Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

SPAM: Неправилно отчитане на разхода - какво пише в книжката


stivi797

Recommended Posts

Ето, колега Димитров - светнал си някои неща!

Много похвално - че си направил и проба!

И, малко по-горе съм написал откъде идват тези стойности, и съответно и разликите.

Стойността в регистър 1 е за текущото показание - и след като си го нулирал, то в началото е високо! В градско тоест.

А стойността в регистър 2 е най-високата продължителна стойност от предишното пътуване!

Най-високата - а не най-ниската, или средната.

И компът откъде почва да смята - от по-високата стойност, и то не само от предишното пътуване - а от предишните няколко пътувания!

Това е номерът - че почва да усреднява не от ниска или от висока стойност, съответно от вярната такава - а от предишните стойности.

И ако не си го променял маниера си на каране - грешката ще е малка. Обаче, ако си го променил - грешката, поне първоначалната - ще е голяма.

И пак браво - че си направил опит, и съответно, вече си осъзнал някои неща! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    19

  • PRR

    12

  • Milen Dimitrov

    9

  • pmirchev

    6

Най-много писали в темата

Погледнете, че пише абсолютни глупости - втория показвал най-високата стойност. Абе момче няма най-висока стойност, уреда показва средна стойност за пробега и това е! Борави с най, по, средна, максимална стойност по начин, така, че всеки изучавал дисциплина измервания, ще си умре от смях. Ако го питате, къде го пише това с връзката между двата индикатора, ще ви обясни, че едни умни хора са му го казали, не го пише изрично, ама то много неща не ги пишело, ама той знае :)

 

Дневния (той не е и дневен всъщност), отначало не показва нищо, точно за да натрупа някакви данни и да не показва глупости. Другия работи на същия принцип, само дето не се самонулира, но двата са независими.

 

По темата - на мойте две Октавии и на брат ми на Аудито, специално сме го "проверявали" дали лъже, с каране 2000+ километра, при това зареждане извън БГ. Лъжат всичките, с около 10-15%. Т.е. всякакви теории на Стиви отпадат, защото аз съм гледал само постоянния. А лъжат, защото така са настроени заводски. Цялата система не е идеална и има разни толеранси, тоест купища толеранси. Т.е. само на принципа време през което е отворена дюзата, няма как точно да се измери. Грешката там става адитивна и т.н. ама не ми се навлиза в теории, които и аз не реазбирам кой знае колко добре. Затова има доспуски, а производителя "услужливо" е настроил компютъра в долния край на толеранса. С рекламна цел може би. Не забелязвате ли, че всеки който се качи на Шкода първата му реакция е - "това е нереално икономично", която после преминава в "абе икономична е" и накрая става "ако я караш кротко е икономична" :)

 

Всеки, който е учил поне малко автоматика и измервания, знае, че най-точния начин за измерване на подобни неща е интегралния/осредняващия. Т.е. кило и канче. Меренето през моментния разход неминуемо внася грешка, която в случая е вярна :)

 

Затова хората е правилно да казват - напивам се от кило ракия. А не от 20 малки ракии. smile091

 

Който иска да си го калибрира с VAG-COM, а който като мен го мързи, просто да си има едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А стойността в регистър 2 е най-високата продължителна стойност от предишното пътуване!

...

 

Къци, ай стига! В момента дилемата ми е дали не разбираш какво пишеш, или не разбираш, че не разбираш какво пишеш smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........И всеки път като ми загрее колата да доливам резервоара и да нулирам компа, и преди да я изгася да долея отново, че евентуално да се получи еднакъв верен разход?

 

В това има резон.

Да - тъпо е да я загрееш колата, пък да долееш гориво - и чак тогава да ги почнеш сметките.

Но когато ми се налага да я паля и да я гася често колата, респективно когато карам в града - разходът не ме интересува толкова.

