Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Как най-нестандартно сте стягали любимата си (кола) на пътя?


Recommended Posts

Здравейте,

Идея си нямате колко сте полезни като форум. Компенсирам невежеството си към Окито с усърдно четене и питане. Пътувам много в страната и извън, и често си мисля - "какво ли ще стане, ако колата ми изневери в тоя пущинак". А в багажника - само рибарски тъкъми. Ясно ми е, че Трабантските времена (позволяващи едва ли не основен ремонт на пътя) са отминали, но все пак дали Дамския чорап вместо ремък е само легенда. С какво подобно сте се сблъсквали, така че да долазите на собствен ход до Цивилизацията. Какво ви се е налагало да изваждате от багажника и да закърпвате положението до не-много близкия сервиз. В тоя ред на мисли - предполагам, че някой неща от организма на колата сдават багажа без предварителни симптоми на пътя, по-често от други. Освен задължителните инструменти, свински опашки, тиксо, нерви, сигурно старите вълци носят и нещо друго в багажника за такива случай. Споделете опит в тази насока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Идея си нямате колко сте полезни като форум. Компенсирам невежеството си към Окито с усърдно четене и питане. Пътувам много в страната и извън, и често си мисля - "какво ли ще стане, ако колата ми изневери в тоя пущинак". А в багажника - само рибарски тъкъми. Ясно ми е, че Трабантските времена (позволяващи едва ли не основен ремонт на пътя) са отминали, но все пак дали Дамския чорап вместо ремък е само легенда. С какво подобно сте се сблъсквали, така че да долазите на собствен ход до Цивилизацията. Какво ви се е налагало да изваждате от багажника и да закърпвате положението до не-много близкия сервиз. В тоя ред на мисли - предполагам, че някой неща от организма на колата сдават багажа без предварителни симптоми на пътя, по-често от други. Освен задължителните инструменти, свински опашки, тиксо, нерви, сигурно старите вълци носят и нещо друго в багажника за такива случай. Споделете опит в тази насока.

Както казваш и самия ти,Трабантските времена са вече в миналото.Така,че моят съвет е винаги добре зареден мобилен телефон,изрядни зарядни устройства,топла дреха,храна и вода.Стандартните оборудвания като резервна гума,крик,ключ за гайки,аптечка трябва периодично да се проверяват за изправността им.И не на последно място ,спокойствието само ще ни е от полза.С нерви не става!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредения джиесем, когато тръгваш на път - това се подразбира.

Но от инструментите винаги нося кръстат ключ с по-дълги рамена - за лесно отвиване на джантите, съответно за сваляне на гумите.

Защото те са, които могат най.често да ти отворят проблеми насред пътя.

Един пирон - и не ти мърда половин час загубено време!

Крикът - забелязал съм, че наличният не е върховно удобен, и съм решил да си купя някой по-удобен, хидравличен.

Винаги нося и малко спирачна течност, литър моторно масло и малко готов за употреба антифриз - но основно ми се е налагало да помагам на закъсали колеги, а не толкова сам да ги ползвам.

Иначе съм си сложил в едно кашонче и няколко чифта клещи, няколко крушки, също и бушончета - за Шкода обаче, а не от стандартните типове - и също така и мултицет...... Както и малко дебел рекордеман.

Но последните неща досега не са ми влизали в употреба. smile049

Все пак Шкодчо е доста надежден - пу, да не му е уроки! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне в моя случай нещата са много прости - в 70% от пътуванията ми са в БГ, където единственото нещо, което нося със себе си е картата за НЕОГРАНИЧЕНА пътна помощ (Бонус от добри застрахователи)....в това се изчерпва всичко....и не мисля за нищо. Нито разбирам, нито искам да разбирам. Е разбирасе крика и ключа да си на място :lol: Относно чужбина...там проблеми няма, е освен веднъж в Албания, ама да не влизаме в подробности. Та мисълта ми беше, че каквото и да сложа в колата, като не разбирам файда няма... Поздрави и като цяло ви желая безаварийни километри... s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно GSM-а води в класацията на първи Пътен инструмент. Ама с тия цени на Пътната Помощ, обратнопропорционални на познанията ми, трябва да сложа в списъка и добре нахранена кредитна карта. Добре, че наистина Шкодите са си надеждни. Ядосвам се на себе си - някой път ще ми се наложи да се обадя на ПП, те ще ми я дотъркалят за Х лева, а ще се окаже нещо като бушонче. В кръга на шегата - съгласете се, че изглежда добре картинката - авария на пуст път с хубава кака, тя уплашена, аз не. Слизам гордо, запретвам ръкави и след 10 мин, омазан с масло като Рамбо преди акция, запалвам от раз. Каката ме гледа с усмивка, ... Явно в моя случай, това няма как да стане. По-скоро ще съм като Антон Радичев, в сцената с гумата от "Оркестър без име" :)

