Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Датчикът за сложен колан...


evin

Recommended Posts

...се сдуха. Става дума за този под шофьорската седалка. И се почна едно писукане, надува ми се главата. Като си размърдам трибуквието, млъква :)

 

Да имате идея къде се намира, как се демонтира и кой номер е частта? Става дума за Octavia 2

 

Благодарности!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавай, ако имаш въздушни възглавници в седалките буксите са две, по спомен черна и бяла, но не помня кой цвят е за колана. Ако разкачиш другата ще ти светне сигнализацията и трябва да закачаш колата на вагком.

 

PS май е бялата, виж първия пост viewtopic.php?f=44&t=15590&start=0&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%BE

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми се, ако има възможност, да подменя дефектното ключе, а не да действам селската с изключване на куплунга. Ако няма вариант да се пипа в седалката, ще се примиря и на вариант Б :(

 

Имам и странична възглавница и отопление в седалката, така че при мен са поне 3 букси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми се, ако има възможност, да подменя дефектното ключе, а не да действам селската с изключване на куплунга. Ако няма вариант да се пипа в седалката, ще се примиря и на вариант Б :(

 

Имам и странична възглавница и отопление в седалката, така че при мен са поне 3 букси...

 

 

въпросното ключе се намира в закопчалката на колана, не е в седалката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти... Коланът май не се разглобява :-k

Здрасти преди време и аз имах подобен проблем но има решение

в самата заключалка се разглабя външната пластмаса (черната)

може да се счупят 4 крачета понеже е лепена но с една капчица нещата се оправят

вътре в самият куплунг има едно ключе (виждат се пластините му) и трябва да изкривиш едната

много малко , понеже от използването се е изкривила малко от нормалното положение.

Това е трябват ти не повече от 15-30 мин свободни. На мен ми трябваше малка

права отверка, капчица и контактен спрей това беше.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че би трябвало закопчвалката заедно с желязото за което е хваната да се продава като отделна част от седалка, но пък варианта на karim е доста по-евтин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти... Коланът май не се разглобява :-k

Здрасти преди време и аз имах подобен проблем но има решение

в самата заключалка се разглабя външната пластмаса (черната)

може да се счупят 4 крачета понеже е лепена но с една капчица нещата се оправят

вътре в самият куплунг има едно ключе (виждат се пластините му) и трябва да изкривиш едната

много малко , понеже от използването се е изкривила малко от нормалното положение.

Това е трябват ти не повече от 15-30 мин свободни. На мен ми трябваше малка

права отверка, капчица и контактен спрей това беше.

Успех

 

Много разумен вариант - ако искаш да си спестиш парите за нова закопчалка! :smt017

Като се има предвид, че и цената й със сигурност не е ниска!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Имам развитие по въпроса - проблемът е някакъв бутон (или нещо подобно) вътре в шофьорската седалка, който реагира на седнал човек. Явно се е посплескал, защото вече не ми хваща масивните 75 кила :lol:

 

Имате ли идея как да се добера до него и да го сменя? Седалката ми е пълна е с електрически джаджи - въздушна възглавница, подгряване, въпросният бутон... Има ли някъде ръководство по демонтаж? Или ако може да се пипа без да се демонтира - по-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам развитие по въпроса - проблемът е някакъв бутон (или нещо подобно) вътре в шофьорската седалка, който реагира на седнал човек. Явно се е посплескал, защото вече не ми хваща масивните 75 кила :lol:

 

Имате ли идея как да се добера до него и да го сменя? Седалката ми е пълна е с електрически джаджи - въздушна възглавница, подгряване, въпросният бутон... Има ли някъде ръководство по демонтаж? Или ако може да се пипа без да се демонтира - по-добре?

Да имам идея прочети точно 3 поста по на-горе \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с VAGCOM-a можеш да си изключиш сигнализацията за колана и няма да имаш проблем, аз така направих и сега нито лампа светва, нито зумер пищи ако не си сложа колана. пробвай и буксите - разкачваш, пръскаш ги с малко WD или контактен спрей и закачваш наново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам развитие по въпроса - проблемът е някакъв бутон (или нещо подобно) вътре в шофьорската седалка, който реагира на седнал човек. Явно се е посплескал, защото вече не ми хваща масивните 75 кила :lol:

 

Имате ли идея как да се добера до него и да го сменя? Седалката ми е пълна е с електрически джаджи - въздушна възглавница, подгряване, въпросният бутон... Има ли някъде ръководство по демонтаж? Или ако може да се пипа без да се демонтира - по-добре?

 

Няма логика в шофьорската ти седалка да има датчик за телесна маса, защото е логично, че щом колата се движи, явно някой седи на седалката :) Такъв датчик се монтира на пасажерската седалка, не на шофорската, и то ако колата има подобна екстра (О2 преди лифта не съм виждал да има такава).

 

А и по пътя на логиката - ако предположим, че имаш такова ключе, което задейства на телесна маса, то поведението ще е друго. Няма как да дава фалшиво-положителен резултат, само фалшиво отрицателен, незнам дали ме разбираш...

