Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

SPAM: Неправилно отчитане на разхода - какво пише в книжката


stivi797

Recommended Posts

Значи, както и обещах :

Ето какво пише в книжката, за нулирането на регистрите, с цел уточняване показанията на бордкомпютъра за разхода на гориво.

Сега, Боби Докторът, ако прецени - може това да го включи в темата на Дог123. А ако реши - може и да го остави тук.

Предварително се извинявам, че нещата може и да ви се сторят не много ясни - но просто така са описани в книжката, и така ги пускам.

 

Раздел 1, Прибори и контролни светлини, стр. 15

( в скобки ще са моите пояснения, когато такива са необходими )

 

Абзац втори, отляво.

Памет

 

Изображение 5 – мултифункционален показател ( всъщност така казват на мултифункционалния дисплей ).

 

Мултифункционалният показател е снабден с две автоматични памети.

Избраната от вас памет се изобразява в центъра на изобразителното поле – изобр. 5

 

Памет за отделно движение – памет номер 1 – изобразява данните си тогава, когато на дисплея има изображение на цифра 1. В случай че на дисплея е изобразена цифра 2, изобразяват се данните на памет за общо движение – памет номер 2.

 

Паметите се превключват с бутон В – изобр. 6. ( става въпрос за бутончето, което е разположено отдолу на лоста за чистачките ).

 

Памет за отделно движение – памет номер 1.

Памет за отделно движение събира данни за движение от включване до изключване на запалване. Продължавате ли да се движите с автомобила си по време на 2 часа, след като изключите запалване, новите данни ще се отичат ( явно става въпрос за правописна грешка, правилното е отчитат ) заедно с предходните. Продължавате да се движите с автомобила си по-продължително от 2 часа, паметта автоматично се нулира.

 

Памет за общо движение – памет номер 2.

Паметта за общото движение събира данни от произволен брой отделни движения с автомобила чак до общото продължение на движението в размер от 99 часа и 59 минути или до изминато разстояние в размер от 9999 км. В момент на превишаване на посочените величини паметта ще се нулира, след което ще се провежда ново изчисление.

За разлика от памет за отделно движение, паметта за общо движение не се нулира в случай прекъсване на движението за повече от 2 часа.

 

Забележка

В резултат на отключване на акумулатора ( явно става въпрос за изключването му ) се нулират всичките данни, които са записани в паметта.

 

Стр. 16, най-горе

 

Превключвател на функциите А ( клавишът в края на лостчето ) и нулиращ бутон В ( бутонът, който е отдолу на лоста ) са разположени на лостчето за стъклочистачките – страница 15, изобр. 6.

 

Избор на памет

Искана памет се избира чрез повторно късо стискане на бутона В.

 

Избор на функция

Стиснете двуполюсния превключвател А в едно от негови две положения, горно или долно. На дисплея постепенно ще се изобразят отделни функции на мултифункционален показател.

 

Нулиране

Изберете съответна памет.

Стиснете бутон В и го дръжте стиснат по-дълго от 1 секунда.

 

С помощ на бутон В се нулират следващи данни на избраната памет :

Среден разход на гориво.

Изминато разстояние.

Средна скорост на движение.

Продължителност на движение.

 

Многофункционален показател можете да експлоатирате само тогава, когато е включено запалване. След като включите запалване, ще се изобрази последна избрана функция.

 

( тук следват обяснения за външната температура – които продължават до края на 16 страница )

 

17 стр.

 

Моментен разход на гориво

 

На дисплея се изобразява информация за моментния разход на гориво в I/100 км. Въз основа на тази информация ще можете да коригирате стила на движението на автомобила.

 

Моментния разход на стоящия или бавно се движещия автомобил се изобразява в l/h.

 

Среден разход на гориво

 

На дисплея се изобразява средния разход на гориво в l/100 км след последното изтриване на съответната памет – страница 15. Въз основа на тази информация ще можете да коригирате стила на движението на автомобила.

 

Ако искате да получите информация за средният разход на гориво през определено време, трябва да изтриете съответната памет чрез натискане на бутона В – страница 15, изобр.6 След изтриване на паметта и до изминаване на 100 м вместо информация за среден разход ще се изобразяват само запетаи.

( В случая обаче тази стойност е 1000 м, като през това време се изобразяват чертички – тъй е програмиран бордомпютъра. )

 

По време на движението изобразената информация се актуализира на всеки 5 секунди.

 

Забележка

Количеството на изразходеното гориво не се изобразява.

