Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странно поведение на предно дясно стъкло.


Fitibaldi

Recommended Posts

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    17

  • Fitibaldi

    9

  • iturtev

    6

  • bereta

    5

Най-много писали в темата

Наистина си прилича на механичен проблем и сработва токовата защита. Или пък самата електроника се е засрала и сработва и при малък ток.

 

Едната идея дето ми хрумва е да се вържеш с мултицет вместо бушона и да видиш какво се случва с тока. Но накрая вероятно без отваряне на вратата няма да минеш, а там е.... свинщина заради идеята да спестят няколко винта с нитване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това,но го е правило 5 пъти за година и половина.Shaft като направи мизерия го остави да се върне обратно и после го вдигни принудително,без да пускаш бутона и да чакаш автоматичното вдигане.Също като се изгаси колата спират проблемите-явно се реска компа ли де да знам...В моторчето много ме съмнява да е проблема стъклото се вдига и сваля без никакви зорове-сравнявам със старата ми Шкода където е преебано моторчето страшна мъка е да се вдигне догоре стъклото.Кой разправяше че почиствал платката под шофьорските копчета и се оправял проблема не си спомням точно smile049 Не разбирам много от автомобили,но съм почти убеден че проблема е в управлението на стъклото и то от шофьорската страна.Един път ми се случи да загубя контрол напълно върху стъклото,а от другата страна си бачкаше-без автоматично вдигане и сваляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега като гледах клипа съм сигурен че не е мотор... ама и копчета не е..щото има закономерност.сякаш границата на горно и долно положение не са установени..ако задържаше копче или има мръсотии би трябвало да има случаен характер и да спира и по средата и или другаде а то винаги е в точно определено място...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия вариант е пак да е оня велик дар с който са ни дарили от VAG - микроключета. Предполагам, че има нацвъкани и на джама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия вариант е пак да е оня велик дар с който са ни дарили от VAG - микроключета. Предполагам, че има нацвъкани и на джама.

 

виж това е вариант. щот с такава точност спира все на едно и също място.или трябва да се свали кората на вратата и спира гадаенето..или пълна принципна електрическа схема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Здравейте,

 

От около месец притежавам Octavia 2 FL 2010. За съжаление гореописаният проблем с дясното ел. стъкло го има и при мене. Поведението е почти същото, каквото е на клипчето от колегата shaft. До сега съм го наблюдавал 3-4 пъти да се случва, но е доста дразнещо. Някой успял ли е да намери и отстрани окончателно проблема?

 

Поздрави и благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Да дам малко повече информация, която имам от около месец. Проблема на клипчето се засили - вече всяко едно на 7 вдигания е успешно. :) Криво е, когато вали дъжд или някой вдига прах по улицата... и сложно го затварям - полека, на пресекулки...

 

Отидох при едни момчета в кв. Княжево, занимават се с жила и водачи за прозорци, жила за врати - дръжки, брави и т.н. Виждал съм всякакви коли там - от VAG групата Ауди А5-ца до Ауди А7-ца, Голф 5-6, Сеат Леон и други...

 

Консултирах се с тях да ми кажат от какво е проблема - погледнаха стъклото внимателно - за жалост не искаше да си прояви гадорията веднага, защото беше сутринта и по-хладно времето - тогава работи идеално, но някак след няколко сваляния успях да го накарам да си покаже рогата. На момчетата им беше ясно предварително, но ме увериха 100%, че не са ми проблемни водачите /здрави са 100%/, смазвал съм ги със силиконов спрей и има ефект за няколко дни, след което пак почва - явно на силикона му спира действието... Имам WD-40, но не съм пробвал с него все още.

