Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Смяна масло скорости на ръчна кутия


Anubis

Recommended Posts

Здравейте познавачи на механиката и любители на марката. Искам да задам следния въпрос.

Необходима ли е смяна на маслото в ръчна скоростната кутия на кола над 200 000км и на 5г?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    9

  • b3lq7a

    15

  • zar

    18

  • Коко

    11

Най-много писали в темата

Кога се прави такава смяна... въобще това е най-тъмното място, което не ми е познато достатъчно в автомобила и на мен. Въобще може ли да се обслужва някак - да се гледа ниво, качеството и т.н. на маслото в скоростите... Благодаря предварително!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова нещо ли имаш предвид, Димоне, под "гумено" масло?

 

GL-5, трансмисионно масло 75W90 NS

 

Designed for transmissions and transaxles - helps to slow synchros for easier shifting across a broad temperature range Проектиран за трансмисии и transaxles - помага да се забави синхронизатори за по-лесно преместване в широк температурен диапазон

Popular in Ferrari, Porsche and Subaru transaxles Търсени в Ferrari, Porsche и Subaru transaxles

Musclecar applications like Ford Top Loader, Borg-Warner T-10 and Super T-10, and Muncie transmissions Musclecar приложения като Ford Top Loader, Borg-Warner T-10 и Super T-10, и Мънси предавания

Contains extreme pressure additives like our 75W90 GL-5 oil, but lacks friction modifiers to balance slipperiness Съдържа екстремни добавки налягане като 75W90 GL-5 масло, но няма фрикционни модификатори, за да се балансира хлъзгава

Improved copper corrosion protection to prolong synchro life Подобряване на мед защита от корозия, за да се удължи синхронизиран живот

Helps with lock-up on weak limited-slip differentials-compatible with Red Line Limited Slip Friction Modifier for tuning slippage Помага при блокиране на слаб диференциал с ограничено приплъзване, съвместим с Red Line Limited Slip Friction Modifier за настройка приплъзване

Also used with clutch-type LSDs in racing for maximum lock up Също така се използва със съединител тип LSDs в състезания за максимална замразяване

Recommended for API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E and SAE J2360 Препоръчва се за API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E и SAE J2360

75W90 NS GL-5 Gear Oil - quart - $15.49 75W90 NS GL-5 Gear Oil - литър - $ 15,49

 

Quantity Количество

 

ABOUT RED LINE GEAR OIL FOR MANUAL TRANSMISSIONS ЗА червено масло LINE предавка за ръчни трансмисии

 

Appropriate coefficient of friction for most manual transmission synchronizers (other's synthetic gear oils are often too slippery for proper synchro engagement) Подходящ коефициент на триене за повечето ръчни синхронизатори за пренос (други синтетични трансмисионни масла са често твърде хлъзгав за включване синхронизиран)

Red Line offers lubricants to pinpoint nearly every transmission application Red Line предлага смазочни материали, за да се установят почти всяко приложение предаване

MTL, MT-85 & MT-90 are not for use in differentials with hypoid gears MTL, MT-85 MT-90 не са предназначени за употреба в диференциали с хипоидни предавки

Excellent gear and synchro protection, balanced slipperiness for easier shifting in cold climates Отличен съоръжения и синхронизиран защита, балансирано хлъзгава за по-лесно преместване в студен климат

Excellent for high- and low-mile transmissions Отличен за високо и ниско мили трансмисии

Compatible with petroleums and other synthetics Съвместим с нефт и други синтетични

 

ALSO AVAILABLE FROM OUR DEALERS Също така на разположение от нашите дилъри

 

58304 - 75W90 NS GL-5 Gear Oil - quart 58304 - 75W90 NS GL-5, трансмисионно масло - литър

58305 - 75W90 NS GL-5 Gear Oil - gallon 58305 - 75W90 NS GL-5 Gear Oil - галон

58306 - 75W90 NS GL-5 Gear Oil - 5 gallon 58306 - 75W90 NS GL-5, трансмисионно масло - 5 литра

 

TYPICAL PROPERTIES ХАРАКТЕРНИ СВОЙСТВА

 

API Service Class API Service клас GL 5+ GL 5 +

Viscosity Grade Вискозитетен клас SAE 75W90 SAE 75W90

Vis @ 100°C, cSt Vis @ 100 ° C, СПС 15.6 15.6

Vis @ 40°C, cSt Vis @ 40 ° C, СПС 95 95

Viscosity Index Индексът на вискозитет 176 176

Pour Point, °C Точката на втечняване, ° C -45 -45

Pour Point, °F Точката на втечняване, ° F -49 -49

Flash Point, °C Възпламеняване ° C 221 221

Flash Point, °F Flash Point, ° F 430 430

Brookfield Viscosity, Poise Вискозитет Brookfield, Poise 400 @ -40°C 400 @ -40 ° C........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е всичката информация за тоя тип масла.

Може би е прекалено подробна - но е тая!

И предполагам че става въпрос именно за такъв тип масла! Но Димона нека да каже, дали това е имал предвид.

А за възпламеняването - не знам дали имат предвид самото масло, или изпаренията му!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе stivi , какъв е тоя тип масло дето си го плеснал тук и какво те накара да си помислиш че димон говори за него? Някъде при теб да се споменава за VW? Първо питай после пиши. Или брой до 1000, ако след това не си забравил за какво става дума, пиши. Със сигурност димон няма предвид това масло.

 

Слагайте си оригинални масла на VW за скоростните кутии. Това е. Питайте при VW и Шкода и където ви хареса повече цената , вземете от там. Димон сигурно има в предвид специално масло за ръчни скоростни кутии на Шкода с подобрено мазане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и заради това питам!

Иначе фирмата не е тая - но спецификацията е същата.

