Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

SWAP 1.6--->1.3 карбуратор Фелиция


mitaka_vn

Recommended Posts

Здравейте колеги.Интересува ме как стои въпроса с размяната на въпросните мотори.На пръв поглед видях,че водния радиатор е различен,инсталацията ще се преправя малко,горивната помпа на 1.3 е механична,тампоните на мотора май са различни.Другия ми въпрос е свързан с хидравликата-понеже тоя мотор няма хидравлична помпа,само се взима такава от същия мотор и се слага предполагам?

На бащата фелицията даде фира откъм двигател(1.6),а намерих цяла кола(1.3 мотор) на далавера,та искам да разменя агрегатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,и двете са цели,обаче 1.3-то е с прецакана скоростна кутия,та от него ще ползвам само мотора и прилежащите му чаркалаци.Четох из форума,че на 1.6 кутията е същата,само че с преходен фланец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора + алуминиевата конзола към купето + радиатора с маркучите и си готов ... колкото до преминаване от инжекцион към карбуратор е малко по кална работа - резервоар със сондата и нивомера , махаш тръбата за горивни пари , сменяш таблото с уредите и те такива работи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте отново.Смених мотора,останаха дребни работи за дооправяне,иначе пали и върви нормално.В момента се боря със сондата в резервоара и почти я направих.Остана ми едно питане-има ли фелиции 1.3 с карбуратор и климатик,и ако има,то откъде минава жилото за газта при тях?Питам,понеже мойта е с климатик,и сега жилото ми идва късо,понеже корубата на парното е по-голяма заради клима-та.Подкарах оборотомера,но имам проблем с температурния датчик.Като стигне около 60 градуса мотора,стрелката отива почти до червения сектор.Датчика ли се сменя или таблото?

Иначе ако някой се интересува от подобна смяна,пречките са:

-Двуцевката и средното гърне(не пасват,сменят се)

-Инсталацията(коренно различна,отстраних почти всички кабели,и пуснах 4-5 за новия мотор)

-Водния радиатор,перката и водните съединения(всичко това се слага от 1.3-то)

-Жилото за газта(още не е решен проблема)

-Сондата в резервоара(както каза колегата по-горе)-сменя се резервоара с такъв от 1.3 или сондата се тунингова някак си(както правя аз)

-Преправяне на щеката за маслото,понеже мойта е с климатик и опря в корубата на парното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ще събереш филтъра и въобще сигурен ли си , че при пуснат климатик няма да угасне ... питам , защото Формана ми само при пускане на фарове оборотите клякат , а и с перката на радиатора мотора тотално умира , а пък си представям това в комбинация с климатик smile048

Колкото до проблема с жилото на газта - ще ти се наложи да удължаваш с една уловка ... ако не разполагаш с конзола с педали - вземаш куката от инжекциона и буренцето от карбуратора и с тях при някой да ти изработи жило по размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kлиматик няма да има вече.За въздушния филтър имах големи съмнения,че няма да пасне и той,но се събра на милиметри дет се вика.Просто не ми се занимава да сменям и парното,но ако се наложи ще го направя,нямам избор ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесна е смяната особено , когато няма филтър и карбуратор и тогава ще ти отпадне и проблема с жилото и т.н.

Сваляш таблото с уредите и като надникнеш покрай двата отвора на духалките ще видиш 4 винта , отвиваш ги , махаш буксата на панела за управление , отвиваш двете гайки на корубата в моторния отсек (ако няма разлики с обикновенните) и маркучите естествено и скубеш всичко в комплект ... и ако нямаш парно от такава без климатик търсиш някой да ги бартеросаш и готово smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно пояснение-ползвах жило за газта от Фелиция 1.3 моноинжекция с дясна дирекция :mrgreen: Заспива на дължина,само малко трябва да се отреже и скъси жилото и да му се измисли няква гилза накрая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва жило е като бялата лястовица сигурно,не че съм търсил точно такова,просто случайно намерих такава кола в моргата и видимо ми се видя достатъчна дължината.Ако се налага да го търси човек не знам,ще се вкара в голям филм :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Що махна хубавия мотор и сложи 1.3? Не можеше ли направо друг 1.6? :roll:

Може би иска да слага обикновена газова :D Ако 1.6 беше с метални колектори до сега да съм с него. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.