Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

охлаждане на фабия


dima_03

Recommended Posts

Колата 1,2 12V 2005 на 45000км /масло чисто ,антифриз чист доливано от 2006 до сега по 100мл на година /

Тъй като бях и още съм притеснен отварям тази тема продължение на темата за вентилатора на радиатора.И сега следват фактите.

Изкарвам фабията от гаража, докато заключа гаража двигателя работи/около минута/.Тръгвам и като измина 700м стрелката отива към 90гр. измивавам още около 2км/стрелкага е закована на 90 гр/ и спирам пред сервиз пипам радиатора топъл.Обяснявам на майстора, че имам съмнения отностно бързо вдигане на температурата и относно работата на вентилатора на радиатора.Майстора донесе един уред за замерване на температурата измери температурата в разширателния съд 72гр/изминали са 7-8 мин/ от спирането на двигатела.Преди да запаля двигателя стрелката показва 90гр.

Паля и майстора мери радиатор 78гр. прехвърля се на казанчето с антифриза72 и температурата плавно се покачва и достига 87гр отново се прехвърля на радиатора 92гр. и тук очаквам включване на перката , но не се включва.Достигна 97гр. перката се завъртя температерата на радиатора падна на 92гр. и перката се изключи.Изчакахме около 5мин и температурата стигна 97гр. перката се включи падна 92гр. и се изключи.В казанчето температурата беше 87гр.Заключението на майстора, че всичко нормално.

Моите притеснения са относно:

1.Бързо достигане на 90 гр. по табло при външна температура около 20гр

2.Правилно ли работи термостата и термошалтера .

3.Има ли друга причина за бързото затопляне.

4.Работата на водна помпа и нов вентилатор.

Моля,дайте съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега,аз за толкова растояние и моята вдига 80гр. по мои виждания няма нужда от притеснение.20градуса не са малко,то си е топло кажи речи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е нормално вече се стопли времето апък и ако е на слънце колата се нагрява доста и кръгът към парното вече е затворен което допринася за още по-бързо загряване на двигателя няма за какво да се притесняваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето скромно мнение е , че трябва да се радваш че е така.

 

Моите и двете загряват за нула време и това ме радва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом стрелката ти е закована на 90 гр според мен от гледна точка на охлаждането нямаш проблем. Проблем имаш ако стрелката ти е закована на 100 + градуси. При мен с фела-та ми беше заминала водната помпа , охлаждаше и перката се въртеше, но стрелката бе на да кажем между 100 и 110 градуса.

 

Ако те притеснява факта ,че перката се включва на 97 гр , и спира на 92, мисля (но не съм сигурен ) ,че има датчици които са с малко по-малък градус на активация, но наистина вместо 97 ще се пуска на 95 да речем . Не мога да съм 100% колко беше, но помня че разликата е малка.

 

А ако те притеснява това,че загрява бързо , то според мен проблем-а не е в охладителната система ами някаде по двигател. Въпреки че и аз мисля че на това време 700 метра и минутка пред гаража е нормално времетраене за да достигне работна темп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на радиатора се намира на 1/3 от височината му. Идеята е че при работа в най-горната част на радиатора влиза топлата вода. Ако датчика се намира там, то перката ще върти непрекъснато. Слагайки го на 1/3 от височината се мери температурата след частично охлаждане. Така при нормална работа на двигателя перката ще се включва само когато наистина има нужда. С други думи - това което е измерил майстора е нормално.

 

Аз не виждам повод за притеснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В продължение на темата ходих на диагностика при представителен сервиз на Бош.При диагностиката няма грешки,при следенето на живи данни не се отчетоха прекъвания на бобините ,замерванията на температурата само потвърдиха първоначално отчетини от първия майстор с р-ка от 0,5гр. вентилатора се завърта на 96,5гр.

Сменил съм масло ,въздушен филтър,зап.свещи , маслен филтър и капачка на разшир.съд.

И явно охладителната система работи но възможно е да се окаже друг проблем.

При диагностиката поисках да се замери компресията на цилиндрите .Първоначално я замериха с уред които показва консумацияна Ah от всеки цилинъдър при запалване.

Резултат 1 и 3цилиндър с еднаква ,а втори с по-висока с около 4ah.Накарах ги да замерят с манометър.Резултат 1 и 3 са около 12,8 ,а 2 е 14 при замерването ползваха гумен накрайник.

Тази разлика между 2 цилиндър и другите два ме тревожи, отделно от това прегледаха двата сензора на катализатора като долния нещо май не работи не бяха на 100 процента сигурни програмата показваше права линия и от при подаване на газ показваше отклонение.

Майсторите от сервиза се усъмниха дали катализатора не е позапушен и не може да пропуска необходимото количество отработени газове.

 

Чудя се дали не е ЕГР клапан или от катализатора или от самия двигател.

какво да проверя преди да започна по сериозен ремонт.Моля,знаещи колеги за съвети тъй като това бързо загряване ме тревожи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,благодаря ,че ме успокоявате но мисля че има проблем който произтича от някой от елементите от охладителната система или от двигателя.Ще се радвам ако колегите фаворит и бегачката си дадат мненията или някакви препоръки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.