 

Та какво ми казаха - не са прецакани водачите, не са прецакани ролките, проблема по-скоро е уплътнението. Казаха ми, че моите са по-различни от октавиите преди фейслифта, за да не скърцат и т.н. са направени по-добре, но пък са по-плътни и правят съпротивление на прозореца, особено, ако има прах или вода между уплътненията и прозореца. Общо взето ме посъветваха да сваля прозореца до долу, да напръскам със някаква смазка, може и силиконовия спрей, по уплътненията и да видя, дали ще се оправи. Иначе ми казаха, че за кола на 4 години и 70 000км няма никакъв смисъл, дори да ми отварят вратата, защото водачите са нови и да не ги пипам. Гледаха, дали стъклото се 'лашка' напред-назад - има много много леко мръдване, но било нормално. Също така и Димон е писал в една тема, при по-старите О2, как се смазват водачите - с вдигнат догоре прозорец, след което се издърпва уплътнението с кредитна карта и се виждат белите водачи - гледаха ми ги - абсолючно бели, като сняг бяха моите. Отвътре се виждат също - сваля се кората на вратата, след което има две тапи на ламаринката, върху която е монтиран механизмът с моторчето и т.н., и там се виждат и водачите, но не сме го сваляли, за да гледаме там.

 

Общо взето аз мога да им се доверя за себе си, защото имам роднина, който работи при тях и няма да ме излъжат с нищо - той казва, че са много съвестни и разбират какво правят и говорят. На ден отваряли и оправяли по 10 коли, поне - всичко правят на място.

 

Питах ги, дали проблема не идва от моторчето, т.е. там където влиза в ролката, да има някакви луфтове, съпротивление или друго - казаха ми, че щяло е да щрака и да прави още повече глупости, посъветваха ме да не го свалям и да го разглеждам/смазвам - няма да се оправи проблемът от там. Общо взето - мисля да смажа уплътненията с някаква смазка, както ми казаха - пък ще видим, дали ще се оправи и за колко време.

 

Най-често, проблемът се появявал, когато вратата е пребоядисвана и в сервиза не са сложили уплътнението както трябва на 100%, не са го нагласили и от там идва съпротивлението върху прозореца, моторчето и сработва защитата, заради по-високата консумация на моторчето - решава, че има пръсти над прозореца и връща надолу. Моето уплътнение видимо не е нагласено, защото има лек луфт откъм дръжката на вратата, в долния ляв ъгъл на прозореца. Точно там вероятно прави проблем. Обаче не искам да свалям сам, да се занимавам, защото не знам как се сваля това уплътнение, а според момчетата, вероятно в сервиза са си оставили вече ръцете и са изкривили/счупили щипката, която е там... Няма смисъл от сваляне. Вратата ми е пребоядисвана, защото беше надраскана дълбоко с ключ...

 

Друго за сега не знам. Не съм решил проблема, но е много гадно, защото като заключа с алармата, и прозорецът не е вдигнат догоре - щом алармата тръгне да вдига прозореца, той слиза надолу и алармата запищява...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор. При мен също е имало интервенция(боядисване) на предна дясна врата, Вероятно и причината е същата - не добре монтирано уплътнение. Ще пробвам тези дни когато имам възможност да пробвам със смазване на водачите... дано се намери решение на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също го има 1:1 това поведение, като в последно време зачести доста.

Вратата не е отваряна за ремонт при мен.

Колата ми е в гаранция и като я карам за масло и филтри другия месец ще говоря с Еуратек да го оправят и този проблем и ще кажа дали са успяли и ако да какво е решило проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за улътнението ми звучи малко невероятно,но знае ли човек.Аз да чукам на дърво това лято само веднъж ми го е правило,но като бъгне не го мъча а го вдигам принудително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите стъкла пък трябва постоянно да задържиш бутона натиснат,за да се свали стъклото и респ.
да се вдигне. С леко еднократно натискане се отваря минимално/вдига.
Нормално ли е това, или не са обучени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са обучени, според мен. Сваляш ги до долу едновременно всички - задържаш няколко секунди така - 3 са достатъчни - след което ги вдигаш догоре и държиш пак 3 секунди. Би трябвало да се вдигат автоматично, когато дръпнеш/натиснеш докрай бутончетата - не само на първа позиция.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих днес до Еуратек. Ще сменят моторчето на прозореца гаранционно, както е писал и Димон в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен решението е същото. От Еуратек ще го сменят гаранционно понеже има още малко гаранция. Вероятно е някаква дефектна серия, защото доста от октавийте, произведени през 2010 г. го имат този дефект и поведението е почти еднакво и решението от ЕТ е еднакво: ново моторче.