 

Пробег

На дисплея ще се появи информация за приблизителен пробег в километри. Тя показва колко километра автомобилът Ви още може да измине с наличния запас гориво и при същия стил на движение. Пробегът се изобразява по 10 км.

( Тоест, през приблизително 10 км тази информация се обновява. )

 

За изчислението на очаквания пробег се прилага средният разход на гориво през последните 50 км. Ако карате по-икономично, пробегът се увеличава.

 

В случай на нулиране на съответната памет – след откачане на акумулатора с последващото му прикачане – е необходимо да изминете около 50 км, за да се изобрази реална величина.

 

Изминато разстояние

На дисплея се изобразява разстоянието, което автомобилът е изминал след последното изтриване на паметта – страница 15. Ако искате да установите времето на изминало разстояние от определен момент, в този момент трябва да стиснете бутона В – страница 15, изобр. 6 – за да изтриете паметта.

Максималното значение на показателя за двете памети е 9999 км. След достигане на това значение, данните в съответната памет ще се изтрият.

 

( И по-нататък на тая страница се говори за средната скорост на движение и за време на движението, които нямат отношение вече къв разхода. Съответно, изводите нека всеки сам да си ги направи. )..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    19

  • PRR

    12

  • Milen Dimitrov

    9

  • pmirchev

    6

Най-много писали в темата

Пропуснал си съдържанието и надписите по корицата да постнеш...

 

Сериозно ли си мислиш, че някой ще го прочете това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако иска да го чете!

Който трябваше да го прочете - го е прочел вече.

И който ме апострофираше - вероятно също го е прочел.

Аз като ви казвам, че го пише - и остава само да се прочете. А вие - не, та не!

Но както виждаш - обясненията в книжката не са много ясни, та и думи има сгрешени там, тъй че някой трябва и да го обясни.

На мен имаше кой да ми го обясни......

А на колегата - кой да го направи?

Нали затова е форума - който е по-наясно, да го обясни на оня, който не е наясно.

Или не знам - може и да бъркам. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснал си съдържанието и надписите по корицата да постнеш...

 

Сериозно ли си мислиш, че някой ще го прочете това?

 

Аз го прочетох, но пак не разбрах, какво иска да каже колегата smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

facepalm.jpg

 

Боби, още ли е в сила предложението да си направим групово самоубийство с тъпи ножове? Че не се издържа вече! ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 smile091 smile091

 

@gogata - 6+ :smt017

 

Дали е тук мястото да попитам , какво се случва когато нямам борд комп ? Как да си следя разхода smile092

post-5751-138453433779_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проследяване, брат! Абсолютно невъзможно е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, още ли е в сила предложението да си направим групово самоубийство с тъпи ножове? Че не се издържа вече! ](*,)

 

Забрави да напишеш ритуално!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да няма начин, бре Вълко? [-X Просто колегата трябва да се свърже с гуруто на обнуляването да му обясни как стоят нещата! Че най-важните неща не ги пишат по книгите, ами се разпространяват апокрифно - от уста на уста и от Стиви на Стиви. smile091

 

@PRR, и аз не видях. Пък и не видях фермана да се различава по нещо от линковете към книгите, които му пуснахме на Стиви и приятелите му в петък. Освен, че е преведен на български де. Пък и нищо не видях за обнуляване след като е загряла колата. :-k Ама сега ще ни кажат, че не сме го прочели или не искаме да видим фактите, да знаеш! :smt034

 

П.П. Наистина забравих, че трябва да е ритуално. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато нямаш бордкомп – естествено че не можеш разхода да го следиш по тоя начин – като гледаш стойностите, които ти излизат на екранчето. Просто защото нямаш такова – или поне нямаш такива опции там!

И ти остава единствено да гледаш какво ти показва колонката, когато зареждаш гориво – но тя невинаги е точна. И не че датчиците вкарват голяма грешка – ами просто се правят преднамерени интервенции във софтуера – от бензинаджиите, та да печелят.

Как – това вече е друга тема.

За бордкомпа на Шкодата обаче – грешката е достатъчно малка – но само ако е нулиран.

Пояснявам защо се прави нулирането – защото в изчисленията на разхода въобще, участват стойностите от последните няколко пътувания, и съответно, изчисления.

Тоест – ако последните няколко пъти сте карали бързо, тогава сметките след началния период на колебание на показанията около някаква стойност ще покажат малко по-висока стойност от действителната. Като и обратното също ще е вярно – ако сте карали бавно, компът ще покаже по-ниска начална стойност. И чак след изминаване на някакво разстояние, поне няколко десетки км, или дори малко повече, тая стойност вече ще се приближи до действителната – такива са моите наблюдения.

