позиция за тях , а на таблото свети "жълтия фар" за включени халогени и не се изключва никак. Та да не би да е сменяван ключа и от там да идват всичките "цигании"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017

А как се включват халогените на тази Фабия???

 

Питам , защото си играх с ключа и не усетих позиция за тях , а на таблото свети "жълтия фар" за включени халогени и не се изключва никак. Та да не би да е сменяван ключа и от там да идват всичките "цигании"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпаш веднъж към теб врътката при пуснати КЪСИ светлини- ако имаш предни 'халогени', първо те ще светнат, ще ти светне и индикация на таблото, след което издърпваш още малко и светва и задния фар за мъгла + индикация на таблото.

Ако са ти сложили ключ без позиция за предни фарове за мъгла, нищо не може да се обърка, просот ще светва само задния.

Ако са садени допълнително (стига да имаш желание да се разтърсиш- сложил съм снимки на всичко необходимо за да го направиш) от човек, който не го е правил при Фабия/Октавия/Голф/ Поло, шанса да ги е захранил от грешен кабел е голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само един път мога да дръпна ключа , халогените са оригинални на колата , но не светят , няма как да ги включа , явно ключа е сменяван.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От схемата кото постнах не виждате ли, че 12V за лампата влизат директно и са замостени за общо замасяване с други диоди? Не е в това проблема. Проблема е в постоянните 12V за таблото, които прекъсват след изваждане на ключа и оттук изчезва паметта, дисплеите, подсветките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, творено е, иначе за масата ясно, но влизат три различни плюса за диодите- за къси, за предни и задни фарове за мъгла. Подозирам, че някой е рязал наред, за да види къде има плюс при пуснати фарове и е омазал нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Още не съм го оправил това табло , обаче да ви кажа нещо друго , като стои колата известно време , някъде около 20-30мин може би и отворя вратата , се включва реле някакво за метана , а то включва метановия редуктор за около 2-3сек. Това се случва само ако не съм отварял минимум 20мин да речем.

 

Та те така за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

С отворяне на вратата /само от шофьорската става/ след минимум 30 мин., когато е стояла загасена колата по подразбиране ,че ще запалваш мотора сработва реле, което донагнетява налягането в горивната система за по-лесен старт. Има го при колите след 2005 г., аз също се чудех защо всеки път се получава така докато не го прочетох !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С отворяне на вратата /само от шофьорската става/ след минимум 30 мин., когато е стояла загасена колата по подразбиране ,че ще запалваш мотора сработва реле, което донагнетява налягането в горивната система за по-лесен старт. Има го при колите след 2005 г., аз също се чудех защо всеки път се получава така докато не го прочетох !!!

 

 

Аха , има логика , само че в моя случай включва релето за метана и то включва клапана на изпарителя за секунда-две и вкарва метан , демек...или някой се е опитал да направи нещо "умно" , или пък тъп газаджия е вързал нещо където не трябва.

 

А ключа нещо не е в ред , днес пробвах с друг и фаровете светнаха , а даже и халогените , но проблема с паметта на таблото остава , та сега ще търся ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабията ми е на бензин и просто се чува помпата, докато при метан/пропан-бутан не знам как е. Ще я газифицирам скоро, но още съм в процес на проучване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.