Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"По-мека" или "по-търда" е гумата - как да разбера


Recommended Posts

Предполагам, че се изразявам правилно. Откакто смених зимните гуми с литни като че започнах да усещам повечето цепки и неравности по пътя - жената и тя го забелязва. Та въпроса е имали нещо такова като "по-мека" гума, която да вози по-комфортно и има ли начин да разбера това и дали "по-твърдите" оказват влияние на окачването???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко са напомпани? Нископрофилните гуми са по-твърди. Зимната гума по-принцип е по-мека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напомпал съм ги според указанието на капачката на резервоара - размер 195-65-15 - натоварване двама с багаж - 2.2 атмосфери - за предните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене е същото. Зимните са ми Barum Polaris 2 - возят по-меко, от летните GoodYear Eagle NCT5 - и двете са еднакви размери 195/65 R15. Та... Усещането е същото като при теб, само, че след 2-3 дена се свиква :) Откакто съм купил колата е така всяка смяна на гуми (моите са на 4 години вече).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да е така - зимните са по-меки и съответно по-тихи, пък летните - по-твърди и в някаква степен по-шумни.

И щом са по-твърди - е разбираемо, че доста повече усещаш фугите по асфалта.

Иначе при мен летните са Вредщайн Спортрак 3, 205/60-15, на 2.4 атм., а зимните - Клебер Крисалп ХП2, 195/65-15, на 2.2 атм. И зимните са тихички и меки - тъй че колата стъпва с тях като с котешки лапички. :mrgreen:

Но със зимните не мога да карам бързо през лятото - сам разбираш защо, защото бързо се изтриват. И ще трябва всяко лято да купувам нови!

Тъй че да карам през лятото със зимни - не е далавера.

Иначе ако искаш тихи гуми - ясно, Мишелинки.....

Но не от най-евтините, Енерджи и Енерджи Сейвър - защото тия модели не са с много добри качества при дъжд.

Особено спирачния им път - расте прекалено! [-X

А ако говорим за окачването - шкодовото е сметнато за гуми с доста различни характеристики. Голфово окачване.....

А то допуска различни видове гуми, без много да протестира. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като минат 3-4 лета по напечения асвалт се разсшляпкат и разтропат. Втвърдява им се каучука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да е така - зимните са по-меки и съответно по-тихи, пък летните - по-твърди и в някаква степен по-шумни.

 

Стиви, няма как зимните да са по-тихи от летните! Шумът не идва от твърдостта им а от грайфера. Ето виж показателите за шум на твоите гуми:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 62519.html

http://medina-med.com/shop/?action=viewDetail

 

Тук става въпрос за шум при търкаляне а това което казва колегата е за преминаване през неравност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де - то и на лепенките вече го пише, за зимните пише 72 дб, пък за летните - 69, или нещо такова.

А 3 дб акустична разлика, по мощност - защото шумомерите така мерят, по мощност - всъщност е доста голяма стойност.

Въпросът е обаче - как ги мерят тия децибели. Защото при разлики в методиката - ще има големи разлики в измерваните стойности. А никоя фирма няма да каже - абе знаете ли, гледаме по-изгодно да ги представим изделията си, та повече да ги купувате!

То и статия имаше по тоя въпрос, май в Аутобилд - как фирмите си слагат буквите..... И за качествата при дъжд, и за горивната икономичност, пък и за шума също.

Но какво да ти кажа - чисто субективно, зимните гуми почти не ги чувам - докато летните ги чувам много ясно!

Та дори и асфалта отдолу го чувам - дали е от стария, грапавия, или е от наскоро положения. :mrgreen:

Разбира се, през лятото се случва човек да кара и с отворени прозорци - а тогава е ясно, че гумите ще се чуват повече.

Но аз прозорците много не ги отварям - не обичам прахта, пък и обичам да карам на климатик.

Тъй че сравнявам при затворени прозорци.

Но не знам де - може слуха ми да е дефектен нещо. :mrgreen:

Или може да съм попаднал на тихи зимни гуми.....

Но просто казвам какво усещам - зимните ги усещам като някакво тихичко шепнене. Докато сегашните ми летни - определено се чуват доста по-силно, и дори се чуват как потопуркват по неравностите.

Впрочем, по-твърдата гума - тя и при преминаване през неравности пак ще е по-шумна, а не само при търкаляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Но не знам де - може слуха ми да е дефектен нещо. ...

Преди време четох май за едното око , сега ухо ... та се замислям , как е обонянието ? :-k smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за обонянието не мога да кажа, че е напълно наред! smile091

Обаче миризмата на пържоли и на бира - не мога да я сбъркам!

