Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Загряване на дизел


Doychin

Recommended Posts

Заровете са хвърлени. Този път ще заложа на Барум. Живот и здраве, следващите ми зимни гуми ще са по-готини. Все пак съм доволен, че поне се поориентирах горе-долу кои марки как се класират спрямо други.

 

Сещам се за още един въпрос, ако можете да споделите мнения. Става дума за най-правилния начин за стратиране на дизелов автомобил. От много места чувам, че непосредствено след запалването е хубаво да се остави двигателят да поработи няколко минути, за да загрее. Според друго мнение по-добре било да не се чака, но в началото след потеглянето да не се дава газ, а да се разчита на автоматибното задвижване.

 

Аз по принцип гледам да поизчаквам преди да потегля, но понякога това може да бъде много трудно, понеже бързам или просто не ми се чака.

 

Става въпрос за Октавия 2 - дизел 105 к.с., 2008 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото е по-студен мотора- толкоз по-голяма разлика в температурите има в първите минути след запалването между блока и главата- където е най-слабото място на мотора в този момент. И ако натоварваш и претоварваш студения мотор рискуваш главата да се загрее значително повече / по принцип първо тя се загрява/ и да направи по-голямо линейно разширение от блока, при което гарнитурата да приплъзнне. Затова докато не постопли плавно и главата и блока колата може да се движи на ниски обороти и без особено натоварване. Ако температурата е много ниска -15, -20 би било по-добре след запалване да поработи минута преди да тръгнеш, но ако околната температура не е чак толкоз ниска щом се стабилизират оборотите можеш да потеглиш и движиш поне километър на ниски обороти. Можеш да товариш мотора както сметнеш за добре след като стрелката на термометъра поне се е помръднала от крайно ниско показание.

Изв. се за спам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Барума - ще ти свърши работа! Стига да не му даваш много газ.....

Потеглянето - потегляй си кротко, след 2 минути, да речем -и няма да имаш грижи.

Но ако са ти замръзнали стъклата - няма как да не загубиш поне 5 минути, за да ги почистиш! :mrgreen:

Само недей да си правиш експеримент да тръгваш с полупочистени - защото може да ти излезе скъпо! [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел през зимата....

Много трудно загряват.

Не знам по колко чакаш, но ако трябва да е топла, преди да потеглиш, бая ще почакаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел през зимата....

Много трудно загряват.

Не знам по колко чакаш, но ако трябва да е топла, преди да потеглиш, бая ще почакаш...

 

Всяка сутрин тръгвам с топла кола - след 3-5 минути работа на място. Не знам повечето хора какви си представят, че са дизелите, но нищо общо няма с това, което се говори за тях. Да... не успявам да я загрея на 90 градуса при външна 0.0 или -1 градус, докато стигна офиса, но в никакъв случай не съм с якето в колата... топло става след 3-5 минути работа на място. Най-много обичам дизел през зимата! Върви страшно много!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е да не я ръчкаш в обороти докато е студена. Лошо е за всичко - турбина, глава, бутала, скорости... Проблема идва както от недостатъчната течливост на маслото, така и от недоброто темепериране на металите, както е обяснил по-горе колегата.

 

Лично за мен, да пълниш оборотомера, преди стрелката на температурата да е стигнала 70 градуса е издевателство, особенно за турбината.

 

Има много изписано по темата, трябва ли да подгрееш дизела преди потегляне. Едните подгряват минути, докато другите като мен смятат това за безмислено.

 

Аз се качвам, паля, пускам радиото, слагам колана, оглеждам се и тръгвам. И подгрявам в движение, на място е работила под минута. Просто не я тормозя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел през зимата....

Много трудно загряват.

Не знам по колко чакаш, но ако трябва да е топла, преди да потеглиш, бая ще почакаш...

 

Всяка сутрин тръгвам с топла кола - след 3-5 минути работа на място. Не знам повечето хора какви си представят, че са дизелите, но нищо общо няма с това, което се говори за тях. Да... не успявам да я загрея на 90 градуса при външна 0.0 или -1 градус, докато стигна офиса, но в никакъв случай не съм с якето в колата... топло става след 3-5 минути работа на място. Най-много обичам дизел през зимата! Върви страшно много!

