Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Губи антифриз


Milen Dimitrov

Recommended Posts

Здравей колеги,

 

тъй като имам един познат с бензинов Супърб 1,8Т и вчера си говорихме и той ми каза, че неговата си гори масло и решихме да проверим моята. И като отворихме капака бях доста озадачен, че нивото на антифриза е под минимума (маслото не беше мръднало), обадих се до магазина на Борис имаха антифриз купих и си долях 0,5 литра.

Вчера и човека от шоурума ме посъветва да отида до сервиза, защото и за него не беше нормално колата да губи антифриз. И днес като се обадих до сервиза на ЕТ описах на приемчика, какво се случва, казах му, че като гледам другите коли с какъв разход са моя е доста по-висок. Според приемчика този разход на антифриз е напълно нормален, което мен още повече ме озадачи.

 

Сега ще продължа да наблюдавам антифриза дали ще продължи да се изпарява, каквото се случва според ЕТ, но питането ми, което предполагам ще е адски глупаво, а и знам, че без да сте виждали колата няма как да се даде точно преценка, но на прима виста от къде може да идва проблема и може ли да се търси връзка между по-високия разход и тази загуба ба течност?

 

ПП. Не съм забелязал някаква промяна в динамиката на колата, ако има някакво значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2,0 TDI 170hp DSG - 15 000 км, за 4 месеца, нивото на антифриза не е мръднало. Масло също, като е сменено на 10 000км., от Сами - бегачката, по мое и негово настояване. Кара се основно извън градско, но и се натиска от време на време, горивото е само Екто - Лукойл. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята го беше свалила малко под минимума и се шашнах и аз. Долях - не бях доливал 20 000км - т.е. от предната зима почти. Долях, излезе малко под максимума, вчера пак го гледах - пак леко намалял, но над минимума. При мен се държи така :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм доливал нищо, около 20000 км докато си смених ремъка, а сега съм минал още 7000 км и си е на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен изобщо не е нормално да "изчезва" антифриза.

Някакви петна по двигателя или страничните агрегати? Странен пушек? Забиване на турбото? - за мен просто няма логично обяснение - хем да е всичко наред, хем да губи антифриз. може да е протекла водната помпа, да има миниатюрна дупка някъде по охладителната система, през която да се изпарява.

По думи на колега от работата, колата му (Тигуан 170к.с.) имала проблем с губенето на антифриза, но му пренадувало и турбото, проблемът бил в ЕГР-а, от където имало малък теч на антифриз, който с изгорелите газове образувал някаква пихтия, насъбрала се в турбото, което зацепвало от това, но при него имало и други признаци.

Може да е някое уплътнение, гарнитура, каквото и да е, но определено не е нормално да губи така антифриз. За помпа-дюза по-може, но за Комън-рейл :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колеги,

 

тъй като имам един познат с бензинов Супърб 1,8Т и вчера си говорихме и той ми каза, че неговата си гори масло и решихме да проверим моята. И като отворихме капака бях доста озадачен, че нивото на антифриза е под минимума (маслото не беше мръднало), обадих се до магазина на Борис имаха антифриз купих и си долях 0,5 литра.

Вчера и човека от шоурума ме посъветва да отида до сервиза, защото и за него не беше нормално колата да губи антифриз. И днес като се обадих до сервиза на ЕТ описах на приемчика, какво се случва, казах му, че като гледам другите коли с какъв разход са моя е доста по-висок. Според приемчика този разход на антифриз е напълно нормален, което мен още повече ме озадачи.

 

Сега ще продължа да наблюдавам антифриза дали ще продължи да се изпарява, каквото се случва според ЕТ, но питането ми, което предполагам ще е адски глупаво, а и знам, че без да сте виждали колата няма как да се даде точно преценка, но на прима виста от къде може да идва проблема и може ли да се търси връзка между по-високия разход и тази загуба ба течност?

 

ПП. Не съм забелязал някаква промяна в динамиката на колата, ако има някакво значение.

 

Не мога да коментирам дали е нормално или не, при мен 1.8 TSI се случва същото и се налага да доливам 1 път годишно поне. Не ми е светвал датчик, дори и паднало под Мин стойност нивото, което беше обяснено с "всеки момент е щял да светне" от официалния представител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен изобщо не е нормално да "изчезва" антифриза.

Някакви петна по двигателя или страничните агрегати? Странен пушек? Забиване на турбото? - за мен просто няма логично обяснение - хем да е всичко наред, хем да губи антифриз. може да е протекла водната помпа, да има миниатюрна дупка някъде по охладителната система, през която да се изпарява.

По думи на колега от работата, колата му (Тигуан 170к.с.) имала проблем с губенето на антифриза, но му пренадувало и турбото, проблемът бил в ЕГР-а, от където имало малък теч на антифриз, който с изгорелите газове образувал някаква пихтия, насъбрала се в турбото, което зацепвало от това, но при него имало и други признаци.

Може да е някое уплътнение, гарнитура, каквото и да е, но определено не е нормално да губи така антифриз. За помпа-дюза по-може, но за Комън-рейл :?:

 

Не, никакви симптоми, че нещо се е развалило, нито пушек, нито забиване на муцуната, нито загуба на мощност. Даже DPF филтъра не ми е правило впечатлиние да се чисти, а колата основно се кара градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не мога да коментирам дали е нормално или не, при мен 1.8 TSI се случва същото и се налага да доливам 1 път годишно поне. Не ми е светвал датчик, дори и паднало под Мин стойност нивото, което беше обяснено с "всеки момент е щял да светне" от официалния представител.

