Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda Rapid - първо тестово шофиране!


VALDO

Recommended Posts

Миналата седмица и аз имах възможността да се кача на Рапид. След като прочетох темата очакванията ми бяха сведени до базисен минимум, макар че пост фактум не се оправдаха. Колицата е прилична, возията също.

 

На външен вид става, макар че дизайна е някак футуристично объркан. Има като че ли нещо грешно в излъчването на колата, особено отзад, но вкуса е субективно нещо и не го натрапвам. Отвътре материалите наистина изглеждат евтини, но моите критерии не са толкова високи и това не ме подразни. Возията - малко твърда, спрямо октавия 2 която си търкалям лично. Общо взето ми се струва, че повечето мнения във форума се базират на сравнение с октавията, която определено е с класа напред, и затова лъха малко негативизъм от тях.

 

За мен Рапида е нещо средно, между октито и фабията, която се вписва в новата идеология на ВАГ. Наскоро ми попаднаха едни материали от някакво немско автомобилно списание, в което се обясняваше, че Октавия и Супърб са заграбили голям пазарен дял от VW и Ауди дори в Германия, което не се нрави на ВАГ, тъй като последните две марки са по-скъпи и съответно по-доходоносни. Оттам пишеше,че Шкода ще смени насоката си и ще спъне развитието на Октавия и Супърб, като прави по-евтини коли, тип Рапид, за да могат водещите марки от ВАГ Групата да възобновят позициите си...дали ще е така времето ще покаже

 

За да се върна към Рапид - смятам, че цената е твърде висока. Возията и визията са прилични, но не виждам как ще изместят една дачия примерно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,много си прав в разсъжденията си относно Рапида,има нещо доста объркано в този модел.Технически това си е на 100% Фабия/Румстър но почти има дължината на Октавия.Логично беше да е малко по-къса колата и да е Фабия седан или лифтбек каквато всъщност е!Колкото до цената наистина е неразумно висока а за конкуренция с Дачия и дума не може да става,новия Логан с двигател 1,2/75 к.с климатик,ел.стъкла,музика с управление от волана и т.н е на цена точно 16000 лв а Рапида с 1,2/75 к.с и аналогично оборудване стартира от 21000 лв за базов модел без музика дори а в този сегмент разлика от 5000 лв е огромна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз си мисля че Сеат имаха много по-голяма нужда от такъв автомобил в сегмента, с оглед на остарелия Толедо - Новия, лично на мен ми 'стои' много по-добре и като дизайн и като излъчване от колкото това недоразумение - Rapid. Въпреки че са изградени на една и съща платформа, малките детайли, като линията на предните фарове, нишите на халогените, предната решетка, оказват своето влияние и автомобила учудващо прилича на А4(B8), особенно погледнато от към багажника (вгледайте се във обърнатите стопове на Новото Толедо и тези на Audi-то) ,което лично за мен в никакъв случай не е минус за производителите.

Rapid-a с тези прави линии нещо ми грознее, но бих покарал едно такова Toledo

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

"Отвътре Rapid е тесен като Polo,пасажерите седят върху меко тапицирани седалки,а обикновената пластмаса е доказателство за наложените икономии"...."прекалено много твърда пластмаса,седалки. като градински мебели"

Брой 337(11) на AutoBild

 

P.S.Май за първи път виждам Skoda на последно място в сравнителен тест! :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

И аз направих мналата седмица едно хубаво тестово шофиране на Рапид с двигател 1.2 tsi 86 и средно ниво на оборудване. Моите впечатления за колата са следните:

1. Добър вътрешен обем - страхотен багажник.

2. Удобни (поне за мен) седалки.

3. Семпло, но функционално табло.

4. Твърдо и стегнато окачване, което поне за мен е ОК.

5. Страхотен мотор - дърпа като много повече от 86 коня.

6. Обслужването е на 30 000 км или 2 години.

