Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ел. проблем


warfather

Recommended Posts

Поне тук в нашия град не успяха да ми помогнат за това се обръщам към вас. Колата е фабия 1 дизел и от месец насам когато пусна подгряването на задния прозорец се получава смущение в радиото а радиостанцията която е за разговори с централата все едно е запушена. Сменях разкачах слагах други но никакъв ефект. Излиза че колата излъчва ниско честотен сигнал около 100-150 мгх и заглушава антените. Сигнала е много силен при включен подгрев на задния прозорец и слаб при включени фарове. На запален двигател проверявам на контакт с включени фарове. На запален двигател на подгревно без фарове заглушава на макс. При включен какъвто и да е друг консуматор няма проблем. Майстора на станциите каза че не е от станцията. Майстора на тоците по колата казва че е ниско честотен сигнал но в колата нямало такова нещо което да го излъчва. Когато взема друга антена подвижна и я отдалеча на 2 метра от колата заглушаването изчезва. Приемам всякакви идей

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На "прима виста" - лош ("църкащ") контакт по трасето на тока за нагревателя. Не знам как е на Фабия 1, но предполагам през реле. Бих се насочил към него или към предпазителя в тази верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с реле е защото на бутона няма силови кабели а при натискането му под волана се чува едно щракане тип реле. Но аз пусках директно от акумулатора + до подгревното и проблема е същия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за лош контакт май остана само куплунга на реотана или протрит кабел...

Предполагам че във веригата на нагревателя няма други консуматори и по принцип можеш да си направиш експеримент с кондензатор паралелно на реотана.

За съжаление в момента нямам възможност да ти подскажа капацитет, който да "убива" честотата, която пречи на радиостанциите.

Лошото е че дори да помогне кондензатора, това няма да реши проблема, а само ще го заобиколи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ти не е в отопението на задното стъкло изобщо. Поради износени четки на алтернатора и/или контактни пластини на ротора е възможно при определено натоварване там да хвърчат искри. Искрите са източник на електромагнитни смущения а в случая отоплението на задното стъкло когато е включено се явява като предавателна антена. Не съм запознат дали в автомобилните алтернатори не се вземат допълнителни мерки за искрогасене, та евентуално това да ти е проблема.

Нискочестотно смущение... то това е звуковия диапазон. Това си е бая високочестотно смущение щом влиза в KВ или УКВ, не знам каква ти е радиостанцията smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да свали човекът ремъка на алтернатора и да пробва дали се смущава при бачкащ мотор ( със свален ремък) . После да включи само на контакт ( без да пали) и да пусне консуматора- заден реотан . И така се правят 2-3 опита и разбира !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да поясня. Имам радиостанция на 162.3 Мхц работна честота. Слагам ключа и завъртам на контакт проблем няма, завъртам ключа на фаровете на габарите също няма проблем, завъртам на къси светлини индикатора за смущения се активира с една единица. Гася всичко и паля двигателя, включвам къси и пак с една единица по скалата. Гася късите светлини на запален двигател и включвам подгревното на задното стъкло, защото само на запален двигател работи и скалата за смущения се напълва на макс с 3 деления и централата насича, а в определени места и нацяло заглъхва. По станцията няма шум или някакви звуци. Радиото на ЦД-то започва да шуми. Когато огася само подгревното и двигателя си работи проблема изчезва. Свалях кората отзад и почистих двете клеми и проверих кабелите дали са прекъснати. Почистих всички маси. Пусках на подгревното директно ток от акумулатора ефект нулев продължава да си смущава. Пусках директно ток на станцията ефект нулев. Слагам друга антена която е с магнит за разлика от оригиналната която е хваната за самото купе и тази магнитна антена я слагам навсякъде по колата на тавана на предния капак отстрани ефект нулев, но когато я отдалеча на около 2 метра смущението изчезва. Отзад на подгревното две от пистите са прекъснати, но ми казаха, че това не може да бъде проблем. Майстора на станциите, а смея да кажа, че си разбира от занаята ми каза, че проблема е в подгревното и ме пита дали там идвал прав или променлив ток, но аз не знам. Ходих при майстор който се занимава с ел. по автомобилите и динама стартери, но каза че за първи път се сблъсква с такъв проблем и нема как да ми помогне. Слагаха двма майстори уреди да мерят и казват че динамото цепи мрака 14.2 без консуматор а с фарове и подгревно включени 14.1. Забелязал съм че при габарити и включени авариини започва да примигва осветелнието на таблото. Нямам никакви глупости по колата да са слагани. Пробвам на място да въртя волана тъй като помпата е голям консуматор проблем няма, пускам вентилатора на парното пускам климатика и всичко което се сетя за консуматор, но проблем няма, а единствено и само като включа подгревното. Утре съм решил да го захраня от друга кола или друг акумулатор директно за да видя как ще реагира. Остава накрая да прави проблем фолиото с което е затъмнен прозореца. Изцяло в десета глуха съм :). Не е проблем да остане така, но мразя да имам нещо което не работи по колата и да е неизправно и ми е като трън в дланта.

