Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Датчикът за сложен колан...


evin

Recommended Posts

Имах подобен проблем и колегата Пепино го разреши за 2 мин.

Лиши ме от тази екстра бързо бързо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17 инструменти с ваг кома си го изключи.Кодираш сумата за без аларма колани.

От тел

Пиша и не знам колана ти,асо е по нова пак е в таблото 17 но е отметка в лонга.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпаш седялката в крайно предно положение, отваряш задната врата е се навеждаш рязко, в зядния край на седалката има конектор с два пина за колана. Разкопчаваш го, и вече няма да имаш индикация за не закопчан колан. Процедурата отнема около 37 секунди :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако бъркам, но - под седалката на шофьора НЯМА датчик за маса - защото така и така, ако автомобилът се движи с над 20 км/час и няма шофьор - нещо ама много, много се е объркало :)

Поне при мен - датчикът беше в ключалката на колана, която смених с нова от Еуратек и нещата се оправиха.

Преди това от време на време пискаше в движение. При разкопчаване и закопчаване на колана се оправяше. Сега проблем няма, около 120 лева Еуратек, не съм деактивирал нищо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пластмасата е залепена и разглобяването за почистване е грубо, ако откачиш куплунга за колана, колата винаги ще си мисли, че си сложил колана и всичко ще е ОК. Вкарвайки колана в закопчалката, разкъсваш веригата, изключвайки куплунга правиш същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя колан писна. За малко беше и сега си е ок, но явно е тръгнал.

Търсих тая букса, но не мога да я хвана ... цвят форма и по-точно местоположение може ли?

Освен това почистването в какво се изразява, ако е от натрупана прах с въздух под налягане ще стане ли

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Довечера ще е щракна, че сега колата не е при мен. В задния край, точно там където е хваната стойката на закопчалката на колана. Може и да се проследи, виждаш кабела който излиза от закопчалката на колана, и трябва да близко под седалката да има куплунг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема си с датчика на колана отстраних като го демонтирах(разкачих куплунга под седалката а от пода на колата с звезда развиваш болта(който държи целия механизъм с датчика)) Така сваления механизъм го разлепяш на две с нож. Стигаш до контактните пъпки на микро шалтера изчистваш  ги от боклука(при мен бе нещо като мъх и не могат да контактуват пъпките ). После с капчица лепиш крачетата които си прерязал и всичко е като ново.Сега вече имайки на представа защо не работеше първо бих опитал с компресор и въздух под налягане да изчистя тоя прах на място без да разглабям нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте.

За да не отварям нова тема, пиша тук, макар че моят проблем е точно обратният. Алармата за незакопчан колан не се включва, и си е така откакто съм я купил. Онзи ден включих колата към VAG COM и настройката беше да е изключена алармата. Направих настройка да се включва, но въпреки това я няма. Кабелите под седалката са закачени. Притеснява ме евентуално при ПТП да не би да не се задействат възглавниците/пиро патрона на колана. Колата е Шкода Скаут 2007 г., купена втора употреба от Италия.

Някакви идеи какво друго да погледна?

 

Поздрави,

Милен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вроятно не си уцелил кодинга. Четвъртата цифра трябва да ти е 2, 3, 6 или 7.

Редактирано от vvarbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Темата не е нова, но не бях влизал скоро. Аз също се сблъсках с проблема. Ето какво установих:

1. Няма датчик за тегло в седалката. Логиката е, че след като се движи автомобила трябва да има някой, който кара. - Та не търсете кантар.

2. Проблемът е следния: в закачалката за колана има два контакта в двата края - единият нормално отворен, другият затворен. Като вкараш колана единият се отваря, другият се затваря. С времето обаче материалите стареят, вкарваш колана, единият контакт се отваря механично, но другия не успява да даде контакт. Като се размърдаш се оправя, като си поемеш дълбоко дъх, хапнеш повече на обяд или жената те погали по... крака колана се опъва и пак почва да пищи.

3. Решения колкото искаш - откачане на букса, ваг-ком, съпротивление в буксата между 2 от крачетата, рязане на черния кожух и после грозно лепене...

