Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Неправилно отчитане разход на гориво.


dog123

Recommended Posts

Здравейте колеги. Имах съмнения , а сега вече съм сигурен че борд компютърът ми показва по малък разход отколкото е реалният. Разликата е около 1 литър - 7.3 срещу 8.3 литра реално.

Въпросът ми е има ли начин за калибриране?

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - когато палиш, и двигателят още не е загрял - бордкомпът показва висок разход, и това е нормално - защото колата още не е загряла.

Но и после трябва да се минат поне 10 км, та бордкомпът да си доуточни показанията - дори и ако колата е вече загряла.

И ако караш най-вече на къси дистанции - показанията за разхода няма как да са верни. Но дори и на по-дълги дистанции да караш, над 10 км - също са възможни грешки.

И затова основното, което трябва да направиш, след като минеш няколко километра, а и след като колата е загряла - натисни бутона за нулирането, и обнули показанието за разхода!

И тогава бордкомпът ще ги уточни по-прецизно показанията си - и няма да лъже.

Второ - за да не лъже компът, всъщност трябва да се изчистят всички регистри - както регистър 1, така и регистър 2.

За целта трябва да ги превключиш с клавиша, като после задържаш и другия бутон, отдолу, в режим на нулиране, при всеки регистър - и така ще ги изчистиш. Защото не ги ли изчистиш - показанията в тях се сумират, и всъщност сметките за разхода почват точно от тая сумирана стойност - аз това съм забелязал.

А като ги изчистиш - показанията, съответно и сметките - си почват отначало.

Поначало във втори регистър се запомня стойността от предишното каране - и ако предишния път си карал по-бързо или по-бавно, сметките на компа почват вече от тая по-висока или по-ниска стойност. Но тая стойност влияе и на стойността в първи регистър - и това съм забелязал. Наистина, не знам как, и вероятно това може да се махне - но явно зависи от програмирането на компа, а там не съм барал.

Обаче изходът е тоя - чистят се и двата регистъра, и тогава няма какво да се прехвърля, и съответно да вкарва грешка!

И тогава показанията стават максимално точни.

А ако независимо от това пак ти вкарва някаква грешка - може да има проблем и с някой от датчиците - но това е много малко вероятно!

Тъй че пробвай първо това - с чистенето на регистрите.

Чистенето става с едно и също бутонче, което се намира отдолу, върху лостчето за управление на чистачките - оня, който е отдясно - но трябва да го натискаш по различен начин. А с другия бутон, или клавиш, оня, който е накрая - ги редуваш регистрите. То за удобство на дисплея излизат цифрите едно и две - горе, вляво - та да ти подсказват на кой регистър си. И отначало малко трудно ще ти се удава да ги натискаш - но на третия-четвъртия път ще му свикнеш.

Леле, дано да съм ти го обяснил това разбираемо - че тия два бутона, както се натискат един след друг, са много досадни! Но бързо се свиква, в интерес на истината!

Накратко - това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички бордкомпютри на Октавия лъжат. Просто някой собственици се самозалъгват, че не ги лъжат. :)

 

Някъде във форума, някой беше описал как се калибрира с VAG-COM. Но не помня дали ставаше и на О1 и на О2 или само на О2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично никога не бих взел показателя за разход от борд компа за 100%-та истина, дори

и да е направена каквато и да било калибровка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютърът на автомобила пресмята разхода по следния начин: предварително е известна стойността за разход на една дюза. Умножава се по 4 бр. дюзи и по брой отваряния (в милисекунди). Получава се т.нар. "моментен разход". Специално за О2 е на всеки 2 секунди. Ако той се раздели на времето (при престой) или на изминатото разстояние (при движение) съответно се получава стойност l/h или l/100 km.

Друг е въпросът, че при зареждане има значение температурата на горивото. При по-голямо количество заредено гориво - по-голяма разлика. Калибровката на колонките... Калибровката на компютъра на колата (справка - с VAG-COM е възможна донастройка в + или -). Разлика, произтичаща от различен размер гуми, например и те така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят борд компютър пък показва абсолютно точно.

Аз обаче схванах мисълта на стиви :

Човекът "писател" ;) може би има предвид следното нещо: Ако си напълним резервоара до горе да речем трябва да нулираме "регистъра 2" на 0.0 и тогава да започнем измерването до следващото пълнене на колонка . Искал е да каже , че ако не сме занулили втория брояч ( регистър), то той ще внесе грешка при по-нататъшното измерване. Това дефакто е така, но по принцип човекЪт се изразява бая дълго и процесорите на четящите от време на време забиват...

