Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Малко помощ..


Skoda 130LR/h

Recommended Posts

Искам първо ,да благодаря на всички за съдействието.Снощи стана ясно ,коя е причината за станалия проблем.Като я вкарвах в гаража я изгасих без да искам и, когато я запалих изкара бял облак ,който нямаше никакъв мириз.Сутринта вадя свещите меря компресията и от проблемния втори цилиндър излиза(от мястото на свеща) антифриз.Както казаха някой ,че главата ми е прецакана или гарнитурата.Извадих главата,и във втория и третия цилиндър имаше антифриз.Съмняваме третия да е засмукал антифриз от втория.Въпросът ми е как , защо и кои може да са причините мотор на три хил. км. след основен ремонт му се е прецакала главата или по-скоро гарнитурата. :-k :roll: :( smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda 130LR/h

    27

  • maxrpm

    5

  • lent

    5

  • old men

    4

Най-много писали в темата

...............Съмняваме третия да е засмукал антифриз от втория.Въпросът ми е как , защо и кои може да са причините мотор на три хил. км. след основен ремонт му се е прецакала главата или по-скоро гарнитурата. :-k :roll: :( smile012

Може да има пропаднала риза.

При поставянето, обърна ли внимание да стърчат с няколко десети над блока и да са в една равнина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наложи един линеал върху челата на ризите и светни отстрани с едно фенерче. Ако има просвет - пропаднала риза. Ако няма - спукана глава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми хрумна ,че една от причините е тази с медните уплътнители.Когато набих ризите поставих линеала на шублера, и луфтумерна пластина и си стърчаха но не помня с колко точно.Колко десети трябва да са тези пластини ,че когато ги поръчвах никой не ме е питал каква дебелина да бъдат , или те са стандартни?Мисля ,да занеса "тиквата" да я проверят дали е крива , и ако няма пропаднала риза да я проверят ,да не е спукана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Три размера са медните пръстени - 0,10;0,12 и 0,14мм.ризите не се набиват,а се поставят внимателно,като предварително ако е необходимо се минават със ситна шкурка така,че да влизат плътно в блока чрез леко усилие.Освен това ризите трябва да стърчат над блока с 0,115 - 0,155 мм,т.е. грубо 0,12 - 0,16мм.Майстор на стари шкоди ми е казвал че оставя ризите да сърчат около 0,18 до 0,20мм.Разлика във височината между отделните ризи не трябва да е по-голяма от 0,01мм. мисля беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото.Аз не се изразих правилно за набиването.Почистих местата ,където ще лягат ризите и ги поставих с леко усилие ,без чукове и т.н.т. поставих ги с ръка.До колкото за размерите , които ми написа ,ще са ми от голяма полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих в магазина за части в Русе и, ги питах за медните уплътнители и ми казаха , че били един размер.Също така , проверих и колко стърчат ризите от блока(след свалена глава),имаха разлики.Първия беше 0,04. втория и третия , 0,10 и четвъртия 0,12 или 0,15.Не знам защо се е получила такава разлика в десетите? :-k smile012 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото леглата на ризите в блока не са абсолютно равни или при слагането ризите са влезли различно в леглата.А това,че размера на медните пръстени е един - така са ти казали,защото само такива са имали най-вероятно.Преди 2-3 години,когато правих основни ремонти на 120-ков мотор и на 136-так в магазина в Казанлък имаха мисля и от трите дебелини - 0,10;0,12 и 0,14мм..Под някои ризи съм слагал по 2,а под други - по 3 медни пръстена,за да се напаснат ризите спрямо блока и помежду си.Работата е малко "пипкава",но си заслужава да и се отдели внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и продавачите да са били толкова "осведомени" :mrgreen: . Колега, ако не ползваш зелената книга "Аз ремонтирам Шкода", би било хубаво да си я набавиш. Там повечето работи са описани подробно и можеш да си позволиш несъгласие с нечие мнение, когато откровено не отговаря на истината. Весели празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не ползваш зелената книга "Аз ремонтирам Шкода", би било хубаво да си я набавиш. Весели празници!

