Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Технически въпрос - зарядно за акумулатор


kalata

Recommended Posts

В общи линии си прав,само дето не знам какъв е този регулатор,който да позволи напрежението дасе вдигне до 14,6 волта за такова време,че да бъде измерено,пък после да го свали на 14 волта.Времето зареакция на реглатора трябва да бъде такова,че да не се забелязва голяма промяна в напрежението с цифровия мултимер(друг е въпроса той колко е стока и дали въобще е калибриран,но хайде да не задълбаваме).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии си прав,само дето не знам какъв е този регулатор,който да позволи напрежението дасе вдигне до 14,6 волта за такова време,че да бъде измерено,пък после да го свали на 14 волта.Времето зареакция на реглатора трябва да бъде такова,че да не се забелязва голяма промяна в напрежението с цифровия мултимер(друг е въпроса той колко е стока и дали въобще е калибриран,но хайде да не задълбаваме).

 

Аз така го мерих... с цифровия мултиметър - сложих го и го пляснах на предното стъкло при отворен капак. Та гледах, за около 1 секунда се задържаха стойностите, които бяха пикови и после се нормализираха... Правих и клипче междувременно, но е 10 минутно, докато трае целия тест, трябва да го изрежа, че има бая крака и ръце, волани и други неща снимани и тогава ще го метна в тубата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с предния капак - мнооооого разумно! Че да можеш да ги виждаш нещата - как са!

И щом при палене пада само до 11 волта, а не кляка повече - добрееееее! Значи добре си го напомпал!

Но да качва до 14.6 волта при работещ мотор, дори и за кратко - не трябва бе!

Но кой знае - може просто мултиметърът да не мери добре пикове...... И това се случва.

И имай предвид следното - когато си го зареждал, акумулаторът известно време ще показва по-високо напрежение - и това е нормално.

Но щом се мине половин денонощие, примерно, или поне няколко часа - трябва вече да дава нормалното напрежение - съгласно степента му на зареденост.

То и затова напрежението се мери в импулсен режим, върху товар, включен през импулсен ключ - и то по време на обратния такт. Защото иначе акумулаторът вдига напрежение - и не можеш да го премериш точно.

Иначе и моята Варта е същата...... 61 Ач. И да я видим и нея кога ще даде фира - защото вече дава такива признаци.

Но явно ще я сменя преди това..... Само ще видя кога ще го направя - дали следващия месец, или по-следващия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14,6 V пик не е е зле, реално е повече. Това се получава когато има голем товар на динамото и при махане на товара регулатора компенсира със закъснение. Нормално е при нашите "по-ефтини" регулатори. А щом при палене ти държи над 11 волта е добре.

Винаги при отпадане на зарядното акомулатора ти ще загуби мин 1 V в рамките на минути. Това е задължително и ако не се получи - или зарядното не вдига достатъчно високо напрежение - около 14,2 - 14,4 V - зареден акомулатори или не се измерва правилно.

При "складиране" на акомулатора в рамките до 6 месеца трябва да държи над 12V. Всеки акомулатор има собствен саморазряд.

Проблема на тези акомулатори е, че от лошите пътища и удърите които получават настъпва разрушаванен а вътрешната структура - което няма как да се оправи. Може и да се появят и мъртви клетки.

Един разряд и заряд - пълен цикъл се отразява добре и се препоръчва. Но това няма как да оправи механичните повреди или ако при редовен презаряд или недозареждане имаш богата или бедна смес.

Аз лично мисля , че акомулатора ти е добре за годинките и режима на каране.

В такъв режим на каране - градско и с нашите дупки не препоръчвам да се вземат скъпи акомулатори... просто съдбата им е предопределена. Ще издържат малко повече от един нормален със същите пареметри. Но и не препоръчвам да се вземат най-ефтините... но ако няма как , пак е по-добре да е нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Благодаря много за обясненията. Според мен са много точни и ясни! И аз по подобен начин си го обяснявах.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето е електронно, и би трябвало бързо да отследява промените в натоварването - дори и да е ефтино.

А и какво значи ефтино? И 20 лева да струва - не би трябвало да е ненадеждно. А със сигурност това реле струва доста повече от 20 лева - тъй мисля....

