Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Развиване на прецакан секретен болт


bukich

Recommended Posts

Здравейте, реших аз днес да си сменя набързо летните със зимните гуми и като във вицовете точно на последната гума ударих греда :)

Последната гума която се опитах да развия (предна лява) и секретния болт ядец неще да се развива, като погледнах вътре той си е направо загладен няма никакви каналчета. Става въпрос за фабричните лети джанти на октавия 2 с фабричните секретни болтове. Понеже досега винаги съм си сменял гумите на вулканизатор, този път реших да си ги сменя сам, явно при някой и ходенията при вулканизатор са ми прецакали болта и сега ядец. Даже мисля въобще да ги махна секретните болотве. Едва ли някой ще тръгне да краде ръждясали стоманени джанти :).

Въпросът ми е къде мога да отида, за да ми развият този болт? Ходих в Радиал под моста Чавдар, обаче там ми казаха, че няма да могат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

секретните болтове по принцип трябва да се завиват на ръка, а не с пистолета. Но и това много "гумаджии" не го спазват. Заради подобна случка както при тебе аз ги разкарах секретните болтове и вече не мисля да слагам подобна глупост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно и аз смятам да ги разкарам. Междудругото проблема се реши за 5 минути с подходящите инструменти и телоподаващо :)

Намерих един сервиз до мелниците на сточна гара, момчето го завари и го разви за има няма 10 минути като така добре го направи, че по джантата нямаше и помен от повреди или други подобни странични ефекти след заваряване и разбирасе 20 лв ;)

Иначе вече съм купил 4 обикновени болта, но смених само проблемния, защото ми се е прецакала приставката за ключа за останалите секретни болтове, та ще звъня в Еуратек да видим дали имат и колко пари ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако секретните болтове са качествени - не би трябвало да има никакъв проблем да ги завиваш или развиваш с пневматичен пистолет. Или в краен случай - с по-малък момент трябва да се работи, и тогава няма проблеми.

Но явно болтовете са били от по-мек метал, или сервизджиите са им скапали канавките.....

И ако искаш да си купиш читави секретни болтове, които да не ти отварят такива проблеми - в Маргел продават такива!

Моите са купувани оттам, и ако ти кажа понякога как съм ги натягал - без да искам де. Но са читави, и не се развалят, а и канавката им не се скапва. То по-скоро кръстачката ми ще се счупи, отколкото болта.

И ако не можеш нещо да го развиеш - пръскай с ВД-40, и чак тогава напъвай!

Защото само можеш да си отвориш проблеми - ако директно напъваш.

Иначе аз така правя - пръскам, и след 10-15 минути развъртам.

А после бърша - че после да може добре да се завият.

По принцип съм свикнал да завивам с по-висок момент - та затова действам така.

Завивам до скъсване - и отвивам на четвърт оборот! :mrgreen:

Само да не вземеш да ме изкопираш! Че няма да хванеш момента на скъсването!

Но трябва и болтовете да са добри - за да може да ги напъва човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сагата приключи :)

Разкарах и останалите 3 секретни болта, сложих си обикновени болтове и съм супер доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завивам до скъсване - и отвивам на четвърт оборот!

smile021

Аз го скъсах, ела сега ти го върни четвърт назад! :lol:

.......и не се престаравай толкова с напъването. Не е необходимо чак толкова. А и за това съвет от монитора не може да се даде. Връзката е отговорна. Требе си усет.

Стиви, всички главоболия по развиването, завиването и къпането с ВД40 ще бъдат спестени, ако преди завиване се капне малко моторно масло в/у резбата на болта/шпилката. Въртят се и пеят

 

п.п. на гумаджията не давам да пипа с пистолета. Един път/пръв и последен/ ми ги стегнаха, едва ги развих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, аз всъщност не се престаравам толкова - а просто секретния болт си го завивам със същия момент, с който и останалите четири болта. Като идеята ми е не да държи някак си, как да е - а да си държи добре!

Все пак джантата на Октавията е сметната да се завива с пет болта - и е желателно и петте да са завити с приблизително еднакъв момент - за да се получи добро прилепване на джантата към главината.

Нали и при смяна на джантите какво пишеше някъде из инструкциите - завийте болтовете, затегнете ги - с еднакъв момент - и след 50-100 км каране ги дозавийте!

