Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ОФИЦИАЛНО - Шкода Октавия 3


skodaman

Recommended Posts

Вероятно е така. Даже съм склонен да го вярвам, защото никога не съм зареждал еднакво на една и съща бензиностанция, камо ли на различни. Винаги зареждам на една и съща чертичка, като стигне, но разликата обикновено е била 1-2 литра, понякога и повече. Явно повечко "въздух" минава :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 682
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    53

  • VALDO

    52

  • stivi797

    43

  • Milen Dimitrov

    39

Най-много писали в темата

Днес ме изпревари едно бяло комби с чешка регистрация карах с 90 - 100 зад мен доста избаука, явно върна предавка и се стрелна покрай мен....   :eusa_clap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

...Здравейте , искам да пусна мнение на един приятел за сравнение на О2 FL и О3. Ако не се лъжа го е изпратил и на ЕТ (или поне се кани да го направи). Все пак добри или лоши трябва да се пращат повече мнение и може да се надяваме само да ги уважат, проверят и евентуално отстранят ;). Малко е дълго за което се извинявам , имате право и да го пропуснете :P, но според мен си струва да се прочете!
 

Сравнение Шкода Октавия 2 FL/ TDI 2.0 комби Elegance 2010 vs. Шкода Октавия 3 TDI 2.0 комби Elegance/Edition 2016

Едно бързо сравнение на + и – между двата модела, като споделеното от мен мнение е на база изминати близо 200 хил. км пробег на Октавия 2 и около 3 хил. км. пробег на новият модел, закупен 2016 г.

Искам да започна с това, че Шкода Октавия 2 е един прекрасен автомобил – оптимален по отношение баланс цена/качество! Подходящ, както за работа, така и за семеен автомобил.

Закупена в началото на 2010 колата не е дала никакъв дефект или проблем с изключение на турбината, която сдаде на 90 хил км. и бе сменена по гаранция от Шкода с нова! Окачването бе подменено заедно с дискове и накладките на 150 хил. км. ( появи се леко тропане). Шкода Октавия 2, с резервоар от 55 л. имаше максимален пробег до 750 км с едно зареждане и среден разход 6,3 – 6,5 до 8 в градски условия.

Единствен минус на модела за мен е височината на окачването ( клекнала задница). Наложи се да поръчам усилено окачване от Шкода за задния мост  вкл. комплект пружини и амортисьори. От този ъпгрейд останах много доволен! Новата Октавя 3 я поръчах директно с пакет „лоши пътища”, което за условията в България е задължително.

Ще си позволя да направя сравнение с новия модел Октавия 3 - 2016 г. със същата спецификация.

Новият модел впечатлява с дизайн и интериор ( закупих я с високо ниво на оборудване Elegance/Edition). Колата има изцяло нова концепция и може би пазарна ниша – кола над среден клас!?

Технически VW груп са създали доста добър продукт, който се доближава до усещането за шофиране, по мое мнение, на премиум автомобил ( БМВ 3). Шасито/ междуосието е различно – с около + 10 см., което прави колата да седи по-добре на пътя и да поема по-добре неравностите! Окачването е подобрено, воланът е прецизен и доста по-чувствителен/ директен в сравнение със старата Октавия 2. Спирачките са изключителни! За това допринася и намаленото тегло на колата – 100 кг. Двигателят е по-тих, гъвкав и мощен! Турбодупката в ниските не е токова осезаема в сравнение с Окт.2. Разходът е идентичен ( колата още не е разработена). Ксеноновите фарове са задължителна екстра!

За съжаление до тук свършват  плюсовете на моделаL

Като основен минус, в сравнение с Окт.2, мога да отбележа по-лошата ергономия на колата и ограничената видимост.

- Централната конзола убива на коляното в определена точка ( проблем и при Голф). Наложи се да поставя подложка от пореста гума, за да мога да шофирам комфортно. При модела Супърб конзолата е решена по-добре и не е от твърда пластмаса.

- Седалките са по-неудобни, усещам напрежение в областта на врата, което е породено от по плитката облегалка. С много настройки намерих поносима позиция.

- Променена е и конзолата на вратите, което от своя страна променя: позицията на лакътя и оставя по-малко място за отделението за вещи, което при Окт.2 беше изключително удобно и функционално пространство.

