Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Колегите с SDI мотори. Твърдо ли ви работят моторите.


sfr

Recommended Posts

Имам предвид Твърдо ли е чукането на мотора. Днес си правих едни простотии с мотора, развъртах капачката на маслото при загрят мотор и вакуума беше доста силен. Аз доколкото знам това е добре. Принципно проблем с паления нямам, антифризи загуби нямам, масло около 600- 700 грама от смяна до смяня 12к км, не пуши, само при настъпване изпушва, не мирише на чавдар отзад, но мамка му и мотор много ми е шумен, колата я имам от бебе и такова твърдо тракане не е имало. Като се наведа над мотора, не чувам около мен какво става, това не е било никога. Почвам да си мисля за клапани. Отделно че вече на два пъти ми се случи както работи на място и изведнъж един много силен шум в продължение на около минута, като на задиране на метал с метал. Но като отворих капака шуми идваше най- силно от ремъците. Ще свалям утре динамото да му водя четките, и лагерите, че все пак е на 350к км колата, ако не е то може би е водната помпа, не е сменяна досега. Ако и тя не е значи е от вътре от мотора. Някой нещо да каже по темата. Симптоми подобни да е имал. На тея километри наблюдения. Имам и ваг ком мога д апусна дани за предварения и закъснения, да видите градусите на впръскване. От ваг кома гледах и налягането на маслото, добре е. 2 бара минимум. Тук малко на изуст говоря, но имам ясен спомен, че е двойка при работа на обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и една обтяжна ролка по този ремък. Тя също умее да стърже. Най-добре запали мотора без ремъка и чуй дали има разлика. След това вече се вкарвай във филми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и една обтяжна ролка по този ремък. Тя също умее да стърже. Най-добре запали мотора без ремъка и чуй дали има разлика. След това вече се вкарвай във филми.

 

Ами ще пробвам това което ми каза, ама то това стръжене става от време навреме, божа работа да разбера дали е от нея. По скоро да я смъкна и да я видя как се върти ама.... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си сменял ролката на алтернатора , си я смени на време . Тя е консуматив и се сменя на 80-90 хил. км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си сменял ролката на алтернатора , си я смени на време . Тя е консуматив и се сменя на 80-90 хил. км.

 

 

Знам че сменяха ремъка, ама дали са я сменяли тая ролка, не мога да ти кажа. Нямам и спомен да съм я купувал. Днес караха колата нямаше проблем, ама тея дни ще се хвана да смъкна алтернатора да видя. Много е студено. При нас е -2, 3 а влажноста е няма да казвам че може човек да се одави само като диша. Сещайте се как се усеща студа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си сменял ролката на алтернатора , си я смени на време . Тя е консуматив и се сменя на 80-90 хил. км.

 

 

Знам че сменяха ремъка, ама дали са я сменяли тая ролка, не мога да ти кажа. Нямам и спомен да съм я купувал. Днес караха колата нямаше проблем, ама тея дни ще се хвана да смъкна алтернатора да видя. Много е студено. При нас е -2, 3 а влажноста е няма да казвам че може човек да се одави само като диша. Сещайте се как се усеща студа.

 

 

А някой да знае трябват ли ми специални инструменти за да смъкна ролката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да трябва специялен ключ s_flag

 

Мерси колега. Ами като я сменя ще пиша пак да кажа резултата. А за твърдия звук на мотора незнам още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да трябва специялен ключ s_flag

 

Мерси колега. Ами като я сменя ще пиша пак да кажа резултата. А за твърдия звук на мотора незнам още.

Какво масло си сложил последно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10W40 Selenia Много ми го похвалиха че на супърб го наливали и викам айде и аз да пробвам. Попринцип винаги съм наливал скъпи масла и никога не съм се циганил за парите, също и филтрите. Ама преди карах с 5W40, и понеже ми вдигна малко разхода на масло и реших да пробвам с по-дебело. Нормално от както имам колата гореше по 400 грама от смяна до смяна, после станаха между 700 и 800, после сложих това и досега съм долял само 150 милилитра за 5000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Да вдигна малко темата, а и бях обещал да пиша като имам резултат относно шума. Тея дни беше по-топличко та смъкнах ремъка да видя коя от ролките е заминала и се оказа оптегача. Ролката на динамото е здрава- в едната посока не се върти в другата се върти. Та сега ще сменям оптегача. Имам само един въпрос така и така съм подхванал да пиша. Някой знае ли какъв размер е камъка за гайката на коляновия вал, чрез която да завъртя няколко пъти после на ръка да видя всичко наред ли е след смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвай с няколко камъка! Все някой ще се нахлузи на гайката...Пък , ако нямаш камъни можеш да вдигнеш дясната предна гума , поставяш на скорост и започваш да въртиш гумата. Би трябвало и коляновия вал да почне да се върти, а с него и ремъците. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвай с няколко камъка! Все някой ще се нахлузи на гайката...Пък , ако нямаш камъни можеш да вдигнеш дясната предна гума , поставяш на скорост и започваш да въртиш гумата. Би трябвало и коляновия вал да почне да се върти, а с него и ремъците. :-k[/quote/]

 

 

Аз камъни имам ама точно от тоя тип нямам, моите са шестостени камъни, а тая въпросната гайка е друг модел, не знам как ги наричат точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвай с няколко камъка! Все някой ще се нахлузи на гайката...Пък , ако нямаш камъни можеш да вдигнеш дясната предна гума , поставяш на скорост и започваш да въртиш гумата. Би трябвало и коляновия вал да почне да се върти, а с него и ремъците. :-k[/quote/]

Аз камъни имам ама точно от тоя тип нямам, моите са шестостени камъни а тая въпеосната гайка е друг модел, не знам как ги наричат точно.