 

Благодаря на колегите за насоките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да свали човекът ремъка на алтернатора и да пробва дали се смущава при бачкащ мотор ( със свален ремък) . После да включи само на контакт ( без да пали) и да пусне консуматора- заден реотан . И така се правят 2-3 опита и разбира !

 

реотана без да е запален мотора не се включва освен ако не му подам принудително ток директно от акумулатора и смущението си го има или поне така ми казаха защото аз държах кабела :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, щом ползваш рация - значи караш такси. Следователно колата винаги ти е топла !

Следиш ли мисълта ? ;) Ам за кво тий тоз подгрев на задното стъкло , бе пич !? :D - това е шегичка .

...Запалката също е голям консуматор на ток . Пробвай как е и с нея - както и на запален мотор , така и на контакт само и дори без контакт. Реотаните ( като подгрева на задното стъкло) са активни консуматори и не може да правят ВЧ смущения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко съм пробвал. Антената е на 5 пръста задното стъкло и е захваната за задния ляв панел в горната му част. Нито запалки, нито каквото и да е не оказва влияние. Само като има ток към подгревното дали включен през бутона-релето-кабелите или деректно минус на купето и + от акумулатора си вкарва смущението. Но както казах няма значение къде ще е антената освен ако е на около 2 метра от купето или ако е разкачена антеаната от конектора на станцията. Плюс че има си смущение в радиото особенно на радио FRESH и радио ROCK

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте какво открих:

Heated Rear Window kills radio reception!

 

Това са извадки от последния пост в темата:

Condition

Some customers may comment that the radio has poor reception or radio static/increased interference when the rear window defogger is turned on. Also, some rear window defogger grids may be inoperative.

 

Cause

This condition may be due to microscopic cracks in the electrically heated grids of the rear window defogger. These cracks may cause electrical interference when the rear defogger is on and this could affect radio reception.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ме съмнява, че при директно подаване на захранване към подгрева на задното стъкло, ще има смущения :-k . Мисля се, че самите смущения са породени от конвиниес модула, който отчита натискането на бутона за подгрева и сработва релето за захранване към задното стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С радио честотите съм на "Вие" и каквото и мнение да изкажа ще е глупаво. Намерих още нещо по темата:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=409751

Давам тези връзки с идеята, че е възможно да са в помощ при откриването на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tова по-горното вероятно се отнася за автомобилите , чиито антени са вградени в задните стъкла и при подаване на напрежение на реотана се получава екраниране на "антената". При нас ( шкодите) :D антените стърчат на покрива и вероятно няма отношение към таксито на колегата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Отзад на подгревното две от пистите са прекъснати, но ми казаха, че това не може да бъде проблем.

Аз мисля, че точно това е проблема. Там има искрене, но то не е "светлинно шоу" да се разтопи после и замирище а искрене в спектъра на УКВ. Намери мястото на прекъсванията и го оправи, има начини за ремонт или го доразруши и ефекта ще изчезне. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то може искренето да мине и в СВЧ спЕкТъра ! =D> Големи спектри , големи резонанси и дифракции стават в тез шкоди ! Най-лесно се възстановява реотана ( разбирай прекъснатите писти) като се изчегъртат още малко за да не искрят . Две писти няма да окажат влияние на топлото на стъклото.

 

п.п. И пак не ми стана ясно , след като човека кара цял ден - за какво му е да ползва реотана на стъклото ?! Досега не съм видял замръзнало такси ... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димон както казах по рано мразя нещо да не е наред по колата. Ако искаш ме наречи префекционист, глезльо или както желаеш независимо, че съм бакшиш искам всичко да си е изправно. На много мой колеги съм го казвал, че на първо място е моята сигурност и комфорт отделно това, че возим много и различни хора за които нося отговорност. Утре ще започнат студовете и за нула време в Сливен с тоя вятър всичко се сковава в лед, а подгревното е доста полезно понякога. За сега не съм провел тестове с друго захранване и т.н. за това не мога да кажа какво се променя, но открия ли проблема ще споделя и благодаря на всички споделили мнение до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aми добре! С това трябваше да почнеш : " Ако искаш ме наречи префекционист, глезльо или както желаеш независимо".... разбран си ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.