Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загряване на дизел


Doychin

Recommended Posts

не е въпроса кога къде и как включва . Въпроса е че така написано аз ако съм лаик ще си кажа че на мойта кола и има нещо и ще тръгна да търся проблем който няма. Казах подвежда с така написани постове. Той дава мнение какво прави, но ако аз го направя резултата ще е лош. Нищо против мненията му но да не дава глобални съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да дам един неглобален съвет - който би трябвало да подейства.

Палиш колата.

Завърташ врътката за градусите до упор вдясно, да щракне - да са максималните.

После включваш вентилатора на 3, но не веднага - че да не почне да вие.

И после врътката за насочването я врътваш нагоре - да обдува само прозорците, а не купето.

И после, както си на неутрал - натискаш и леко газта! И я държиш.

Не много - само до 1500-1700 оборота, и то постепенно да ги стигне тия обороти.

И след 3-4 минути опитай стъклата - дали скрежът не е почнал да се размеква!

И след 5-6 минути - слизаш, и чистиш кашата.

В краен случай - купуваш си и препарат за пръскане от бензиностанцията - струва 3-4 лева, и стига за десетина яки пръскания, или за двайсетина леки.

И пръскаш!

И трябва да подейства.

Накратко - това е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо НЕ СЪМ *** на студен двигател на ПРАЗЕН ХОД да я мъча на 1700 оборота. Второ аз на топъл двигате повече от 2 степен на вентилатора не съм пускал ти ми казваш на студен двигател да пусна на 3. Човек лично за мен ти задмина и Златка щом на човек с двигател 1.9 СДИ без екстри даваш подобен съвет. Ако по твоята логика си вкарвам автомобила в нормален работен режим то трябва всяка година да сменям нещо по двигателя ако не и целия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо в последно време от егати незначителните глупости почват да хвърчат искри.

 

Абе истината е, че ТДИ/СДИ е толкова здраво магаре, че ако ще да го подгрявате по най-малоумния начин, много трудно ще го счупите. Та всеки за себе си ще си мисли, че неговия начин е правилен, щото видиш ли колата си е ОК :)

 

Имаше едно предаване по Дарик, с едно много готино мото - "КОЛКОТО ХОРА, ТОЛКОВА ИСТИНИ!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам по колко чакаш, но ако трябва да е топла, преди да потеглиш, бая ще почакаш...

 

Всяка сутрин тръгвам с топла кола - след 3-5 минути работа на място. Не знам повечето хора какви си представят, че са дизелите, но нищо общо няма с това, което се говори за тях. Да... не успявам да я загрея на 90 градуса при външна 0.0 или -1 градус, докато стигна офиса, но в никакъв случай не съм с якето в колата... топло става след 3-5 минути работа на място. Най-много обичам дизел през зимата! Върви страшно много!

 

Поздрави

 

Извинявам се, но колата ти е доста нова. В смисъл, че имаш подгрев дори и на седалката - предполагам. Ако е обикновен клас дизел, нещата са други. Има коли с реотани в парното, за да не чакаш да ти загрее двигателя за да ти се размрази стъклото примерно.

Карам Фелиция '97 год. 1,3 бензин. След смяна на термостата загрява страшно бързо. Не съм карал нито един дизел, който да загрее на 70С след 3 мин. smile049 Факт. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора не говорим да стоплите купето с модерните си коли които имат реотани. Човека е питал за студения старт на дизелов двигател, а стиви продължава да обеснява за врътки и прозорци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се за още един въпрос, ако можете да споделите мнения. Става дума за най-правилния начин за стратиране на дизелов автомобил. От много места чувам, че непосредствено след запалването е хубаво да се остави двигателят да поработи няколко минути, за да загрее. Според друго мнение по-добре било да не се чака, но в началото след потеглянето да не се дава газ, а да се разчита на автоматибното задвижване.

 

Аз по принцип гледам да поизчаквам преди да потегля, но понякога това може да бъде много трудно, понеже бързам или просто не ми се чака.