P.S. angelovb - какво съвпадение - точно към Албания през Охрид съм се запътил в края на месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах в предвид Безплатна....На територията на БГ....а относно Албания ще остана безмълвен :) нищо против, ама на места буквално няма път :) Иначе има страшно красиви плажове и места за почивка. Просто имай едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Идея си нямате колко сте полезни като форум. Компенсирам невежеството си към Окито с усърдно четене и питане. Пътувам много в страната и извън, и често си мисля - "какво ли ще стане, ако колата ми изневери в тоя пущинак". А в багажника - само рибарски тъкъми. Ясно ми е, че Трабантските времена (позволяващи едва ли не основен ремонт на пътя) са отминали, но все пак дали Дамския чорап вместо ремък е само легенда. С какво подобно сте се сблъсквали, така че да долазите на собствен ход до Цивилизацията. Какво ви се е налагало да изваждате от багажника и да закърпвате положението до не-много близкия сервиз. В тоя ред на мисли - предполагам, че някой неща от организма на колата сдават багажа без предварителни симптоми на пътя, по-често от други. Освен задължителните инструменти, свински опашки, тиксо, нерви, сигурно старите вълци носят и нещо друго в багажника за такива случай. Споделете опит в тази насока.

 

 

Аз ако почна с моите неволи по пътищата...... ферман ще напиша!

Кратко: Мерцедес 709Д - скъсани болтове на тялото (хванато за двигателя) с ролка за хидравликата (в Петрич)- 2004г. - камък свърши чудесна работа за кама! През 100км му падаше ремъка- кара се по-зле и от Газ-ка тогава. Спираш, пак набиваш и си ти!

 

Ивеко Еврокарго Тектор- на Шипка- скъсани болтове и излязла (добре че беше гъвкаво) страница на фургона. Спрях бус с 3ма човека- 2ма ритат, 2ма напъват с (ей че ми излезе от главата с желязото за взлом все едно). После в стара загора с яки самонарезни "каруцарски" болтове- стана по-добре от заводски.

- заминал 4 пътен клапан (въздушни спирачки) - Русе

- счупени чопчета на щутцера за нафтата (комън рейла) - ей там беше голям сеир в едно село с турскоговорящи. В Ивеко после не искаха да ми махат патентованото "изобретение". Летвичка и тел правят чудеса! (с. Богданци- Тутракан)

- скъсан маркуч за върната нафта - Шумен. Тел взета от магистралната ограда върши чудеса!

- заминал дехидратор

- падащ борд- колко пъти съм го оправял. Единият път даже Сами като беше в Добрич го докарах до офиса- платката му имаше дупка по средата ! :)

- спукани медни тръби за въздуха- колко съм го карал без спирачки. Така после си ги направих и извих (климатични инсталации- момчетата ми ги направиха), че стана по-добре от заводско!

 

Това е поне което ми идва на първо време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправял съм водната система на колата с тройник Gardena и парчета поливни маркучи от магазин "За вашата градинка". Просто това беше единствения магазин работещ на един гръцки остров, отдалечен на 1 час път с кораб от брега. Оня в магазнина, като му обясних какво смятам да правя, му увисна челюстта. Колата ни прибра до БГ, навъртайки така поправена още 2000км. :)

 