 

Поразрових се малко в нета за да добия представа какъв е точно дефекта и стигнах до следните изводи:

Действително има нещо със защитата от защипване на пръсти/предмети. Самата защита сработва когато стъклото не е в крайно долно или горно положение и самото моторче види зор. Това се детектва от повишената консумация на ток понеже моторчето почва да се товари. Тогава сработва и защитата. Дефекта се изразява в това, че защитат започва да се задейства от прекалено малки колебания в тока. И понеже всичко е в един модул със самия двигател от ЕТ сменят всичко накуп.

 

Възможно е и да не съм прав, но по пътя на логиката стигам до тия изводи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудно! :) Тия, които нямаме гаранция - бананче. Много криво...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудно! :) Тия, които нямаме гаранция - бананче. Много криво...

 

Поздрави

Няма ли начин да се намери следящата верига и да и се бодне едно товарно съпротивление та да не се задейства при всяка неравност в уплътнението и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея нямам, Гена... Трябва и за това да намеря време и да го разгледам. Имам един човек, който може да помогне според мен, но първо да го спазаря.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте,

 

Имам донякъде добри новини!!! Вчера и днес отделих малко време за ремонтни дейности и мисля, че си оправих проблема с моторчето - супер тривиално решение се оказа!!!

 

Първоначално започнах да търся във VCDS-a, без да разглабям, дали мога да намеря номерът на моторчето, за да проуча "нета" за евентуални проблеми, кой от какво изпатил, какво написал и т.н. Общо взето не успях да намеря номерчето през VCDS и започнах по трудния начин (Един колега ми е казвал "Ако има два лесни и един труден, направи го по трудния начин, защото ще го направиш 3 пъти - по двата лесни и най-накрая пак по трудния начин...", но трябваше да опитам по лесния все пак :nea: ).

 

Свалих кората на вратата и започнах да изучавам моторчето - номерца, факти, събития, търсене в нета и т.н.

 

Общо взето, оказва се, че имам моторче, което се монтира на Touran, Caddy и може би на още братовчеди, но са го сложили и в моята шкода. В Еуратек, проверка за асортимент - няма такъв номер! Номерчето на моторчето е: 1T0 959 702R (1T0959702R) с контролен модул номер: 5K0 959 792 (5K0959792), като поне модулчето е от по-новия вид, а не започва с 1К0, които са до 2008-ма. Моторчето ми е с дата 21 Септември 2009-та година.

 

Ето и снимка на моторчето и модулчето във вратата:

20140824_121803.jpg

 

Развих трите винтчета, които го държат за макарата отзад, както и за вратата и разкачих всички букси от него (това с разкачането не беше много правилно, защото предстои най-важният тест - включване, след демонтиране, за да се види как се върти):

20140824_122406%25280%2529.jpg

 

До тук всичко е елементарно. Следва още по-лесната част. С малко повече дърпане, моторчето се откачи от ролката, която си е от механизъма на стъклото, и тук един приятел ме "светна" да включа моторчето и да му гледам "зъбчатката", дали се върти равномерно или "бие", като "центрофуга на пералня с малко дрехи" (сравнението е убийствено), т.е. дали колелцето не е станало яйцевидно.

 

Общо взето - оказа се, че това е проблемът на тези моторчета, като цяло - червячното колелце се е деформирало с времето. Зъбчатката /червячното колело/ е направена така, че ротора на моторчето я завърта и от своя страна тя предава движение на ролката във вратата, за да може да се сваля или вдига прозорецът. С времето движението на прозореца става много по-трудно, заради прах, боклуци и т.н., и респективно усилието на моторчето върху ролката става по-голямо, а това води до деформиране на червячното колело, а в по-късен етап и до мизериите, които се получават тук.

