Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Покупка на автомобил 1+1


rossenboy

Recommended Posts

Здравейте колеги. Май след известно време няма даа сме колеги по кола, а само по дух. Та на въпроса: мисля да купувам Тойота Ярис Версо, която е регистрирана като 1+1 (вторият ред седалки влизат в пода и става 1+1) и да си я ползвам за семейна (пътническа). Проблем ли ще е тази регистрация, да се потя всеки път като ме спрат органите - да я пререгистрирам ли (колко ли ще струва) или така да си якарам? Няма кой друг да питам с опит в тази област, така че моля помогнете. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай я така и, ако куките много те тормозят:

1.Технотест - около 90-100 лв.

2. КАТ - за нов талон - 20-30 лв.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се води товарна,за да я регистрираш като пътническа ,вероятно ще ти искат да платиш и ДДС ,който данък е спестен от тези които са я регистрирали като товарна.

В такава кола ,дори и да има седалки ,ако има повече пасажери от указаното ,ще те глобят при проверка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да те глобят за нарушение при превозване на пътници. Може и от движение да те спрат. За ДДС може да става дума ако колата е нова, до 6 м. или е извън държава от ЕС. Но вече доставена в бг- никой няма да те занимава с него.

Единствената далавера на лека кола да се води товарна е 10-20 лв разлика в данъка /на товарната данъка е 10 лв./ и ако е на фирма- за нея вървят разходи и данъчен кредит. На тебе за к-во ти е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да я пререгистрирам ли (колко ли ще струва)

В момента не можеш да я пререгистрираш поради това, че КАТ отказват да признават протоколи на акредитирани лаборатории /примерно Технотест или ТИАТ Шумен/ поради това, че се въвежда нова процедура. Типично по български обаче старата наредба е обезсилена, а новата даже я няма като проекто - наредба на саита на Министерството на Транспорта.

Бих те посъветвал да изчакаш да излезе Наредба № 75 /както ще се казва новото чудо/ и да прецениш дали ще ти е възможно да преминеш през новата процедура.

Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай я така и, ако куките много те тормозят:

1.Технотест - около 90-100 лв.

2. КАТ - за нов талон - 20-30 лв.

smile056

Всъщност Технотест - 261 лв за автомобил с двигател от 1600 до 2500 куб. см. и 225 лв. за автомобил с до 1600 куб. см.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на товарната данъка е 10 лв./ и ако е на фирма- за нея вървят разходи и данъчен кредит. На тебе за к-во ти е.

В същност е 10 лв. на всеки започнат тон от макс. доп. тегло на автомобила - предполагам че е 20 лв.

И наистина на теб за какво ти е???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на товарната данъка е 10 лв./ и ако е на фирма- за нея вървят разходи и данъчен кредит. На тебе за к-во ти е.

В същност е 10 лв. на всеки започнат тон от макс. доп. тегло на автомобила - предполагам че е 20 лв.

И наистина на теб за какво ти е???

 

На мен ми е за лична/семейна кола - няма фактури, ДДС-та и т.н., ама нещо много сложно взе да става - технотестове, глупости. Но пък колата е читава и не искам да я изпусна и да се натреса после на някой горублянски кошник, че като си знам късмета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е регистрирана като 1+1 в КАТ и те хванат, че си натоварил повече хора, могат да те скъсат нервите (а и портфейла). Съгласно регистрацията колата има само две седящи места и всеки следващ пътник е в нарушение. А ако добавиш седалки също си в нарушение - води се конструктивна промяна в автомобила, както и промяна на предназначението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е регистрирана като 1+1 и ГО-то и е за такъв автомобил. Съответно ако те спрат с повече от един пътник ГО-то ти е невалидно със всичките му последствия и глоби. За ПТП-та и сие изобщо не ми се пише.

 

Моя съвет е да звъннеш или отидеш до Технотест и да питаш каква точно е процедурата. Надали ще те изядат, а вероятността да получиш компетентен отговор е доста голяма smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно трябва да се види с Технотеста как стоят нещата.

Изобщо не стоят, чака се да излезе Наредба № 75 на Мин. на Транспорта. Дотогава седим и гледаме умно в една точка!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно трябва да се види с Технотеста как стоят нещата.

Изобщо не стоят, чака се да излезе Наредба № 75 на Мин. на Транспорта. Дотогава седим и гледаме умно в една точка!!!

Имаш ли някаква идея кога ще е факт въпросната наредба? И ако можеш да кажеш за ДДС-то: колата е от първи собственик (фирма), купена е 2005, N1 регистрация. Правилно ли е това за шесте месеца или ърябва да се плаща ДДС?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли някаква идея кога ще е факт въпросната наредба?

Никаква!

или ърябва да се плаща ДДС?

Доколкото разбирам автомобила е с нашенска регистрация.

ДДС не трябва да плащаш. ДДС е такъв данък, че се внася в Държавата от продавача, а не от купувача /важи само за сделки между български лица/ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Нали това казва колегата - в момента не върви (или поне аз така разбирам). А и доколкото съм информиран за N1 4+1 си трябва сертификат от производителя. От N1 1+1 може да се преобразува на 4+1 (пътническа) по принцип, но явно трябва да излезе тази нова наредба. Дянко, моля те, кажи дали съм прав, за да не заблудя човека! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и доколкото съм информиран за N1 4+1 си трябва сертификат от производителя. От N1 1+1 може да се преобразува на 4+1 (пътническа) води се М1 по принцип, но явно трябва да излезе тази нова наредба. Дянко, моля те, кажи дали съм прав, за да не заблудя човека! smile027

Абсолютно си прав и за производителя и за новата наредба!!!

Не заблуждаваш човека!!! Червеното в твоя цитат е моя намеса.

П.с. Ти да не работиш в някоя от конкурентните лаборатории. Нещо много ти е читава терминологията!!! Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахахаха, не! Просто мойта е 1+1 и това ми създава много интересни моменти с наказателните отряди, които висят по крайпътните храсти... та и аз живо се интересувам от преобразуване на 1+1 в 4+1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса отново е насочен към Dyankobg ( явно доста е в час по темата) - какви документи най-общо са необходими (поне според старата наредба) за извършване на промяна N1 в M1 - да не искат някакви чертежи или такива някакви работи, че то тогава няма как да стане работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.