 

този тип е - оградената

post-6796-138453436514_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/C ... 27266132/3

 

Мисля че и с дванадесетостен ще стане а не с шестостен. Както са гайките на външните карета на полуоските. Ако не си разбрал е 17 мм дванадесетостен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/C.en-GB.S00.5311.00/27266132/3

 

Мисля че и с дванадесетостен ще стане а не с шестостен. Както са гайките на външните карета на полуоските. Ако не си разбрал е 17 мм дванадесетостен.

 

Благодаря колеги, май си избрах коледен подарък- комплект камъни дванадестостени. :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа Форсето го има този камък и цената му е някъде към 200 лева на компллект куфар. Камъка за гайките на каретата май беше 36 така че ако и заради него ще вземаш имай го впредвид че масово комплектите са до 32.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа Форсето го има този камък и цената му е някъде към 200 лева на компллект куфар. Камъка за гайките на каретата май беше 36 така че ако и заради него ще вземаш имай го впредвид че масово комплектите са до 32.

 

Ок, ще разгледам какво се предлага, и ще видя да взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ще въртиш на ръка при условие че си сменял обтигача на пистовия ремък? Защо смени обтегача а не само ролката? Климатик имали колата и ако има да не нещо да е блокирал или демферната шайба да дрънчи нещо ако тампоните и са заминали? Имам колега с октавия СДИ и мотора му работи много тежко според мен но проблем няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ще въртиш на ръка при условие че си сменял обтигача на пистовия ремък? Защо смени обтегача а не само ролката? Климатик имали колата и ако има да не нещо да е блокирал или демферната шайба да дрънчи нещо ако тампоните и са заминали? Имам колега с октавия СДИ и мотора му работи много тежко според мен но проблем няма.

 

Ами аз не съм сменял нищо още :D. Видях че има само ролки, ама разлика в цената няма голяма. Та затова си помислих направо да сменя целия обтегач. Има климатик колата. Просто вчера свалих ремъка и започнах да ги проверявам една по една. И като завъртях ролакта на обтегача и почна да шуми на заминал лагер точно. Явно тогава, когато взе да стърже докато работеше мотора, тогава е заминала. Ролката на компресора на климатика е добре. А това да го завъртя после два- три оборота го гледах в някой си мануел, като преверка един вид да не би ремъка нещо да не е влязъл.

 

пс: А и как ще развия самата ролка, като тя ще се върти, пак опирам до онея инструменти наречени специални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ролката на обтегача за пистовия ремък се развива със звездогаечен 16 или 15 и мисля че е точно 16. Отиваш на канал вземаш една 3 мм бургия за чоп. Слагаш ключа и напъваш в посока стягане от долу под колата когато си до откат тогава на алуминиевия обтегач има един отвор който съвпада с неподвижната част и пъхаш бъргията като чоп и пускаш ключа. Слагаш го в удобно положение и напъваш на развиване и готово. Слагаш новата ролка и по обратния ред. Обтегача се сваля от един болт 10 или 13 не помня вече които е в алуминевата конзола като се бърка зад динамото в един малък отвор.

Ремъка ако се сменя само може на земята без канал само махаш решетката на халогена и бъркаш с ключа напъваш назад в посока затягане и махаш ремъка като най добре е да има кой да дръпне ремъка докато държиш ролката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ролката на обтегача за пистовия ремък се развива със звездогаечен 16 или 15 и мисля че е точно 16. Отиваш на канал вземаш една 3 мм бургия за чоп. Слагаш ключа и напъваш в посока стягане от долу под колата когато си до откат тогава на алуминиевия обтегач има един отвор който съвпада с неподвижната част и пъхаш бъргията като чоп и пускаш ключа. Слагаш го в удобно положение и напъваш на развиване и готово. Слагаш новата ролка и по обратния ред. Обтегача се сваля от един болт 10 или 13 не помня вече които е в алуминевата конзола като се бърка зад динамото в един малък отвор.

Ремъка ако се сменя само може на земята без канал само махаш решетката на халогена и бъркаш с ключа напъваш назад в посока затягане и махаш ремъка като най добре е да има кой да дръпне ремъка докато държиш ролката.

 

 

Видях аз, отворих книгите да видя начертаното кой болт къде е. Мерси колега. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгите е истината. За ролката на динамото най-лесно се разбира когато е тръгнала да си заминава пистовия ремък трепти (подскача) това трептене се вижда най добре между обтяжната ролка и ролката на динамото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгите е истината. За ролката на динамото най-лесно се разбира когато е тръгнала да си заминава пистовия ремък трепти (подскача) това трептене се вижда най добре между обтяжната ролка и ролката на динамото.

 

 

Е определено не е тя, не трепти изобщо. Поръчах само ролка за обтегача и се надявам да няма други повреди та да си карам и smile021 . Мерси колега мисля, че темата я приключихме, надявам се. Айде със здраве и Весело посрещане на празниците. Ах как ви завиждам, че сте в България за празниците. smile159.

 

 

пс. А относно шумната работа на мотора май се усетих от къде е. Онзи ден ми се наложи да направя по-дълъг преход от 6 км градско каране. Та като стигна 90 градуса, и покарах така 30 мин. и стопли нафтицата и поомекна звука. А междудругото да спомена за тези които реват, че само в БГ нафтата е шибама. Обиколил съм с тая кола половин Европа, нафтата е хубава докато не прекосиш морето и отидеш на англоговорящия остров. Всичките проблеми почнаха там. Пак се разписах smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.