Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Интересни ефекти с тоците на колата.


dentist

Recommended Posts

Здравейте,шкодаджии 8).От скоро наблюдавам странни ефекти-при пуснати фарове,парно касетофон и при заиграване с оборотите на колата 900-1300(леко подаване на газ на място)почват леко да премигват фаровете,дисплея на макси дота,а тази сутрин забелязах ,че при отворена врата и промяна на оборотите дори премигва и лампата на купето.Също при пуснато парно от време на време се чува нещо като почукване-не знам дали има връзка.Почти неусетно е,но мен си ме дразни.Забелязвам го чак сега,тъй като оборотите на колата са стабилни и не се налагат допълнителни манипулации с педала на газта.Като я взех току що и бяха сменили акумулатора(не знам каква марка е,но с такива оборудвали Сеатите,като си заминат оригиналните)...Дали е от акумулатора това,или някое реле?Ясно е че ще се кара на майстор,но малко насоки няма да са излишни.Иначе пали от четвърт,без да се замисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да струва - нека да я погледнат.

Четки, реле...... Дано да е нещо по-леко, и съответно по-ефтино.

Иначе един акумулатор да не би да струва по-малко? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам да отлагам изобщо.Просто лятото явно е била по-малка консумацията и затова не съм забелязал.Благодаря на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почукването е от клапите на парното, има го при всички. Премигването го има и при мен, от нова си е така, имам някаква теория за това но все още не е потвърдена. Не смятам, че си за сервиз. Хвани един мултицет и си измери напрежението на работеща кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в сервиз час си запазих вече smile091.Малко си падам параноик що се отнася до тази Шкода.Значи казваш,че и на теб ти мигат фаровете,дисплея и лампата...Това пък с почукването е супер дразнещо.Интересно имам и О1,която струва не повече от 3000 и на коята съм и дал свободно-никога не съм имал подобни ефекти,а тези за сума ти пари...

Колега поуспокои ме малко,ще видя и в понеделник какво ще каже майстора!Така или иначе е за масло и обслужване!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почукването е от клапите на парното, има го при всички. Премигването го има и при мен, от нова си е така, имам някаква теория за това но все още не е потвърдена. Не смятам, че си за сервиз. Хвани един мултицет и си измери напрежението на работеща кола.

 

Колегата marvel е прав. :smt017 При мен също е така . Едно към едно. Релето си бичи 14,15- 14,10 V от минимум консумация до максимум такава. Така беше със стария , така и е с новия акумулатор. Най вече се забелязва премигване по дисплеите при подаване рязко на газ . Чукането на клапите на климатроника като малки чукчета е другата болест. Много неща скърцат, чукат и тропат по този модел . smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях на обслужване,погледнал е човека и тоците-нямало проблем.При мен дисплея премигва по-скоро при връщане на газта и при спокойно каране.Като се настъпи мъжката и спира.Не знам колко е нормално момчета и въпреки че е едва доловимо хипер мега много ме дразни :oops:И как така едни го имат други го нямат...Сега ще мине един приятел с технически опит и мултицет да премерим пак и ще пиша.Другата седмица от нямане накъде ще занимая и капацитетите в ЕТ :lol:

Направихме и замерването 14,6А работеща на място и 13,6 при подаване на газ с включени фарове и парно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е погледнал, и казва че няма проблеми - не се коси толкова.

То все нещичко ще има - и щом е едва доловимо, не е толкова страшно. Кола е все пак. Техника.

А за примигването на дисплея - виж жиците, които отиват директно към него!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от жиците Stivi,тъй като премигва всичко в синхрон(едва доловимо).Няма какво да се кося най-важното е да сме живи и здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен зареждане 14.6V си малко множко за зареждане, по-принцип границите са 14-14.4V. Вярно малко е отгоре, но може да има някакви минимални ефекти. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минимални,ама дразнят :lol:.Чудя се дали да не сменя реле-регулатора.Някой има ли представа цената каква е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се дали да не сменя реле-регулатора.

 

???

 

За някакви има-няма 0.2 V ???

Пробвай първо да смениш уреда (мултицета). На друг може и да покаже друга стойност.

Хора! Не се излагайте... За 0.2 V да се сменя релето. Колко процента е това отклонение???

Според мен е НАПЪЛНО в рамките на допустимото.

Най-интересно ми стана КАК ще найдете жиците, отиващи към дисплея... smile091 Явно табло не сте разглобявали. Дисплеят, както и всичко останало светкащо и мърдащо по таблото (уредите) е ДИРЕКТНО ВЪРХУ платката. "Жиците", които го захранват (по-скоро подсветката му - за мулти-дота) са едни за цялото табло. От доста време не съм ровил VAG, но ако се не лъжа СИВ кабел (бял или син кант) на единия от конекторите е кабела за подсветката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби,не ми дреме за 0,2 волта,нито ще разглобявам нещо.Ясно е че не е от дисплея-смущенията се получават където има лампа общо взето...Просто не може едни да го имат други да го нямат и да е нормално.Няма да пипам нищо засега,но съм си такъв дразнят ме тези шибани дребни кусурчета smile049 smile091.Пък и сега на дневен ред са зимни гуми и задни амортесьори :lol: .Благодаря на всички които помогнаха!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дентисте, разбирам те - и сега ще те светна един номер.

