Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Как да поставя детско столче


marin skodov

Recommended Posts

На самото столче трябва да има упътване от къде и как да прекараш предпазния колан! Ако го пазаруваш ново от магазина - трябва и книжка да има 100%. Ако не можеш да се справиш и така, питай тези от магазина или някой друг татко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш и изофикс... Ами ще трябва да монтираш колан поне от страната където ще возиш джуджето! Нямаш избор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ви луди ли сте?Детско столче в спортна кола!!! [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иииии, ужас, бат Ники! smile027

 

 

През първата година (или поне 8-9 месеца) не е задължително да имаш детско столче.

Достатъчно ти е столче за количка (към количката). Него спокойно можеш да си го ползваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колан се слага. Има гайки за него на задната колонка под кората до задния джам. Долу гайката е на на нивото на сгъвката на задните седалки. За закопчалката гайката е между 2 те седалки в отворите, който се виждат пак като се вдигнат седалките.

 

Колата не е много пригодна именно защото

Абе ви луди ли сте?Детско столче в спортна кола!!! [-X

 

Най - добре е да си вземеш комби. 120ката си остави за теб, това е кола за един шофьор да и се кефи и един свидетел, за да му прави евала. Отзад седалките са за парлама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори бебешките кошчета (предхождащи столчетата) трябва да се закачат механично към колата - за безопасност на бебока и за спокойствие на мама и тате. Понеже нямам Изофикс кошчето на сина е предвидено да се закача с колана - независимо дали е сложено в посока или с/у движението.

Така, че колега слагай колани отзад - вържи бебето, да е мирна колата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че кошницата може да се слага и на предната седалка, обратно на посоката на движение, хваната с колана, но и риска е по-голям. Най-добре си монтирай колани и отзад и си вземи хубаво и сигурно столче със здраво захващане. Компромиси със сигурността на човечето не бива да се правят! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може.

Само отзад.

 

Колега в грешка си, може при деакативирана въздушна възглавница (чл. 137в, ал.5). Шкода 120, въпреки, че е спортен автомобил няма такава. Даже някои модели автомобили имат фабрично поставена ISOFIX система и на предната седалка.

 

Извадка от ЗАКОН за движението по пътищата в сила от 7.08.2012 г., бр. 75 от 2.10.2012 г.

 

Раздел ХХV

(Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

Обезопасителни колани, защитни каски, системи за обезопасяване на деца Чл. 137а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани.

 

(2) Могат да не използват обезопасителни колани:

 

1. бременните жени;

 

2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на обезопасителен колан;

 

3. (нова - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 7.08.2012 г.) лицата с трайни увреждания на горни крайници и/или опорно-двигателния апарат, които управляват моторни превозни средства, адаптирани съобразно техните нужди;

 

4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 7.08.2012 г.) водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките на населеното място;

 

5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 7.08.2012 г.) инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.

 

Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:

 

1. група 0 - за деца с тегло под 10 kg;

 

2. група 0+ - за деца с тегло под 13 kg;

 

3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 kg;

 

4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 kg;

 

5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 kg.

 

(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:

 

1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;

 

2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.

 

Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.

 

(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.

 

(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.

 

(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.

 

(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.

 

Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване.

 

Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г.

 

(2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за задължението да поставят обезопасителен колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини:

 

1. от водача;

 

2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;

 

3. чрез аудио-визуални средства;

 

4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане.

 

Чл. 137е. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите и пътниците на мотоциклети и мотопеди използват защитни каски.

 

 

Ето и един цитат от специализиран сайт:

 

С Isofix по посока на движението нещата са по-различни. Твърдата система Isofix по европейски стандарт не се разширява при удар. Най-общо казано Isofix-а е метал в метал, при който няма разтягането на колана. По този начин остават единствено вътрешните колани на столчето, които като се разширяват постепенно, по-бавно поемат натоварването на удара и детето проследява пулса заедно с шасито на автомобила и силите върху тялото му са осезателно по-малки. Когато обаче детето е обърнато обратно на движението разликата между колан и Isofix се губи. Самата структура на столчето поема натоварването- главата и тялото са на една линия и не могат да се придвижат напред. Най-безопасната конфигурация по последни проучвания е обърнато назад столче за кола, инсталирано на предната седалка и подпряно на таблото. Тъй като таблото е реално най-здравата част на автомобила изместването върху него при удар е минимално- около 1-2 см. По този начин детето проследява пулса отлично и няма момент когато то е в свободно движение, в която и да е било посока. Ако столчето е обърнато назад на задната седалка и е подпряно на предната, то движението е малко повече тъй като самата предна седалка е по-мека и се измества повече напред.

 

Източник: http://www.detski-sedalki.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Законово наистина се оказа, че може отпред.

Аз обаче не бих го возил детето си отпред, виж колко ми се деформира таблото при един удар:

 

o633272661627031250.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави се при съвсем малки деца, когато си сам в колата. Идеята е, че детето трябва да е под наблюдение и в обсега на ръцете във всеки един момент и това е единствения начин. Не е най-безопасния начин, просто понякога обстоятелствата го изискват.

 

А при колегата с 120-ката, това май е единствения законен и сейфти вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе аз взех от рапида задните колани,но там където се захваща заключващият механизъм не сана болта от рапида.а преди това имах една количка чието столче много добре пасваше отзад и имитираше детски стол.Закрепях го като дряпнех облегалката на зад и тя не мърдаше така израстна единия човек,но столчето на количката се счупи и за това съм в тази ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.