Но електронната му схема се състои от няколко транзистора - на обща силициева подложка. Както и от други компоненти - ценери, диоди, резистори..... И електрониката сама по себе си работи много прецизно, бързо и надеждно - стига да няма падове в зарядната верига. Тоест, стига да са наред четките на възбудителната намотка, да речем.

Но вече дали мултиметърът мери точно пиковете - това е съвсем отделен въпрос. Ала повече съм склонен да се усъмня в него - отколкото в електронното реле. което е в пъти по-надеждно и от най-надеждния мултицет. Отделно че един мултицет с повишена надеждност и в съответното удароустойчиво изпълнение - ще струва няколкостотин или дори холяда лева.

Иначе това, за влиянието на дупките - да, така е. Скъп акумулатор, каран в чужбина, по хубави пътища - издържа и над 7 години. А тук, по нашите пътища - същия модел рядко издържа над 5 години.

Но във всички случаи марковите акумулатори изтрайват повече - макар че разликата не е толкова голяма.

Но и разликата в цените не е голяма - тъй че винаги има смисъл да се вземе малко по-качествен, по-марков, и съответно, по-скъп акумулатор.

Разбира се, всеки си преценява за себе си - какъв акумулатор да си купи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като си гледах видеото... Има един пик към 14.59/60, но е лек. Мерих го късно (това на таблото на клипа, не е реалното време, ами рестартираният часовник - затова показва 00:0х) и не си спомням точно (карах го малко наизуст).

 

Колата беше стояла без акумулатор около 20 часа. Сложих акумулатора и запалих. След това посредата на клипчето някъде има част, в която пускам всички консуматори, които мога да пусна (за които съм се сетил). Мултиметъра съм го набил на болтовете на клемите на акумулатора и това от клипчето е резултатът.

 

Ето го и него:

 

Поздрави

 

ПП: На клипа към 2:10 дори се чува гадната черна кутия за вакуума, как бучи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за коментара,

Да, при тази конкуренция на пазара, скъпите модели са и по-добри, защото иначе конкуренцията ще ги избута. Но при нашите условия не е това целта, най-скъпото, а да се намери перфектният среден вариян, и тои зависи от парите с които разполагат хората.

Не искам да изпадам в подробности, защото ще раздуя темата в скучни технически термини. Но пикове има (и хармоници) и при новите добре работещи релета. Те не са опасни ако са в определени граници, а и са за много кратък период във времето.

Те се ефект на големите токове които има при използване на 12V захранване (говорим за десетки, дори стотици ампери пикови консуматори).

Има разработени тефнологии да се мине на 40V при автомобилите, и те ще се наложат, въпрос на време е. Така ще се намалят токовете, а от там габаритите на цялата ел. инсталация, ще е по-ефтино и ще може да се поддържат по-големи ел. мощности, но е и малко опасно за ползване.

Аз се занимавам сериозно с UPS устроиства от висок клас и разполагаме със сериозна техника и виждаме доста "невидими" неща. Но искам да подчертая, че не съм на 100% в авто ел. технологиите, така че никои не искам да ангажирам с моите коментари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултиметъра е възможно най-ефтиния такъв - за 10-20 лева. И не можеш да разчиташ да хваща точно пиковете - просто защото не прави достатъчно много интегрирания и съответно мерения в секунда.

Но за нагледност и за търсене на проблеми - става, разбира се!

Аз съм на тоя принцип - дори и от посредствения прибор има смисъл, докато от липсата на такъв - няма никакъв смисъл.

Пикове - да, има такива. И независимо, че казваш, че не си толкова на "ти" с автоелектрониката - но нещата наистина са такива, каквито ги описваш.

Аз съм се занимавал навремето много с автоелектроника - и също мерехме със сериозна техника...... Та ги знам доста добре нещата. И те не са много по-различни, отколкото при юпиесите. Още повече че и в автоелектрониката плътно навлязоха яките полеваци, които могат да комутират големи токове - тъй че нещата в някои отношения са доста подобни.

И си има и съответните схеми за подтискане - а съвсем не се разчита само на релето, колкото и добро да е то.