 

Става въпрос за Октавия 2 - дизел 105 к.с., 2008 г.

 

Дизел на място не загрява. Освен това не е добре дълго време да работи на празен ход (което е практически невъзможно в задръстванията, но това е друга тема). В книжката пише да не се чака, а да се тръгне веднага, но без да се качват максимални обороти. Аз лично тръгвам и държа оборотите под 50% от макс (т.е. до около 2к) докато не вдигне температура до към 50-60 градуса и не повече от 60-70% (т.е. до около 3к) докато не сгрее до 90 градуса. Не казвам, че е най-добрия начин, но поне съм сигурен че не тормозя двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо в последно време от егати незначителните глупости почват да хвърчат искри.

 

Абе истината е, че ТДИ/СДИ е толкова здраво магаре, че ако ще да го подгрявате по най-малоумния начин, много трудно ще го счупите. Та всеки за себе си ще си мисли, че неговия начин е правилен, щото видиш ли колата си е ОК :)

 

Имаше едно предаване по Дарик, с едно много готино мото - "КОЛКОТО ХОРА, ТОЛКОВА ИСТИНИ!"

 

Именно! Много вярно казано!

Но защо мислиш, че като понатиснеш малко газта, на място - не веднага, а след 1-2 минути - и нещо ще счупиш?

При това не става въпрос дори за 2000 оборота - аз дотолкова никога не вдигам. Но до 1700, примерно - какво смяташ, че ще стане?

По-бързо ще загрее - ето това ще стане.

И то в режим, близък до обичайния работен за двигателя. Нали и като я запалиш колата, и като тръгнеш - пак я караш при такива обороти.

Само кутията няма много да загрее - защото на N тя почти не загрява. Но не вярвам това да е проблем - защото аз после поне 10-15 мин практически не я настъпвам колата. А просто си карам кротко - и се наслаждавам..... :smt017

И почвам да го настъпвам мотора едва тогава, когато е загрял до 90 градуса - и са минали и още 10 минути, след това, да речем.

Защото дори и термометърът да е достигнал температурата - все пак моторът още не се е темперирал напълно.

Но това е моята теория - а на някой друг теорията може и да е друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палене, около минута на празни да се "поразходи" маслото и след това на около 1500-1600 оборота за 2-3 минути на място / Не ходя по нагоре да не товари турбината /.

 

От работа като тръгвам - паля, пак така минута да се "поразходи" маслото и след това на 1600-1800 оборота извънградско с 80 км/ч.

 

И в двата случая за 5 минути е преминала 60 градуса.

 

 

 

От едно време знам / може и да не е подходящо за турбиниран мотор / че Баварец като го палнеш в студа и държи над 1500 об/мин. А баварците знаеха как се правят атмосферни мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като запаля я оставям 2-3 минути да тропа на място и тогава тръгвам. Първите 1-2 км карам на високи предавки, стремя се да не надвишавам 1500-1600 оборота. Турбинката ми не обича студено масълце и над тези обороти започва да скимти като ранена вълчица. :) Дори се стремя да загрее бавно и постепенно, а не изведнъж да почне да вдига градуси - с тряскане на място и други такива чалъми. :D

 

П.С. Миналата зима ми се спука(по скоро скъсана гарнитура) масления радиатор/охладител - запалих я и моментално тръгнах. След 2-3 км. ми светна лампата за маслото и чак тогава разбрах, че има проблем. :D Майстора каза, че най - вероятно се е получило от високо налягане на маслото...

После видях, че маслото е изтекло още с тръгването пред къщи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като запаля я оставям 2-3 минути да тропа на място и тогава тръгвам. Първите 1-2 км карам на високи предавки, стремя се да не надвишавам 1500-1600 оборота. Турбинката ми не обича студено масълце и над тези обороти започва да скимти като ранена вълчица. :) Дори се стремя да загрее бавно и постепенно, а не изведнъж да почне да вдига градуси - с тряскане на място и други такива чалъми. :D

 

П.С. Миналата зима ми се спука(по скоро скъсана гарнитура) масления радиатор/охладител - запалих я и моментално тръгнах. След 2-3 км. ми светна лампата за маслото и чак тогава разбрах, че има проблем. :D Майстора каза, че най - вероятно се е получило от високо налягане на маслото...

