Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Октавия 2 FL 1,9 TDI-проблем с климатика


klarnetko

Recommended Posts

Привет колеги,днес за пръв път тази година реших да пусна климатика,но компресора не иска да включи.Не съм го пускал цяла зима до последно си работеше без грешка.Колата е на 3 години с климатик е.С предишните шкоди не съм имал подобни проблеми въпреки че бяха на по вече години и километри.Дайте съвет какво да предприема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчакай още малко да се стопли и тогаз го пробвай и погледни врътката на парното да не е завъртяна към червеното smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е същата, климатика си пали и почва да смърди, както обикновено :) Смисъл, замирисва на измрелите гъбички и на влага... Духа и студено. Би трябвало на днешните 15-тина градуса да запали без проблеми.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,днес за пръв път тази година реших да пусна климатика,но компресора не иска да включи.Не съм го пускал цяла зима до последно си работеше без грешка.Колата е на 3 години с климатик е.С предишните шкоди не съм имал подобни проблеми въпреки че бяха на по вече години и километри.Дайте съвет какво да предприема.

отиди на диагностика -дали има фреон,датчици и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както те посъветваха вече - отиди на диагностика.

След като оправите климатика:

- ползвайте го поне 1-2 пъти седмично за няколко минути и зимата - напр. когато обдухвате предното стъкло, независимо че врътката е на положение "топло" (ако стъклото е изпотено ще изсъхне по-бързо, смазване на необх.части на компресора, да не навлизам в подробности ...);

- през лятото изключвайте климатика при работещ вентилатор няколко минути преди да спрете и угасите двигателя - по такъв начин изпарителя ще изсъхне и ще избегнете завъждането на неприятната, миризлива флора (това при чист филтър за климатика).

Горните неща са въпрос на навик, някои колеги ще кажат че са излишни, което си работи - трябва да работи и т.н., така че не го считайте за препоръка.

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да допълня mike88 - мислех че всички го знаят това:

- зимата като е на Hi и като пуснеш компресора и се включва нагревател и след малко почва да ти духа топло от духалките преди още да ти се е затоплил антифриза. Така че не е казано че зимата не трябва да се пуска. Да, и в диждовно време пускането на компресора предотвратява изпотяване на стъклата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На компресора има един клапан който ''залепва'' и колкото градуса и да стане няма да тръгне,ако е от него де.Иначе причините може да са много.......трябва ти диагностика и ПАРИ! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да допълня mike88 - мислех че всички го знаят това:

- зимата като е на Hi и като пуснеш компресора и се включва нагревател и след малко почва да ти духа топло от духалките преди още да ти се е затоплил антифриза. Така че не е казано че зимата не трябва да се пуска. Да, и в диждовно време пускането на компресора предотвратява изпотяване на стъклата

Нагреватела и климатика нямат общо,и без да е пуснат компресора духа топло след 2 мин,коментирано е вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,днес за пръв път тази година реших да пусна климатика,но компресора не иска да включи.Не съм го пускал цяла зима до последно си работеше без грешка.Колата е на 3 години с климатик е.С предишните шкоди не съм имал подобни проблеми въпреки че бяха на по вече години и километри.Дайте съвет какво да предприема.

 

Значи пробвай дали сработва след известно каране. И форсиране. Ако е добре известния проблем с компресора на О2, обикновенно след яко форсиране и/или след 10-15 минути каране тръгва да работи. После почва да тръгва все по- трудно и по - трудно и така докато не смениш компресора с нов :)

 

Но може да си късметлия и просто да е избягал фреона. Това се вижда с VAG-COM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ееееееееееееееееееее,колеги не с лошо де.чак пък компресора,вие ме отчайвате колата е много нова за такъв ремонт.Да я карам в ЕТ,или друг съвет ще ми дадете?Мерси..............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе пробвай първо каквото ти казвам, дали зацепва ако си карал известно време колата и/или изфорсираш няколко пъти.

 

А и я закачи на вага, да видиш дали не е набил грешка за ниско ниво на фреона (добрия вариант).

 

После в ЕТ няма смисъл да я караш, ако не е гаранционна. Имаше тука отзиви за някакви добри майстори, ама не помня темата. Макар, че аз досега майстор, който с гаранция да може да острани въпросния масов проблем не съм намерил. На мойта се упражняваха барем 3-4 броя, набутах пари като за половин компресор и нищо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти препоръчам един човек за климатика мисля, че се казва Митко от VW форума, има тема за него и тук също.

Аз съм доволен, за сега 2 пъти ми откри бързо проблемите с климатика и ги оправи. Пиши в търсачката The_Machine.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

закачих ме я с Цецо на компа и даде ето тази грешка-

01320 - Control Module for Climatronic (J255)

004 - No Signal/Communication - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00100100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 187

Mileage: 137512 km

Time Indication: 0

Date: 2109.14.15

Time: 18:18:26

но това мисля че е защото вадих бушона на запален двигател,изчистих ме грешката но пак неще да тръгне.вчера пак го мъчих,не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди на диагностика в ЕТ или някой форумен майстор я от нашия форум,я от някой братовчедски.С триене на грешка нищо няма да се постигне.Това че е сравнително нова колата не е застраховка за един или друг проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

закачих ме я с Цецо на компа и даде ето тази грешка-

01320 - Control Module for Climatronic (J255)

004 - No Signal/Communication - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00100100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 187

Mileage: 137512 km

Time Indication: 0

Date: 2109.14.15

Time: 18:18:26

но това мисля че е защото вадих бушона на запален двигател,изчистих ме грешката но пак неще да тръгне.вчера пак го мъчих,не става.