4. Културно решение - тъпата част струва 100лв. Смяната става за 15 мин, защото трябва да се свали седалката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен зачести, обажда се при рязко спиране/маневра, оправя се като разклатя закопчалката, много досадно

пробвах с обдухване на компресор, за момент се оправя, но после пак почва да пищи

реших проблема, като преккодирах с ВАГ-КОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а може ли лявата закопчалка да се замени с дясната? Механизъм, датчици ... същите ли са? Изобщо има ли лява и дясна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Нямам проблем в движение, но алармата за без колан свири при подаване на контакт, възможно ли е да се кодира да свири след като си запалил или потеглил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сигурно може, при мен се включва след достигане на някаква минална скорост от 20-30км/ч

 

ето примерно видео

но вместо в coding - 07 (от тук само се спира и пуска) провери в adaptation - 10, където пише, че трябва да има допълнителни насртойки

 

 

[17] - Instrument Cluster

Seatbelt Chime May remove the light as well

  • Found in [Coding - 07].

Unlike the 09 and 46 modules the Instrument Cluster uses conventional Short coding. The coding is the sum of numbers that need added or subtracted from the proper position(s)

Using a 1K chassis VW example we'll look at the third and fourth digits in the coding (00??x0x). Add the values for the options together and put them in the third and fourth digit location to get the correct coding:

00 - No available equipment
+01 - Brakepad wear sensor warning active
+02 - Seatbelt warning active
+04 - Washer fluid level warning active
+16 - Sedan (Jetta)

So, if your stock Soft Coding is 0023203 and you want to remove the seatbelt chime, put in a new value of 0021203. If the coding chart in VCDS does not match the above example use the information available in the pop-up balloon. 

  • Additional "Seatbelt Warning" options may be available under [Adaptation - 10]
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Вероятно защото кабелът, който имам е стар (версия 10.6) и няма достъп до всички опции вчера разкачих буксата под седалката

Редактирано от deas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

При мен се появи следната ситуация: като закопчея колана индикацията на таблото изчезва , но леко като помръдна и веднага светва отново. Първоначално си помислих, че е от закопчалката, затова пробвах и поставих десния колан в лявата закопчалка и колкото и да опитвам да го размествам с цел да не направи добър контакт датчика не се активира. Някой да е имал същия проблем ? :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се появи следната ситуация: като закопчея колана индикацията на таблото изчезва , но леко като помръдна и веднага светва отново. Първоначално си помислих, че е от закопчалката, затова пробвах и поставих десния колан в лявата закопчалка и колкото и да опитвам да го размествам с цел да не направи добър контакт датчика не се активира. Някой да е имал същия проблем ? :unsure:

и аз имах същият проблем и го реших софтуерно благодарение на Пепино

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софтуерно ли е спрян или извършихте някаква настройка ? :)

Софтуерно колега, влизаш на настройките на таблото Instruments и там му спираш сигнализаята. Виж клипчето на колегата суперба. 2 минути работа и една бира след това за добре свършената работа.

:beach_2: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

софтуерно защото е свързан с ербега и мисля че не е толкова просто през таблото

Свържи  се с Пепино

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо през таблото? Прави се на закопчалката на колана, или софтуерно, и в двата случая еърбега си е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колана се ремонтира за 30 мин. Свалят се болтовете който държат шофьорката седалка. Вдига се леко към волана. Сваля се буксата и се отвива болта който държи закопчалката на колана. Взима се вкъщи на топло. Слага се на една дъска и ТЪП нож се чука по продължение на двете части за да се разделят. Леко и внимателно. Има една пластинка която е омекнала. Трябва да се огъне на обратно с тънки клещи или пинсети. За да го видиш е хубаво да имаш залагалка за колан... Т.е тия дет се продават да имитират сложен колан за да видиш дали вече пластинката дава контакт. Тя се окривята от боклуци попаднали през дупката на закопчалката. Като се види че всичко е ОК лепим с секундно лепило и монтираме

Редактирано от NikolayCenov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета, като се пооправи малко времето ще опитам. Както споделих по-нагоре в темата при закопчан десен колан в лявата закопчалка проблем няма. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.