Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Време ли е за нов акумулатор ?


димон

Recommended Posts

Навършихме 5 г , Октавията е 2 и е 1,9 TDI.

Има ли колеги, на които акумулатора да е издържал повече от 5 г и всъщност питането ми е дали да го сменям вече.

Сутрин върти добре, само при топъл мотор малко приритва ( потропва) двигателя в момента на паленето. Запалва с разтрисане. Това е рядко и си е така от нова. Миналата зима в големия студ завърташе с малко замисляне в началото . Батерията е Варта 61 А.

Намерил съм си изгодно Бош S5 77A / пусков 780А с 3 г гаранция и се чудя дали да сменям или да чакам да спре оригиналния нацяло. Нещо ми подсказва , че тая зима ще му е последната... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • димон

    5

  • Цецо75

    4

  • stivi797

    7

  • dog123

    5

Най-много писали в темата

Относително е според мен, възможно е да ти изкара и тази зима. Според зависи как и колко караш колата. Имал съм Искра от 2006г. и до сега се държи перфектно (вече при новия собственик на колата), пък от известно време карам с точно същия Бош, който си описал и трябва да кажа, че милата година колата стоя 2 седмици в най-големите студове без да се пали и акумулатора беше в идеално състояние за безупречно запалване. С две ръце препоръчвам Бош, личните ми впечатления надхвърлиха очакванията ми. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом си си намерил такъв защо да чакаш,сменяй нали знаеш нещата отказват когато всичко трябва да ти е часовник.Аз поне така смятам сменяй

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бош S5 77A.... ползвам точно същия 2 ра зима, на минус 20 имам чувството че до работата на стартер може да ме закара, голяма ламя smile001 smile001

Инак на въпроса, нещо което работи и не създава проблеми и грижи, не се сменя!!!!

Но всичко опира до възможности. ако не те бърка - сменяй. А може да изкара и още 2 зими , виждал съм такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне, аз минах по твоя път. Моя изкара мъжки 5тата зима (миналата) и умря на пролетта. Интересното е, че въпросната зима по едно време не бях карал колата 2 седмици. И реших от проклетия да я запаля баш в ония зверските студове. Не ми трябваше, ама ей така да пробвам. -18 градуса показваше борда. Колата запали без проблеми :) След това изкара до края на зимата без никакъв проблем и ненадейно се скапа април месец. Върви го разбери.... smile048

 

Дали да сменяш твоя - сам си решаваш. Аз не бих го барал докато работи, но това си е личен избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, така е, но не винаги :D Оригиналния изкара 6 зими като до последно не даде знак че ще се даде. При смяната направихме замерване и установихме недозареждане, оказа се прецакана ролка на алтернатора, може би това го е доутрепало освен старостта. Неприятното е, че се случи точно преди пътуване до София с цялото семейство и гонехме разписание да хващаме самолет. Запалих с кабелите, спрях пред първия магазин и купих някаква Варта и бегом по пътя, хубаво че си бях оставил два часа аванс. Та според мен ако дава нишан че ще мре, не го чакай, може да те изненада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замери го с товарна вилка и ще си проличи, това е най-точния начин да разбереш какво става

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замери го с товарна вилка и ще си проличи, това е най-точния начин да разбереш какво става

 

[-X Оригиналния ми акумулатор на товарна вилка беше перфектен. Но за 1 седмица се саморазреждаше smile049 Изкара около 4 и 1/2 години. Но имах глупостта на два пъти да допускам пълно разреждане ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се,че ще чакаш да си замине!Може и да не изкара цялата зима,но колкото изкара все е файда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Намерил съм си изгодно Бош S5 77A / пусков 780А с 3 г гаранция... :)

на Гица оригиналния започва 5-та зима, но миналата година имаше моменти, в които развърташе много слабо. сега, въпреки, че още са плюсови температури сутрин, веднага се усеща. и аз като тебе го чакам, но от любопитство ще го чакам докрай. индикаторът е жълт от година и половина насам, но така и не съм го свалял за заряд - не съм сигурен дали ще помогне изобщо. ако имаш парите, взимай го (за S5 казват, че са много добри в сравнение с S3/4). smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят издържа 4 1/2 г. като през последната година пада 5 пъти до край- 3 бяха при -25 другите на доста по-нормални температури и после дори не го зареждах ами само ми даваха ток - което доста повлия за тоталния му край. Знам, че се препоръчва преди зимата да се зареди на 100% акумулатора и дори това удължавало живота му. Сега съм с Берга 78Аh и ще му е първа зима и няма впечатления от зимни паления и той е с 3г. гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми е като твоята – Октавия 2 1,9 TDI PD с първа регистрация май 2006г. Аз я купих септември 2008г. Акумулатора е вероятно оригинален, бяла кутия, без надписи и досега - 6,5год. е безотказен ( пу-пу - да не го урочасам ).При мен колата спи на топло, но преди това е била уличница, така че не съм стартирал при екстремно ниски температури. Според мен трайността на системно обслужван акумулатор зависи и от натоварването /брой стартирания/. Съдя за това по живота на акумулаторите на старата ми кола / Рено 11 GTD/. При ежедневно използване – „Старт”-72 или 75 Ah -3год.; „Монбат”- същия капацитет – 8год. при силно редуцирана употреба. По мои наблюдения, акумулатор на кола с дизелов двигател свършва /умира/ изведнъж, внезапно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навършихме 5 г , Октавията е 2 и е 1,9 TDI.

Има ли колеги, на които акумулатора да е издържал повече от 5 г и всъщност питането ми е дали да го сменям вече.