 

Поздрави

 

Именно!

Изчаквам 5-6 минути да нагрее стъклата - и дори не си играя да ги стържа, а почти всичко само си пада!

Най-много малко да му помогна с парцала.

Преди стържех като гламав..... А сега си го спестявам това! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно!

Изчаквам 5-6 минути да нагрее стъклата - и дори не си играя да ги стържа, а почти всичко само си пада!

Най-много малко да му помогна с парцала.

Преди стържех като гламав..... А сега си го спестявам това! :smt017

Стиви! В книжката на 119 страница пише, че не трябва да оставяш колата да загрява на място. Палиш и тръгваш!

Има и съвет преди гасенето какво да правиш! Моля четете си книжките! smile004

post-6048-138453433997_thumb.jpg

post-6048-138453434004_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опааааа, кой не е чел книжката за ОБНУЛЯВАНЕТО на температурата smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм го! :mrgreen:

Но за пет минути мисля, че нищо няма да се случи!

Държа обаче да тръгна със чисти стъкла!

Че и бездруго виждам само с едното око.....

Дори и надписи за това съм си сложил на колата! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за пет минути...нищо няма да се случи!...

Въздуха се пълни с изгорели газове, повишава ти се разхода, благоприятстваш отлагания на нагар в горивните камери.smile092

Пълно щастие няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за пет минути...нищо няма да се случи!...

Въздуха се пълни с изгорели газове, повишава ти се разхода, благоприятстваш отлагания на нагар в горивните камери.smile092

Пълно щастие няма.

 

Така е - но сам казваш, че пълно щастие няма.

Иначе съм тръгвал така със лошо почистен преден прозорец..... И свърших в една кола на Градска чистота - на Цариградското. С 90 км/ч.....

И после я ремонтирахме Ладата - цяла година! :mrgreen:

И колко ни излезе това щастие..... Не искам да коментирам.

Тъй че предпочитам малко да позацапам въздуха - но да виждам!

Нали не искате да ви сгази някой виждащ само с едното око шофьор, на който и стъклата му, отгоре на всичкото, не са почистени? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Нали не искате да ви сгази някой виждащ само с едното око шофьор, на който и стъклата му, отгоре на всичкото, не са почистени? :mrgreen:

 

Извинявам се предварително за въпроса, но напоследък доста акцентираш на това, че имаш проблеми със зрението, не си ли се замислял, че може да си опасен за всичко около теб?

Като го казвам без никакви лошо чувства и намеци, но имам приятел (не знам при теб как е), но той също след инцидент има проблем с едно око и от тогава отказва да шофира, защото го е страх, че може да направи нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам разумно, с доста по-ниска скорост - когато видимостта е ограничена.

Иначе, когато е добра - карам и бързо.

Но през последните няколко години няколко мои приятели катастрофираха тежко - някои от които и фатално - а всички бяха с добро здраве, и особено зрение.

Тъй че явно не е важно само зрението.... За да караш. smile049

Впрочем, навремето, когато я бях правил катастрофата заради непочистеното стъкло - бях с много добро зрение.

И се извинявам за спама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се опитвам да поизчаквам, но дори и след 2-3 минути стрелката на температурата не е отлепила. Това става едва след 10-15 мин. Все пак щом не е фатално потеглянето дори и при студен двигател стига да не се дава много газ, ме устройва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак щом не е фатално потеглянето дори и при студен двигател стига да не се дава много газ, ме устройва.

 

Не само, че не е фатално, ами си е препоръчително потеглянето при студен двигател. Дизела ще ти порасне брада ако го чакаш да загрее на място. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе досега нещо не се е случвало да му порасне брада на дизелака! smile091

Врътвам врътките на МАХ, също и вентилатора на 3 - и след 5-6 минути всичкия скреж по стъклата е станал на каша! И само остава да го избърша.