После видях, че маслото е изтекло още с тръгването пред къщи.

 

Аз имах същият проблем на А4, оказа се че имам малко вода в масленият филът която е замръзнала и затруднява преминаването през фълтъра, помпата вдига налягане на още гъртото (студено) масло и ... гарнитурата прецакана.

 

За двигателити и написането в книжките.

Аз съм за изчакване в студеното време поне 1 мин. Това позволява маслената система, алтернатора и водната помпа (система) да се "наместят".

Но не и повече, всички тези механизми не работят добре при ниски обороти, дайе на големите Дизел генератори е забранено повече от 15 мин на празен ход.

Против съм и на високите обороти! Така процедирам и на бензиновите си коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че и бездруго виждам само с едното око.....

Дори и надписи за това съм си сложил на колата! smile091

...напоследък доста акцентираш на това, че имаш проблеми със зрението, не си ли се замислял, че може да си опасен за всичко около теб?

Глуууууууууупости... Опасен... Я не се излагайте. Ал Пачино опасен ли е...???

 

http://www.youtube.com/watch?v=I3y2OvvuhDI

 

"I Did It... I Love It..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера вечерта навъртях около 30-40км градско след 00:00 часа. Така и не можах да стигна 90-те градуса, максимум 80... за кратко, навън варираше от -6 до -11 градуса. smile091

 

Карах кротко де, Лучано Павароти и 2000 оборота не минавам.

 

Без ЕГР, без реотани, без гъзоотоплителна система - белите мечки ми правиха компания в първите 5-6 километра. После вътре "омекна" ама якето не съм си свалял :)

 

Та ако сте топлолюбиви, не си взимайте печка от Италия и не и правете тунинг. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак си добре, аз повече от 60 градуса не мога да вдигна. Май термостата ми е постоянно отворен. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък днес Сара ми пуска перка за охлаждане на радиатора поне 3 пъти smile049 Жената поиска да съм спрял парното. Според термометъра в колата беше 30+ градуса smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица си поръчах http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Ye ... umper-KI-R , но още не е дошла.

Днес преди да си тръгна от офиса намерих един кашон с подходящи размери и си "одялах" една кора за отвора под бронята, разликата беше чувствителна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица си поръчах http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Ye ... umper-KI-R , но още не е дошла.

Днес преди да си тръгна от офиса намерих един кашон с подходящи размери и си "одялах" една кора за отвора под бронята, разликата беше чувствителна.

 

Интересно. А за горната част на радиатора не си ли мислил да купиш - http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Ye ... cover-KI-R

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица си поръчах http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Ye ... umper-KI-R , но още не е дошла.

Днес преди да си тръгна от офиса намерих един кашон с подходящи размери и си "одялах" една кора за отвора под бронята, разликата беше чувствителна.

 

Интересно. А за горната част на радиатора не си ли мислил да купиш - http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Ye ... cover-KI-R

 

Абе мислих, ама ми се струва, че ако взема и горната и мога да го предобра така да се каже.

Писах им в тяхния форум по въпроса, но не ми отговориха .....

Може би на малки разстояния в голям студ ще е дибре, но на дълъг път ще се налага да се сваля едната .............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе мислих, ама ми се струва, че ако взема и горната и мога да го предобра така да се каже.

Писах им в тяхния форум по въпроса, но не ми отговориха .....

Може би на малки разстояния в голям студ ще е дибре, но на дълъг път ще се налага да се сваля едната ...........

 

Твоите предположения за "предобрянето" съвпадат с написаното във форума briskoda........ Има и една тема във финландски форум и мнението беше, че при -30 си заслужава да са сложени и двете кори. За нашия климат нямало нужда.

Днес поръчах и аз - 29 лири с доставката. От Ebay.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.