Но просто можете да седнете във возилото ми сега, както е с летните гуми - и да направите същото след няколко месеца, когато мина на зимни.

Ще ви повозя - и лесно ще усетите разликата.

Пък които сте с перфектно здраве - радвам се за вас!

Но не всички са така. [-X

И пак ще спомена нещо за начина на мерене. Едната фирма слага шумомера на разстояние 5 метра, другата на 10, а третата на 15.

Нали не мислите, че показанията ще са едни и същи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами поне за измерването на шума сигурно си има методика. То не е като другите два показателя ,дето се измерват по-трудно- Икономичност и спиране при мокро.

Слагат сигурно микрофона на 1 метър и минават с колата до него и това е. От 67 до 72 децибела си е разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз като сложих летните веднага настъпи тишина при движение,но по неравностите тупкат повече марката също има значение бях с летни dunlop доста по-добре поемаха неравностите в сравнение с continental с които съм в момента

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз като сложих летните веднага настъпи тишина при движение,но по неравностите тупкат повече марката също има значение бях с летни dunlop доста по-добре поемаха неравностите в сравнение с continental с които съм в момента

 

Това, за марката - съм съгласен.

Иначе при мене е обратното.

Но явно нещата са много субективни.

Ала и друго си мисля - едно е шумът, измерен на някакво разстояние от преминаващата кола.

Пък съвсем друго - тоя, който се чува вътре в колата. :mrgreen:

При това положение - нещата могат да бъдат много различни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де - то и на лепенките вече го пише, за зимните пише 72 дб, пък за летните - 69, или нещо такова.

А 3 дб акустична разлика, по мощност - защото шумомерите така мерят, по мощност - всъщност е доста голяма стойност.

....

Но какво да ти кажа - чисто субективно, зимните гуми почти не ги чувам - докато летните ги чувам много ясно!

Та дори и асфалта отдолу го чувам - дали е от стария, грапавия, или е от наскоро положения. :mrgreen:

....

:^o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам какво чувам.

Може да е много субективно..... Обаче аз така ги чувам нещата.

Като пак казвам - може да има много голяма разлика между шума от преминаваща кола, и шума от гумите, когато си вътре.

И някоя гума, която е тиха при преминаване - вътре да се чува като доста шумна.

А другото, откъдето може да идва разлика - е в методиката на мерене.

Поне за момента - за трето не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да адвокатствам на Стиви и при мен е така - летните ми гуми са в порядък по-шумни от зимните в движение. И то при положение, че летните са с надлъжни нарези и известна марка, докато зимните са V образна шарка и не толкова известна марка.... Що така се получава и аз незнам, ама на пътя Русе - София подивявам на грапавия асфалт.

 

За дупките е ясно, зимната гума е много по-мека и с по - висок грайфер и поема дупките много по-леко.

 

Мисълта ми е, че тия децибели дето ги пишат по рекламите и тестовете, ненам как ги свалят... ама при мен не важат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз все съм свикнал да се съмнявам в разни неща, а и да си задавам въпроси - тъй че ето го и тук това за EU буквените кодове :

 

РЕГЛАМЕНТ (EC) No 1222/2009 на Европейския парламент и на съвета

 

изисква всички гуми* произведени след Юни 2012 и се продават в EU от Ноември 2012, или да имат етикет или да бъдат придружени от такъв на местата на които се продават. Този етикет съдържа информация за три важни критерии, които формират основата за оценка на показателите на гумата: сцепление с влажна повърхност, горивна ефективност и външен шум. * Обхвата на новия регламент включва гуми за леки автомобили, лекотоварни автомобили и тежкотоварни камиони.

 

Пример за новия EU етикет на гумите може да се види в дясно.

 

Повече информация за новите правила за етикирането на гумите, както и списък с често задавани въпроси е на разположение от Европейстака Асоциация на прозводителите на каучук. www.etrma.org

 

3 критерии:

1.Горивна ефективност

2.Сцепление с влажна повърхност

3.Външен шум

Характеристики на гумата

 

 

Европейският етикет на гумите е добър индикатор за основните характеристики на гумата. Въпреки това, той е далеч от края на историята. Вашата безопастност и комфорт изискват най-добрите характеристики от вашите гуми при всякакви условия и за целият им жизнен цикъл.

 

Горивна ефективност

 

Една от силите, които влияят на горивната ефективност на моторните превозни средства е съпротивлението на гумите при търкаляне. Изборът на гуми с висок рейтинг на горивната ефективност ще допринесе за намаляне на разхода на гориво и CO² емисии.

