Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какъв акумулатор да взема?


Recommended Posts

Това което ме интересува повече е не каква марка да си взема а колко Ah да бъде. Тъй като моя(оригиналния) е 62Ah, което по моето скромно мнение ми се струва малко. Пък и един където продаваше акумулатори, ми каза същото и ми препоръча да си взема 75Аh. Д ри ми каза, че тоя ми малее(като размери) в кутия за акумулатора и , че тая кола е за по голям. И в действителност има около 3 пръста място в кутията за акумулатора

 

Какъв да си взема?

 

няма смисъл да се мъча да го зареждам стария, нали?

 

преди 2 седмици ми беше паднал защото бях забравил включени аварииките, дадоха ми ток и запалих, от тогава забелязах, че задържам малко повече ключа докато запали. и вчера вече падна окончателно. дори като се опитаха да ми дадат ток нейскаше да пали. и въпросния продавач на акумулатори ми каза, че най вероятно имам прекъснат клетка и да го заредя няма да ме изкара. и за да запаля трябва да сложа акумулатор, който е "здрав" , дадоха ми един временен и запалих с него.

 

колата ми е октавия 2 , TDI 2.0 2007г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е заминал, още повече щом клетка се е сдухала - зареждането няма да помогне.

Иначе за амперчасовете - 68, 70, 74..... Всичко, което може да влезе в кутията.

Като гледай все пак да е и сравнително марков - а и капака отгоре да се затваря.

Защото по време на дъжд, и особено ако караш малко по-бързо - пръските вода и кал имат навика да отиват точно върху клемите. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 77А включително се събират. Търговците на акумулатори имат справочници , по които се вижда препоръката на производителя на батерии за конкретния мотор. За твоя мотор се препоръчва 74-77 А . Примерно на Бош S5 74 и 77 А са с еднакви размери. Плътно прилягат в кутията .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Това което ме интересува повече е не каква марка да си взема а колко Ah да бъде. Тъй като моя(оригиналния) е 62Ah, което по моето скромно мнение ми се струва малко. ......

колата ми е октавия 2 , TDI 2.0 2007г.

 

 

Колко е изкарал този дето ти се струва малък? Пет - шест години? На база на какво ти се струва малък? А на оня дето те съветва са му стока за продаване и по-голям = повече печалба, а за теб по-голям = по-тежък = по-голям (макар и с малко) разход .............. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а за теб по-голям = по-тежък = по-голям (макар и с малко) разход .............. smile175

 

2 - 3 кг (има няма повече) огромен разход за иначе малкия и немощен 2.0 TDI, определено тоя акумулатор ще му тежи и колата ще е спъната и ще харчи много... ! :lol: :^o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е, че всички акумулаторджии са един дол дренки и те кръщават, как оригиналния дето е изкарал 5-7 години е малък.

А ако оригиналния му малее на човека и не го бърка да сложи два по 185 Ah от тир в багажника свързани успоредно и така ще минава по 20 км на старер, и ето получихме КЕРС в домашни условия, а и теглото ще и стабилизира меката задница .............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото афтър маркета няма много общо с заводски вграждания, е добре да вземе повечко амперчасове. Това са реалностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди няколко дни си купих Vega 71 ah, 680 A стартов ток.Исках по мощен, но нямаше голям избор....

И 4 нови подгревни свещи ииии.... очаквам да къртя мивки зимата... smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото афтър маркета няма много общо с заводски вграждания, е добре да вземе повечко амперчасове. Това са реалностите.

+1

освен това има минимум амперчаса за всяка една марка и модел автомобил, под този минимум няма да ударят печат за гаранция на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е, че всички акумулаторджии са един дол дренки и те кръщават, как оригиналния дето е изкарал 5-7 години е малък.

А ако оригиналния му малее на човека и не го бърка да сложи два по 185 Ah от тир в багажника свързани успоредно и така ще минава по 20 км на старер, и ето получихме КЕРС в домашни условия, а и теглото ще и стабилизира меката задница .............

 

То при тоя вариант ще изхвърля двигателя - и ще я превърна Октавията в електромобил! smile091

А сега сериозно, аз така знам - ако имаш много екстри в купето, уредби и навигации примерно - слагаш 77Ач.

А ако имаш малко екстри - и 66 Ач ще свърши работа.

Защото и екстрите го чанчат акумулатора - а съвсем не само паленето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....А сега сериозно, аз така знам - ако имаш много екстри в купето, уредби и навигации примерно - слагаш 77Ач.

А ако имаш малко екстри - и 66 Ач ще свърши работа.

Защото и екстрите го чанчат акумулатора - а съвсем не само паленето!

Не си подготвен по темата, не заблуждавай хората!

Повечето амперчасове са предимство, но не заради това.