Имам доста книги на шкода.Мисля ,че в зелената книга не пише за бутала, ризи , сегменти,мотовилки и тнт.Но ще проверя пак.Весели празници и на вас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото леглата на ризите в блока не са абсолютно равни или при слагането ризите са влезли различно в леглата.А това,че размера на медните пръстени е един - така са ти казали,защото само такива са имали най-вероятно.Преди 2-3 години,когато правих основни ремонти на 120-ков мотор и на 136-так в магазина в Казанлък имаха мисля и от трите дебелини - 0,10;0,12 и 0,14мм..Под някои ризи съм слагал по 2,а под други - по 3 медни пръстена,за да се напаснат ризите спрямо блока и помежду си.Работата е малко "пипкава",но си заслужава да и се отдели внимание.

Благодарение на Жоро имам телефоните в Казанлък,София и Пловдив.Направо ще се обадя , да питам дали имат в наличност частите , че да купя и от трите дебелини по четири бройки.Евала на всички шкодаджии във форума и много ми помагате. smile126 :smt017 =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Искам да питам пречи ли ако ризите стърчат около 0,17.Подлагам по два пръстена (0,14 и 0,10)?Моля подскажете!

П.п. И колко килограма да се затягат мотовилките,Че никаде не пише?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми малко се показват.Обаче с старите оригиналните,с които е излязла от завода е 0,16 хем са ползвани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Поставих си реле за чистачките (От оригиналните с три степени). Обаче ,когато го пусна цъка няколко повреме на хода на чистачките и си изключва. Има проблен , когато пусна някой косуматор например мигач фарове стоповете на спирачките Релето цъка постояно и се пускат принодително чистачките.Преди това не изключваше и го регулирах от двата винта на платката.Но пак не работи както трябва. Как да го оправя? Някой имал ли е подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поста ти ме обърка много. Напиши ми го по разбиреамо . Кога какво се случва. Попринцип съм ремонтирал цялостно такъв ключ и ми е ясен.

Провери ел. схемата в сервизната книжка за М модификацията и виж дали е правилно свързан. 2 та потенциометъра са за друго. Единия определя времето в което е включено релето, а другия определя интервала на степен 3. Сървъра на раздел литература е down затова използвай guestxx.data.bg или noconnection.data.bg

 

Попринцип ето я темата в която сме разкатали с пичовете тоя ключ. Схемата в зелената книга е вярна, има и линк с снимка на голата платка ако и скъсаш пистите, да си я направиш пак viewtopic.php?f=11&t=24670&hilit=%D0%98%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD+%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87&start=15

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Значи: първо пускам ръчката за стъклочистачките на положение (С). Докато чистачките праят един оборот релето цъка няколко пъти един след друг и после спира. Понякога не изключва докато не направи два или три оборота. Също така се пуска ако светнат стопове или вентилатора за парното се включи или когато превключвам светлините пък ако пусна мигач релето цъка и чистачките работят без никакъв интервал. С две думи , прави един оборот когато пусна някакъв консуматор.

П.П според мен има изгорял кондензатор, но не знам какво точно му става на това реле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е. Ходи, купи ги и сменяи. http://store1.data.bg/guestxx/Skoda%20b ... a/9955.jpg Онея 200мкф, може да смениш с 2х100 паралелно вързани

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здеавейте почитатели на марката Шкода. 120 ката има следния проблем: когато натисна съединителя до доло без значение на скорост или на свободна, се чува леко тракане. Казаха ми ,че има луфт на коляновия вал.Проверих и има луфт,тогава може ли да е от износени подложни пластини между коляновия вал и основния лагер? smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

toва е лагер. Ако си намериш лагер за 5 степенна кутия "valeo" и изключвателна планка за него(с по - широка дупка е) , сложи го и проблема се успива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Не мога да разбера , защо когато направих основния ремонт ми се натегнаха след около 3 хил. км. изпускателните клапани.А когато си ги регулирах на всеки 1000 км. се натягаха и накрая докато не остана резба на първия цилиндър.След като свалих главата (със гумички) беше издълбано леглото на главата на първия цилиндър. а на другите два по-малко, а на четвъртия нямаше износване.Може ли да е от бензина понеже трябва да е оловен. Или пък от това че има гумички на клапаните, или че съм карал със отворени клапани?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след като свалих главата (със гумички) беше издълбано леглото на главата на първия цилиндър. а на другите два по-малко, а на четвъртия нямаше износване.

 

Леглото износено ли е или е влязло навътре,защото то е набита вложка?Аз сменях глава заради този проблем,но след около 20 хиляди на газ и на леглата нищо им нямаше просто бяха влезли навътре в главата.Аз го отдадох на по високата температура на изгаряне на газта.

П.П. И моята глава беше с гумечки,но ме съмнява да е от тях,по скоро биха се износили водачите заради липсата на мазане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.