Но нека Димон да каже - какво е имал предвид, коя фирма, и така нататък......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за трансмисионно масло G 052 512 (номер по VAG) на цена 13 лв./л без ДДС в ЕТ.

Повече - в Google.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даааа, видях го, ето това е!

Много е подобна спецификацията, която бях посочил.....

Обаче това, долу - е вярното масло!

 

Каталог продукции VW, Audi, Skoda, Seat

Оригинальный номер: G052512A2

Масло трансмиссионное VW AUDI для МКПП (G052512A2)

Масло трансмиссионное VW AUDI SKODA SEAT для МКПП (G052512A2)

Масло трансмиссионное VW G052 512 (1л) G052512A2 - оригинальное специальное трансмиссионное масло для механических коробок передач, редукторов и главных передач некоторых моделей автомобилей VW/AUDI/SEAT/Skoda.

 

Описание:

Произведено в Европе.......

 

Мерси!

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, че сте го открили на мен ми обадиха съвсем други цени smile091

 

Цената на маслото за скоростна кутия е 50,65 лв. на литър - масло за първоначално вграждане в автомобила

3 литра са 151,95 лв. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелееее, направо ме заболя главата от тия цени! [-X

Бандитски са направо!

Я го потърси и другаде!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се позабърка малко кашата:

 

Посоченото от мен по-горе масло за ск.к (по оферта) ми бе оферирано от ЕТ през ноември.

Реално са сложили G 070 726 A2 (по фактура), което е аналог и е на същата цена - 13 лв/л без ДДС и с отстъпката за консумативи.

Истината е, че го има и на цена около/над 25 лв. за 1 л. - ето тук.

Става въпрос за спесификации:

VW TL 521 78 (G 052 178 A2)

VW TL 525 12 (G 052 512 A2)

VW TL 726 (G 070 726 A2)

smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, какво излиза - че на един човек казват оферта 13 лв без ДДС, а на друг - 50 лв, предполагам със ДДС!

Ето това не мога да го разбера.

Това за мен са антитърговци!

И ме поправете, ако нещо не съм разбрал!

Виж, вече другата цена, и то за VW масло - това ми изглежда по-нормално! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ясно какво масло са му оферирали на колегата със Скаута. :?:

Затова съм написал и спесификациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пратиха само цени не и модел на маслото. То аз поразгледах и забелязах, че таз колица има и раздатъчна кутия в която маслото е друго, не като това на скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пратиха само цени не и модел на маслото. То аз поразгледах и забелязах, че таз колица има и раздатъчна кутия в която маслото е друго, не като това на скоростите.
естествено smile091

А,относно маслото -най доброто е Мотул 75-140 синьо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото VW 501 50 (G 005 000 05|G 005 000|G 005 000 20|G 052 911 A1/A2) е наистина към 50 лева.

Заместителите всичките API GL-4 - VW TL 521 78 (G 052 178 A2), VW TL 525 12 (G 052 512 A2), VW TL 726 (G 052 726 A2 / G 055 726 A2 / G 060 726 A2 / G 070 726 A2) наистина са по-евтини към 16-18 лева с ДДС някъде.

Обаче ние не знаем на Скаута какво трябва да се налее и за раздатъчната кутия също. Докато не се даде спецификация към цената, нищо не може да се каже.

Аз имам G 070 726 A2 в Голф 3. Ей такова е в Фабията май - G 052 512 A2.

VW 501 50 е доста стара спецификация масло от времето на Голф 3. И си е все така скъпо. Другите са по-нови и по-евтини. Има нещо общо със начина на производство и развитието в производството на тези масла. С по-евтини добавки могат да достигнат качеството на по-старото VW 501 50.

 

А,относно маслото -най доброто е Мотул 75-140 синьо

По-добро от кое? То става ли за Шкода като е API GL-5? Малко ме съмнява да става за VW кутии. Състезателно масло?

 

Днес реших да се обадя на Еуратек от където си купих маслото и информацията която получих след около 1 час проверяване на нещата от тяхна страна и обрано обаждане, беше следната:

G 052 512 A2 e масло заменило от около 6 месеца до сега използваното в Еуратек Арал. Маслото като качества(вискозитет, GL и т.н.) било същото като G 052 726 A2 като разликата била в това че новото масло било с подобрени качества и имало добавка, която уплътнявала "хлабини" в скоростната кутия. Като аргумент ми изтъкнаха, че дори един от техните сервизни инженери имал голф като моя и преди няколко месеца сложил същото масло. Според думите на човека няма да има проблем да си карам с това масло.

Със сигурност не било GL-5 и нямало опасност да разяде нищо вътре.

Между другото това "А2" разбрах че обозначава разфасовката - означава 1л. А в един немски форум пише че G 052 512 A2 e 75w90 Gl-4 минерално масло за ръчни скорости каквото е и G 052 726 A2.

Аз също бях чувал ,че VW TL 525 12 (G 052 512 A2), VW TL 726 (G 052 726 A2 / G 055 726 A2 / G 060 726 A2 / G 070 726 A2 са минерални и от тук по-ниската цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масълцето е сменено и се радвам, че го смених. Старото беше помътняло бая! Ако има колеги с над 200х км. да сменят, подобрява се и влизането на скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте, става въпрос за О2 2.0 tdi 2005.3-та прехърцва като я напъна по-яко.И сега голямата дилема с какво масло да сменя оригиналното?

G 070 726 a2 30 литъра от ЕТ,но от там ми казаха ,че за тази кутия е друго масло 67.81 лв..... не можаха да ми кажат партидния номер

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=319926тук са писали ,че за 6 скорости се слага G 052 171 a2 . Това също е много скъпо 60-70 лв за литър.Има ли някакъв заместител например : http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6136

Покрива gl-4,gl-5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.