 

Датчика е в закопчалката на колана, колегата горе е написал как го е излекувал. А най-добре просто я изключи през VAG-а тая аларма и разчитай на собствената си съвест за колана :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за глупавия въпрос, но защо си изключвате датчиците на колана?

Нали по този начин колата разбира, че някой седи на седалката и при инцидент отваря въздушната възглавница. Когато се изключи този сензор, няма ли опасност да не се отворят възглавниците?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има си културен начин през ваг ком да се изключи напомнянето за несложен предпазен колан :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика в шофьорската ти седалка да има датчик за телесна маса, защото е логично, че щом колата се движи, явно някой седи на седалката :) Такъв датчик се монтира на пасажерската седалка, не на шофорската, и то ако колата има подобна екстра (О2 преди лифта не съм виждал да има такава).

 

А и по пътя на логиката - ако предположим, че имаш такова ключе, което задейства на телесна маса, то поведението ще е друго. Няма как да дава фалшиво-положителен резултат, само фалшиво отрицателен, незнам дали ме разбираш...

 

Датчика е в закопчалката на колана, колегата горе е написал как го е излекувал. А най-добре просто я изключи през VAG-а тая аларма и разчитай на собствената си съвест за колана :)

 

Не знам каква е логиката, но като натисна с ръка седалката между краката - млъква! Като си преместя напред Д-то - млъква. Има нещо в седалката със сигурност и то се е сплескало от седене и дава контакт при по-голямо тегло вече. Като размърдам колана - НЯМА ЕФЕКТ! Според мен има 2 ключета последователно - едното е в седалката, другото е в колана. Което прекъсне първо, прекъсва цялата верига. Не ме питайте защо има ключе в седалката... може да са ми сложили лява седалка за UK - тоест пасажерска smile049

 

Малко да се затопли и ще се нагъзя под седалката да разгледам какво е положението. На пипане не е добре - напипвам 2 дебели кабелни снопа и 2-3 конектора най-малко...

 

Конектори не мисля да изключвам и да рискувам да не ми се отвори някоя възглавница!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тоя датчик да не е за некви с 3-килограмови та*аци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за глупавия въпрос, но защо си изключвате датчиците на колана?

Нали по този начин колата разбира, че някой седи на седалката и при инцидент отваря въздушната възглавница. Когато се изключи този сензор, няма ли опасност да не се отворят възглавниците?

 

Не се изключва датчика, а алармата на таблото, датчика си работи.

 

Въпроса ти обаче хич не е глупав. Ако, както е в случая с колегата Evin, не си оправи датчика, а изключи алармата, може да се стигне до там, че колата си мисли, че няма сложен колан, не пищи (защото алармата е забранена) и еърбега няма да сработи, недай си боже. Т.е. преди да се забранява алармата с VAG-a, трябва да е сигурен, че датчика е изправен....

 

А аз лично съм го изключил, защото като си карам на село или по някой черен път, някъде в дълбок сняг и прочие, не слагам колан и ми се надува главата от пищенето.

 

Не знам каква е логиката, но като натисна с ръка седалката между краката - млъква! Като си преместя напред Д-то - млъква. Има нещо в седалката със сигурност и то се е сплескало от седене и дава контакт при по-голямо тегло вече. Като размърдам колана - НЯМА ЕФЕКТ! Според мен има 2 ключета последователно - едното е в седалката, другото е в колана. Което прекъсне първо, прекъсва цялата верига. Не ме питайте защо има ключе в седалката... може да са ми сложили лява седалка за UK - тоест пасажерска

 

Незнам колега, аз се опитвам да си го обясня технически - казваш писва и като натежи (натиснеш с ръка) млъква? И какво излиза, колата фалшиво си мисли, че няма никой на седалката и пищи??? И като седне някой - млъква??? Нещо сбъркано ми се струва, логично е да пищи, като има някой на седалката ( и е без колан), а не обратно :)

 

Някой с Елза да провери окабеляването и всичко ще се изясни. Мойта седалка със сигурност няма такъв датчик, съдейки по кабелите които излизат от нея, ама твойта може и да е друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам колега, аз се опитвам да си го обясня технически - казваш писва и като натежи (натиснеш с ръка) млъква? И какво излиза, колата фалшиво си мисли, че няма никой на седалката и пищи??? И като седне някой - млъква??? Нещо сбъркано ми се струва, логично е да пищи, като има някой на седалката ( и е без колан), а не обратно :)

 

Да, точно така е. При сложен колан, като се надигна от седалката - пищи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята облегалка пък скърца като се мърдам напред-назад. На жената облегалката не скърца. Преди години като бях гаранционен още ходих в Европейския Тек и миказаха , че е нормално. smile091

 

поне да беше кожена, та да има за какво да скърца ... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

И при мен се появи проблем с индикатора за незакопчан колан. За това ще използвам темата на колегата, нека сподели как всъщност е решил проблема, а и всеки който е имал такъв. При мен на завой или неравности пищи и мига лампичката за няколко секунди и после всичко е ок. И аз си мисля, че проблема и в закопчалката, но искам преди да "чупя" пластмасите да бъда сигурен, че е единствено и само от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.