Защо бордкомпютърът смята така – защото ако не се взимат предвид предишните стойности, началната грешка има вероятност да бъде много висока. А именно това се избягва, когато се взимат предвид и стойностите от последните няколко пътувания.

Ясно е, че компът трябва да почне отнякъде да прави сметки – и той започва от предишните стойности. И при положение, че човек рядко променя стила си на каране – тоя метод на изчисление дава добри резултати.

Обаче ако човек преди това е карал бързо, а при дадено пътуване почне да кара бавно, и ще започне да се чуди – как така сега карам бавно, и уж разходът би трябвало да е много малък – а не е така?

Коя е причината?

Причината е, че бордкомпютърът взима предвид предишните стойности – и не смята вярно.

Ако обаче преди това го нулирате – тези стойности няма да се взимат предвид, и той ще смята достатъчно точно – и то именно за това пътуване.

Иначе те няма да изчезнат – но няма да се взимат предвид!

Нарочно го пояснявам това – само за информация. Ако на някого му е интересно – макар че ако трябва да се задълбае с обясненията, може и сто страници да се изпишат, и пак ще е малко.

Как се прави нулирането – описано е в книжката, става с двата бутона, които са върху лоста за чистачките. С тях се изчистват и двете памети, или регистри, или както там предпочитате да ги наричате – например в руските книжки им казват поля, или полета.

Иначе, ако не си променяте много-много стила на каране – можете да чистите само първи регистър, като и това ще прецизира сметките на бордкомпютъра в достатъчна степен.

Но ако сте свикнали да карате всеки път по различен начин – е добре да нулирате и двата регистъра.

Защо това трябва да се прави приблизително след 10 км каране – ами защото при начален старт колата е още студена, и разходът й ще е доста по-голям, и като се добави тоя разход към оня от предишните пътувания – и грешката ще нарасне.

А и по този начин се елиминират първоначалните колебания на показанията – и бордкомпът по-рано почва да показва стойностите, които са близки до верните.

И още нещо – за тези, на които им е интересно. Всъщност в първи регистър се записва стойността на разхода за текущото пътуване – такава, каквато е в момента. А във втори регистър – се записва най-високата продължителна стойност от разхода за предишното пътуване….. Не средната или най-ниската стойност – а именно най-високата!

И оттам също следват много промени, които бордкомпът прави в изчисленията. С които човек също трябва да е наясно – за да знае как да използва най-добре машинерията, която е инсталирана в автомобила.

Както виждате, нищо кой знае колко сложно – макар че го казвам с много думи.

Ала наистина спирам дотук – защото нещата ще станат много подробни, и не вярвам някой някога да ги прочете.

Накратко обаче – нещата са точно такива.

И ако държите бордкомпът ви да показва максимално точно – имайте го това предвид!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тука пише как да си нулираш броячите, а не как да корегираш показанията, така че показанието и сметката на колонката да съвпадат, и никъде не пише, че иде реч за неправилно отчитане.

Чакам за часът и мястото на груповото ритуално самоубийство, за да се включа. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги нулираш - и компът не взима предвид предишните пътувания, а почва да изчислява разхода конкретно за това пътуване.

Кажи как по-простичко да го обясня?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги нулираш - и компът не взима предвид предишните пътувания, а почва да изчислява разхода конкретно за това пътуване.

Кажи как по-простичко да го обясня?

 

И за чии х...икс, като имаш това? ](*,)

 

Памет за отделно движение – памет номер 1.

Памет за отделно движение събира данни за движение от включване до изключване на запалване. Продължавате ли да се движите с автомобила си по време на 2 часа, след като изключите запалване, новите данни ще се отичат ( явно става въпрос за правописна грешка, правилното е отчитат ) заедно с предходните. Продължавате да се движите с автомобила си по-продължително от 2 часа, паметта автоматично се нулира.

 

И защо тактично си мълчиш за обнуляването при загряла кола :?: Реторичен въпрос, спести си отговора. Мисля, че на всички им е ясен. smile175

 

 

Накратко обаче – нещата са точно такива.

Кратко, кратко...колко да е кратко!? smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги нулираш - и компът не взима предвид предишните пътувания, а почва да изчислява разхода конкретно за това пътуване.

Кажи как по-простичко да го обясня?

