Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

как се сваля това от таблото - фелиция '97


biggfoot

Recommended Posts

Здравейте колеги! Можете ли да ме упътите как се сваля конзолата с ключовете от отоплението от таблото. От специализираната литература не разбрах особено, може би защото е на руски или не е уточнено. Причината е, че вчера най-тъпанарски изтръгнах копчето за климатика, а то е вградено в блока на средния ключ (1 на картинката). Освен това няма добър контакт в кабелите (2) и се губи осветлението. Та трябва ли да извадя целия блок с радиатора или може би да разглобя таблото? Не ми е ясно как излиза. Ако трябва да се маха таблото от къде се разкачат жилата за километража и оборотомера и трябва ли да се сваля волана?

http://img802.imageshack.us/img802/6801/skodae.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Издърпваш навън трите врътки. После на декоративната плочка (поз. 8) виждаш как са щипките. Там ако има някаква техника за изваждане аз не я знам и ги счупих. Зад нея е световодната плочка (поз. 7), в която са 2те крушки тип W1,2W. Вадиш крушките и мисля, че има едни винтове, които държат плочката. отвинтваш ги и тя също се вади. Следва механизмът с жилата (поз. 5). Преди да тръгнеш да го вадиш трябва да разкачиш жилата (поз. 3, 4 и 10), които са захванати на съответните клапи за посока и топло/студено. Виждаш, че жилата завършват с едни спирално навити "накрайници" (т.е. краят на жилото е спирално навит). Тези краища са нанизани на едни щифтове на съответните клапи и се издърпват само навън. Нямат друго захващане или законтряне. Дано ме разбираш дотук. Единствено не мога да ти кажа как се стига до тези жила. Някъде се бърка под таблото ама....Така стигаш до ключа за вентилатора, на който също има жило за клапата, която отваря и затваря притока на въздух. Та за да го извадиш и него трябва да разкачиш жило 11.

 

Не знам как е при климатикавите Фелиции, но при обикновената за да извадиш блока с радиаторчето трябва да разкачиш всички жила. Но така не стигаш до проблемната част. Единствено с много търпение и внимателската отвътре едно по едно вадиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корекция Мише - първо се сваля панела около врътките, слвд това самите врътки и чак след това е светловода ;)

Панелчето е на щипчици от двете страни, врътките падат с дърпане, светловода май беше просто поставен.

Мисля, че няма да се наложи цялостно разглобяване на парното (гадна работа си е) - бутона и светлините могат да се оправят, като се свалят гореописаните части, а ако погледнеш срещу колата отляво (пред дясната седалка) на блока на парното (под предния капак) трябва да видиш някоя и друга жица - управлението на въртилатора. Т.е. там можеш да провериш, ако има някакво прекъсване дали е преди или след клемата, което ще ти даде ориентир какво трябва да разглобяваш.

Поздрави и успех :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, след като се порових още малко из писаното във форума ми стана ясно, че с много търпение може да се свали жилото от към таблото. Мисля първо така да пробвам. Оборотомера има ли нещо, което трябва да се откача, жило например или е свързан на друг принцип? Ако се наложи да свалям волана трябва да разкача лентовия кабел за еърбега. Някой има ли опит как се сваля? Стрях ме е да не го счупя. Благодаря на всички за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотомера е само електрически свързан, а скоростомера е с жило, което е трудно достъпно дори за моите фини пипала :lol: - една от причините, поради която се навивам да свалям таблото само в много краен случай. За ербега не знам, защото нямам монтиран, въпреки че едно време мислех да го добавям като екстра... та за твое успокоение разполагам с цял ербег, ако нещо случайно се счупи при твоята намеса ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотомера е само електрически свързан, а скоростомера е с жило, което е трудно достъпно дори за моите фини пипала :lol:...

Стига бре Митко - щом аз, с моите нежни ръчички smile021 , си свалям табълцето, без да махам геврека и без да троша значи всеки може. Пък жилото не е проблем изобщо - първо махаш куплунзите, и после жилото, а при слагане наопаки - първо жилото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той се уплаши като ме видя първия път да бъркам през дупката за бордкомпютър и да го откачам :mrgreen: ама от там много се сваля кожата на ръцете , та после открих пролука между пръта на волана и таблото като се свали големия капак под волана .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След двудневно пънкотене свалих таблото, смених изгорелите лампички, реставрирах копчето на климатика и това за циркулацията на въздуха. При мен е отделен бутон към който водят две маркучета за въздух :?: реших да не се питам как работи :D Смених няколко крушки и го върнах. Пластмасовото колелце на привода остана някъде в скоростната кутия, дано да си потъне и да не създаде някой проблем. Смених и него. Сега обаче свети лампичката на еърбега ](*,) . Може да се е прекъснал някъде кабела, макар че бях безкрайно внимателен с него. Чудя се дали на диагностика няма да се оправи проблема, т.е. дали не е компютърен проблем. Другото което ме притеснява е дали мога с мултицет да проверя проводимостта през кабела без риск да задействам възглавницата. В него има 9 волтова батерия но не знам на практика какво напрежение създава.

p.s. Krankenstein, ако съм прекъснал кабела може ли да спазарим твоя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.