Но кой го прави това - почти никой.

И понеже и на мен не ми се занимава - ги завивам още отначало с малко по-висок момент.

Да речем, ако стандартния момент е 110 кн - аз ги завивам със 130. И това много лесно се настройва от пистолета - стига последният да е читав.

Но не до скъсване - хайде сега, разбирайте малко и от майтап де!

Защото като ги скъсам - какво правя?

А за моторното масло върху резбата - и това го правя. Но не с масло, а пак с ВД40 - защото е по-подходяща в някои отношения. Но проблемът, като правило, не е в резбата - а е във връзката между болта и джантата. Болтовете и джантите - след известно време кородират. И като прикипят един към друг, както са кородирали - и не можеш да го превъртиш болта по никакъв начин. И затова после се налага да се пръска със ВД40...... Другите течности са дизелово гориво или спирачна течност - но те са вече за много трудни случаи.

Иначе предварително да напръскам под болта - и това съм правил. Но после какво забелязах да става - след известно време усилено каране, болтът леееееекичко се отхлабва.

А ми се е случвало да пристигна с ЕДИН болт на джантата - и знам за какво става въпрос!

И затова предпочитам после да се помъча малко с отвиването - отколкото някоя от джантите да ме напусне в движение. :mrgreen:

А особено както на моменти обичам и да понастъпвам..... И си представи какво ще се случи!

А щом твоите едва си ги отвил - значи пистолетът може да е бил настроен за ДВОЙНО! по-голям момент! Ами неизправен пистолет - който трябва да им го доразбиеш в кратуните!

И жалко, че не си го направил - защото със сигурност после и други са си изпатили..... Ако не са скъсали и някой болт - съгласно моята шеговита рецепта! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да вадя цитати от поста, щото е мн. дълъг.

Като говориш за момент на стягане, как ще го разбереш, трябва да ги стягаш с динамометричен ключ.

Говориш за настройка на пистолети, като спукаш гума насред пътя, с пистолет ли ще я завиваш? Къде е гумаджията?

Проблема е в резбата, а не м/у болта и джантата. Не виждам с това рамо как ще ти се опре триенето на конуса на болта в джантата. Главината е чугун и резбата бързо кородира. Варианта с шпилки е по-добър.

Периодично стягане ала-бала. Стяга се един път и толкова. Ръчичка трябва да имаш ;)

В крайна сметка не разбирам що коментираме такива фасулски неща, като стягане на джанти smile009

И за стягането и връщането с четвърт оборот: Това е перфектния начин за регулирането на луфта на лагерите на главината.

.....но не и за стягане на джанта.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се наложи да сменявам гума насред път - не го замервам момента с динамометричен ключ...... Още повече че може и нощем да се случи - и къде по тъмниците ще гледаш какво показва стрелката?

Но като стигна закъдето съм тръгнал, или след като се върна - вече тогава правя необходимото. И никога не съм съжалявал, че съм отделил малко повече време за това.

И за проблема с трудното отвиване - не е в резбата. Тя доста по-трудно кородира - защото не е толкова изложена на атмосферните влияния.....

Докато конуса под болта - той е по-изложен, и съответно, кородира много повече. И проблемът съвсем не е в триенето - а е в корозията.

Ако често ги отвиваш болтовете - тогава няма да има никакъв проблем, и ще ги отвиваш доста лесно. Просто защото корозията ще е малка - и прикипналите повръхности ще се отделят сравнително лесно. Но колко често го сваляш колелото - когато не се налага? Едва ли повече от веднъж на 4-5 месеца, нали?

А това време е напълно достатъчно двете повръхности доста яко да клеясат....

Докато резбата, особено ако си я смазал, клеясва трудно. Но тя поначало е разположена по-дълбоко - тъй че и да не е смазана, пак е по-защитена.

И в тоя план - ВД-40 защитава доста по-добре от корозия, отколкото обикновената смазка - а и всъщност разяжда корозията. Вследствие на което можеш да развъртиш заялия болт - без много нерви, а и най-важното, без да го скъсаш.

Иначе стягането - абе всеки стяга както може.

Но съвсем друго нещо е как трябва да се стяга - все пак инструкциите не са измислени ей така, нали?

Вариантът със шпилки бил по-добър..... Не съм много съгласен.

Я кажи, кое по-често се къса - шпилката или болтът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.