 

Поздрави на стиви и на всички ! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, свикни с мисълта, че не знаеш всичко и не разбираш от всичко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dog123, разлика почти винаги има. При мен е към 5%. От друга страна и гумите ти дават разлика от 3-7% (според размера) от реално изминатите километри и те така. На О2 обаче има вариант да се калибрира показанието за разхода на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено когато съм заредил до горе , съм нулирал дневния километраж , както и показанията на борда за разход на 1 ва и 2 ра графа.

При последващото зареждане до горе дневния и този на 2 ра графа съвпадат като километри , разхода е 7.3 по борд , по колонка 8.3 .

Разбира се показание по първа графа е различно защото това замерване е градско от последователни дни, и той се е само-нулирал поне 22 пъти.

Не виждам смисъл всеки път да нулирам показанието по 1 ва графа , защото то така и така се е само-нулирало.

s_flag .

 

 

Освен това тази екстра , поне по мое виждане е сложена за да може малко или много да коригираме стила си така че да имаме по малък разход на гориво , а оттам и разход от портфейла.

Затова смятам че трябва да показва вярно, и ще направя нужното за да е така.

Явно ще трябва и една контрола на дълъг път за да видя дали предположението че къси градски дистанции объркват компа е вярно.

Това че ни лъжат и цакат по бензиностанциите е ясно , за всеки случай ще направя още едно мерене пълен пълен.

Благодаря на всички ви за мненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще нося в понеделник книжката и ще преписвам директно от нея.

Но там са късите пояснения - а дългите са тия, които съм ги написал!

И не съм си ги аз измислил - а цитирам какво са ми казали.

Като човекът ми ги е казвал нещата много подробно, с много думи - той с това се занимава, с програмиране на автомобилни бордкомпютри.

А с по-малко думи обяснението се заключава в следното - двата регистъра трябва да се обнулят, за да бъдат показанията за разхода максимално точни.

И като съм чел и в книжката какво пише - осъзнах какво се има предвид.

И пак казвам - пробвах го, и проработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де аз едно нещо не можах да разбера. smile049

Защо трябва да занулявам/обнулявам или както искате го наричайте след като колата е минала няколко километра?

Ами че то дори когато колата работи на място след като е запалена си харчи и в първите километри докато е студена

харчи доста повече дори. Какво бих спечелил аз ако чистя показателите след 10-на км. едно голямо нищо

ще видя какъв ми е разхода на загрял автомобил ама мен това не ме грее, защото работата на място на двигателя

и в първите километри също си е част от това което ми излиза от джоба нали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Гледай сега как се опитваш да разваляш хубавата тема с логични разсъждения! :lol:

Аз вече с нетърпение очаквам понеделник, когато ще се окаже, че като изминеш 283,5 км, спреш и си ОБНУЛИШ показателите, разходът ти при пробег 0 км е 20,7 smile048 ..ма не знам за коя версия на Октавия това важи - дали с по-стария шрифт на надписа или с по-новия...Дано stivi ни каже...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре , аз да си попитам ... вие сигурни ли сте , че тез колонки мерят вярно ... аз до колкото знам 3% за тях са статистическа грешка и още малко за бензиджията и хоп разлика половин кило ... те са ориентировъчни (показанията) да знаят данъчните колко акциз , че земат smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колегите от http://www.briskoda.net

 

Как да калибрираме показанията за разхода, ако бордовия компютър показва по-голям или по-малък разход от действителния.

 

Пресмятате си реалния разход за всяко зареждане и го сравнявате с показанията по борд компютър.

Желателно е да се натрупа статистика от няколко зареждания за да се очертае по-точно реалната тенденция.

Ако не се откроява явно отклонение от реалността няма смисъл от донастройване.

 

Отваряте през VCDS/VAGCOM, controller 17, Instruments

 

Click advanced functions, Adaptation box 10

 

Отива се на channel 3

 

Стандартната стойност е 100%, като може да се коригира в областта от 85% до 115%

 

Колегата от британския форум е направил следното:

Mine was originally defaulted at 100%, but worked it out that it should have been 113%. After changing it, dash display is certainly a bit lower, so hopefully much more accurate now.

 

Това съм правил аз на Октавия 1 от профила ми. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опаааа, може да се роди нещо смислено в тази тема.....

smile004

minimalizum , благодаря ви сърдечно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колегите от http://www.briskoda.net

 

Как да калибрираме показанията за разхода, ако бордовия компютър показва по-голям или по-малък разход от действителния.

 

:smt017 :smt017 :smt017

 

Посмяхме се, поспорихме... Надявам се петъкът да е бил по-весел. Темата е разчистена от ненужните коментари. Извинявам се на автора за допуснатия "временен" спам и на Стиви, ако се е почувствал преднамерено обиден или засегнат. Мисля, че съдържанието е изчерпано. Приключвам я! Ако някой от участниците желае отваряне - изпратете ми ЛС smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.