Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Необходими инструменти при смяна на масло


Velko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

налага се да си сменя сам маслото и масл.филтър на фабията /SDI/.

Да ви попитам кой номер шестостен е нужен за пробката и кой номер ключ за филтъра.

Ако можете да ми напишете последователността на работа ще ви бъда благодарен.Има ли някои тънкости при смяната?

Предварително ви благодаря.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развиваш капачката за наливане на маслото. Махаш предпазната кора. С ключ 30 или 32 отвиваш капачката на масления филтър и я повдигаш съвсем малко да освободи долния О пръстен и да се оттече маслото след което вдигаш капачката с която излиза и филтъра. Махаш филтъра от капачката с дърпане. Махаш на капачката О пръстена с малка права отверка и поставяш новия. С натиск и леко щракване се поставя новия ф-р в капачката. Махаш кората под двигателя и развиваш пробката на картера с ключ 17. Вземаш нова дифтунка ако се не лъжа е ф14 алуминиева и сменяш и слагаш пробката. Горе в гнездото на маслемия филтър остава 100 грама масло и с машина се изсмуква. Слагаш капачката с филтъра и стягаш. Колко се стяга без специалния ключ е въпрос на опит и усет.

И да налееш масло в двигателя. Първо налей 4 литра запали да напълни системата огаси изчакай 2-3 мин и виж нивото как е и ако трябва доливай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

Имам и още един въпрос:ще ми трябва ли динамометричен ключ?

 

 

Мноо ясно , за къде си без него. smile091 smile091 smile091 smile091 smile091

 

Добре че само масло ще сменяваш , че ако беше решил и въздушен филтър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си белег на капачката и после стегни пак дотам, като не си сигурен. Ама да знаеш че белега лесно може да се изтрие, ако забършеш капачката. То не и трябва много стягане на тая капачка. Горе е 32 ключа, долу не знам дали не беше 16.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте отново,

в крайна сметка смених маслото в сервиз, но сега нивото на новото е около 3 мм. над горния белег преди последната чупка /този белег е нещо като накатка/.Досега след всички смени в Бг. беше на горния белег.Обясних това на сервизния майстор, но той ми каза, че това е правилното ниво.Дали наистина е така?

Предварително ви благодаря.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има долна чупка и горна чупка. В средата между тях има щрихована част. Маслото е добре да е в щрихованта част. Не трябва да бъде над горната чупка. Когато падне под щрихованата част трябва да се долее. Може да бъде над щрихованата част и между горната чупка. Като е в щрихованата част също може да се долее масло като то може да отиде между щрихованата част и горната чупка ,но не трябва да я преминава. Всичко е описано в книжката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има долна чупка и горна чупка. В средата между тях има щрихована част. Маслото е добре да е в щрихованта част. Не трябва да бъде над горната чупка. Когато падне под щрихованата част трябва да се долее. Може да бъде над щрихованата част и между горната чупка. Като е в щрихованата част също може да се долее масло като то може да отиде между щрихованата част и горната чупка ,но не трябва да я преминава. Всичко е описано в книжката.

Какво става ако е над горната чупка? Че моето си е така вече 5 хиляди км! Спореде едно аверче което бачка като майстор не е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не спрете да плямпате глупости?

 

"Едно аверче ми каза..." , един "майстор" ми каза..."ама има горна чупка и долна чупка"...абе , вие да не сте паднали от Марс?

 

Има "минимум" и "максимум" на всяка "щека" за масло , и ако е малко над максимума , не е страшно...това е "закона Божии" и той е такъв , откакто е измислено колелото...кво толкова има да дъвчете тия простотии?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има долна чупка и горна чупка. В средата между тях има щрихована част. Маслото е добре да е в щрихованта част. Не трябва да бъде над горната чупка. Когато падне под щрихованата част трябва да се долее. Може да бъде над щрихованата част и между горната чупка. Като е в щрихованата част също може да се долее масло като то може да отиде между щрихованата част и горната чупка ,но не трябва да я преминава. Всичко е описано в книжката.

Какво става ако е над горната чупка? Че моето си е така вече 5 хиляди км! Спореде едно аверче което бачка като майстор не е проблем.

Книжката казва друго:

The oil level must on no account extend beyond the range А(горна чупка). Danger of damaging the catalytic converter.

 

"Нивото на маслото не трябва в никакъв случай да бъде над горната чупка. Опасност от увреждане на катализатора."

 

Така ,че аз не бих карал колата така. Изтегли малко масло.

snaiperisto да прочете какво казва книжката ,пък после да говори. Щеката на Фабията има три зони А(над щрихованата част и горната чупка),B(щрихованата част) и C(под щрихованата част и долната чупка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво става ако е над горната чупка? Че моето си е така вече 5 хиляди км! Спореде едно аверче което бачка като майстор не е проблем.

