Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Кампания смяна на масло 4+


Recommended Posts

Здравейте,

 

Искам да попитам дали някой се е възползвал от тази кампания в ЕТ и какво ви е мнението най вече за маслото SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5w30. Смяната на консумативи трябва да е след 1000 км., но ще пътувам извън БГ скоро и се очакват над 2000км. да се навъртят и за това мисля, че е по-добре да сменя маслото + филтрите преди подобно пътешествие. От както имам колата винаги е била със PENTOSYNTH 5W-40 и обслужвана в Гюнтер сервиз, но ми е малко далече сега Варна и ще трябва да измисля вариант в Сф.

Всякакви размисли по темата са добре дошли smile159.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ползвам темата да питам и аз за разликата между 5W40 и 5W30 - кое за какво е за предпочитане. Някои ЕТ-та препоръчват едното, а други - другото...

Тази програма 4+ съм я ползвал миналата есен, но тогава сипваха Тотал 5W40 .Беше към 80-90 лв смяната на 3,8 л + филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си пак PENTOSYNTH 5W-40 505.01 и си го смени сам тогава, в София също се продава. Купи си филтър и си готов. Не е толкова трудно. Маслото си е добро както си се уверил, така че няма нужда да го сменяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

След като ще пътуваш - по-добре е маслото да го смениш предварително.

Не че ще е проблем - защото съвременните масла допускат известен толеранс, тоест можеш и да надвишиш пробега със 500-1000 км.

Но все пак - по-добре да сменяваш маслото навреме, та дори и на по-малко километри - отразява се добре на двигателя.

Иначе Шел Хеликс Ултра Екстра - е по-добрият вариант на Хеликс Ултра AV-L. И е много добро масло - а цената му е може би с 1-1.5 лева по-висока от тая на другото. Но си струва парите!

5W30 и 5W40 - едни карат с едното, а други - с другото. И двете масла стават - а и се препоръчват от дилърите на Шкода.

Но моето впечатление е, че второто е с малко по-голям вискозитет - а това не е много желателно за турбото. И затова карам с 5W30 - пък и по принцип повечето такива масла са за "Лонг лайв" интервал, и стареят по-слабо, пък и пазят по-добре двигателя.

Стандарт VW 507.00 - това е маслото за дълъг интервал.

Някои сервизни специалисти казват, че маслото 5W40 било по-подходящо за нашите ширини, и съответно температури - но други твърдят обратното. Или че това масло било по-подходящо за износени двигатели..... Но ако колата гори много масло - по-добре е моторът да се ремонтира, а не да се сипва масло с по-висок вискозитет.

Ала лично за мен маслата за "Лонг лайв" интервал са по-добрият избор. Още повече че разликата в цената е минимална - тъй че какъв е смисълът да купувам по-ефтино масло? Колко ще спечеля? Няколко лева, може би.

Освен това, всичките ми приятели и познати карат с масла 5W30 за "Лонг лайв" интервал - Шел, Кастрол, Мобил, Валволин, един или двама и с Лъки Моли - и са много доволни.

Но независимо от удължения интервал - сменяват маслото на 18-20 хиляди, или на 1.5 години. И това е най-доброто решение за двигателя - ако искаш да го експлоатираш дълго.

Впрочем, известните марки - всичките са добри!

Ами накратко - това е.

И дано съм ти бил полезен! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякакви размисли по темата са добре дошли smile159.

 

Какво да му размишляваш. Или я караш в ЕТ (със смяната на масло се справят) или ако държиш на твое си масло си взимаш тубата и отиваш в кой да е сервиз да го източат и сменят.

 

Като теглиш чертата, ще установиш, че разликите са не повече от 10% според комбинациите масло-сервиз, та не си заслужава да си мъчи мозъка човек с това.

 

А темата W40, срещу W30 по - добре да не я зачекваме, че ще стане мазало... Като във всяка тема за масла и гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30 е най-доброто масло за всеки турбодвигател, а и не само с турбо. Няма връзка с географската ширина, защото двигателят работи при константна температура. Има връзка със студеното палене, където по-течното масло отново е с предимство и се качва по маслопроводите и най-вече в турбината по-бързо. По-течното масло охлажда и по-добре турбината, защото циркулира по-бързо. С по-течно масло двигателят развърта и по-бързо при подаване на газ - усеща се съвсем ясно, няма нищо субективно. При малка разлика в цената между 30 и 40, не виждам смисъл да се кара с 40. Ама всеки си преценява сам. Откакто имам шкодата, я карам с 5W30 Mobil 1 ESP Formula. Гори ми около 500 мл за ~ 18000 km. От нова, докато я купих аз, е била карана със Shell Helix Ultra VX 5W30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз откакто я карам с Yacco 5 40 Fap 1703 ми гори 0 мл за 11000 км,работи и по-тихо.Нямам за цел да навлизам в спорове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30 е най-доброто масло за всеки турбодвигател, а и не само с турбо.

Така де, от Витоша по-високо нема.

 

... защото двигателят работи при константна температура.

Точно при работна температура двете масла са различни - имат различен вискозитет. Дали това е добре или зле е тема на друг разговор.

