Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 120 "Прераждането"


maxrpm

Recommended Posts

Аз му писах да го вземе, все пак да си го има, но му казах че съм намерил за себе си. Ако искаш пиши му rgc в форума, или направо звънни на телефона на Шкодабулдим в Казанлък. Каза че цената е 31лв.

 

ето личното

 

Здравейте .
След проведения разговор по телефона , разпитах за въпросните уплътнения по Чешко . Намерих само задно на цена 31,00лв.
Поздрави !

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера се измъчихме. С Дианчето се измъчихме зверски, имам много да я черпя, без нея нищо нямаше да стане! Огромно благодаря! Сложихме предното уплътнение, не тече, обаче задното няма слагане, не пасва въобще, все едно не е от колата. В 18:00 часа писахме финал, бутнах 120 ката под навеса, баба ми опищя орталъка, че няма къде да си чепка фасула, и защо трябвало моя "боклук" да е под навес... Както и да е, сега ще легна за 2 часа и отивам, лошото е че всички са заети, Косьо каза че ще дойде към 6, стъклото грам не пасва и просто не знам какъв ще го мъдря, тоя уйкенд всеки е на някъде, сглобява гардероби, купува хладилници, бере грозде, просто ....

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана Саше? Успяхте ли да го нагодите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчерашния ден беше изпълнен с екшън също, да. В 15:30 бях пред един колега в Орландовци. Заради тъпия ремонт обиколих София, за да стигна до улица София. Отидохме там и още преди да започнем да работим аз лично с целия си пилешки мозък, оаках целия труд от Събота. Изкарах колата на широко и започнах да "намествам" предното стъкло.

Колегата - К*ре, не удряй стъклото, ще го счупиш!

Аз - Спокойно бе, Павка, аз само лекичко, да се намести!

Колегата - Слушай ме какво ти говоря, бе!

Аз - Спокойно бе, то е двуслойно, как ще се счупи!

В следващия момент се чува едно "пук!", а колегата отзад яде една ябълка и само чувам:

- Намести ли го бе, к*ре?

- Май да, определено е на място, да се е*а в главата!

От там два варианта - Стъкло от бялата кола с която бях на бала, по което има пръски от флекс, или стъкло от първата шкода 1979, в която се возих, когато още бях млад и грасив което не е Triplex, а единично и се пръска на сол (Тук обръщам внимание на Белослава, и на Сандето от Перник - явно до 1980, стъклата са единични, сменете си ги.)

Сложих това с пръските и мисля да не го пипам, имам чувството че при още едно сваляне на уплътнението, ще се скъса на заводската снадка и повече няма слагане. Изпробвахме го не тече, с него съм си бил на бала, мисля да остане. Лошото е че сложихме снадката от долната страна, ама мисля, че ще е ок.

 

По едно време се появи Косьо с едно въженце и започнахме да борим задното стъкло. Не става, това уплътнение не става. IMG_20160814_224755.jpg

Веднага обяснявам. На оригиналното уплътнение, както и на новото предно, този ред гума, който съм отбелязал с червено, го няма. Когато тръгнеш да го слагаш, откъдето и да го започнеш, джама отива нагоре и посмъртно не може да се монтира, откъдето и да се заходи като начална точка. В това се убедихме 4ма човека. На заплата ще се обадя пак на Радо, ако има в Чехия има, сега нямам пари и нерви повече, ако ли не ще яде силикона и това е. 

 

Когато разбрахме, че това няма да стане, с целия си късмет намерих оригинално задно от една оранжева кола, която с баща ми разглобихме за части, някъде през 1998-9. От там слагам го точно за 2 секунди, почти сам и се запътвам към кофата, за да взема разпънката за уплътнението, баба и дядо изгорили останките от старите уплътнения, шок и ужас! Колата тече като лейка без разпънка, викам айде верно бяха в кофата, не сте виновни вий, ама ме е яд. От там по едно време баба ми излиза от курника с 2те разпънки, светват ми очите, викам жива да си 100години! Къде ги намери ? Ми аз вика ги взех, за да си връзвам доматите .... :o Косьо вися до 9часа да тика разпънка, каза че е станало добре, но не е правил воден тест в тъмницата.

 

Отделно увисна тавана естествено като сопол, трябва да се залепи, знам че няма да стане хубаво. Задна дясна врата я удавих с ВД40 и няма отваряне, аз пък нямам и идея, там какво и се случва .... някой следващ уйкенд трябва да се занимая, и трябва да си намеря задна кора, защото моята се разпадна на прах.

 

Та така! ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Skoda 120 е 1978г. Предното стъкло беше Triplex, когато го счупих.

