Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Въпрос за обслужване на ОКТАВИЯ 2 ?


spectrum

Recommended Posts

Здравейте колеги има и други подобни теми на моята и може да става леко дублиране за което се извинявам предварително...

Става въпрос за ОКТАВЯ ІІ 2007г. 1.9 ТДИ ПД 105 к.с. на 35000 км. / не ме питайте моля Ви защо е на толкова километра при тези години /, бордовият компютър показа, че е време за обслужване досега е наливано масло с индикация за променливо обслужване QG1 и явно компютърът сега е преценил че му е дошло времето, та конкретният въпрос ми е освен задължителната смяна на масло и маслен филтър задължително ли трябва да сменям въздушен и горивен предвид, че колата е на тези години и тези километри ?

Четох и в книжката и така и не разбрах конкретно на тези километри и години тези два филтъра сменят ли се или не, там пише нещо за 60 000 км. ?

Мисля да направя обслужването в шкода защото ми казаха чак съмнително добра цена около 100 лв за масло и маслен филтър + нулиране на компютъра ако се налага при тях ще сменя и горивният филтър не вярвам да е повече от 30 - 40 лв. , а въздушният на мотора и този на климатика в купето си ги сменям сам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип горивния филтър се сменя максимум през една смяна на маслото, демек на 30 , 60 хил ... В ЕТ смяната на маслото за твоята кола 3,8 л е 92 лв, като е включен маслен филтър и ресетване на интервала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в сервизната книжка хубаво пише какво се прави на 15, 30, 60, 90 и т.н. хиляди километри. Но има и години. Не може за 6 години веднъж да се смени маслото. То и затова в книжката трябва да попълнят освен на колко км е следващото обслужване и дата (обикновенно след 1 година) и пише което настъпи първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе сменявай го всичкото - така е по-добре.

Ако оставиш някои неща - няма да икономисаш кой знае колко.

Пък и при нашата нафта и роден въздух - е добре горивния и въздушния филтри да се сменяват по-начесто. Още повече че не струват и толкова скъпо.....

И ако колата е седяла ей така, без да я карат - маслото въпреки всичко старее, и си губи свойствата. И едва ли ще е със същото качество, както ако си го сменявал на 1 или на 2 години.

Но въобще, за моторното масло - 2 години дори е много! Дори и то да е с променлив интервал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите и коректни отговори които получих... благодарение на Вас реших в ЕУРАТЕК да сменя маслото и масленият филтър и да ми занулят компютъра, а аз сам да си сменя другите филтри съответно въздушен, горивен и на купето(филтър на климатик с активен въглен) ги свалих и видях точните каталожни номера... мисля да ги взема на MANN-FILTER и трите какво ще кажете за тази марка... ??? ...видях, че и оригиналният ми въздушен вилтър е на MANN-FILTER и реших всички нови да ги взема на същата марка... ?

Малко ме удари кризата и затова подхождам по този бюджетен начин при които пълното обслужване ще ми струва 160 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са истински МАНН - това са може би най-добрите филтри.

И съвет от мен - не си играй ти със смяната на горивния филтър.

Освен ако това не си го правил и друг път.

Но просто си има специфика - и затова довери се и за него на тия от ЕТ.

Иначе въздушния и тоя на купето - можеш спокойно и ти да си ги смениш.

Само се въоръжи с прахосмукачка..... И то задължително с някоя, която смуче добре.

Повярвай ми, ще ти е нужна и за двата филтъра - та да им изчистиш леглата, преди да сложиш новите филтри! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и на двете си коли ползвам само филтри MANN, но са малко по-скъпи от други марки. Миналата година на всичките си пишеше, че са произведени в Германия, тази година масления и горивния бяха произведени в Босна и Херцеговина. MANN са придобили техния завод за филтри Unico Filter.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не виждам голяма специфика в смяната на горивният филтър освен това да развия 6 болтчета да извадя старият филтър да сложа новият да притегна пак добре болтовете и след това да дам на контакт и да изчакам малко за да може помпата да напълни добре филтъра с нафта и евентуално да проверя за течове след това... всъщност аз това и направих за да сваля старият филтър и да снимам точните каталожни номера за да не ги объркам нещо... самите филтри ще ги поръчам от чужд сайт за автомобилни части за които съм сигурен, че са истински и са по евтини, а и приятелката ми работи в него и ползвам отстъпка няма да го казвам за да не правя реклама, а за въздушният и на купето нещата са по лесни определено. Съвета за прахосмукачката е наистина добър... :)

Мога да напиша точните каталожни номера ако на някой ще са му от полза и реши и той да извърши тези манипулации сам, това са за Skoda Octavia 2 1.9TDI-PD BXE :

 

горивен филтър - 3C0 127 177

въздушен филтър - 1K0 129 620 D

филтър за купе/климатик - 1K1 819 653 B

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък филтрите си ги купувам от кварталния магазин за авточасти. Пак са евтини и пак са хартиени. smile049

Филтърът на купето го сменям на 2 месеца - кутията му като ме види сама се отваря и стария пада .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък филтрите си ги купувам от кварталния магазин за авточасти. Пак са евтини и пак са хартиени. smile049

Филтърът на купето го сменям на 2 месеца - кутията му като ме види сама се отваря и стария пада .

 

Ясно, Димоне, хипнотизирал си я кутията! Ами добре! :mrgreen: :smt017

Много разумно при нашия прашен въздух!

А аз съм така със тапата за горивото - погледна ли я, и помисля ли за доливане, и сама се отключва! smile091

А за филтрите - човек ако го е правил, няма никакъв проблем.

Стига да му се занимава, разбира се. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.