- Отстрани на седалките са махнати малките пространства/ниши за поставяне на монети и други дребни вещи. Когато пътувам в чужбина напр. обикновено си поставям дребни монети за плащане на пътни такси, което в Окт.3 няма къде да го направя.

- Жабката не е достатъчно дълбока и побира трудно А4 формат документи! Отделението за визитки и химикалка е изнесено в страни и нямаш видимост в седнало положение до тях.

- Страничните огледалата, освен, че са малки, са с т.нар. „мъртъв ъгъл”. При Окт 2 огледалото на шофьора има деление за този м.ъгъл. Постоянно се налага да си въртя главата, за да не засека някой! При лошо време много лесно се цапат и трябва периодично да бъдат почиствани. Окт 2 има големи, защитени огледала, които по моему са изключително добри.

- Пръскалките на предното стъкло не са ефективни и често струята завихря по такъв начин, че зацапва страничното стъкло на водача при колонката. Резервоарът събира 4л., и се намира на изключително неудобно място. При отворен капак на двигателя-точно под пръчката за капака. Така и не поставиха амортисьори на предния капак!

-  Друг огромен минус е резервоарът за гориво – едва 50л., който ограничава пробегът, с едно зареждане, до едва 600 км. Допълнително при напълнен до горе резервоар се чува едно „хлопчене” и „кламбичкане” на горивото, което много дразни.

- Много разочарован останах от екстрата Mirorlink - към Bolero аудио системата. Много се тюхках и вайках, когато разбрах, че трябва да купя отделно приложение на Cygic - Car Navigation съвместимо с Мirrorlink! Така или иначе го закупих по Коледа на промоция през приложението им. Оказа се, че тази екстра(mirrorlink) има доста минуси и несъвършенства! Често връзката се губи ( става само с USB кабел) и се появява черен екран, на екрана на аудио системата, в режим шофиране! Bluetooth системата дава също проблеми при свързан телефон. Няма как да видиш екрана на телефона 1към 1 и да прелистваш други приложения, снимки, видео и др., освен съвместимите с mirrorlink платформата. Екстрата струва 300 лв, без ДДС и до скоро се поръчваше само заедно с колата. След средата на 2015 може да се добавя софтуерно в Шкода. Съвет за всички, които ще конфигурират Шкода - поръчайте си вградена навигация и не разчитайте на mirrorlink + Cygic Car Navigation ( отделно тази версия Cygic Car Navigation отстъпва по функционалност на познатата и доказана Cygic версия за телефони)!

- Друг „ бъг „ на аудиосистемата Bolero e тъч скрина, който забива. След изключване на двигателя и изчакване проблемът се решава. Това се случва най-често сутрин, когато колата е студена. Може би екранът кондензира и престава да бъде чувствителен на пръсти.

Надявам се всички тези несъвършенства на модела да бъдат подобрени с предстоящ фейс лифт или при генерация Октавия 4.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ноу ъфенс, ама първите 8 минуса са супер субективни. Иначе другите проблеми бяха споменавани и преди, което наистина говори за качествени проблеми. Към това бих добавил и лющещият се хром пакет. 90% от Шкодите, които виждам са с развален такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 
-  Друг огромен минус е резервоарът за гориво – едва 50л., който ограничава пробегът, с едно зареждане, до едва 600 км.
 
...

Колега, това много зависи от стила на шофиране - аз с един резервоар изкарвам средно 600 км градско в София докато светне резервата (стигал съм до малко над 700). 

Извънградско съм изминавал до 1000 км с един резервоар, като по принцип под 800 км не падам, а обикновенно съм с жена, две малки деца, пълен до тавана с багаж и куче 40 кг.

Средния ми разход за последните 20 000 км. (от толккова водя статистика, колата е на общо 31 000 км в момента) е 5,77 л./100 км. (градско/извънградско в съотношение 40/60). Може би в момента още не си достигнал оптимално разработване на двигателя - например при мен разхода се промени надолу след изминати около 6-7000 км.

 

Поздрави.

 

Поздрави.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хрома се скапва най-вече от некачествени и/или предозирани препарати за безконтактно миене. Виждал съм такъв и на 7-ма серия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напоследък тенденцията е да слагат все по-малки резервоари, за справка 40 или 45 литровия стандартен на новата Ц-класа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята, вероятно е да се свиква на по-къс пробег, защото идва “електрическата кола“, а там все още е доста къс пробегът...

 

Ха ха...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.