Защото и бездруго бордкомпът тогава не е много точен - паля, пък е студена, пък минавам десетина километра, пък гася - и така няколко пъти......

Е, ясно, че ще гори повече - но всеки път да натискам бутоните, и да смятам и показанията - това вече не ми се вижда много смислено.

Виж, на дълъг път - там нещата са други. Защото там паля - и я гася след 400 км, примерно. Или след повече - зависи закъде съм тръгнал.

И там вече колко е изхабила колата при началното палене - не ме интересува. Защото и бездруго е малко - по сравнение с това, което е изхабила през останалото време.

А ме интересува точно това - какъв разход е показала, след като вече е загряла - и за колко изминати километри. А първите няколко - ясно е, че разходът е бил по-голям, била е студена, и така нататък.

Колко точно - ами като си погледна бележките от бензиностанцията, и става ясно.

Но това не е чак толкова интересно - защото всяка кола в студено състояние лапа много, и то почти същата стойност, каквато и останалите коли.

А по-интересно е колко лапа на дълъг път, и то загряла.......

Поне за мен - е така.

И пак ти казвам - Стефан съм.

И разбирам какво пиша. И щом и колегата го е направил тоя опит, с нулирането - явно и той е разбрал някои неща.

Или ако не ги е разбрал - ще ги разбере. Защото е почнал да си задава въпроси.....

А ако човек не си задава такива - какво ще разбере?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, колега Димитров - светнал си някои неща!

 

Колега така съм светнал, че в момента в офиса не ползваме осветлението, а светлината излъчена от мен smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Стойността в регистър 1 е за текущото показание - и след като си го нулирал, то в началото е високо! В градско тоест.

А стойността в регистър 2 е най-високата продължителна стойност от предишното пътуване!

Най-високата - а не най-ниската, или средната.

И компът откъде почва да смята - от по-високата стойност, и то не само от предишното пътуване - а от предишните няколко пътувания!...

...Освен това докато си двемех в едно задръстване си нулирах двата индикатора:...
Човека е написал, че е нулирал и двата - от де я взема тази по-висока стойност?

 

Включвам се! Mass suicide! Аз лично ще се колям с те това BWKMWPPSPK_1_1-300x300.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Стойността в регистър 1 е за текущото показание - и след като си го нулирал, то в началото е високо! В градско тоест.

А стойността в регистър 2 е най-високата продължителна стойност от предишното пътуване!

Най-високата - а не най-ниската, или средната.

И компът откъде почва да смята - от по-високата стойност, и то не само от предишното пътуване - а от предишните няколко пътувания!...

...Освен това докато си двемех в едно задръстване си нулирах двата индикатора:...
Човека е написал, че е нулирал и двата - от де я взема тази по-висока стойност?

 

Включвам се! Mass suicide! Аз лично ще се колям с те това BWKMWPPSPK_1_1-300x300.jpg

 

Вината ще да е моя, довечера ще се самобичувам публично smile096 и пак ще проведа експеримента smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Но това не е чак толкова интересно - защото всяка кола в студено състояние лапа много, и то почти същата стойност, каквато и останалите коли.

...

 

Всъщност инженерите не ги интересува какво ТИ искаш да мериш, а какво трябва да се мери! Защото СРЕДЕН разход е този който включва работата на студен двигател (т.е. процеса на загряване), работата с топъл двигател в задръстването и т.н. и т.н. Той затова се нарича СРЕДЕН! Като те интересува колко харчи като е загряла си пускаш МОМЕНТНИЯ разход и сам си интегрираш. Сигурен съм, че ще се справиш по-добре от който и да е комп smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да споря - просто си поиграйте малко, вижте ги нещата, пък тогава съм готов да поговорим.

Как мери компютъра на Шкодата - явно не толкова просто, колкото си представят някои хора......

И явно има и грешки - заради цял куп субективни фактори, които компът няма как да ги знае. Да, съгласен съм - така е.