 

Има връзка със студеното палене, където по-течното масло отново е с предимство и се качва по маслопроводите и най-вече в турбината по-бързо.

Точно при ниски температури (0 градуса) двете масла имат еднакъв визкозитет. Т.е. студеното палене няма връзка поне ако се гледа само индекса 5W30 или 5W40.

 

Както казах, темата W40 vs W30 е доста "скандална" :) Аз поне не съм намерил човек, който аргументирано да ме убеди, че 5W30 е по-добро от 5W40 за мойта кола (без да отчиатаме марката и дали е менте). В момента съм с 30-ка и не намирам особенна разлика, освен, че е по-шумна. Нито развърта по-лесно, нито харчи по-малко нафта. Дали яде от маслото незнам, за 5000км не съм доливал още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех PDF на произволно масло

 

http://www.wolterwasserbillig.de/filead ... _5W-40.pdf

 

Kinematic viskosity @ 40 degrees: 68.2 (5W30) vs. 74.4 (5W40)

 

При нула градуса и под нулата разликата ще е още по-драстична в полза на 5W30

 

Докато при 100 градуса разликата е 0.9 единици само - 12.2 срещу 13.1, т.е. маслата са на практика еднакви при работна температура. Силата на 5W30 са студените стартове, които износват двигателя най-драстично.

 

Спорът е безсмислен, всеки да кара с каквото пожелае. Аз лично съм направил избор и ще споделя след още 100х км дали е бил добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех PDF на произволно масло

 

http://www.wolterwasserbillig.de/filead ... _5W-40.pdf

 

Kinematic viskosity @ 40 degrees: 68.2 (5W30) vs. 74.4 (5W40)

 

При нула градуса и под нулата разликата ще е още по-драстична в полза на 5W30.

 

От твоя линк:

 

post-6105-138453471702_thumb.jpg

 

Обърни внимание на плътността при 15 градуса и температурата на втечняване. При ниски температури кривите се събират. А виж баш зимното 0W40, че даже е с по-висок вискозитет при 40 градуса, пък си е правено за хептен студен старт. Т.е. вискозитета при 40 градуса не е показателен за вискозитета при отрицателни температури.

 

Да не намесваме и HTHS и прочие, че става мазало...Както казах, маслата са си наука и аз нямам претенции да я владея. Но за да приема нечии тежки аргументи, трябва да я владее тая наука.

 

Според мен е ВСЕ ТАЯ дали е 30 или 40, важното е да е истинско. Както правилно каза - всеки са си решава. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя какво направих:

 

Купих си една туба 5л. PENTOSYNTH 5W-40 (ако някой иска мога да му кажа цена и откъде го взех за да няма реклама) един познат ми намери филтрите 4те за сносна цена -25%, Гейтц и единия беше Чемпиън не помня кой даже и ги смених в един от сервизите от Билия списък на околовръстното, сега се сещам да пиша и в другата тема, че се справиха бързо и точно. На компютъра ми оставаха към 400км. до смяна, но ще навъртя сега над 1600км и реших да ги сменя преди това.

 

Имам един друг въпрос който се надявам да не разбунва духовете като изборът на гуми или вискозитетът на маслото.

От къде е по-добре да се източи маслото - през пробката или да се изсмуква през отвора отгоре?

 

В случая го издърпаха през отвора и като говорих с тях казаха, че така процедират защото след определен брой процедури пробката заминавала и слез изсмукването ако се отворела пробката изтичали буквално грамове и нямало смисъл и едва ли не така била конструирана колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех PDF на произволно масло

 

http://www.wolterwasserbillig.de/filead ... _5W-40.pdf

 

Kinematic viskosity @ 40 degrees: 68.2 (5W30) vs. 74.4 (5W40)

 

При нула градуса и под нулата разликата ще е още по-драстична в полза на 5W30

 

Докато при 100 градуса разликата е 0.9 единици само - 12.2 срещу 13.1, т.е. маслата са на практика еднакви при работна температура. Силата на 5W30 са студените стартове, които износват двигателя най-драстично.

 

Спорът е безсмислен, всеки да кара с каквото пожелае. Аз лично съм направил избор и ще споделя след още 100х км дали е бил добър.

 

И на мен горе-долу същото са ми го казвали сервизаджиите - като са ми сочили куп таблици, гарнирани с разни трудноразбираеми термини.

Ама всеки си преценява нещата за себе си.

А това за пробката - има някакъв резон! Макар че ако се отвива и завива внимателно - не би трябвало да се получават проблеми.

Смисълът на изсмукването е друг - така остава много по-малко отработено масло, отколкото когато го източват през пробката. На мен последния път ми изсмукаха така маслото, после изчакаха още 15-20 минути - и изсмукаха още поне 100 мл отработено масло, което междувременно се беше стекло долу!

Уж не е много - но все пак не е и без хич.