Иначе, ако искате допълнителна защита - най-простото решение е един мощен 5 киловатов трансзорбер, паралелно на акумулатора - има ги в магазините за електронни компоненти, и струват десетина лева, не повече. Примерно, 5КР16 или 5КР18 - издържат импулсен ток над 300 А, и режат всичко над 18-20 волта, приблизително!

А за акумулатора - Бош и Варта са Мерцедесите, това е ясно - остава да видим кои са Шкодите, на акумулаторите! :smt017

Тоест - да изберем тези с най-разумното съотношение цена-качество.

Иначе видеото - добрееееее!

Ами малко нагледен материал е хубаво да има! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stivi, сопри се бе човек! Няма тема която да не оспамиш! Откъде тръгна, къде стигна. Темата е за конкретен токоизправител (т.е. дори не е зарядно за акумулатор!), а ти стигна до полеви транзистори, големи токове и транзсорбери smile150 Опитай се поне веднъж да пишеш по темата, без да се намесват останалите двама-трима около или в теб!

 

И за да не е съвсем "off-topic" - зарядни за акумулатори има по 20лв. Аз си взех такъв и съм доволен. Бодваш, показва ти колко е зареден акумулатора и като покаже повече от 75% го изключвам преди да си легна smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПРР, казват се интересни неща - които са полезни за всички. Нищо че не са съвсем по темата.....

Да, съгласен съм - не са съвсем по темата.

Но за конкретния токоизправител - човекът вече е наясно.

Ами ако реши да направи нещо по него - та да му подобри работата? Или ако някой друг я прочете тая тема - и реши да прави нещо?

Всичкото, което е написано - няма ли да му е от полза, как мислиш?

Хайде да не бъдем като в казармата...... Въпрос-отговор, въпрос-отговор. Да питаме старшината - може ли това, може ли онова. Може ли едно танго - на плаца.....

Все пак написаното тук - може да бъде полезно и за други хора, като идеи, като насоки.

Иначе какво предлагаш - всеки път нова тема ли да се отваря? За всеки подобен въпрос, зададен от поредния човек?

Или е по-добре да се използва тая тема - но да се кажат повече неща?

Иначе за зарядните устройства, за да не са съвсем офтопик нещата - има и напълно автоматизирани, струват някъде 45-80 лева, или малко повече.

В повечето фирми за автомобилни принадлежности продават такива.

Бодваш го - и то само преценява кога да изключи. И не ти се налага да правиш нищо. Или като зареди акумулатора - може да мине и в режим на поддържане на заряда - ако си му задал такава възможност.

Съответно, има и по-скъпи устройства - с възможност за начален тест на акумулатора. Тества го, и преценява в какво състояние е акумулатора - зареден, разреден, до какво ниво, със сулфатирани клетки, и така нататък. И съответно, предлага да направи цикли на зареждане-разреждане, или зареждане с импулсен ток - с цел десулфатация на клетките - или зареждане с намален ток. При това автоматично хваща и какъв е капацитетът на акумулатора - тъй че нищо не трябва да пипаш.

Лягаш си - и на сутринта всичко е готово!

Само че цената на един такъв модел вече е по-висока, към 300-360 лева.

Обаче си струва - ако имаш повече автомобили, и ако държиш да не даваш много пари за нови акумулатори.

А има и устройства с допълнителни възможности - но на когото му е интересно, нека да се поразтърси. И съм сигурен, че ще намери доста интересни неща за зарядните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да НАТЪРТЯ нещо последно, защото тя темата няма край.

Внимаваите как зареждате АКОМУЛАТОРИТЕ!

ВИНАГИ в помещение което има вентилация и АКО акомулатора е с капачки да са ОТВОРЕНИ.

на 100% сухите акомулатори могат да се отворят, но НИКОГА не доливаите течност, ако не сте специалисти. Там нещата са съвсем други!

Зарядните са важни, могат и да са опасни, но това вече го говорихме.

 

Внимавайте - свиделе съм на акомулатори които избуват при непражилно зареждане!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да НАТЪРТЯ нещо последно, защото тя темата няма край.

Внимаваите как зареждате АКОМУЛАТОРИТЕ!

ВИНАГИ в помещение което има вентилация и АКО акомулатора е с капачки да са ОТВОРЕНИ.

на 100% сухите акомулатори могат да се отворят, но НИКОГА не доливаите течност, ако не сте специалисти. Там нещата са съвсем други!

