Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Впечатления от Октавия 2


Боби Доктора

Recommended Posts

Общи впечатления - като цяло.
Плюсове, минуси и т.н.
Скоро този модел ще се пазарува само на старо, така че ще е полезно влизащите за първи път да се ориентират на пръв поглед за някои неща. Пък и по-меродавно мнение от това на крайния потребител - здраве му кажи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минуси викаш... на моята още търся някакви кусури и все опитвам да се вкарам във филми - еми не става, няма минуси :D Да де, те някои неща са ясни - компресор, маховик - ама това са неща които все някога им идва края. Както крушка на фар - рано или късно се сменя. Само че струват много повече от една крушка. Иначе прави точно това което й кажа, върви точно толкова колко искам. Понякога искам повече и повече и тя върви повече и повече. Един път поисках още повече, ама то всяко нещо си има лимит. Лесно се свиква на хубавото. Затова ходя на работа със старата кола :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Мен ме радва много. Обаче харчи повече, отколкото очаквах. Миналото лято до Китен и обратно с каране предимно по магистрала и 120-125-130 не пожела да падне под 7/100. За "Продиджи" скочих с Лагуната, на отиване плътно 140-150, че закъснявахме, на връщане през нощта 160-170, бях единствена кола, и даде 6.4/100. Двигателите съответно са двойка 140 коня на Октавията и 1.9 dCi - Лагуната (тя има "подобрения" от диджитълтюнинг, но в посока мощност, не разход). Може да се дължи на DSG-то, но пък нали му дават даже една идея по-нисък разход от ръчната кутия... Не знам. Може би трябваше да я взема с 1.9 TDi 105 коня и ръчки, но нямаше такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около два месеца колата ми направи 100000 км.

Колата сам я купил на 29.01.2009 год. от ЕУРАТЕК АУТО. Доволен сам от колата. Разхода на гориво е от порядака на 6.0-6.5.Двигателя е 2.0 ТДИ/ПД.За този пробег не сам сменял накладки.Това показва и начина на шофиране, по-олегнал.Сменял сам маслото на двигателя четири пьти,тьй като беше заредана заводско с SHELL 5W30 С променлив интервал QG1.Сьответно на 24 578км. Вторият пьт на 49 437км.След изтичане на гаранцията смених марката масло с TOTAL 504/507 INEO 5W30,което го смених на 74 156км. и на 102040км.сьс сьответните филтри.Като ремонти сам правил:Регулирене на преден и заден мост/сходимост/ 60 000км, задните демферни тампони на амортесьорите на около 70 000км.На 75 000 смяна на лед крушка на десен мигач на огледалото.Последният ремонт беше на 95 000км смених двата сензора на носачите, който подават информация за наклона на ксенона./адаптивни светлини/.

Това мога да кажа за тези четири години управление на SKODA OCTAVIA 2 L&K-ДОВОЛЕН s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смених двата сензора на носачите, който подават информация за наклона на ксенона./адаптивни светлини/.

А какви бяха симптомите - не светва някой фар или...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При включване на ксенона, се получава едно движение надолу-нагоре.При мен спря да се движи.На таблото нямаше индикация за проблем.При направата на диагностика се установи че двата сензори са се скапали.Впоследствие установих че от менюто на MAXI DOT е изчезнала функцията за настройка на светлините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Мен ме радва много. Обаче харчи повече, отколкото очаквах. Миналото лято до Китен и обратно с каране предимно по магистрала и 120-125-130 не пожела да падне под 7/100.

 

Колега, коментара ти ме озадачи, защото преди месец и нещо смених О1 TDI - 90к.с. с О2 FL TDI - 140 к.с., с 6 степенна ръчна скоростна кутия, а като бургаски зет, редовно пътувам София - Бургас - София. На старата Октавия при 120-130 ми даваше 5.7 -5.9, сега с новата, почти изцяло на темпомат, със 130, Б-с - София ми даде 4.7, с литър надолу и съм много щастлив :D

 

Незнам само колко си я товарил, защото жена ми и щерката накуп са под 80 кила, а при повече на старата се усещаше в разхода, с новата още не съм тествал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но в моя случай по-големия двигател харчи (чувствително) повече. Вероятно има някакъв проблем, но сега е прекалено студено и прекалено празнично, за да се занимавам с това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен изразът "колата ми харчи" е в огромна степен несъстоятелен.