Сутрин върти добре, само при топъл мотор малко приритва ( потропва) двигателя в момента на паленето. Запалва с разтрисане. Това е рядко и си е така от нова. Миналата зима в големия студ завърташе с малко замисляне в началото . Батерията е Варта 61 А.

Намерил съм си изгодно Бош S5 77A / пусков 780А с 3 г гаранция и се чудя дали да сменям или да чакам да спре оригиналния нацяло. Нещо ми подсказва , че тая зима ще му е последната... :)

време е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне,

по-добре го смени в тези последни топли дни.

 

Защото може и да умре в най-големия студ... и в примерна ситуация: спретнал си се, обувките - лъснати, перчема - сресан, в ръка носиш скъп алкохол, под ръка те държи... ти си знаеш... всичко изглежда просто чудесно и хоп - не ще да запали...

 

Хайде леката на всички

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе усещам я вече, че капацитетът на акумулатора е паднал малко..... Повечко върти и по-бързо се саморазрежда. Но ще я видим колко ще изкара..... И ако не изкара и тая зима - до нас продават Ексиде на добри цени, и то от сивите, като за дизели, с по-голям пусков ток. Те по идея би трябвало да карат по-дълго.

Иначе това, за дизелите, че им умират акумулаторите внезапно в един момент.... Изглежда е вярно. Миналата зима така на един колега му умря акумулатора - изведнъж. Реанимации, туй-онуй, зареждахме - но файда никаква. И накрая - нов.

Колата му беше на малко повече от 5 години.

Иначе съм "за" Варта или Бош - обаче са много далечееее! Докато Ексиде са до нас!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай докато свърши.Един ден ще ходиш пеша. И без това я караш само за гъзария в Казанлък! smile004

 

П.П.Моя свърши изведнъж, миналата година на навършени-6год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя го смених миналия месец - колата е на 5г. и половина. Симптоми имаше, но не знаех как да ги разбера. Първо почна да ми прави впечатление че пали малко трудно т.е. давам на контакт, изчаквам, въртя ключа да запали и запалва едно тежко изведнъж. Някой път врътва леко и след това запалва тежко изведнъж. Случваше се и като пусна ключа мислейки си че запалва и той да угасне - просто навик завъртайки ключа, усещайки че заплава и пускаш ключа и до там. Мислех си че проблемите са в двигателя, а не проблем с акомулатора. След два-три дена чат-пат се случваше след поредното незапалване да отказват ел. прозорците при еднократно натискане до долу. Видях че и грешки записваше за джамовете и никакви други грешки по двигателя. Една неделя (около седмица след като почна да ми прави впечатление паленето) ще тръгваме - качваме се, контакт, въртя да запали, врътва леко и отказ. Викам си нормално, сигурно пак ми записа грешка за джамовете. Въртя ключа пак - завърта леко и до там. Колкото и да се опитвах да го запаля - йок. След 3-4 опит почна таблото да свети като елха и почти нищо не изгасва след даване на контакт. Ясно беше че е акомулатора. Има ток, ама явно не достатъчно зада може да запали дизела. После видях че са се записали един куп грешки на различни места по компа. Сега въобще го няма това тежко палене, просто си пали директно. Следващата смяна е след 4 години, не ми се рискува. По-добре малко по-рано от колкото да умре изведнъж. Аз с този автоматик на скорост не става да я паля :)

Гледай за размерите дали ще пасне - сигурно знаеш, ама да подсетя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за симптомите, Любо!

То май и при мене вече е почнало...... С малко по-тежкото палене.

Ама все още пали.

Но явно ще трябва да го предвидя в бюджета.

Ама пусто, като гледа човек да изкара още и още малко! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Първо почна да ми прави впечатление че пали малко трудно т.е. давам на контакт, изчаквам, въртя ключа да запали и запалва едно тежко изведнъж. Някой път врътва леко и след това запалва тежко изведнъж. ...

 

Трябвало е още при първите такива симптоми да го заредиш и най-вероятно е щял да изкара още някоя и друга година. Факт, че на Мица също тръгна да се опъва тия дни въпреки, че е на по-малко от година. Но пък и последните месеци излиза по два пъти в месеца и то само градско. Няма как да зареди така smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го днес . Дадоха ми добри пари за стария и голяма отстъпка за новия .

Като се замисля и на мен напоследък ми се трупаха доста грешки от ниско напрежение. Последния път имаше 7-8 поне.

Трудното палене съм имал понякога , което се заключаваше на топло с разтърсване на мотора. Понякога веднага след палене не работеха ел.стъклата или като паля с отворена врата гаснеше габаритната лампа. Два - три пъти съм имал и недозапалване- спира да върти в момента малко преди да запали и се получава разтърсване на купето, но това го е правил и като нов.Това идва да ми каже , че е не е стигал тока за всичко и някои верига са се изключвали.

Взех си Бош S5 77А / 780А . Следващите дни ще бъде пробван многократно . :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го днес . Дадоха ми добри пари за стария и голяма отстъпка за новия .

Като се замисля и на мен напоследък ми се трупаха доста грешки от ниско напрежение. Последния път имаше 7-8 поне.

Трудното палене съм имал понякога , което се заключаваше на топло с разтърсване на мотора. Понякога веднага след палене не работеха ел.стъклата или като паля с отворена врата гаснеше габаритната лампа. Два - три пъти съм имал и недозапалване- спира да върти в момента малко преди да запали и се получава разтърсване на купето, но това го е правил и като нов.Това идва да ми каже , че е не е стигал тока за всичко и някои верига са се изключвали.

Взех си Бош S5 77А / 780А . Следващите дни ще бъде пробван многократно . :D

 

Абе, дошло му е времето.

А иначе тоя Бош - побира ли се в гнездото, имам предвид като размери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.