Зарядните са важни, могат и да са опасни, но това вече го говорихме.

 

Внимавайте - свиделе съм на акомулатори които избуват при непражилно зареждане!!!

 

Вярно е това!

А 100% сухите акумулатори са със специален гел - и затова човек изобщо не трябва и да пробва да сипва някакви течности там!

То няма и къде - защото повечето такива вече нямат и пробка.

Или вече става въпрос и за разни още по-съвременни технологии - и горното още повече важи!

Затова ако акумулаторът е почнал да прави проблеми, които не се решават със зареждането му - трябва да го занесете в съответната работилница.

И ако там ви кажат, че е за смяна - сменявайте.

А не се пробвайте да правите нещо по него сами - защото само ще си докарате някоя беля!

Отклонение - което обаче е важно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде четох, че акумулатор тръгнал ли е да пада и жена да шава оправия няма. Не мултицети, не товарни вилки. Новия решава всички проблеми на стария. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде четох, че акумулатор тръгнал ли е да пада и жена да шава оправия няма. Не мултицети, не товарни вилки. Новия решава всички проблеми на стария. :)

 

Безспорно, така е!

Иначе, ако зарядното е добро, и ако се отделя време на акумулатора, за процедури - животът му може да се удължи поне с година.

Което си е далавера!

Но времето, времето..... Често пъти то е най-дефицитно. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе, ако зарядното е добро, и ако се отделя време на акумулатора, за процедури - животът му може да се удължи поне с година.

Което си е далавера!

Ами вече трета година му удължавам живота всяка късна есен му правя едно хубаво зареждане и цяла зима нямам никакви проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж, преди 13 години (1999 г.) намерих в един телевизор ( донесен от запад) ел. отвертка Макита. Беше за 9,6 V. Западните колеги или забравяха по нещо вътре или си правеха бъзик с нас .

Личеше си , че машинката и батерията са поне на 7-8 години . На шега заредих батерията и машинката тръгна . :D

От тогава съм ползвал поне 5-6 нови машинки за развиване на болтове и бормашини с батерии. Изкарваха максимум по 1 г и по-малко дори. Обаче, ...

Ако щете вярвайте - тази машинка имам и до днес , не я ползвам , но батерията ми я вярна като куче . Поне на 20 години е , за 9,6 Волта е, зареждам я от дъжд на вятър на 12 волтово зареждало . Критерий за заряд е 2-3 часа или като припари (което настъпи първо :D ). Ползвам я с други машини, никога не се предава изведнъж...Държи към 10-на дни .

Мисълта ми е , че не е чак толкова важно зареждането , колкото качеството на зарежданият... !!!

 

Каквото и да правим , както и да вардим , като няма качество - всичко е въпрос на време . Времето е зададено с гаранционния срок. Две години. Толкова е вече живота на почти всичко ново , макар и скъпо. На колите е малко повечко ... към 5 . smile091 И после - леш !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука акумулаторите не са Макита или мейд ин джапан. smile009 Абе ако не са съвсем посредствени карат по 5, някои и повече smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече казах, темата е супер широка. Има над 15 вида акомулатори, като 5-6 се използват щироко в бита.

Естественно, че и от двете има значени, както и колата и горивото с която я караш.

Въпроса е, че една бензинова кола мойе да я караш с гадно гориво, дори и с дизел може да покараш, но въпроса е колко ще я караш и какво ще и се прецака.

Същото е и с акомулаторите, много неща са важни. Важно е и температурата , на заряд, разряд , съхранение... много неща са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

http://forum.napravisam.bg/download/file.php?id=109008

 

http://www.akutonik.com/product-details-bg-5.html

 

Българско е! icon_respekt.gif
Работи перфектно и обновява стари акумулатори!
Важното е да нямат мъртва клетка! И ако им е паднало нивото на електролита да се долее дестилирана вода до норма!
Прави постоянни цикли заряд-разряд и разбива сулфата.
Изпробвал съм го на акумулатори от 44Ah до 75Ah.
За по-големи ме съмнява дали ще върши работа, но и не съм го пробвал на такива. Пък и за тях се продават по-мощни модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не че нещо колега, ама рекламата ти е закъсняла с няколко години

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.