Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Статия за 110 R и 130 RS - списание Автокласика


weekend_warrior

Recommended Posts

Във февруарският брой на списание Автокласика и мотоциклети пише, че в следващия 111 брой ще бъде публикувано представяне на 110 R и 130 RS. Който е заинтересуван...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Няма ли да сканира некои таз статия:)

 

От кога има Габровска ,и има ли табелка дето да е проверено съвпадаща със рамата? RS-ките внесени във БГ по програмата на СБА са подробно описани на рали форума и там Габровска май нямаше. Единствената запазена във много автентичен вид е на Дунев колата дето не знам защо не я наснима още некои ,даже въсем на скоро си говорих със сина му и ми каза ,че още не се разпаднала даже е взел за "временно ползване" предната маска да си прави някаква мушангова реплика ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти сканирам статията и ще ти я пратя .

Относно това колко може да е запазена една кола която е ползвана за спорт и дали е по лесно да се направи на ново от друга кола ето малко матерял , аз бех в ужас как може такава мърлящина ](*,) малко фотоси

http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/9 ... r-h/#tab-0

9754_2013-01-06_01-35-29_33.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Честита Баба Марта!

От днес списанието е вече в разпространение, така че качвам очаквания от Вас материал. Приятно четене!

http://store1.data.bg/krankenstein/16-25.pdf

nrV0.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещу "произведени бройки" в заводските данни пише 98, но също така пише, че са произведени още стотина бройки като киткари, т. е. 98 са излезли готови, а останалите са си ги сглобявали отборите. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещу "произведени бройки" в заводските данни пише 98, но също така пише, че са произведени още стотина бройки като киткари, т. е. 98 са излезли готови, а останалите са си ги сглобявали отборите. ;)

Да, така е и моята май е от 2-рата категория... по-интересно е инфото за внесените у нас, доскоро знаех че са 8, но се оказаха общо 10 /поне официално/. Май след Чехословакия от соц. лагера ние сме били с най-много такива бегачки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Браво Krankenstein ,изчетох го от начало до края на един дъх много добре и подробно написано:) От къде си взел този фиш? Това всъшност е първата страница на FIA/FISA Homologation Book ,имам копия от няколко такива за други коли от 80-те и всичките са поне сто страници със опис за всяка една част използвана от състезалите отбори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на txl, че е възстановил линка, от където може да си свалите хомологационния фиш: http://site.rally-club.bg/files/homolog ... a130RS.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тоя линк има и други интересни неща - интересно RS-ката със Алуминиева клетка ли е била? Krankenstein твоята доколкото си спомням беше със някаква вероятно БФАС-ка клетка ,определено по-тънка от ФИА изискванията (40мм).

 

Като гледам фиша на LR-a там са ползвали класически AL CuMG1 (38кг/мм2) ,предполагам същия е бил и на 130 RS. За сравнение на Lada VFTS клетката е тежала 40.5КГ ,а на Шкода 130LR 17.0КГ :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Доста късно виждам въпроса ти, но ще отговоря /по-добре късно, отколкото никога/ - на моята клетката е стоманена, но иначе изглежда почти еднакво със заводските, които съм виждал на живо, а именно габровската и дуневската. Не съм им чегъртал боята за да видя материала отдолу, но ще питам собственика на габровската /Ангел/ дали му е от алумин клетката. Иначе характерното е, че някои от тръбите са с различна дебелина - примерно тези при предните колонки и до седалките са по-тънки, а специално при моята напречната тръба отзад е обърната на обратно незнайно защо. Имам предположение, че може би само колите за заводските отбори са излизали с леките алу-клетки, докато изнасяните за 3-ти страни са били с по-евтин стоманен вариант като на ладите. Може би Txl се е ровил и знае повече по въпроса, Тошко моля сподели ако си наясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изнамерих листа от хомологационния фиш, касаещ клетката, но котировките на схемата не са четливи, а останалото е на френски...:

 

01-07.jpg

 

Целият хомологационен фиш от 01.06.1976 - дали има допълнения аз не се сещам, така че Тошко ще трябва все пак да се намеси.