Една малка подробност обаче - превключвам скоростите на N, и после лекичко понатискам и газта - та моторът да върти на 1500-1600 оборота. Хем замърсяването е по-малко, а хем и моторът загрява по-бързо!

А след 5 минути - слизам, и избърсвам стъклата. Или с едно широко картонче я махам кашата. И после може и пръскачките да пусна - за да ги доизчистя.

Но обикновено дори и това не се налага да правя - защото вече са чисти!

И после потеглям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не наливам масло в огъня ама мога да заложа някой лев че на -5 градуса навън със стоял автомобил 6 часа на студа сутрин рано с включен вентилатор на 3 за 5 мин освен ти да духаш на прозореца няма как да стопли мотора че и прозореца да размрази ако е замръзнал както аз си знам. Мисля че е време да поспрем малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не наливам масло в огъня ама мога да заложа някой лев че на -5 градуса навън със стоял автомобил 6 часа на студа сутрин рано с включен вентилатор на 3 за 5 мин освен ти да духаш на прозореца няма как да стопли мотора че и прозореца да размрази ако е замръзнал както аз си знам. Мисля че е време да поспрем малко.

 

Не всички разчитат на мотора да се сгрее, за да започне да духа топло. Има и други системи за подгряване, независими от двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не наливам масло в огъня ама мога да заложа някой лев че на -5 градуса навън със стоял автомобил 6 часа на студа сутрин рано с включен вентилатор на 3 за 5 мин освен ти да духаш на прозореца няма как да стопли мотора че и прозореца да размрази ако е замръзнал както аз си знам. Мисля че е време да поспрем малко.

Сигурен ли си че ще заложиш някой лев?Има допълнително подгряване О2 и при студен двигател след максимум 2 3 минути духа вряло.Не че искам да защитавам Stivi,но в случая е прав smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че ще заложиш някой лев.Има допълнително подгряване О2 и при студен двигател след максимум 2 3 минути духа вряло.Не че искам да защитавам Stivi,но в случая е орав smile091

 

Тъй де, отоплението е посредством реотан и то не само при О2. Ама двигателя за тези 2-3 или 5 минути няма как да загрее. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че ще заложиш някой лев.Има допълнително подгряване О2 и при студен двигател след максимум 2 3 минути духа вряло.Не че искам да защитавам Stivi,но в случая е орав smile091

 

Тъй де, отоплението е посредством реотан и то не само при О2. Ама двигателя за тези 2-3 или 5 минути няма как да загрее. smile049

 

Моята веднага почва да духа топло и моментния разход се качва с 0,6/ на час, но стрелката отлепя чак поне след 10 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето пример как подвежда неговия пример. Да има коли които имат допълнително подгряване на охладителната течност и двигателя ще стопли гогата. Въпроса е че има коли които нямат допълнителни печки, свещи и други. По неговия съвет и пример как решаваме проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако малко си поиграеш с врътките - след 2-3 мин почва да духа доста топъл въздух!

И до 5-6 минути - прозорците са готови да ги избършеш, и да потеглиш.

Иначе има и препарати със спирт, продават се на бензиностанциите - с които като пръснеш, и можеш да го ускориш тоя процес.

Но дори и без такива препарати - рядко ми се е случвало да ги чистя джамовете повече от 5-6 минути.

Освен по време на големия сняг, който беше миналата зима - но тогава се наложи да чистя цялата кола, и трябваше да изрина близо един самосвал със сняг! И ми отне сигурно 20 минути!

Но то всичко беше покрито със сняг - отвсякъде! И то с много дебел слой!

Та ако не знаех къде ми е колата - нямаше и да я открия! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има коли които имат допълнително подгряване на охладителната течност и двигателя ще стопли гогата.

 

Подгрева на антифриза се включва над определени обороти на двигателя. Чува се едно реленце как цъка. Не съм се заглеждал/заслушвал много, много при мен как е, но по спомен около 1800-2000 оборота. На празен ход не работи подгрева. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.