Та, виж къде сивата жица вече излиза от таблото и отива към снопа, и я заголи - обаче фино.

И на изключен акумулатор, ей! Че да не окъсиш нещо!

И между нея и масата запой един кондензатор със стойност 400-500 микрофарада на 50 волта, за 105 градуса, не е голям на размер - плюсът му към плюса на жицата, и минусът към минуса! Минусът трябва да е черен - но все пак, преди да изключиш акумулатора, го премери с мултицета......

И после, след като го запоиш кондензатора - го изолирай всичкото това с една хубава термоустойчива лепенка, или тури от оня, термосвиваемия шлаух!

И ако не изчезне това трепкане - ще ти дължа една бутилка уиски! :smt017

Пробвай го това - щом трептенето те нерви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, а ново табло дали ще му дължиш, ако се прецака нещо? ](*,) Изобщо, ума ми не побира как ей така, с лека ръка и скрит зад монитора, се раздават такива съвети. smile049

 

Боби, сори за офф-а, чувствай се свободен да го затриеш ако решиш. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако желае, нека ме затрие! А Дентистът ако ще, нека да ме зареже с тъпо ножче! Но нищо няма да прецака!

Само преди това нека да премери поляритета на жиците - та да не обърка поляритета на електролита, когато го пои към тях!

И после да изключи акумулатора - и да го запои.

И после да изолира с лентата - и да сглоби таблото.

И да пали!

Правилото е - кондензаторът трябва да е максимално далече от таблото, и максимално близо до снопа - та да издърпа смущенията, съответно да редуцира трепкането!

Елементарно бе, Уотсън!

Пък ако го е страх нещо да не обърка или да не обърне - продават се и двуполярни електролити, но те са малко по-скъпи, към 3-4 лева, докато еднополярните на тая стойност са 1-2 лева - обаче с двуполярните въобще е невъзможно да обърне или да изгори каквото и да е!

И изобщо не давам съвети с лека ръка - защото хайде да не ти казвам годината, през която съм докопал поялника!

Не си бил тогава роден още! :mrgreen:

Само да не се засегнеш нещо!

Но с такива задачки-закачки съм се боричкал - колкото искаш!

Тъй че хайде и аз да снеса нещо - от моя опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[-X

Тцъъъъъъм... Първо! 400-500 микрофарада НИЩО няма да постигнат. И не за друго, а именно поради факта, че в момента, който се включи осветлението неговият "+", до този момент "висящ" до ключа на таблото, става част от ЦЕЛИЯ "+" на автомобила ( smile021 никъде няма диод, а и не е нужен, който да отделя захранването на осветлението на таблото) по тази логика е все едно да сложиш кондензатор директно на акумулатора между "+" и "-". Може и да филтрира нещо, но ако са ДВА по 1.0 ФАРАД в паралел. (Приблизителен монтажен размер - има-няма колкото една петлитрова пластмасова кофа за вода) smile091

Второ

!!!

Минус ("масата") във VAG e КАФЯВА на цвят!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе , на всички леко премигват таблата, ламБите и фаровете. Получава се при рязко форсиране на място. В движение се не забелязва. Все пак това не е АЕЦ , а просто една кола . Аз пък го отдавам на особеността на шайбата на алтернатора - празния и ход. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Просто не може едни да го имат други да го нямат и да е нормално.

 

Аз смятам, че всички го имат просто някой не му обръщат внимание. Имам приятел със Сеат Леон и при него го има премигването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви табла да разглобявам smile091.Аз първия път като сменях крушката се канех да отида на майстор.По-наблюдателни сме с marvel и dimon-това е диагнозата :lol:Пушка е колата айде smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е кафява - то аз нали съм малко далтонист, та много не мога да го видя цвета точно какъв е. Но е тъмен - докато плюса е по-светъл.

Обаче ако го дразни - да пробва с тоя номер!

И ако кондера е двуполярен - нищичко няма да скапе!

Идеята е, че ако жиците са тънки, или нещо някъде ако прави лош контакт, и ако това е проблемът - кондензаторът ще го поеме това, и пулсациите няма да се виждат!

Иначе за размерите на компонентите - ееееех, стара ти е информацията, Докторе!

Има кондензатори по 1 фарад, с диаметър колкото 20 стотинкова монета, и с височина приблизително 5 мм - само дето напрежението им е 5.5 волта, и ще трябват три такива последователно, за да издържат на бордовата мрежа. А и цените им са сериозни - по 10 лева бройката......

Иначе стойността, която ще се получи - 330000 микрофарада! - дори ще е прекалено голяма - и наистина ще е разумно да се сложат паралелно на акумулатора.....

И каква ще е тогава ползата - не е много ясно.

Идеята беше тук, в локалния кръг на таблото - да се подобри захранването. А това става и с доста по-скромен като капацитет кондензатор.

Сега, ако не му се занимава - да не го чете това.

Но ако му се занимава..... нека да го пробва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.