 

Абе, изгубил съм ти телефона от многото преинсталации... Както и да е, тука ще ти напиша.

J255 ти е модулчето, което е с врътките за температурата и за пускането на климатик/климатроник... Нещо то ти прави проблеми. Ако скоро си си играл да прекарваш кабели за музиката или си разглабял около него - там ще да е проблема, може нещо да не прави хубав контакт... Това ще ти кажа на пръв поглед. Аз моят съм го вадил и съм го слагал пак, но не ми е правил проблеми, но и не съм давал на контакт без модула - това го правих, когато си прекарвах аукс-а, колкото да видя какво е отзад това нещо какво представлява.

Самата грешка означава, че отвреме навреме се включва и изключва /има-няма комуникация с него/, подобно на хлабав проводник. Проблема, обаче може да се корени в самият модул... Може да е тръгнал да сдава багажа... Модула не е евтин, никак даже... Дано е нещо поправимо софтуерно... Аз, обаче, бих го извадил модула, да видя отзад какво става, дали всичко е наред... при мен се държи на няколко винтчета...

 

Трябва да се тества на място, да се пусне кабелчето и да се гледа през диагностиката също така... Ето какво открих:

If the push-button AC does no longer function after replacing the Climatronic control unit -J255-, carry out the function of the „AC compressor inlet“ with the Vehicle diagnostic tester in the targeted fault finding.

 

Общо взето, малко повече време и с кабелчето може да се провери какво става точно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва и друго да се има предвид: имах преди години същия проблем и майсторът ми се скара защо изключвам климатроника през зимата. Трябвало да работи по възможност непрекъснато за да филтрира стружките от буталата на компресора, които са в хладилния агент и маслото. Компресорът при О2 работи непрекъснато, дори при спрян климатроник и си отделя стружки. Та като не работи цяла зима, се задръства едно филтърче на комбинирания клапан на компресора и трябва да се разглоби и чисти ръчно.

 

В резюме - климатроникът винаги ON smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз почти цяла зима така си го ползвах на ''on'',хем по бързо ми затопля хем не ми запотяваше стъклата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва и друго да се има предвид: имах преди години същия проблем и майсторът ми се скара защо изключвам климатроника през зимата. Трябвало да работи по възможност непрекъснато за да филтрира стружките от буталата на компресора, които са в хладилния агент и маслото. Компресорът при О2 работи непрекъснато, дори при спрян климатроник и си отделя стружки. Та като не работи цяла зима, се задръства едно филтърче на комбинирания клапан на компресора и трябва да се разглоби и чисти ръчно.

 

В резюме - климатроникът винаги ON smile056

 

Чакай сега, той хубаво те съветва, ама.......те буталата си се джуркат постоянно, това е така. Ама как ще го накараш на студа да пусне фреона? Това, че климатроника ти е ОN, съвсем незначи, че фреона е под налягане. Той сам си решава кога да го пусне и при ниска температура навън, единствения начин да го накараш да върти принудително с фреон, май е да пуснеш бруталното обдухване на джама. Ама това не е оферта.

 

Отделно, че какъв е смисъла да ти върти фреона залудо постоянно? За да харчиш нафта?

 

Нещо не ме кефят такъв сорт съвети, особенно от майстори...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изсушаването става само чрез кондензация, т.е. изстудяването е неизбежно.

Това, че не духа студено се получава като изстуденият въздух се затопля после при преминаване през радиатора за отопление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,миналата година имах проблем с моя климатик.Както си работеше,,изведнъж спря.Казах си,няма фреон.Отивам тържествено да го пълня,преди това съм проверил за грешки компа,та отивам слагат маркучите,фреон има колкото искаш.В последствие установявам,че компресора не работи,защото му е скъсана шайбата.Оказва се,че шайбата е губена и се отлепя.Проверих за шайба,380 лв в магазин на ФВ.Реших,че е по-добре да си взема цял компресор за 600 лв.Взех си и дехидрататора(филтъра),смених всичко и приключи драмата.Вече имах климатик за зимата. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той като работи, само изсушава, не духа студено. Клапите си управляват потоците.

 

Духа студено. Ама го топли преди да ти го поднесе, ако се налага. :)

 

Но това не променя факта, че компютъра сам решава кога и колко фреон да пусне да се джурка. И ти нямаш контрол над този процес, освен в някой специални режими (обдухване на стъклото например).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

и така,днес бях в ЕТ и диагностиката показа най лошото-Скъсана ос на компресора.обявиха ми цена 1800лв за компресора и 450 лв за радиатора,защото можело да има стружки в стария и да прецака новия компресор.Зави ми се свят от тия цени.Какво да правя ,дайте ми съвет?Моля.Препръки за друг майстор който може да отстрани проблема ако си намеря компресор от друго място?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то стружки може да има и в изпарителя по тая логика, както и по маркучите. Значи и изпарителя трябва да се сменява. И как се разбира, че оста е скъсана - нещо трака ли ?

Посети за всеки случай и друг майстор - може присъдата да е "оправдателна" !!!

 

п.п. в чешките сайтове тея компресори са по около 250 евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-2347-138453461444_thumb.jpgето го въпросния компресор.от къде да търся и по кой номер да се ориентирам ако е от друг производител?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.