Горивото го харчи задкормилното, ШОферът - с начинът си на каране и с начинът си на поддръжка на возилото. Отнася се и за автоматиците, а не трябва да се забравя, че те "по-принцип" харчат повече от ръчките smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"В огромна степен несъстоятелно" е да напишеш нещо, без дори да прочетеш описанието на случая. Две коли се карат по един и същ маршрут, еднакво натоварени, и двете се поддържат до степен на вманиачаване. Едната е по-лека, двигателя ѝ е една идея по-голям, средната ѝ скорост е 120 км/ч и харчи 7 на сто. Другата при средна скорост 150 км/ч харчи 6.4 на сто. И какво общо има автоматика, като в 98% от времето става дума за каране на шеста?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм коментирал точно твоя "случай", защото има твърде много други фактори, които могат да окажат влияние върху разхода - гуми: размер, налягане, вид, марка, модел--- пътна настилка: суха, мокра--- вятър: посока, сила--- трафик: силен, слаб....сигурно има и още, но в момента не се сещам. Естествено не ми е известно и как са поддържани автомобилите.

Говорех по принцип, защото по форумите масово се използва изразът "колата ми харчи"..., но вече се задълбавам в твоя "случай" - та, 1.разходът по компа ли го отчиташ? 2.Защо си мислиш, че DSG-то и ръчката имат едно и също КПД?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"В огромна степен несъстоятелно" е да напишеш нещо, без дори да прочетеш описанието на случая. Две коли се карат по един и същ маршрут, еднакво натоварени, и двете се поддържат до степен на вманиачаване. Едната е по-лека, двигателя ѝ е една идея по-голям, средната ѝ скорост е 120 км/ч и харчи 7 на сто. Другата при средна скорост 150 км/ч харчи 6.4 на сто. И какво общо има автоматика, като в 98% от времето става дума за каране на шеста?

И сега какво искаш да кажеш че ръчката харчи повече? smile048И този разход как го гледаш по борд компютър или по колонка?Някои компове заблуждават повече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
Браво за темата.... на мен лично ми беше нужна.
Карам Octavia II FL (1Z3), 1.4 TSI (122 Hp) 7-DSG от април тази година и по принцип съм доволен, все пак - първата ми чисто нова кола... изкарах си я аз от автосалона :-). Сега вече съм навъртял почти 14 хил.км и до момента нищо не се е налагало да сменям или въобще да пипам... това се очаква все пак. Принципно съм доволен от колата, разхода не е това което пише в книжката, но.... приемам изказването, че това е от задкормилното устройство. За около 4500 км пробег през Европа ми даде разход 7.3, но.... и 220 съм вдигал в Германия (вмъквам, че се държа изключително стабилно при тази скорост).
Имам два въорса обаче които ме мъчат.
1. Вкарва много шум от гумите. Като начало, не обърнах внимание, но... като се поокопитих от еуфорията от новта кола това взе да ми прави неприятно впечатление. Като споделих с колеги, решихме, че може да е от гумите, зщото производителите слагали по-твърди гуми на новите коли. Да ама не! Като смених със зимни, нищо не се промени. А тях съм си ги карал с Вектрата която имах преди и която беше значително по-тиха.
Та, въпроса ми е - това нормално ли е?

2. Понамокри ли се пътя, потеглям с превъртане на гуми. Един колега казва "тежко ми било крачето", но....аз съзнателно се старая да не се получава така и успявам понякога, но.... Вектрата беше 1.8 (115hp) и ми се е случвало да потеглям така, но когато съм напъвал наистина и е било напълно очаквано, но сега това ме дразни. Почвам да си мисля, че е бил прав дилъра дето ме разубеди да взимам 1.8 TFSI (160Hp) 7-DSG, че била много мощна. Не ми се мисли какво ще ства като се прибера в снежна България.
Та значи, вторият ми въпрос е като първия - това нормално ли е?