А на път винаги тръгвам с пробна лампа и изолирбанд. Куфара с инструментите си е винаги в колата :) Ама с тия нови коли тия неща си ги нося повече за собствено успокоение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В старата половината багажник куп инструменти, течности и т.н. Освен гума друго напът не съм сменял. В Октавията викам нищо няма да нося. Есента съжалих че нямам ключета за смяна на акомулатора когато една сутринт в неделя просто отказа (но вече това няма да се повтори). Сега заради аварийките се оказва че трябва да имам номер 10 зада разкача акомулатора....Общо взето ако колата се поддържа на път няма да те остави. Да се поддържа не означава само редовно да правиш обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Идея си нямате колко сте полезни като форум. Компенсирам невежеството си към Окито с усърдно четене и питане. Пътувам много в страната и извън, и често си мисля - "какво ли ще стане, ако колата ми изневери в тоя пущинак". А в багажника - само рибарски тъкъми. Ясно ми е, че Трабантските времена (позволяващи едва ли не основен ремонт на пътя) са отминали, но все пак дали Дамския чорап вместо ремък е само легенда. С какво подобно сте се сблъсквали, така че да долазите на собствен ход до Цивилизацията. Какво ви се е налагало да изваждате от багажника и да закърпвате положението до не-много близкия сервиз. В тоя ред на мисли - предполагам, че някой неща от организма на колата сдават багажа без предварителни симптоми на пътя, по-често от други. Освен задължителните инструменти, свински опашки, тиксо, нерви, сигурно старите вълци носят и нещо друго в багажника за такива случай. Споделете опит в тази насока.

 

 

Аз ако почна с моите неволи по пътищата...... ферман ще напиша!

Кратко: Мерцедес 709Д - скъсани болтове на тялото (хванато за двигателя) с ролка за хидравликата (в Петрич)- 2004г. - камък свърши чудесна работа за кама! През 100км му падаше ремъка- кара се по-зле и от Газ-ка тогава. Спираш, пак набиваш и си ти!

 

Ивеко Еврокарго Тектор- на Шипка- скъсани болтове и излязла (добре че беше гъвкаво) страница на фургона. Спрях бус с 3ма човека- 2ма ритат, 2ма напъват с (ей че ми излезе от главата с желязото за взлом все едно). После в стара загора с яки самонарезни "каруцарски" болтове- стана по-добре от заводски.

- заминал 4 пътен клапан (въздушни спирачки) - Русе

- счупени чопчета на щутцера за нафтата (комън рейла) - ей там беше голям сеир в едно село с турскоговорящи. В Ивеко после не искаха да ми махат патентованото "изобретение". Летвичка и тел правят чудеса! (с. Богданци- Тутракан)

- скъсан маркуч за върната нафта - Шумен. Тел взета от магистралната ограда върши чудеса!

- заминал дехидратор

- падащ борд- колко пъти съм го оправял. Единият път даже Сами като беше в Добрич го докарах до офиса- платката му имаше дупка по средата ! :)

- спукани медни тръби за въздуха- колко съм го карал без спирачки. Така после си ги направих и извих (климатични инсталации- момчетата ми ги направиха), че стана по-добре от заводско!

 

Това е поне което ми идва на първо време!

 

С предишните коли - Фиати и една Алфичка - абе, случвало ми се е и аз да имам приключения.

Ама със Шкодчо - досега такива не е имало. А и на теб не вярвам да ти се случат.

Освен че веднъж почти бях свършил горивото..... smile091

Ама това за авария не го броя - беше си мое недоглеждане!

И два пъти са ме дърпали от разни пясъци и от една голяма кал.

Тъй че съм се зарекъл да си купя и хубаво въже. Но тъй и не съм си купил.... s_flag

Все още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със Шкодата съм имал 1-2 проблема, но нищо фатално!

 

1. Маркучето за сервото на спирачките му се счупи щутцера. Купих си 2 и сега едното си стой в багажника. (Моя грешка си беше (от по български сложен филтър КН).

2. Съединител- керамиката и се разхвърчаха пружините, но без проблем без съединител се прибрах до Добрич и после отидох до Сами във Варна.

 

Друго сериозно.....нямам!

 

П.С: Преди имах Фиат Типо 1.9ТД. Късал съм ангренаж- (ама в Добрич), грешно са ми зареждали бензин, а не дизел.......

и при първото ми пътуване извън града- до Бургас, скъсах водно съединение и ми изтече антифриза! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега заради аварийките се оказва че трябва да имам номер 10 зада разкача акомулатора....