 

Почва да гори масло и запушва катализатора smile049 Другата "екстра" е по-трудната работа на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много смешно , няма що.

 

Вие по книги ли карате?

 

То в книгите пише , че и разхода на гориво е от сорта на 5.7л-6.1л..."повреда в катализатора"...не думай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво става ако е над горната чупка? Че моето си е така вече 5 хиляди км! Спореде едно аверче което бачка като майстор не е проблем.

 

Почва да гори масло и запушва катализатора smile049 Другата "екстра" е по-трудната работа на двигателя.

Както ми го описа авера картера е един вид резервоар за маслото и помпа си взима толкова колкото трябва. Досега не е мръдбало маслото а съм на коловината пробек почти.за работата на двигателя немпга да кажа,още първия ден го смених, като си я взех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно ти го е обяснил "авера" , от повече масло в картера , маслената помпа не прави повече налягане , няма логика в това , а и практиката го показва.

 

Е , ако е мнооого повече , може да протече някой семеринг...поне така беше навремето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре че има сервизи и книжки и тъй като има да се каже малко повече за това довечера от компютъра ще ви разесня кое е резервоар за масло и на кое викат маслена баня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата тръгна малко встрани от въпроса на колегата, но мисля че е полезно.

Само ще вметна, че за смазването на двигателя не се разчита само на маслената помпа.

След обещаните разяснения от колегата warfather, надявам се ще се изясни защо има MIN и MAX на масломерната пръчка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както е вметнал колегата не се разчита само на маслената помпа да смазва двигателя а се помага чрез коляно мотовилковия механизъм който при въртенето си в маслото го завихря и разпръсква в цялата долна част на двигателя и най вече по стените на цилиндрите. При ниско ниво това разпръскване е недостатъчно за смазванито на цилиндрите и маслените сигменти само си правят разходка нагоре надолу. Отделно се подобрява и смазването на коляно мотовилковя механизъм заради този ефект на маслена баня . Когато е по високо нивото на маслото се губи ефекта от качественото разплискване на маслото което пак води до намалено смазване и от голямото количество до натоварване на двигателя. Моя най прост пример е с бутилка вода пълна до половината с вода при което като се разклати водата се разплиска и то навсякъде и достатъчно, а ако е доста празна ефекта е че количеството вода отива по стените а на дъното няма достатъчно което да засмучи помпаа или обратното тя го засмуква и не остава за разплискване а само по магистралата. при пълно шише има много но по трудно би се разпряснало и достигнало до всички точки равномерно и няма да се получи равномерно а ще е оливане. Хората са го сметнали и определили че с това количество масло се получава най ефективно смазване на всички части на двигателя при зададените критери. Аз така ги виждам нещата ама може и да са ми остарели вижданията че едно време на ладови двигатели се учихме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
както е вметнал колегата не се разчита само на маслената помпа да смазва двигателя а се помага чрез коляно мотовилковия механизъм който при въртенето си в маслото го завихря и разпръсква в цялата долна част на двигателя и най вече по стените на цилиндрите. При ниско ниво това разпръскване е недостатъчно за смазванито на цилиндрите и маслените сигменти само си правят разходка нагоре надолу. Отделно се подобрява и смазването на коляно мотовилковя механизъм заради този ефект на маслена баня . Когато е по високо нивото на маслото се губи ефекта от качественото разплискване на маслото което пак води до намалено смазване и от голямото количество до натоварване на двигателя. Моя най прост пример е с бутилка вода пълна до половината с вода при което като се разклати водата се разплиска и то навсякъде и достатъчно, а ако е доста празна ефекта е че количеството вода отива по стените а на дъното няма достатъчно което да засмучи помпаа или обратното тя го засмуква и не остава за разплискване а само по магистралата. при пълно шише има много но по трудно би се разпряснало и достигнало до всички точки равномерно и няма да се получи равномерно а ще е оливане. Хората са го сметнали и определили че с това количество масло се получава най ефективно смазване на всички части на двигателя при зададените критери. Аз така ги виждам нещата ама може и да са ми остарели вижданията че едно време на ладови двигатели се учихме.

 

Не си прав. Мазане, чрез плискане на коляновия вал в маслото не се използва повече от 80 години в автомобилите. Изобщо контакт на маслото в масления картер с каквито и да е части от коляно-мотовилковия механизъм е недопустимо. Производителят просто се застрахова - наистина при високо ниво на маслото (но не 2-3 мм над максимума, самата стойност е просто смешна за технически грамотен човек) се повишава и количеството му, което през системата за вентилация попада в цилиндрите, което е вредно за каталитичния неутрализатор.

 

П.П. Последния двигател, за който се сещам, че маслото в картера се разплисква от от коляновия вал е ГАЗ-ММ произвеждан 30-те години на миналия век по лиценз на Форд-А, който е конструкция от 20-те години, а може би и от преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.