 

Други интересни документи, регламенти, ръководства, хомологации...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тоя линк има и други интересни неща - интересно RS-ката със Алуминиева клетка ли е била? Krankenstein твоята доколкото си спомням беше със някаква вероятно БФАС-ка клетка ,определено по-тънка от ФИА изискванията (40мм).

 

Като гледам фиша на LR-a там са ползвали класически AL CuMG1 (38кг/мм2) ,предполагам същия е бил и на 130 RS. За сравнение на Lada VFTS клетката е тежала 40.5КГ ,а на Шкода 130LR 17.0КГ :o

Алуминиевата клетка, трябва да е с болтове към купето, че заваряването на алуминий към желязо май не е много просто, не знам дали изобщо е приложимо в случая. Мисля, че всички клетки на 130РС, които съм виждал (на живо и на картинки), са заварени.

Изискванията на ФИА за дебелината на тръбите:

1) са различни за различните части на ролбара;

2) (предполагам) са се променяли през годините;

3) важат за клетки, произведени според изискванията на приложение J (на Международния Спортен Кодекс на ФИА). Освен тях, има клетки хомологирани от ФИА или от Национална спортна власт, които отговарят на други условия - могат да са с други размери на тръбите, от други материали и т.н. Всъщност клетките в хомологационните фишове са именно клетки хомологирани от ФИА (логично, а).

 

а специално при моята напречната тръба отзад е обърната на обратно незнайно защо

Можеш ли да поясниш кое как е обърнато, че не разбрах :)

 

Целият хомологационен фиш от 01.06.1976 - дали има допълнения аз не се сещам, така че Тошко ще трябва все пак да се намеси.

Има, три броя, и си ги има там вътре в галерията :)

 

Хубав линк с всичко събрано заедно, жалко, че от документите за Шкода няма нещо неизвестно до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изнамерих листа от хомологационния фиш, касаещ клетката, но котировките на схемата не са четливи, а останалото е на френски...:

 

01-07.jpg

 

Целият хомологационен фиш от 01.06.1976 - дали има допълнения аз не се сещам, така че Тошко ще трябва все пак да се намеси.

 

Други интересни документи, регламенти, ръководства, хомологации...

 

По тази информация се вижда ,че клетката на 130РС е по-тежка от на LR-a ,като видимо има по-малко тръби понеже е купе т.с. няма никакъв шанс да са ползвали някакви леки метали. TXL дето казва за болтовете е абсолютно вярно ,поне до момента на FIA забраната за този тип клекти , не съм виждал една кола дето да има алуминиева клетка дето да не е хваната със болтове - така че работата е ясна.

 

Доколкото си спомням дебелината на клетката е фиксирана от Група 1/2 времената ,променливата е дебелината на матеряла която пак е функция от минимално допустимито съзтезателно тегло на автомобилите ,което за ГрупаА специялно пак само по себеси е зависи от работния им обем - точно заради таз причина шкодите са били уникално леки и съответно конкурентни:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а специално при моята напречната тръба отзад е обърната на обратно незнайно защо

Можеш ли да поясниш кое как е обърнато, че не разбрах :)

Ами става въпрос за тръбата, която съм оцветил в червено:

skoda-130-rsn486c.jpg

при мен е разположена по същия диагонал като на схемата горе, но при всички оригинални 130RS, които съм виждал - Дуневата, габровската и шуменската /макар и само на снимка/ конфигурацията й е огледална, т.е по обратния диагонал. За пример давам оригинална снимка от едно време на Шкодата на Илия Бонев:

IMG.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кранк - този диагонал е записан в некои фишове на други коли като VE (Option Variant) за коли със съответно лава и дясна дирекция. Единствената причина да е обърнат при тебе може да е ако навигатора на колата е бил примерно партиен функционер ,дете не генерал и т.н. и съответно неговия живот е бил по-важен от този на пилота. Другите опции са колата да е дошла от острова или грешка при имплементацията. Между другото докато стоеше колата в двора до Оги съм я гледал няколко пъти и клетката ти ми се стори мега-хипер тънка ,секаш правена от плажни чадъри:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяй, че говорим за средата на 70-те, а само допреди 5-6 г. по-рано рали колите изобщо дори не са чували за клетки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.