 

Смених го с българско единично от магазина  /1992/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега отидох да го загледам, може и да си прав, няма надписи made in czechoslovakia нито дата на производство, само бялото номерче от ВИС2 седи още, след толкова години :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

С всеки изминал ден, все повече си мисля с тъпата глава , защото е лято, да отида и да си взема 120ката. Идва заплата и мисля да съгреша, да взема да и направя една гражданска , една Минетка за седмица, и да си тръгна от село с нещо оранжево/сиво. Знам че колата ще кара 15 дни с трансформаторното масло в скоростите, после ще сложа Мотул 80W, но искам да ви питам дали има кой да и мине преглед в оранжево/сивия и вид ... Може на лични!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах си уплътнение задно от Чехия. Води се Těsnění zadního skla Škoda 105/120/130 113 794 210 Пише vyrobce CZ . Дано да се окаже ок. Стискайте палци, на 9.09 трябва да е в България!

 

Супер много му треперя. Дано се окаже правилното, все пак е от Чехия ...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих я най - сетне, тая врата проклета, след 3 седмици чудене и оливане с WD40. Попринцип към 5 се бях отказал , дори вече си мислех как да я срежа с флекса.но дядо ми даде идея и зор и каза че такава хубава врата не бива да се съсипва. Свалихме уплътнението и от там има място къде да я подпетиш с щангата. Сещате се че вратата стана дроб. Добре че имам наставките за вратите. Закачих си и ръчната след като ми седяха гайките за жилата 2години в секцията.но нямах време да я поопъна :)

Мой съвет е тичайте да си смажете хубаво бравичките, дори и само отвън пак има ефект. Бравичката беше толкова блокирала. че с толкова масло едвам се раздвижи. Ааа и я измих! :)

 

Костов и ти също, нищо че седи в гараж, олей ги с бялата грес да има, нали знаеш, така богато!

 

Дядо ми с доволната физиономия :) Човека много помогна.

post-396-0-54986500-1473095573_thumb.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Най - накрая успях да си взема задното уплътнение, обаче лепилото за тавана, дори и това на Момент, съхне 24часа а аз искам Събота или Неделя да монтирам. Кажете някакъв по - добър вариант, който да не съсипе кожата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

фелицията края на месеца е за винетка , гтп , го и масло. Сериозно се замислям дали да не ги платя за 120 ката и да я карам 1 зима! Кефа ще е безкраен да си изкарам истинската кола! По - добра, по - бърза, по - красива! Ако взема 80w90 за скоростите , мисля че ще е ок, филтри маслени за мотора имам. Та очаквайте на някоя среща , най - накрая да дойде хубава кола ;) Чакаме заплата ;) На село е много сняг, трябва ми сухо място в София да източа скоростите и да им сипя масло. Ако някой може да услужи, ще се радвам.

 

Какво да сипя в мотора, стандарта 15W40 или да рискувам с 10W40? С първото си я карам откакто е кола, но пък второто е по - редичко и го дават за фелиция 1.3... все пак е зима?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако слагаш 10W40,трябва да промиваш мотора. Аз на скоростите съм със 75W90 и зимата има коренна разлика, докато загрее кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако докараш 120-ската на НИМ бих се радвал да дойда да я видя, че иначе не съм от най-редовните на срещите !:)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то и аз бих се радвал. Гледах даже ценички за някакви гуми зимни. Хубаво гуми ще взема и всичко, ама как вика днеска един колега, тя ще се "стопи" за 1 зима. За какво да и го причинявам, само от келешлък...  Иска ми се, ама ще е грешка. То аз имам такива периоди, като видя хубав сняг и започвам да си мисля глупости. ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше ... похвално е че мислиш за "съживяване" на задномоторката (знаеш моето мнение по въпроса  :fiu:  ) . Лично за мен обаче е излишно да се хабиш точно сега и в това време. Смятам че като се поразтопи и позатопли малко ще има достатъчно къде да я караш ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,наистина ще е грешка ! Ще поизчакаш малко до пролетта :)

Аз мойта като я карам в лугата ми призлява ,но все пак ми се налага макар и рядко .Ако имам втора кола Фаворита само ще го кипря :)

Пази си я!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, аз пък си мисля, че след три зими в двора на село, толкова вече се е "стопила" милата, при това без да и се кефиш, та направо е за раздел "Проекти"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eсента последно лягах отдолу , когато я мих и е добре, и като цяло откъм ръжда държи. Левия калник е ужас, ама той дядото така си ми я даде, смачкана. Имам нов в нас, не е проблем. Там не я бие солта и не се набива по дупките в праговете. Грунда леко е почнал, но няма гнило. Само ремъчната шайба на алтернатора е ръждясала, но тя е 15лв, пък я има на чертежи и в форума. ;) Противно на всички убеждения, смело мога да заявя, че една кола не гние от седене ;) Дядото каза че я е карал винаги в сухо, аз съм я карал в мокро може би 2 пъти и не е карана в сняг.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си още една, но в по-лошо състояние и я карай за ежедневка. Аз така съм решил да направя.