Но тия грешки не са чак толкова големи - примерно, каква е грешката от гуми 195/65-15 до гуми 205/60-15, от разликата в диаметъра? Приблизително 1 процент - не е много, нали?

За това, на кого да вярвам - явно ще вярвам на хора, които с това си вадят хляба, и които се занимават 20 години с автоелектроника - като сервизни специалисти, като конструктори, като програмисти...... А не на хора, които дори не са си дали зор да изчетат упътването - не че то е много разбираемо, особено на някои места.

А за втория регистър - там винаги има останало показание, от предишното пътуване, и съответно от предишното мерене! И не се самонулира - и влияе - и това е така!

Омръзна ми да го обяснявам вече това..... И кой чел - чел. А който не е чел - негова си работа.

Лъжели били всички компютри - айде бе! С какво ги хванахте - може би с килото и с канчето?

Колеги, недейте така!

Нарича се мерна мензурка - и я има във варианти за 1 литър, за 2, за 5, и така нататък - май и 20 литрова имаше такава - и точността им е 10 милилитра. Само че към резервоара има две тръбички - права и възвратна. И в тоя случай меренето вече става доста по-сложно......

Съответно, и мензурите - са с електронно отчитане.

А че не можело точно да се измери времето, през което е отворена дюзата - стига бе! Тия 150 коня - откъде ще ти дойдат, Цецо? От неточно измереното време ли?

Не ги разправяй тия неща....... Че и бездруго няма да ти повярвам.

А че Октавиите са икономични, когато ги караш кротко - че то коя кола не е така?

Но хайде спрете с градските легенди - и се замислете над нещата.

Ако не ви се мисли - разбирам ви. И съответно ако не ви се занимава да цъкате бутончетата..... Също ви разбирам.

Но ако ви е интересно - замислете се, и вижте за какво става въпрос. И съм сигурен, че няма да съжалявате.

Иначе, като ме апострофирате - няма лошо, но от това нищо не научавате.

Тъй че то си е за вас.

И добавям за колегата ПРР -да, интересни са и студените паления, но когато са само две - те внасят пренебрежимо малък дял в общата сметка! Обаче внасят и голяма грешка - която може и да се избегне. Иначе, ако го допълня резервоара - ще се избегне и тая грешка.

И нали и моментния разход също е грешен - еееее, сега, защо само средния го подозирате в грешка?

Тъй че интегрирането - да, мога и аз да го направя. Но все си мисля, че компът ще се справи по-добре.

И който е осъзнал нещо - браво!

А който не е - жалко!

И за днес - чао! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Стойността в регистър 1 е за текущото показание - и след като си го нулирал, то в началото е високо! В градско тоест.

А стойността в регистър 2 е най-високата продължителна стойност от предишното пътуване!

Най-високата - а не най-ниската, или средната.

И компът откъде почва да смята - от по-високата стойност, и то не само от предишното пътуване - а от предишните няколко пътувания!...

...Освен това докато си двемех в едно задръстване си нулирах двата индикатора:...
Човека е написал, че е нулирал и двата - от де я взема тази по-висока стойност?

 

Преди да го нулираш - там си пази стойността от предишното пътуване!

И като ги нулираш - и двете стават нула.

И в първия регистър - почва да прави сметките за сегашното. Интеграцията, така да се каже - както каза един колега.

И можеш да поекспериментираш, за да видиш какво ще запише във втори регистър - след известно време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да налея малко масло в огъня още - има ли някой, който да е убеден, че борд компютъра му показва точно? Под "точно" разбирам грешка под 10% и под "убеден" разбирам да го е проверил поне няколко пъти на колонка и на поне 2000 км пробег?