Едно друго устройство е съобразено с консуматорите в автомобила ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да си припомняш факта, че навигацията дърпа от акумулатора и при изключено запалване?

Не много, трийсетина милиамперчета уж...... Но все пак и това се намесва. И се отразява на живота на акумулатора.

А и яката уредба - при пиковете също дърпа най-вече от акумулатора. А не толкова от алтернатора - той този ток няма как да го осигури.

Предела му е стотина ампера.....

И дотам.

Защо, мислиш, иначе се слагат разни яки кондери - по 2 фарада?

Кого подпомагат те?

Но аз просто казвам какво са ми казвали старите и патили хора..... Без много да го коментирам.

Че от много коментари - аман вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, завода производител определя амперчасовете на акумулатора, в зависимост от това колко "тежък" двигател ще се развърта при стартиране.

При работа на двигателя, захранването на консуматорите се поема от алтернатора.

Не ми говори за консумация в милиампери, щото и аз ше се дупна с тъпата вилица :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ако трябва да сме честни - алтернатора не може да поеме всичките консумативи, особено в пикови моменти! Примерно, когато ползваш фарове, чистачки, парно + подгряването на седалките, музика и аварийки едновременно :)

То ако беше само за да пали колата тоя акумулатор, нямаше да е зле, но за съжаление е там и се разчита на него от време на време, за да "удари едно рамо". Даже съвсем скоро ходих да гледам един Лексус, че се налага още едно возило да има в гаража, ама пича не го беше карал 2-3 месеца и съответно батерията заминала. Дадох ток, седнах да врътна едно кръгче и като пуснах фаровете почна да се усеща, че иска да гасне. Покарах 10 мин. и си викам - готово, е да, ама не - пробвайки ел. стъклата и огледалата, а след това и ел. седалките, както си работеше колата с пуснати фарове...загасна и се наложи отново ток да преливаме. Сега колата е с нов и е пушка! Така че алтернатора е ОК за през деня и когато не се налага да поема голям товар, но в по-сурови условия ако мога така да кажа, няма ли читав акумулатор, не е готино хич.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора може да обира пикове. Ама не може да ти храни консуматорите в колата. Това е работа на алтернатора.

 

А това как един акумулатор ще понася пиковете е много пространствена тема. Амперчасовете (капацитет) са едно, а пиковия ток друго.

 

При старите коли, проблема с пиковите токове не беше актуален, защото те нямаха много електроника вътре. Механиката има свойството да интегрира консумацията. Ама при новите автомобили, пиковите токове респективно пропаданията на напрежението са неприятен проблем.

 

Затова се прилага високо-научния подход на Мечо Пух - колкото повече, толкова повече пък каквото стане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ако трябва да сме честни - алтернатора не може да поеме всичките консумативи, особено в пикови моменти! Примерно, когато ползваш фарове, чистачки, парно + подгряването на седалките, музика и аварийки едновременно :) ....

Това е станало така, щото алтернатора зарежда празния акумулатор и изнемогва за другите консуматори, които са на фул макс.

Става въпрос за читави акумулатори, независимо от амперчасовете им.

И както Цецо казва, "колкото повече", толкова по-добре. И да си довърша мисълта:

Колкото по-голям е един акумулатор, толкова по-добре. Най-голям зор вижда акумулатора при стартиране.

Тогава се разрежда най-много. И колкото е по-голям капацитета му, толкова по-малко се разрежда и по-бързо го възстановява алтернатора. Проста логика - дизеловите двигатели са с по-големи акумулатори. Да не говоря за дизелови камиони, които са с 24волта инсталация и с по два акумулатора от по 165Ач. И това само и единствено заради стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, не споря! Просто исках да кажа, че от време на време се налага да помага. Ясно е, че е главно, за да развърти двигателя, но си трябва и за пиковете...

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, не споря! Просто исках да кажа, че от време на време се налага да помага. Ясно е, че е главно, за да развърти двигателя, но си трябва и за пиковете...

smile027

Добре, :) Само да попитам, каква е консумацията на тези пикове и решаващ ли е капацитета на акумулатора в този случай.

 

smile027

п.п. Велко, ама горния пост не беше целия за тебе. Само първите две изречения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес изпаднах в стрес - акумулатор на точно 3 годишната (купена декември 2009) служебна Октавия 2.0 ТДИ свети червено. Ето това въобще не го очаквах. Възможно ли е да е от това, че е само 70 Ah? Извинявам се предварително, ако задавам тъпанарски :oops: въпрос!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година, есента скъсах пистов ремък, най - близкия сервиз, който знаех беше на около 10 км. За тези 10 км. каране без никакви включени консуматори, само на акумулатор(ремъка върти динамото, хидравликата, водната помпа, климатика...) беше се изтощил напълно - пробвам да запаля и само едно цъкане се чуваше. :lol: Всичко дърпа от динамото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.