Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

За какво е този бушон


Drake

Recommended Posts

Здравейте, колеги, от скоро съм собственик на Октавия 1 (1.9 TDI, 1998 година), та в/у акумулатора има една кутия с бушони (мисля, че са 3 бушона) и най-левия се е стопил. Въпроса ми е: за какво е този бушон, защото 5 различни човека ми казват 5 различни неща (колата има климатик и едно от мненията които чух е, че е за него).

Благодаря предварително.

P.S. Ако е нужно ще кача снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предполагам само че може да е някоя степен на перката за охлаждане на радиатора :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушоните в тая кутия са 8 smile049

 

Виж ТУК

 

Накратко от ляво на дясно:

1 - Помпа на АБС

2 - Клапани за АБС

3 - Вентилатор за радиатор 1ва степен

4 - Подгряване на водата, втора въздушна помпа

5 - ECU

6 - Радиатор - 2ра степен

7 - Основен предпазител за интериора

8 - Динамо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми, че по ел. схема е за ABS. Добре ама гледах и гледах, и пак гледах... абе ABS не видях да има... Т'ва ограденото в червено е въпросната кутия. Снимката не е от моята кола утре ще кача от моята, сега качвам това за да покажа за какво питам.

post-12176-138453429899_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ли си труда да отвориш линка който ти дадох?

Понеже и на мене ми стана интересна темата и реших да отворя линка ,но...не става!

Днес пак пробвах ,и пак не се отваря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, линка работи. Малко бавно зарежда, защото е голям файла. Единствената причина да не с отваря при теб, за която се сещам, е да нямаш инсталиран Adobe Reader на компютъра. От тук можеш да си го свалиш - http://get.adobe.com/reader/ smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенкю! Тъкмо го изкопирах за един приятел с О1 - и с подобни проблеми! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това май се пада 1-ва степен на вентилатора (и BTW нямам ABS а има бушони за помпа и клапани за ABS, поне от това което пише в книжката) ? Но все пак ето 2 снимки с червено съм оградил стопеното. Защото много неща се различават от книжката и колата та да не би и тук да има разлика. :) Отново благодаря и прощавайте ако ставам досаден :D

post-12176-138453430102_thumb.jpg

post-12176-138453430111_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно 1 ва степен на вентилатора на радиатора трябва да е.

Такова зверско нагаряне обаче е признак за сериозен проблем, аз бих се обърнал към специалист.

:idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатор, 1ва степен. Стопяването е сериозно и най-вероятно се касае за късо или изгорял мотор smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем. Това става и в резултат на лош контакт. Разкачи всички предпазители с болтове и свали черната основа. Почисти добре всички контактни клеми. Ако гнездото на стопения предпазител не е повредено, може да се смени само предпазителя. Ако е зле от някоя морга си вземи само пластмасовата основа и я смени. (Моята я смених и сега е добре). Хубаво е след това периодически всички предпазители (пластмасовите) да се почистват с контактспрей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага ти казвам! 100 % изпитано, щото ми се случи на мен, дори бях пуснал подобна тема в тази връзка.

 

Един от вентилаторите ти, ти дава на късо между първа и втора скорост. Съсредоточи вниманието си върху по-големият вентилатор, но най-добре пробвай и двата, но първо по-големият. В случай, че работят и двата и си имат и двете скорости, то имаш проблем с блока за управление, който се намира под акумулатора. Не прочетох по-горе дали си с клима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпаренията от акумулатора са силно избухливи при наличие на искра.

Пак ще повторя , обърнете се към специалист!!!

Аз не съм такъв и не познавам такъв ако си мислите че ви бутам нанякъде.....

Ако ще ровичкате по тази кутия както ви съветват, вземете предпазни мерки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като имам същия проблем - днес си поръчах ( нямат я налична ) в Еуратек цялата "кутия". Ще я доставят след 10 дни, а цената и е 120,80 лв.

След разговор с един от приемчиците разбрах, че това е често срещан проблем както при бензиновите, така и при дизеловите октавий.

Надявам се новата да изкара колкото старата :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като имам същия проблем - днес си поръчах ( нямат я налична ) в Еуратек цялата "кутия". Ще я доставят след 10 дни, а цената и е 120,80 лв.

След разговор с един от приемчиците разбрах, че това е често срещан проблем както при бензиновите, така и при дизеловите октавий.

Надявам се новата да изкара колкото старата :roll:

 

Ми аз само да ти кажа, че ако не си отстранил проблема, нагарянето на гнездото ще се получи без значение, че кутията е нова. Първо трябва да решиш проблема, че тези 120 лв. ще си заминат.

 

п.с. от една морга си купих секонд за 10 лв., но не бях отстранил проблема и тя ми нагоря така, но си карам с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

И аз съм в кюпа с нагорялото гнездо(1.9 тди). Въпроса ми е следния - климатика ми не работи, дори не включва компресора... проверих го и не стига напрежение до него. Гнездото на бушона на първата степен на перката е прегоряло, има ли връзка между първата степен на перката и климатика? Дефакто ако не работи перката - не пуска и компресора на климата??? Утре ще разглобя гнездото да видя какво може да се направи... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобих гнездото на бушоните, почистих всичко, но климатика пак не тръгва. Другия вариант е копчето АС да не работи, въпреки, че свети.... :)

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много възможни варианти.Пресостат,модул управление,бобина компресор.Пресостата може да го "окъсиш".Провери и датчика на радиатора .Може и модула под акумулатора да се бъзика.Копчето ти е последна грижа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.