Това явление съществува тъй като гумата се деформира при въртене, в резултат на което има загуби на енергия под формата на топлина. Колкото по-голяма е деформация, толкова по-високо е съпротивлението на гумата при търкаляне и следователно е необходимо повече гориво за да се движи превозното средство напред. С други думи, по-ниско съпротивление при търкаляне означава по-ниска консумация на гориво и следователно по-ниски емисии на превозните средства, включително CO ².

 

Новят етикет ще показва различни степени в "съпротивлението при търкаляне", "А" е "най-нисък разход на гориво" и "G" най-висок. Черна стрелка (в този случай B) до окачествяването показва нивото на изпълнение на продукта. Оценка D не се използва за леки автомобили. Всяка гума, която не отговаря на стандарта за C клас е категоризиран като клас E.

 

Разликата между рейтинг А и рейтинг G може да означава намаляване на разхода на гориво до 7,5%. За да поставите това в реално условия, избора на A-рейтингови гуми вместо на G-рейтингови гуми може да ви спести повече от 6 литра гориво на всеки 1000 километра.**

 

**Когато се измерва в съответствие с методите за изпитване, посочени в Регламент EC № 1222/2009. Спирачния път може да варира в зависимост от условията на шофиране и други влияещи фактори.

 

Спирачен път на мокра настилка

 

 

Най-важната роля на гумата е да се осигури безопасност при всякакви условия. Сцеплението на мокра настилка е една от най-важните харектеристики за поведение на гумата.

 

Въпреки това, по-високо сцепление и ниско съпротивление при търкаляне често са противоречащи сe цели. Благодарение на новия регламент за етикетите, потребителите ще могат да видят и сами да избират предпочитаните от тях характеристики.

 

Етикетът ще покаже гама от 7 рейтинга, където гумите с "А" осигуряват на най-високите нива на сцепление с влажна повърхност и "G" най-ниска.

 

Оценка D не се използва за леки автомобили. Всяка гума, която не отговаря на стандарта за C рейтинг се категоризира като рейтинг E. Също така няма G рейтинг при оценяването за сцеплението с влажна пътна настилка, така че най-ниската степен в тази категория е рейтинг F.

 

При извънредна ситуация, няколко метра може да са от огромно значение. При лек автомобил натискането на спирачки от 80км/ч с комплект на A-рейтинг гуми ще има до 18 метра по-къс спирачен път от F-рейтинг гуми. **

 

**Когато се измерва в съответствие с методите за изпитване, посочени в Регламент (ЕC) № 1222/2009. Спирачния път може да варира в зависимост от условията на шофиране и други влияещи фактори.

 

Посочените стойности на етикета са само с илюстративна цел. Стойностите за определени гумите/размер може да варира.

 

Външен шум

 

 

 

Оценката на ЕС за външния шум на гумата е в децибели. Тъй като много хора не са запознати с децибелните стойности, рейтинга на шума също е показан. Във връзка с предстоящите Европейски граници това категоризира шумът от гумите. Външни шумовите нива са разделени в три категории и се измерва в децибели (dB). Новите европейски нива на шума на гумите ще бъдат въведени до 2016.

 

Новите Европейски нива на шума ще бъдат представени.

 

1 черна звукова вълна = 3dB по-малко, отколкото бъдещитe Евопейски ограниченията.


2 черни звукови вълни = вече са съобразени с бъдещитe Евопейски ограниченията.


3 черни звукови вълни = в съответствие с настоящите Евопейски ограниченията.

 

Посочените стойности на етикета са само с илюстративна цел. Стойностите за определените гуми/размер може да варират.....

 

Пък изводите оставям на вас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поста ми не е за това коя гума е по- шумна. Това трудно може да се определи - гуми разни, хората са с различни усещания и т.н.

Просто ми направи впечатление, че двете изречения си противоречат.

Така че волумето на МАКС и няма шум от гумите smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поста ми не е за това коя гума е по- шумна. Това трудно може да се определи - гуми разни, хората са с различни усещания и т.н.

Просто ми направи впечатление, че двете изречения си противоречат.

Така че волумето на МАКС и няма шум от гумите smile027

 

:smt017

Добро решение!

Не бива да се боиш от шума, когато се бориш със шума!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро решение!

Не бива да се боиш от шума, когато се бориш със шума!

pvqfn.jpg

smile091 smile091 smile091 Пак добре че поста не е 35 реда като предишния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предишния основната част е тая за буквените кодове.

Докато моите редове там са само три, или нещо такова.

Но и там го намекват това - че В на едната фирма - може да не е съответства на В на другата фирма.

Пък и друго има, и самите законодатели го признават - високата горивна ефективност изисква гуми с ниско съпротивление на търкаляне.

Такива гуми обаче имат влошени ходови качества при дъжд.

Тъй че, при това положение - как стоят нещата?

И кои кодове трябва да се гледат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.