И защо трябва старото масло да цапа новото? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

и сега неми стана ясно,за или против програмата 4+на ЕТ С МАСЛО ШЕЛ?Аз карам с него вече 6500км,но честно да ви кажа май колата е по шумна от колкото с кастрол.иначе за този пробег не изгорила и грам.имам чувството обаче като пипам маслото от щеката че е по гъсто от нормалното иначе е мазно все още.та дого сменям ли или да си го карам до 10 000км.?аз по принцип на толкова сменям масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се обиждай, ама това е малко като да питаш - "абе сърби ме гърба, може ли да се почеша?" :)

 

Маслото си има спецификациите, доставчика е оторизиран сервиз. От това следва, че на колата няма какво да и стане в рамките на специфицирания пробег. От там насетне - ако не те кефи на цвят, шум или каквото е там друго - ами ако можеш да си позволиш да хвърлиш едни 50лв. на вятъра, взимаш си каквото те кефи. Ако не - търпиш до смяна и пак сипваш каквото те кефи, а 50те лева им намираш по-разумно приложение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Източването на маслото през пробката, си има следните предимства. Миниатюрните механични съставки и 'стружки' се отлагат най отдолу и изтичат докато при изсмукавенето те си остават в мотора и се смесват с новото масло. Ако наистина искате да сте перфектни след източването на маслото се препоръчва да се направи 'промивка' с друго специално масло за тази цел. Тези масла за промивката са с ниска цена и няма да оскъпят цялата процедура.

А ако наистина искате да си запазите мотора помислете си хубавичко дали да употребявате лонг лайф масла....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Източването на маслото през пробката, си има следните предимства. Миниатюрните механични съставки и 'стружки' се отлагат най отдолу и изтичат докато при изсмукавенето те си остават в мотора и се смесват с новото масло. Ако наистина искате да сте перфектни след източването на маслото се препоръчва да се направи 'промивка' с друго специално масло за тази цел. Тези масла за промивката са с ниска цена и няма да оскъпят цялата процедура.

А ако наистина искате да си запазите мотора помислете си хубавичко дали да употребявате лонг лайф масла....

 

За механичните съставки съм съгласен, но стружките - те се отлагат най-вече по магнита на пробката - ако го има, разбира се! Защото на някои нови пробки - няма такъв! smile049

 

За промивката - да, има смисъл от такава, поне веднъж на 3-4 смени на масло. Защото и често да се прави промивка - също не е много препоръчително.

 

А въпроса за лонг лайв маслата - много пъти сме го дискутирали тук. И моите впечатления са такива - ако горивото е качествено, и ако отговаря изцяло на европейските изисквания - ходили сте из Европата, и знаете с тамошното гориво как ви работят колите! - маслата ще може да се използват и по 30 хиляди км, а може би и по повече.

Но горивото нерядко не отговаря дори и на българския стандарт - пък какво остава за европейския - тъй че се налага маслото да се сменява доста по-често.

Иначе няма проблеми да се употребява лонг лайв масло - но просто не е желателно да се разчита само на бордкомпа, който казва - на 25 хиляди, примерно, е време за смяна!

Като съм гледал двигатели на мои приятели и познати - всичките ползват лонг лайв масла. Но всички сменяват маслото на 17-20 хиляди км!

Петима са със двигатели 1.9ТДИ и 2.0ТДИ - и двигателите са в отлично състояние, на 250-330 хиляди км!

Шкоди, Аудита, Пасати и един Сеат.

И са си още с родните турбини, разпредвалове, инжектори и така нататък, и практически нищо не са пипали по тях.

Тъй че проблемът не е в маслата, и според мен всичкото това е донякъде преекспонирано и много пъти бистрено тук.

А ако човек държи моторът на колата му да е запазен - просто маслото трябва да се сменява по-начесто, и няма да има проблеми. :smt017

И в тоя план, същото важи и за обикновените масла - които е желателно да се сменяват не на 15 хиляди - а на 12 хиляди, и дори на 10!

Но я си спомнете какви бяха първите интервали за смяна, при Шкодите - 7500 км!

Тъй че и това трябва да се има предвид.

Горивото, въздуха, съответно и откъде си купуваш маслото и филтрите....... И това също е много важно.

И в тоя план, никой не може да ме убеди, че като си купуваш масло от неизвестен доставчик - и то ще е добро. И мнооооого ме съмнява, че това масло ще изтрае и 10 хиляди - каквото и да пише на него!

Но всеки си решава за себе си, а и всеки си преценява - откъде да купува, на какви километри да сменява, какво масло, и така нататък.

Колкото шофьори - толкова и теории! :mrgreen:

Накрая обаче, като отворим двигателя - и нещата се виждат какви са!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
А аз откакто я карам с Yacco 5 40 Fap 1703 ми гори 0 мл за 11000 км,работи и по-тихо.Нямам за цел да навлизам в спорове...

Това е и моето масло...Вече съм за трета смяна /по 10-12000км/За 32000 км. не съм доливал масло.Много съм доволен...двигателя мърка,а турбото въобще не го чувам...за мен това е НАЙ-ДОБРОТО МАСЛО за TDI-to...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега го заместиха с още по-добро VX1000.Fap 1703 няма да има занапред.Поздрави!Скоро ударих 10000 от смяната и долях 300 грама от новата серия и се усети мааалко по-добър вървеж s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.