 

Ключе 10-ка е задължително и то трябва да е на лесно-достъпно място. Защо? Защото по неизвестни за мен причини на VAG акумулатора се откача само с гаечен ключ. Така на старото ми Ауди щеше да изгори колата. Късо в инсталацията, която е директно на плюса на акумулатора. Докато си чакам на светофара, пламнаха кабелите. Докато сваря да отворя багажника, да си намеря 10-ката, докато откача акумулатора - няколко метра инсталацията на колата беше на заварка цялата. 4 дена брат ми я възстановява, зверски много работа е. Оттогава на всички коли имам 10-ка в шофьорската врата. Не знам защо VAG не правят плюсовата клема за бърз демонтаж, това трябва да е задължително според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са изброили доста полезни нещица, които да си носиш в багажника, но са пропуснали едно - не са Трабантовите /Жигулови времена, но парчето проводник (тел, кабел) все още върши работа.

Преди няколко време (не със Шкодата) скъсах жило на газта извън населено място и с подръчни средства (парче кабел) се сдобих с ръчна газ, с която се придвижих около 20км. Не го пожелавам никому - яко боли лявата ръка после.

Другото, което поне според мен е задължително е да имаш минимален набор инструменти - гаечни ключета (съобразно колата), отверки, клещи, чук.

От там насетне всичко е въпрос на избор - аз влача около 30кг с инструменти непрекъснато, ама обичам да имам всичко :oops:

 

П.П. М/у другото никой не написа - РЕЗЕРВНА ГУМА, КРИК и КЛЮЧ ЗА ГУМИ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещата, които винаги се возят в колата. Комплект ключета от 8-ми до 17- ти номер, 2 броя клещи, дъждобран, чадър в единият джоб на вратите, зарядно за телефоните, компресор за помпане на гуми, мушамичка с размера на багажника,пълноразмерна, резервна гума, крик, ключ за гуми, аптечка, отразителна жилетка, триъгълник, по-здрава тел, резервна чистачка, комплект с бущони и крушки, и ... статив за фотоапарат. При дълъг път добавям едно шише с течност за чистачки. За малко да забравя и едно ремонтирано реле 109 :lol:

Всичко е надлежно прибрано в нишите около резервната гума и тази в десният калник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я и моята случка от преди 3 години.

...Колата се дави до безобразие, отзад фучи пресен бензин под формата на пара и наистина 5 кила отидоха за няма и 2-3 км. Първото разглобяване на карбуратора (тук да изкажа благодарност и на vasilisa за идеите) не установи проблем, дори бяха решени няколко други - имаше погрешно свързани вакуумни маркучи към един ел. магнитен клапан (не го виждам на схемата, намира се до ел. клапана за празния ход), а този клапан беше с изключена букса. Но бензина продължаваше да се лее. При второто разглобяване вече на бат Генчо му дойде идеята за този обогатител (или както той го нарече - економайзер). Наистина се оказа спукана една от мембранките. Честно казано не предполагах, че такава миниатюрна дупчица ще докара такива проблеми. Поради много късния час (нощна среща на OMV), а също така и поради липса на едни други неща, май пари се наричаха положението трябваше да се спасява на момента. Решението беше да се затапи този обогатител, пък да видим какво ще стане. Затапването беше осъществено с помощта на една касова бележка от OMV и една ножичка - беше изрязана "гарнитурка", която затапи всички отвори и проблема се реши. Сега за сега хартиената "гарнитура" е здрава и колата лети на бензин (тя на газ си лети по принцип smile048 ). Разбира се някой ден ще трябва да си купя тази част, ама ще да е по-нататък.

И тъй като начало и ние мислихме, че иглата не затваря - беше сменена с нова, поплавъкът не е от порестите, не е пробит или протрит и затваря иглата плътно (беше проверено до колкото може и леглото на иглата за повреди). Мембраната на ускорителната помпа също е нова и работи. Бензинът е прекъснат преди карбуратора и след онова тройното за обратното гориво, та си циркулира постоянно да кажем. Има и бензинов филтър от ония прозрачните от 5 лв., монтиран преди бензиновата помпа. Карбураторът е чист (все пак карам с Блу Форс). Бат Генчо предположи, че втора камера се пълни от едно малко отворче (той ще го обясни кое е че не го запомних), при което то също беше затапено с хартийка. Беше отвинтено докрай и винтчето на дроселовата клапа на втора камера, та и тя беше затворена докрай. В крайна сметка се оказа този обогатител. Интересното е, че след като обогатителят или економайзерът беше елиминиран тотално колата си работи така, както и преди, когато го нямаше този проблем...