6. Пластмасов интериор (по-пластмасово от това май е само Авеото), но иначе изглежда що годе добре сглобен.

7. Шумоизолацията са я позабравили - моторчето се чува доста като подадеш здраво газ, а шумът от вятъра при по-висока скорост е осезаем.

В заключние мога да определя въпросната кола като един добър компромис цена/качество. Двигател и пътно поведение - отлични за класа. Вътрешен обем - без коментар. Не мога да избягам от чуството, че таблото е почти толкова постно колкото на Голф 3, а материалите са възевтинички. Очевидно това не ми пречи обаче, след като вече съм я поръчал. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да се похваля и аз, направих тест с Рапид 1,6 105 TDI - ниво на оборудване Елеганс

Навъртях едни хубави около 760 км - София - Боровец - София - Копривщица - Шипка - Габрово - Шипка - Копривщица - София. Колата беше с пълен резервоар, след прибиране и зареждане догоре, показа 4,5 на колонката, а по борд компютър 4,3 разход. Предвид топлите дни, през повечето време пътувахме на включен климатроник.

Честно казано двигателчето е много приятно, добре набира, нямах проблеми при изкачванията. Според мен дори е сравнително тих. Седалките са удобни, а на вторият ред има доволно място, като се има предвид че минавам 100 кг. и 180 см smile049 Багажника наистина е огромен и доста хора с деца и колички биха се заредвали.

А сега малко критика:

При цена от 32 000 лв. можеха да се постараят повече с подлакътника и корите на вратите. Не очаквах, че корите на вратите може да бъдат направени от пластмаса, незнам колко по скъпо би струвало да бъдат облечени в плат.

При навлизане по-остро и с висока скорост в остри завой на няколко пъти гумите извириха, тъй че май е хубаво да имаш ESP. Макар че може и да греша все пак карам Октавия 2 FL и тя стъпва по-друг начин.

Климатроника и на мен като на други колеги ми се струва че духаше по-слабо. Освен това няма копче за изключване, а намаляваш силата до нула и след това следва изключването.

Надявам се скоро време барабаните задни спирачки да бъдат заменени с дискови.

Не ми хареса, че и шофьора не може да командва задните стъкла.

 

Като се замисля най-големият проблем поне за мен си остава пластмасата по вратите, относно таблото на мен ми допадна... макар че и то е от пластмаса.... но лично за мен стой добре и е доста изчистено, което на мен ми допада.

post-1088-138453499967_thumb.jpg

post-1088-138453499971_thumb.jpg

post-1088-138453499973_thumb.jpg

post-1088-138453499975_thumb.jpg

post-1088-138453499977_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP е серийно за Rapid.Климатикът се изключва или като спреш вентилатора или като натиснеш бутона "ас". Съмнява ме при климатроника да не може. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и плата по вратите си има недостатъци. На моята Фабия е черен плата и където бутна с ръка оставя бяла следа от кожата. Много лесно се цапа. Трябва да минавам с една кърпа по плата после, да се махнат белите следи. Карах Голф 7 на тест драйв и колата имаше плат по подлакътника на вратата, просто плата беше като излъскан на около 3000 километра. Просто се беше захабил от триене и докосване. Поне с пластмасата такива проблеми няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички случаи можеха малко по-качествени материали да вложат в салона. Аз се опасявам най-вече от бързо разтропване на пластмасариите по софийските павета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не само интериорната пластмаса може да се раздрънка.Отдолу целият под е покрит с пластмасови панели, които като гледам как са прихванати към купето, също може да подрънкват. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Като се раздрънка връщаме старата и взимаме нова шкода :D

За тези пари е това които има в пъти повече да си купи някой от братовчедите но шкода.

Аз имам 1,2 тси 105к.с. и е доста прилична като возия разход и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото което ме дразни е прахозащитата на задните амортисьори.Направени са от твърда пластмаса и тракат, когато караш по неравности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.