 

Аз те разбрах. smile152 Не виждам кво сложно има.Колега продължавай в същия дух,който иска да знае ще чете постовете ти,който не иска да си остане непросветен,всеки има право на избор. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнение назаем от другата тема.

Как да калибрираме показанията за разхода, ако бордовия компютър показва по-голям или по-малък разход от действителния.

 

Пресмятате си реалния разход за всяко зареждане и го сравнявате с показанията по борд компютър.

Желателно е да се натрупа статистика от няколко зареждания за да се очертае по-точно реалната тенденция.

Ако не се откроява явно отклонение от реалността няма смисъл от донастройване.

 

Отваряте през VCDS/VAGCOM, controller 17, Instruments

 

Click advanced functions, Adaptation box 10

 

Отива се на channel 3

 

Стандартната стойност е 100%, като може да се коригира в областта от 85% до 115%

 

Колегата от британския форум е направил следното:

Mine was originally defaulted at 100%, but worked it out that it should have been 113%. After changing it, dash display is certainly a bit lower, so hopefully much more accurate now.

 

Това съм правил аз на Октавия 1 от профила ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам за часът и мястото на груповото ритуално самоубийство, за да се включа. smile092

 

+1 , ако преди това не погинем от присвиването на коремните мускули smile048

 

P.S. Смея ли да питам още нещо... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги нулираш - и компът не взима предвид предишните пътувания, а почва да изчислява разхода конкретно за това пътуване.

Кажи как по-простичко да го обясня?

 

И всеки път като ми загрее колата да доливам резервоара и да нулирам компа, и преди да я изгася да долея отново, че евентуално да се получи еднакъв верен разход? smile150

И ако за тебе 10% (защото при мене са толкова, без значение дали съм карал градско, извън градско с топла или студена кола) са незначителна разлика, що не ги плащаш ти а?

 

Сега до админите, предлагам, за да се избавим от груповото ритуално самоубийство, да въведете назаем от VW форума правилото всеки пост на стиви да се пуска след като е прочетен и одобрен от администратор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който няма борд може да ползва някой от сайтовете в интернет където можеш

да си въведеш всяко зареждане и да си следиш разхода естествено по бележки

от бензиностанциите. Другия вариант е MS Excel smile035 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да въведете назаем от VW форума правилото всеки пост на стиви да се пуска след като е прочетен и одобрен от администратор.

 

УУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУ

Цензори такива!!! :-k

Човека дава мнение все пак. Може и да не е най-вярното но нали има дискусия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И чрез ВАГкома също става - ако му се занимава на човек.

А и другия метод - с откачане на акумулатора - освен че го пише, но ми го предложи и един колега със Шкода, от паркинга.

Вика - Абе откачаш акумулатора, и всичко се чисти! smile091

И като му казвам - Добре сега, но колко пъти можеш да го откачаш акумулатора? Нали ще разбиеш клемите?

Оооооо, неееее! Монтирал съм си изключвател на масата! - и ми го показва, голяма кутия с бутон от военен Зил.

Не го използва точно за обнуляване де - но е светнал, че и за това става. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Не го използва точно за обнуляване де - но е светнал, че и за това става. :mrgreen:

 

Ей, не щеш да го покажеш това за обнуляване. Аз още съм в невидение как точно се обнулява компютър/регистър smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да няма объркване , може би е най-добре колегата да направи едно клипче с добро качество на цялата процедура и да го качи тук smile049

PS Вече се чудя дали да не си сложа борд комп. заради тази тема smile152 smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги нулираш - и компът не взима предвид предишните пътувания, а почва да изчислява разхода конкретно за това пътуване.

Кажи как по-простичко да го обясня?

 

Ама как става тоя номер в книжката изрично си пише, че двете графи следящи разхода са съвсем различни и ползват различни данни. (И аз си чета книжките и в петък пак си я прочетох)

 

Освен това докато си двемех в едно задръстване си нулирах двата индикатора:

1. 5 минути нямаше никаква идикация за разхода и на двата.

2. Преди да ги нулирам единия 1 показваше 9,6/100, 2-я показваше 7,5/100 и след тази сложно манипулация с обнуляването smile091 и двата показваха различен разход, а сега ми обясни това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото неправилно си ги обнулил. Това обнуляването не е лесен процес, като зануляването smile091

 

В твоя случай проблема идва от това, че си ги обнулил последователно, докато ти работи колата. И така като гледам първо си обнулил 1 и след това 2 smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.