В допълнение мога само да кажа, че колата все още се движи с хартиената гарнитурка и не е създавала проблеми.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах доста коли Сузуки Кари,Лада Ока,Жигули,Москвич и така на татъка там винаги с два куфара инструменти откакто си взех фабийката в багажника имам само течност за чистачки даже резервна гума нямам защото на нейно място е газовата бутилка.Няма хлоп няма троп музиката на макс и яко газ smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на палатки на язовир Батак съм. Гаджето обаче е на работа, съответно на втората вечер слизам към 8 до Пловдив да я забирам след работа. На връщане към Батак, пътят беше затворен за ремонт и се минаваше през Константин и Елена, трябваше да спра на една чешма, да налея 5-6 туби вода за пиене за палатковия лагер. Колата е тогавашното ми возило - Сеат Толедо. Спирам на чешмата, съотвтно часът е след 10 вечерта, тъмно, тъмно... и луна няма, колата леко вдигнала температура. Гася я, и в момента, в който въртя ключа, се усещам златното правило - не гаси загряла кола, преди да изстине. Да, ама късно - някъде отпред вече свистим димим, фъшкаме, съответно девойката изпада в ужас "ЗАПАЛИХМЕ СЕ", аз и викам - спокойно, работата е ясна. Отварям капака, и разбира се, Мърфи е гаден пич, най-труднодостъпния маркуч ще се спука, не някой горе на лесно място. Долу на водната помпа, почти под радиатора (който е бъркал под капака на толедо, ще знае, че там е адски тясно, едва можеш да си вкараш ръката) има един маркуч, който се беше сцепил по цялата си дължина. Съответно целия антифриз на асвалта, пък имам още да катеря планини, 10 вечерта е, няма кой да ме издърпа или прибере, трябваше да измисля нещо. Почнах да мисля, какво мога да направя. Докато размишлявах, си напълних водата, после отворих багажника да търся нещо из багажите. Великия ми ум сътвори следното нещо - намерих фолио за готвене. ОК, ще увия маркуча с него, и после какво? Нямам свински опашки, нямам тел, въженца... нищо. Тогава почнах да се ровя из на гаджето нещата, и открих отговора - мокри кърпички. Имат адски полезното свойство, като се навият да са много здрави! Две кърпички, вързани една за друга, и така около маркуча на възел да държи фолиото. На 3 места по дължината такава връзка, и работата взе, че стана. Няма да казвам колко време съм се мъчил, защото 2 ръце да вкараш вътре е абсурд, като бонус, естествено, нямах фенер, бях си го оставил в палатката, с телефон не става, та светихме с на апарата светкавицата. Изкара ме така маркуча в оставащите 15-тина километра, на 2-3 пъти спирах да и доливам вода, някъде към 15 литра изпи - по литърче на километър :) Не загря, не прегря,нищо и нямаше. На другия ден на място на поляната и сменях маркуча, ама тоя ремонт няма да го забравя, много беше забавен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още помня една студена зима, като ми се спука масления охладител и изплю всичкото масло от двигателя на шкодака и като намерих 10 литра корабно масло(не питайте от къде :lol: ) за бавно оборотни машини(гъсто като мед) с тези 10 литра минах 10 километра до сервиза. На всеки километър ми светваше лампата за масло, спирам доливам и продължавам. :D Бях с един авер, който каза, че след такова чудо тази кола няма да я бъде вече..... и му повярвах, но на следващия ден като си я взех от сервиза мъркаше като котенце.... и така до днес :)

Като стигнах до сервиза направо нахълтах на канала, а майсторчето гледаше с недоумение лискащото масло изпод колата и каза, че съм луд да я карам така smile048

 

 

П.С. С гъстото масло двигателя работеше като бензинов : ))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За щастие мога да се похваля, че никога не съм имал кола, която да ме принуди да я стягам на пътя (да не чуе дявола). Сещам се обаче, че се завирах под един Пасат (уж най-здравата кола на света) на мои познати за да вържа гърнето с тел, понеже само с това разполагах. :D За тези условия го направих колкото да се стигне безпроблемно до сервиз за по-сериозно захващане. А след 3 месеца ми казаха, че не съм го вързал като хората, щото пак било увиснало... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.