Извинявам се използването на 4, но съответната буква не ми работи.

Поздрави и весело посрещане на Новата година!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към васил с О2 ...: :D

За шума от гумите - такива са . Нямат гумен разделител между пружините и носачите . На твърдо е. Освен това протекцията под пода е ПВЦ, на другите коли е гумирана . Не е от най-комфортните нови коли....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, не е само до изолацията. Задното окачване много назъбва грайфера на гумата и затова шуми повече отколкото трябва. А това се лекува с реглаж на задния мост, други тампони, евентуално снижаване, но най-важното е гумата. Има гуми, които не шумят и не се назъбват - "последните ламели трябва да свършват в месо" - както казва един мой морски приятел. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, не е само до изолацията. Задното окачване много назъбва грайфера на гумата и затова шуми повече отколкото трябва. А това се лекува с реглаж на задния мост, други тампони, евентуално снижаване, но най-важното е гумата. Има гуми, които не шумят и не се назъбват - "последните ламели трябва да свършват в месо" - както казва един мой морски приятел. smile027

Колега, би ли пояснил какво значи "задното окачване назъбва гумите", както и кои гуми са по-тихи (като конструкция). Този морски израз с месото не го разбирам :)

И още един въпрос - като се прави нещо с VAG-COM-a - действията оставят ли някакъв FINGERPRINT, чрез който да речем Еуратек могат да разберат, че съм пипал нещо и да ми анулират гаранцията ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че колегата има предвид,назъбването на гумите което се получава е от промяната на геометрията на задния мост(регулиране на сходимост).При мен така се получи.Започна да се усеща в момент на намаляване на скоростта,примерно при преминаване на изкуствена неравност(чува се неприятен шум от гумите).Когато се загледах в задните гуми и пипнах с ръка от вътрешната страна на грайфера се усеща все едно е назъбена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,назъбването на гумите което се получава е от промяната на геометрията на задния мост
[-X [-X [-X

viewtopic.php?f=30&t=18982 -тампоните са виновни за назъбването-меки са

но с подходящи гуми се избягва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам като се заговорихте за окачване. :D

Защо в ЕТ казват , че тампоните на стаб. щанга не се сменят , а се сменя цялата. Като гледам по ELSA - изстреляното чертежче се виждат скоби хванати с болтове към купето. Нима скобите са вулканизирани за тампоните ? Как е положението там долу ? :-k

 

п.п. става дума за предницата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен на предната щанга тампоните са капсуловани в скобите, т.е. от всякъде са затворени в скобата, а отстрани на щангата има ограничители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен на предната щанга тампоните са капсуловани в скобите, т.е. от всякъде са затворени в скобата, а отстрани на щангата има ограничители.

 

А сменят ли се или не , понеже в ЕТ се продават само тампони за стаб. щанга ...в ценовата им листа има такъв детайл. ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, за да не отварям нова тема си позволявам да задам следните 2 въпроса тук.

1)Какво е това "нещо" под педала на газта:

ba86f69420c58fb1bd81c9eade943469_920x0.jpg

Предполагам на DSG-тата там е бутона за KickDown, но интересното е, че ми се струва че на въпросния автомобил (ръчна ск.кутия) ограничава хода на педала на газта?

2)Според данните, които имам за колата само 7-DSG-тата имат серийно ESP, a "ръчките" нямат ESP. Дотук добре, обаче автомобила ми има сензор за ъгъл на волана (успях да си пусна "cornering lights"). На бутона на централната конзола няма надпис ASR OFF или ESP OFF, а само иконка с "поднесен автомобил" и надпис OFF. Та въпроса е имам или нямам ESP? Мислех си, че всички коли серийно 2012 имат ESP и е задължителна система, но явно си се води екстра все още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.