 

Аз поне за себе си съм се убедил в противното, от писанията във форума оставам с впечателнието, че повечето колеги с Окатавии също виждат разлика в показанията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди бокса грешката на компютъра ми е била 1.6%, сега е 11%. Засечката е за 140к км. Надявам се да е достатъчно smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееееееееееееееееееее... тъкмо видях края на един пост "...и за днес - чао!" и си викам - ура, поне днес няма да четем повече глупости.... и чаааааааааааат - следващият пост пак негов.... Epic facepalm!!! smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлики винаги има, и винаги има и грешки - при някои по-голяма, а при някой - и по-малка!

Но 11 % грешка...... Това е доста. И просто трябва да видиш откъде ти идва тая грешка.

Убеден - ами нали и аз го проверявам това - защото и мен ме интересува разходът!

И никак не ми е все едно дали колата минава с пълна бака 950 км - или 1100, примерно! Все пак това са си цели 150 км отгоре!

Сега, някой ще ми каже - ама това са ти само 0.15 литра отгоре, примерно.

Да, но като километри - са ми със 150 км по-малко!

Така че и аз ги гледам нещата - и затова искам сметките да са точни!

И затова се бях заинтересувал навремето - абе точен ли е компът, и има ли смисъл да му се вярва.

И съм осъзнал следното - достатъчно е точен - стига човек да се е погрижил да няма мешаница при сметките!

И като няма такава - може да му се вярва!

Дуде - ще те разочаровам! Още само един поооооост!

И за днес - край!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

23340694.jpg

](*,) ](*,) ](*,)

 

Къци, ай стига! В момента дилемата ми е дали не разбираш какво пишеш, или не разбираш, че не разбираш какво пишеш smile049

 

И мойта, и мойта! И работата е много сериозна! smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, не разбираш ли че тези картинки и целия този смях е за твоя сметка? Чудя се защо въпреки всичко продължаваш да пишеш и да отгоаряш на въпроси от сорта "ако нямам борд комп какво правиме".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да налея малко масло в огъня още - има ли някой, който да е убеден, че борд компютъра му показва точно? Под "точно" разбирам грешка под 10% и под "убеден" разбирам да го е проверил поне няколко пъти на колонка и на поне 2000 км пробег?

 

Аз поне за себе си съм се убедил в противното, от писанията във форума оставам с впечателнието, че повечето колеги с Окатавии също виждат разлика в показанията.

 

В най - смелите си мечти и сънища се опитвам да му повярвам.

Все пак там пишеше 7,5/100, а това от колонка до колонка не съм го виждал, там е поне с литър отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи ти си първия дето мога да му повярвам, че му показва вярно компютъра. :) Но понеже си първия, ще те приема като изключение потвърждаващо правилото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... "ако нямам борд комп какво правиме".

 

Просто не се сдържах да питам smile049

Иначе със Stivi се запознахме вчера на НИМ , макар че разбрах (поне аз) че беше той чак на тръгване

Може би има някакъв смисъл от тези "писания" , но все пак има и някаква граница , като изключим веселата част , идва малко ... в + smile049 т.е аз поне мнение под 20 реда май не прочетох smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да налея малко масло в огъня още - има ли някой, който да е убеден, че борд компютъра му показва точно? Под "точно" разбирам грешка под 10% и под "убеден" разбирам да го е проверил поне няколко пъти на колонка и на поне 2000 км пробег?

 

Аз поне за себе си съм се убедил в противното, от писанията във форума оставам с впечателнието, че повечето колеги с Окатавии също виждат разлика в показанията.

 

Джетата показва с точност от +-100 грама, което е в рамките на закръглението, смятал съм го първите 20-тина зареждания, и после от време на време като се присетя. Същото направих и с Йетито, а при него показанието е с 9% в негова полза - то показва 10/100, колонката казва 10,9/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джетата показва с точност от +-100 грама, което е в рамките на закръглението, смятал съм го първите 20-тина зареждания, и после от време на време като се присетя. Същото направих и с Йетито, а при него показанието е с 9% в негова полза - то показва 10/100, колонката казва 10,9/100.

 

Ето, хванал си го тоя момент - че компът не само може да завишава показанията, а и да ги занижава.