 

При мен беше два пръста под минимума и нищо не беше светнало по таблото, което доста ме стресна.

Аз си мисля ако пак се наложи да доливам директно да им я закарам и ако почнат да се правят на ощипани девойки директно я карам при майстора който ми поддържа Аудито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около 2 г. Октито изписка за антифриз(през зимата!), долях и от тогава без проблеми. Сега е на 107000, карам я от нова(2006 г.)

А ЕГР-а няма никаква връзка с антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята за 20хил километра съм долял към 1.5 литра общо антифриз, което не е нормално.

Всеки път ми е светвал за антифриз макси дота.

Като я закарах да я видят в Еуратек се оказа теч от някакво маркуче, което ще се смени този месец.

Така че ако ти дръпне пак антифриз под минимума в преливника след доливането я води да я гледат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само се чудя, как така са казали хората, че е нормално, система под налягане да губи течност. Разбирам, да е кола на 10 години и да има износени маркучи примерно или пластмаси в снадките или квото и да е друго, да е попрегряла и да е изхвърлила антифриз, но нова кола... Моята кола е на 250К и до сега 2 път ми е свирвала, че е жадна за антифриз - миналата зима и когато я взех - 2002 веднъж. Ако и тая зима свирка - ще сменям казанчето - ясно е. Та според мен - да я видят колата, че това не си е работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да губи атнифриз автомобила.

Допустимо е на няколко год да се долее,но зависи колко се кара.Ако се налага да се долива по-рано от 30 хил км. значи има лек проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е,че и при моя Супърб на около 10хил. забелязах,че нивото на антифриза е под минимума.Тогава долях около 200мл.което се оказа достатъчно за да излезе над максимума и от тогава спад на нивото - няма.

В тази връзка, говорих по въпроса с ЕТ и ми казаха,че било нормално,можело и по малко антифриз да са сипали още в завода,което доста ме озадачи,ама от тогава вече минаха- 20хил.и е възможно да са прави!

На Октавията за седем години,го смених един път и никога не е мърдал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ЕГР-а няма никаква връзка с антифриза.

Не го твърдя, а така ми казаха. Извинявам се за некомпетентността. :oops:

Аз за сега имам малко над 1500км на моето комби, като вчера съм проверил количеството и ще продължа да го наблюдавам. Дано се окаже, че няма проблем, въпреки че ми се струва ненормално нова кола, на малко километри да губи антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 50к километра не беше мърдало, като взех колата беше на 100к км. Но преди няколко дни забелязах, че нивото е леко под мин-а и долях за да влезе в нормите. Веднъж е сменян целия антифриз мисля, че беше на 130к км. И сега ще го следя по-често, дано не е нещо сериозно - поне други симптоми нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се правят на ощипани.Колата ти е нова и в гаранция-може да ги притесняваш колкото искаш.А може и сега по-честичко да проверяваш нивото и дано изчезне проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих, до моя майстор и каза, че при новите коли това се случва доста често зощото в 7авода не се занимават да обезвъздушават системата.

Така че вече дишам спокойно и продължавам да го наблюдавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е,че и при моя Супърб на около 10хил. забелязах,че нивото на антифриза е под минимума.Тогава долях около 200мл.което се оказа достатъчно за да излезе над максимума и от тогава спад на нивото - няма.

В тази връзка, говорих по въпроса с ЕТ и ми казаха,че било нормално,можело и по малко антифриз да са сипали още в завода,което доста ме озадачи,ама от тогава вече минаха- 20хил.и е възможно да са прави!

На Октавията за седем години,го смених един път и никога не е мърдал.

 

И аз май ще се окажа в кюпа с по-малко антифириз. Сега съм на 7500 км и вчера случайно реших да го погледна - около 1 см под минимума. Не вярвам да е трагично,това са макс 200 мл за доливане, което е нищо за цялата охладителна система , просто се учудих. Може би така си е от завода и при мен. Ще ходя днес да долея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже днес съм във Варна и Шкода тук почиваха, скочих до баткото Фолксваген да купя антифриз. Имаха само новия G13. Не съм го сипвал още. Какво мислите, предполагам не е проблем да се смеси с моя или ... ? Според човека от ФВ всичко е ок, но понеже отскоро съм в тези ВАГ води, моля за мнение преди да сипя утре заветните 200-300 грама за да бъда между макса и мин-а. Едно време с вода от чешмата пак се решаваше подобен проблем , ама сега нали сме много специални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже днес съм във Варна и Шкода тук почиваха, скочих до баткото Фолксваген да купя антифриз. Имаха само новия G13. Не съм го сипвал още. Какво мислите, предполагам не е проблем да се смеси с моя или ... ? Според човека от ФВ всичко е ок, но понеже отскоро съм в тези ВАГ води, моля за мнение преди да сипя утре заветните 200-300 грама за да бъда между макса и мин-а. Едно време с вода от чешмата пак се решаваше подобен проблем , ама сега нали сме много специални.

 

=D>

 

Няма проблеми , но можеше и дестилирана вода да долееш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам за G13, а G12 продават навсякъде ,не знам защо си ходил до Фолксваген. Във всеки магазин за авточасти. Доколкото чета няма проблем да се смеси с G12.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам за G13...

 

G13 coolant additive provides the same exceptional cooling and antifreeze performance as G12++, but is manufactured in an environmentally sustainable way, using glycerin instead of glycol. Glycerin, a bi-product of biodiesel production, is much less harmful to the environment than glycol-based products, which are produced from mineral oil. In comparison with the manufacture of traditional coolant additive, it is estimated that G13 production will produce 11 per cent lower CO2 emissions.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.