 

Ето снимки на ролката във вратата, след като съм свалил моторчето (перфектна е - водачите на стъклото са също супер при мен):

IMG-20140825-WA0004.jpg

 

Ето така се движих два дни (вчера и днес - пасажерите се научиха да отварят вратата с дърпане на жилото - хахаха):

IMG-20140825-WA0002.jpg

 

Общо взето, какво е решението - смяна на зъбчатката/червячното колело, която се задвижва от ротора на моторчето:

1. Моторчето изглежда горе-долу така (тук съм свалил червячното колело, за да го търся по магазините - то се намира точно под жълтата пластмасова приставка):

IMG-20140825-WA0015.jpg

 

- първо се сваля това жълтеникавото колелце /приставката, която влиза в макарата във вратата/ - издърпва се лекичко и то си излиза супер лесно;

- О-пръстенчето (това със сините точки) е гумено и се вади с най-обикновена права отвертка, въобще нищо не го държи - просто прилепва плътно (подпъхва се и се вади нагоре);

- Вади се зъбчатката, която е проблемната част и изглежда така при мен:

IMG-20140825-WA0017.jpg

IMG-20140825-WA0019.jpg

IMG-20140825-WA0021.jpg

 

- Разглобеното моторче изглежа ето така (на тази снимка, бялото червячно колелце/зъбчатка липсва - на горните снимки го има):

/Това са О-пръстенчето (със сините точки) и приставката, която задвижва макарата във вратата/

IMG-20140825-WA0011.jpg

 

Първо се вкарва бялата зъбчатка, след което се вкарват или О-пръстенчето, което държи червячното колело, или жълтата приставка, която задвижва макарата във вратата - няма значение. Всичко се монтира обратно на вратата и работата заспива!!! При монтажа е малко трудничко, защото трябва да се напаснат зъбчетата на приставката от моторчето, и макарата във вратата - но е елементарно - завиват се две от 3-те винтчета на моторчето, без да се стягат. Дава се на контакт, като леко се врътва моторчето с копчето за стъклото, за да зацепи в макарата във вратата / на механизъма, след което се завива и третия винт - затягат се всички. Готово.

 

Старата ми зъбчатка изглежда така (има и няколко повредени/засукани зъбчета) - на снимката се виждат при показалеца ми:

20140825_172455.jpg

 

Купих си 3 нови колелца (1 монтирано и две за резерва) от магазин Лада на бул. "Симеоновско Шосе" - до Маджо и Ицо (Интерпан) - 15лв трите към днешна дата (5лв/парчето)!!! (за справка в Шкода моторчетата струват от 480лв нагоре - от Ebay идват за около 150лв минимално, а  в БГ морга не съм питал изобщо) - колелцата са 1:1 с това, което е сложено в моторчето заводски:

20140825_172041.jpg

20140825_171948.jpg

 

 

Четох много по чуждите форуми, всеки се оплаква, че му се включва защитата за "прищипване на пръсти"/"pinch protection", без да е нужно, и сменят моторчета гаранционно, но се оказва, че това трае около 50 000 мили и пак се почва. Някои смазвали уплътненията около прозорците, обаче пак било много временно решение. Не успях да намеря някой да е писал, че сменя само зъбното колелце, но при мен има ефект и се радвам.

 

Това, което установих аз е следното:

1. преди да направя смяната, няколко пъти тествах и все се включваше защитата, т.е. прозореца си слиза надолу, не мога да го затворя нормално, автоматично - никак. Трябва да си играя на пресекулки, за да се затвори.

2. с VCDS-a гледах консумацията на моторчето, по-скоро напрежението при работа - от 12.06v в покой, падаше на 11.70v при вдигане, като рязко пада с няколко десети (20-26) и се включва защитата (при сваляне стоеше статично на 11.90 волта). В момента, след смяната стои на 12.хх статични (не запомних точно колко е, но беше няколко десети над предните стойности???), пада до 12.04 и не мърда по-долу, както преди играеше. Тествах и защитата - супер коректно работи, дори с много лек натиск връща обратно.