Редактирано от AZNP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл. Няма вече части. Полуоски нови оригинални няма, аз там съм много капризен. Барабани нови няма, спирачни апарати няма. В тази кола живот в съвременния свят няма, а и е много мека. Тя е за в гараж и за на писта ;) И да си ходиш на работа, га е сухо и топло...

 

Зимата е незаменима м**ка му, ама не искам да хвърчат полуоски, защото не са правилно поддържани. Без правилна поддръжка, (смяна с нови оригинални с пръстена на правилното място) става лошо. Да не говорим че дори ако не монтираш правилно шпонката на конуса, (отвън навътре)може да спукаш барабана и е за боклука

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както  липсват части  обаче се губи и онова усещане, когато караш  колата, която обичаш. Именно старите Шкода/ Москвич/  Плимут ако щеш.  Няма нищо по-величествено от това да седиш зад волана на своя собствен автомобил. С новите пластмасови заместители  нищо не е същото! И никога няма да бъде. Ако не караш избраното от сърцето возило,  се обезмисля идеята... Поради тази причина един двойник от същата марка и модел, но в по-лошо състояние върши чудеса. " Така е то".

Редактирано от AZNP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред очите ми изгниха 5на брой 120 ки , даже при жълтата ми беше забавно как си виждам прага през калника , викам си *** му ******* яко .. Колите са си много яки и много правилни, копаят в снега, забавни са за каране и всичко.

 

На моменти се гордея със себе си - така добре бях обяснил на бившата че 120 ката е по - важна от нея, че тя я беше взела, свършил бензина и акумулатора в Красно село, тя с няква колежка там, аз отивам с една тубичка, ама и двете седят до 120 ката и я пазят някой да не я удари, за да не издивея аз. Сипваме бензина, онея 2те с едни полички, чорапогащници, все едно се връщат от дискотека, а не от лекции, бутат 120ка ... :D Е , запали, закарах ги! Накрая на вечерта , бившата лежи до мен и пита - още ли обичаш колата повече от мен? Като и казах "Да" последва шамар... След време като изгни необратимо я върнах и тая се разрева. Викам за кво ревеш бе? Тя вика ми то и на мен ми липсва 120ката ... Купих си друга, но вече бяхме скъсали. Специално дойде, уж на кафе - вика това ли е новата? - Казвам да! - Красива е! ;)

 

Навремето и аз бях като тебе , с бялата 120ка с блокирали апарати бях  на абитуренския бал, крещим 1-12 аз смазвам предни лагери, да не блокират, после заради стари гуми на 100 години ударих фелицията в една фабия 1. Фелата - броня фар, греда под бронята. Фабията - нищо , една спукана броня дето не си личи. Тогава осъзнах че времето се е променило и е време да седна зад волана на пластмасов заместител , в случая фелиция. Преди години, Марто (tiny) ми каза че трябва човек да върви напред, чак като ударих фелата го осъзнах!

 

Докато мога, няма да оставя 120 ката, навремето Юли 2006 ми каза - като имаш пари и ти като всички , ще я смениш, аз знам. Докато я имам ще я карам , но все по рядко и все по в ясен слънчев ден, само до работа и обратно, и само до събора, колкото да ви засрамя :P

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, тази година, ще е годината на задномоторките. Стягай се, събирай пари и напролет да си на линия! :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте. Видно от поста ми сутринта, явно е че не съм се наспал. Цяла нощ мислех какво да правя, включително дали и просто да не я докарам и да я сложа в гараж, без да я карам. Имам идея за събора да дойда с колата. От  тук въпросите

- Имам нов калник, отвътре е с черното боди, отвън на жълт шприц кит. Малкия ми ги боядисва преди около 10 години и не си спомням дали има друг слой под шприца. Идеята е да се смени калника, и да се пръсне отгоре цялата кола само с  Акрил  4 ръце, без лак. Търси се максимално бюджетно решение, тъй като колата трябва да излезе от двора, а на мен въобще не ми е до боя в момента. Мисля да е с цвета като на Косьо и да имаме 2 еднакви коли http://www.perocar.com/avto-body-color-orange-1025 .

С каква шкурка е най - добре да я минавам според вас и с каква дюза пистолет е най - подходящо да се пръска тази акрилна боя? Ясно е, че на по- късен етап ще има още малко кит на задния калник и нов преден капак (стария е с тръпчинка). Дали да взема само 2 кутии боя или направо 3?

 

Едит: с Косьо се чухме и ме подсети че ми трябва 10тина грама от белия Вюрт за ръждичките по тавана...

Edit II : Малък, стават ли фарове от Голф mk2 или ставаха само за S100?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водна шкурка N:600 до 800 само за боята а ако ще китосваш(180) и шприцваш(400) ще ти трябва и по едра и боя около 3 литра а дюзата е според майстора и пистолета около2,0. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.