Как си го хванал - като си се усъмнил!

И после си проверил - как са, аджеба, нещата? :smt017

Ето за това става въпрос!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джетата показва с точност от +-100 грама, което е в рамките на закръглението, смятал съм го първите 20-тина зареждания, и после от време на време като се присетя. Същото направих и с Йетито, а при него показанието е с 9% в негова полза - то показва 10/100, колонката казва 10,9/100.

 

Ето, хванал си го тоя момент - че компът не само може да завишава показанията, а и да ги занижава.

Как си го хванал - като си се усъмнил!

И после си проверил - как са, аджеба, нещата? :smt017

Ето за това става въпрос!

 

Стиви, инженер съм и мога да смятам, учил съм и метрология и измервателна техника, ама тва няма нищо общо с твоите инфантилни разсъждения.

Ако имаше малко между ушите, щеше да си направиш правилния извод (или даже нямаше въобще да се излагаш). Без каквито и магии като ОБНУЛЯВАНЕ-то например, грешката е систематична и винаги е еднаква и както някой вече беше написъл в предишната такава тема, която между другото заради твоите лирични простотии я заключиха, в компа, но на ниво VAGCOM, а не на лоста за чистачките е предвидено да се зададе корекция на измерването, и това е направено точно така за да не може някой капацитет като тебе, с 638 години опит да го ОБНУЛИ.

 

P.S. като ти чета поста излиза, че незнам какво точно съм казал, ама като ми го разясняваяш вземам да схващам какво точно съм имал всъщност впредвид smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката не е винаги еднаква - недей да се заблуждаваш - а зависи от някои неща!

От кои - написал съм го, по-горе.

А и ти можеш да се сетиш от кои - ако помислиш малко...... Тъкмо си инженер - и си ги учил тия неща!

Хайде, ако беше художник - да кажеш че не си ги учил..... Обаче не си художник.

КОРЕКЦИИ - ти можеш да ги задаваш от ВАГКома. Да - така е.

Или ако искаш - можеш да си го свалиш бордкомпа, и да си го свериш!

Но ОБНУЛЯВАНЕТО можеш и сам да го правиш.

Защо - ами то си пише в книжката.

Пенчо, бре - чети!

Иначе си видял нещо, и го казваш - ами явно си наблюдателен.

Обаче осъзнал ли си го докрай - какво означава?

Явно не.

Но следното се попитай - как ще броиш нещо точно, след като там вече имаш някаква стойност?

Не трябва ли първо да я изчистиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но следното се попитай - как ще броиш нещо точно, след като там вече имаш някаква стойност?

 

Нали имаш памет, която се изтрива сама след 2 часа, бре?!? ](*,) ](*,) Повтарям - тази памет се ИЗТРИВА, ОБНУЛЯВА! И не взима данни от другия "регистър"! ](*,) Като искаш да си гледаш разхода примерно от вкъщи до офиса - гледаш нея. Аман :!: smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stivi,

 

стига бе, човек! Спри се! Пишеш глупости, а и си вярваш.

 

Първо в българския език дума "обнулявам" не съществува! Писахме ти го с червено, закачахме се, ама не вдяваш smile049 Правилната дума е "ЗАНУЛЯВАМ" или "НУЛИРАМ"! Опитай се да ползваш една от двете.

 

Второ и двата "регистъра" отчитат средната стойност! А пък средната стойност се мери през целия период в който е работил двигателя. Това включва паленето, затоплянето, карането в задръстването и/или по магистралата и т.н. и т.н. Това което ти пишеш са мерения тип бакшиш с цел изкарване на по-малък разход за пред останалите бакшиши. И не ми казвай да го пробвам - предварително знам резултата. Играл съм го.

 

Минавам на режим "read only" в тази тема. И, понеже вече е прилично оспамена и подвеждаща и сменям заглавието и я местя при спама smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.