3. имаше едно огромно усилие, което при вдигане на прозореца се чуваше горе-долу така "ввввв ВиуВиу вввввв ВиуВиу вввв..." (много грубо написано) - сега е по-скоро така "ффффффффффффф". Т.е. с тези глупости искам да кажа, че звукът на моторчето е равномерен, не е като преди смяната - да се тормози на етапи, като това го отдавам на биещото/играещото колелце/червячното/зъбчатката, което добавя допълнително усилие на моторчето и сработва защитата.   

 

За момента, днес съм свалил над 100 пъти и съм го затворил догоре над 100 пъти прозореца - не съм успял да предизвикам защитата да сработи, нито с автоматичното вдигане, нито с ръчното - никак. Още няколко дни ще го потествам, но момчетата с които говорих, бяха категорични, че това ми е проблемчето, като точно същия проблем са го решавали на много коли по същия начин - смяна на червячното колелце, което се изкривява с времето, заради горещини, заради боклуци/мръсотия/прах, пречещи на плавното вдигане и сваляне на прозореца и други такива фактори. Общо взето, няма нищо вечно - само "надеждата" и "простотията", може би!

 

Та така... Мисля, че съм оправил проблемчето за момента - казвам за момента, защото искам още няколко дни да го потествам преди да кажа категорично, но след днешните опити, пък и звукът на моторчето - такова не съм го чувал от много време! Както и не съм успявал да си играя с прозореца толкова много време (за няколко часа каране - на всеки светофар по няколко пъти), без да предизвикам защитата.

 

Прегледахме и четките на ротора, другите части - всичко е перфектно и здраво.

 

Вече мога за норматив да сменям моторчета и частите им - ако са като моето, разбира се! Хахаха! (Шегувам се! Не, благодаря! Дано не ми се налага да отварям никога вече!) :eusa_naughty:

 

Поздрави

 

ПП: Надрасканото по кората на вратата, която държи цялата карантийка (моторче, механизъм, говорителчета, кабеляци и т.н.), както и по самата врата е направена от "специалисти", когато съм я оставял за боя (оставяна е само в ЕТ, между другото - в сервиз не е влизала никога-никъде)!!! Също и кората ми е счупена при въздуховода, който се долепва до жабката отстрани, и за по-лесно са махнали щипката, която така или иначе, няма смисъл от нея вече, де - кората е счупена и няма да държи нищо, най-много да се скъса и тогава по-лошо ще стане... Идея си нямам, дори, защо са ми сваляли механизъма, защото има и нитове, които са сложени накриво, видимо си личи, че не са заводски (предполагам, че нещо са я чукнали и са огънали вратата??? та после са изправяли - ***И, братче!!!)... Възмутен съм адски много, отнесоха си много псувни тези два дни!!!

 

 

ПП2: Ето и една снимка от нета, защото забравих да снимам разглобения ротор...

Горе-долу, така се задвижват нещата:

maxresdefault.jpg

 

Още една снимка на дисекция на моторче:

59222d1221773482-power-window-assembly-m

 

На мен ми помогнаха.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно П.П.-то :

 

При бояджийски работи примерно на врата се сваля всичко от вратата- остава само гола ламарина. Така поне трябва да се прави и е правилно, дори се свалят нитовете, механизма, уплътненията и т.н.

По повод чупенето на кората в мястото отстрани до жабката- ами чупи се в мястото на на копчето . Само дясната предна врата знае да се чупи там... :)  И аз дори съм чупил на моята. По-слаба е тази въпросната отливка . Може да не се счупи, ако се ползва една лопатка , която се вкарва на мястото при сваляне , за да не е голямо дърпането на кората....

 

Айде със здраве !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той въпросът е, че уж ходят на обучения кое-как се сваля, за да не чупят, но пак чупят и това е, дреме им.

 

Все тая, днес пак тествах затварянето, никакви проблеми все още. Утре пак ще тествам.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля! Вчера ходих до ЕТ и установих, че май-май всички са наясно с по-горната информация! Т.е. знаят кое се прецаква... потвърдиха ми за пластмасовото колелце.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.